2013 m. Smitsono Gamtos fotografijos konkurso Metų finalistai (Foto)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

g3n1us 2013-03-07 14:01
Turbūt pati profesionaliausia nuotrauka.
faktas 2013-03-07 15:34
Visos nuotraukos atliktos pakankamai profesionaliai neprofesionalia technika. Iš visų nuotraukų - tos beždžionės netgi paprasčiausiai nufotografuojama.
blizzard 2013-03-07 16:33
Jeigu jau taip lyginat, tai ko gero profesionaliausios ir daugiausiai darbo pareikalavusios nuotraukos, Saulės užtemimo stebėjimas - vien dėl to kad toks užtemimas nutinką kartą per gyvenimą ir tam nufotografuoti reikėjo surasti tam tinkamą vietą per gana trumpą laiką, kiek laiko užtemimas trunka? pora valandų ir tik kokias 5mins jis būna toks pilnas kaip toje nuotraukoje, taigi norint padaryti tokį kadrą reikėjo iš anksto numatyti kurioje vietoje bus saulė ir kurioje vietoje tokia nuotrauką geriausia fotografuoti, saulė atrodo labai didelė taigi ji turėjo būti arba besileidžianti arba tekanti tai irgi reikėtų pagalvoti apie laiką skirtą nufotografuoti tokiam kadrui. Paukščių takas taipogi nėra labai jau paprasta nuotrauka, visų pirma kad gaut tokį ryškų paukščių tako vaizdą, reikia kabarotis į kalnus bent kelių km aukščio kur dangus neužterštas šviesa ir matomumo sąlygos geros, nepaisant to reikia turėti tam pritaikytą įrangą ir laukti tinkamo kadro kaip kad toje nuotraukoje esantys 2 asteroidai. Na pelėdžiukai taipogi nesimėto prie durų ir juos kažkaip ir kažkur reikėjo rasti.. "Gorila" man atrodo mažiausiai darbo pareikalavusi fotografija. dar ko gero gana sudėtinga fotografuoti yra paukščius ir baltagalviai ereliai yra rečiausi ereliai pasaulyje prie kurių labai sunku prisiartinti, nekalbu jau apie tai kokios įrangos reikia jiems fotografuoti iš didelio atstumo..
g3n1us 2013-03-08 01:21
faktas, aš tokių kaip pingvai fotkių galiu tau pridaryti iki begalybės, tu tik mane ten nugabenk, o kaip beždžionė jau padarys ne kiekvienas. Tiesiog tu remiesi nuomone, kad va pingvinai retas dalykas, todėl geriau. Bet realiai nifiga, įvesk į bet kokią foto gigantą užklausa pingvinai (angliskai) ir rasi pilna panašių, tada įvesk beždžionė ir nerasi nifiga. Dėl saulės užtemimo, tai taip, šis kadras turi daug šansų laimėti pirmą vietą. p.s. man asmeniškai sunku būtų padaryti kažką panašaus į beždžionę ir saulės užtemimą, nors dėl užtemimo dar nežinau, nes sunku įsivaizduoti, kaip fotkinasi tokie dalykai, bet pingvinai, tai grynai randominis kadras, aš ir turiu tokių, kai nuvarai, kur į neįprastą vietą, ten atsisuki, apsidarai, nufotkini ir atvirutė, bet kažkodėl visi vertina būtent tą kadrą, kuris yra mano kieme, jame identifikuosi tik vieną objektą, kuris atrodys nekasdieniškai, visa kita net nebesuvoksi kas yra kas. Tai iš tiesų labai subtilus kadras, kuris atrodo, kaip manipuliacija. Eilinį kadrą žmonės dažniausiai pasitinka gražu arba negražu, o subtilų pasitinka tyla ir klausimais, tai įtraukia ir verčia domėtis, nes neina suvokti kaip taip įmanoma. Atsimeni monolizos paveikslą, jos žvilgsnį? Apie jį dar dabar kyla daug diskusijų ir klausimų. žodžiu, pingvinai neturi išliekamosios vertės, šiandien gražu ryt bus geresnis kadras... Beždžionės nebepagausi taip, kaip čia arba saulės užtemimo, bet saulės užtemimą gali pagauti po kažkiek metų, bet beždžionių pilna ir gali fotkinti kas dien, nufotkink tu man bent kažkiek arčiau šio varianto ir paplosiu rankomis. Dabar parašyk prie beždžionės kokį prasmingą ir derantį sakinį ir gali dėti ant viršelių ar reklamų ir nepamirši to vaizdo taip kaip pingvinų, kuriuos pažiūrėjai, o gražu, sekantis. blizzard, tu nori pasakyti, kad jei nuskrisiu prie jupiterio ir pafotkinsiu nuotraukas, tai jos jau superinės? come on, foto, kaip meninė vertė matuojama ne dėl sugaišto laiko ar išleistų pinigų, o dėl profesionalumo, meniškumo ar neįprastumo. Čia tas pats kaip sakyti, kad bugatti ar ferrari yra gražūs, nes brangūs ir jiems pagaminti reikia nemažai darbo ir laiko. Nes kitu atveju nufotkink savo uždirbtą milijardą dolerių ir tai bus gražiausia nuotrauka. kaip ir tapyme, profesionalumas didžiausias yra nupiešti monolizos akis, be jų šis paveikslas nebūtų toks vertingas ir vertinamas ir niekam neįdomu kiek laiko tapė ar mastė, visiems įdomus tas pats faktas, kad ji žiūri į tavę, kad ir kur stovėtum. Manau tai būtina suvokti kiekvienam, kuris nori nufotkinti gražią nuotrauką ar nutapyti gražų paveikslą, kurie turėtų realią vertę. Tas pats galioja ir su produktais, tik ten kiti tikslai ir prasmės.
faktas 2013-03-08 18:11
Aš pats esu fotografas. Orientuojuosi būtent į konceptualiąją fotografiją. Nuotraukas aš vertinu pagal fotografo indėlį į darbą. Kuo daugiau sąmoningo ir tikslingo darbo įdėta, tuo darbas vertingesnis. Šios fotkės daugiau ar mažiau - reportažinės. Kuo skiriasi beždžionės nuotrauka nuo pingvinų? Iš kūrybinės pusės - niekuo. Abi nuotraukos padarytos pagal tą patį principą - pamačiau, paspaudžiau mygtuką ir turiu nuotraukos turinį. Iš techninės pusės - beždžionės nuotrauka atlikta ne taip kokybiškai kaip pingvinų, plius pingvinų atveju fotografavimo situacija gerokai sudėtingesnė dėl labai plataus tonų diapazono. Beždžionės atveju - pats šviesiausias nuotraukos tonas pasiekia 50% šviesumo. Šiaip savo fotografijos mokinukams tokių net nelaikau kokybiškomis ir paprašau parinkti tinkamus parametrus. Liūdnos beždžionės akys - ne kūryba ir tuo labiau ne fotografo indėlis.