Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
kionig 2013-03-05 16:54
Panašu, kad tai nebus išspręsta. Aprims kalbos ir pasibaigs visi sprendimai.
Shinigami 2013-03-05 17:36
Mano motina apie sesers gimdymą papasakojo. Gimdė ligoninėje. Seselės pajungė lašelinę ir išbėgo ir niekas į palatą ne atėjo kol motina viena sesers nepagimdė.
Mano brolis tai namie pagimdytas be jokių komplikacijų.
rwc 2013-03-05 17:46
Tai ir spręst reikia normaliai, ne pletkų lygiu. Prisifantazuoja natūropatai apie čakras ir įsivaizduoja, kad - va taip paprastai - gali vos ne dviračiu į mišką nuvažiuot, ten pagimdyt ir tapt kaimo didvyriais, šventuoliais.
Tose valstybėse, kuriose numatytas gimdymas ne gydymo įstaigoje, jis dažniausiai labai griežtai reglamentuojamas, ir bet kam to daryti neleidžiama.
Tarkim, Šveicarijoje gimdyvė gali gimdyti kantono ligoninėje, bet komisija ją gali nukreipti į federalinę ligoninę, ir nepasišakosi. Arba atlikę tyrimus, atvejų - dešimtadalis su vienokio ar kitokio kriminalo požymiais...
Gydytojų vietoje, man būtų gėda pasirašinėti po tokiais atvirais laiškais. Vadinasi, jie puikiai žinojo, kad tokie dalykai - dingę, neužfiksuoti, sužaloti kūdikiai dėl aplaidumo ir pan. - sistemiškai vyksta, tik kažkodėl tylėjo. Tylėjo tol, kol iki reikalo nebuvo prieita "per aplinkui" - kilus įtarimams dėl sunkių kriminalinių nusikaltimų. Tol, kol nebuvo iškrėsta prieš 10 metų susukto filmo režisierė ir nebuvo rasta privačių juostų, laikomų pas ją "aktoriams" nežinant.
kionig 2013-03-05 18:15
Dar reikia pridėti ir baltų chalatų bei sienų baimę
Shinigami 2013-03-05 18:44
Taip, ligoninėje gali greičiau suteikti pagalba komplikacijų metų. Bet tuo pačių patys gydytojai ir seselės padidina tu komplikacijų skaičių dėl skubėjimo ar šiaip dėl aplaidumo.
rwc 2013-03-05 18:58
, būtent - o ką, jei gimdymas taps pavojingas. Pavyzdžiui, asfikcija beveik neprognozuojama, ir laiku nepradėjus ventiliuoti plaučių, gali baigtis nebūtinai mirtimi, o ir smegenų pažeidimu, kitokiomis traumomis.
Olandai gali pasigirti mažu mirtingumu ne todėl, kad gimdyti namuose būtų saugu (su specialisto priežiūra, ar be jos), bet todėl, kad iki gimdymo maksimaliai apsidraudžiama nuo visko, nuo ko tik įmanoma apsidrausti. Pastovus būklės stebėjimas, menkiausių rizikos faktorių identifikacija, gimdyvių konsultacijos menkiausiais klausimais (iki tiek, kad gydytojai primygtinai siūlo tiek ekstrinius abortus, tiek cezarius ir visa kita). Aišku, draudimo reikalai, sutartys su priimančiu specialistu - kad jeigu kas, tai vos ne malūnsparnis atskris gelbėt, jau nekalbant, kad specialistas nelaimės atveju bus užtąsytas po komisijas, ir jam jau verčiau savo sąskaita padaryti ir apmokėti viską, kas įmanoma, nei rizikuoti savo vardu, licencijos suspendavimu, o gal ir rimtais kaltinimais.
Ir savaime suprantama, kad joks rimtas akušeris šiaip sau nepuls "gelbėti" giminaitės vien "iš geros dūšios", mažų mažiausiai nesusitvarkęs popierių - ar gimdymui būtų iš anksto pasiruošta, ar skubus iškvietimas. Iš to taip pat išplaukia, kad atvejai, kokius mūsų purvasklaida bando teisinti "įstatymo apeidinėjimu arba nebuvimu", Vakaruose būtų vienareikšmiai pavadinti kriminalu.
Na, jei mūsų akušeriams patinka būti kriminaliniais nusikaltėliais tiek, kad nerūpi savo veiklą reglamentuoti... Tada ką čia išvis kalbėti apie kažkokią moralę, Hipokrato priesaiką, atsakomybę, "čakrų švarumą"...
Arthuras 2013-03-05 19:28
Absurdas. Be abejo, visko pasitaiko - bet tai yra visos šalies medicinos sistemos problema. Galima ta tema būtų diskutuot savaites... Visada šalia mamos būna dar vienas asmuo, kuris yra blaivaus proto. Taigi tam aplaidumui nelabai yra kur pasireikšti - visada galima pasikviesti personalą ir pan.
Taigi teiginys "padidina komplikacijų skaičių" - iš lubų nurašytas. Galima būtų sakyti, kad ne visada sugeba padėti įvykus komplikacijoms, tačiau tikrai ne taip, kaip tu teigi.
kionig 2013-03-05 19:40
Jooo.. Čia afigienai. Gal reiktų mūsiškėms priminti ar paskelbti gydytojų valandanį atlyginimą/premijas, šoferio, ir kitų asistuojančių gydytojų ar specialistų paslaugas. O, kur dar visa įranga?
Kokie standartai turi būti taikomi tokiai portabiliai įrangai? Aš tikiu, kad tokia yra sukurta, bet ar mūsiškių ligoninės tai galėtų įpirkti be ES paramos? Ne tik įpirkti, bet ir prižiūrėti. Tai, kur blin, tas pinigų medis čia auga?
Dabar nepamenu, ar už pirmąjį moka valstybė ar už antrąjį vaiką po 1000lt? Ar jau nebemoka išvis.
Vamzdiec kokios čia bapkės sukasi ir dar joms kažkas netinka.
Be to, jau galvojau, kad pranešimas bus kiek rimtesnis, bet tai tik kreipimasis į visuomenę ir labai menkas. Atseit "paiimkime visi kartu susikabinkime už rankučių ir nebebūkime atsilikę nuo kitų šalių.." Aha, dar ir demokratijos beigi tiesos betrūksta iki pilnos laimės.
Norint, kad visa tai būtų įgyvendinta reikia mūsų Seimui ir politikieriams sutarti pirma, tada nešti įstatymą pas Andriukaitį ir tegu jis tvirtina. Net jei utopiškai visuomenės požiūris būtų palankus, tai mūsų politikierių kompetencija tas net nebūtų įgyvendinta ir vis atidėliojama.
šakės 2013-03-05 19:56
Persekioja ne visas akušeres, o tas, kurios dalyvavo gimdymuose, kuriuose mirė vaikai (ir kurie būtų buvę išgelbėti gimdant gimdymo namuose). Ir visai teisingai: gali priimt gimdymą kur nori, bet jei nužudysi vaiką, būsi teisiama kaip žmogžudė.
rwc 2013-03-05 22:47
buvo galima išvengti. Gimdyvei, jos giminaičiams, pašaliniams liudininkams nepasakysi: taip, tau nepasisekė - bet keli šimtai atvejų prieš tave ir keli šimtai po tavęs praeis sėkmingai. Net jei tarp jų bus neišnešiotų kūdikių, alkoholikių, dvynukų ir trynukų, su genetiniais sutrikimais, mažakraujystėmis, širdies ydomis, alergijomis ir taip toliau.
Teko girdėti, kad normalioje valstybėje būtų planuojami priešlaikiniai gimdymai ne ligoninėje? Turbūt nelabai, nes ten, kur reglamentuojamas gimdymas namie, parašą tam suraitęs gydytojas būtų be diskusijų patrauktas baudžiamojon atsakomybėn.
Ir vis vien, statistika iškalbinga. Net ir griežčiausi saugikliai nesugeba pasiekti, kad kūdikių mirtingumas namie būtų bent panašus kaip ligoninėje. Kažkurioje iš ankstesnių temų buvo pateikta labai iškalbinga statistika: JAV nesėkmingų gimdymų namuose pasitaiko keliskart daugiau nei ligoninėje. Net ir atsižvelgus į visus rizikos faktorius, pagal sausus skaičiukus, dauguma neišgyvenusių namie, ligoninėje būtų išgyvenę.
Kiečiausia, tai kai šiandien pati ta nuskriaustoji neaišku iš kur nukabino statistiką, neva iš poros tūkstančių gimdymų namie tik du ar trys baigėsi mirtimis (o kaipgi, vien šioje byloje iš kažkur jų suskaičiuota daugiau). Tokio efektyvumo jokia pasaulio valstybė nesugeba pasiekti - kaipgi, net ta išgirtoji Olandija tegali pasigirti 44 mirtimis tūkstančiui kūdikių iki vienerių (Lietuva 65) - ir čia neskaičiuojant negyvų kūdikių; gimdyvių mirtys - atitinkamai 6 ir 8. Net ir išsivysčiusiose šalyse, su gera prevencija ir diagnostika (net nekalbu apie tokias "trečiojo pasaulio šalis" kaip JAV), komplikacijos besibaigiančios mirtimi, nėra toks jau retas reiškinys, kad būtų galima lengva sąžine taip rizikuoti.
vvv2 2013-03-06 10:10
- Čia tu apie abortus? Pritariu, kad reikia teisti abortų atlikėjus kaip žmogžudžius!
Niemand 2013-03-06 11:18
Kaip sakoma - za vashi dengi liubije kaprizi
Privati medikų infrastruktūra Lietuvoj yra gana padoriai išvystyta. Yra privati greitoji (Ambulansas), kuri dirba tiek pagal valstybės užsakymus, tiek ir privačiai. Pas juos galima išsinuomot reanimobilį su pilnu ekipažu. Dienai toks malonumas kainuoja ~8.000 Lt., taigi suma ne kosminė. Jei eiti Olandijos ar Šveicarijos keliu, tai mes ne tokie turtingi, kad viską valstybinėm lėšom apmokėtumėm. Bet jei reglamentuoti pagal jų pavyzdį gimdyvių sąskaita, privatininkai pilnai pajėgūs paklausą patenkinti.
Iš kitos pusės, turtingos moteriškos namie kaip taisyklė negimdo. Gimdo privačiose klinikose, jaukioje palatoje, nė iš tolo neprimenančioje ligoninės, su dedikuota slauge. Kolegos žmona prieš pora metų gimdė, tada jam tas malonumas iš viso kainavo kiek mažiau 10k. Sakyčiau irgi ne kosmosas, o gauna ir estetišką aplinką, ir išskirtinį dėmesį, ir kas svarbiausia - ligoninės užtikrinamą saugumą.
O vat kaip rodo, kai akušerė miške kažkokios natūralistės gimdymą priiminėja (tam garsiajam filme toks atvejis yra), tai sorry, bet tokią akušerę tik už grotų.
šakės 2013-03-06 12:21
Ne, čia apie gimdymo komplikacijas. O kai daromi abortai vaisiui su išsivysčiusia nervine sistema, tai taip, tai yra žmogžudystė. Berods nei vienoje šalyje tokioje stadijoje daryti aborto nėra leidžiama.
Tačiau jei vaisius dar be išsivysčiusios nervinės sistemos - tai yra tiesiog bejausmis kotletas. Tokiu atveju nematau nieko blogo abortų atlikime.
Niemand 2013-03-06 12:45
Leidžiama iki pat gimimo kai kuriose JAV valstijose, kai kuriose P.Amerikos valstybėse, Kinijoje.
Dėl žmogžudystės ne visai sutikčiau, bet tai jau filosofinis klausimas.
kionig 2013-03-06 12:58
Sakyčiau gal už grotų tai ne, bet galima ir kitaip.
g3n1us 2013-03-06 13:13
Problemos nematau, aš išpręsčiau paprastai... OK, nori gimdyti namuose, tai susimokėk už gydytojų paslaugas kokius 15 000 Lt ir lai gimdo, kad ir balkone
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kreipimasis į Lietuvos visuomenę dėl teisėsaugos veiksmų prieš gydytojų akušerių ginekologų bendruomenės narę