Nykštukinė planeta Cerera gali turėti daugiau gėlo vandens, negu yra visoje Žemėje  (0)

Mokslininkai pirmą kartą Asteroidų žiede aptiko vandens garų, iš kurių galima spręsti, kad nykštukinė planeta Cerera turi atmosferą ir ledo paviršių. Astronomai mano, kad ištirpus ledui vos 950 km skersmens planeta turėtų daugiau gėlo vandens, nei yra Žemėje, rašo cnet.com.

Šis atradimas trečiadienį išspausdintas žurnale „Nature“. Jo autoriai – Europos kosmoso agentūros (ESA) komanda „Herschel“, dirbanti su tokio pat pavadinimo teleskopu, kuriuo ketinama ištirti evoliuciją ir įvairius dangaus komponentus.

„Į Cererą jau vyksta zondas, taigi neilgai trukus sužinosime daugiau naujienų tiesiai iš atradimo taško, – pranešime spaudai pareiškė NASA Reaktyvinio judėjimo laboratorijos vyriausiojo tyrėjo pavaduotoja Carol Raymond. – Zondas ištirs planetos paviršiaus sudėtį ir jį galėsime pamatyti labai didele raiška.“

Mokslininkai seniai galvojo, kad Cerera, kuri, ją tik atradus, buvo vadinta asteroidu, o vėliau mokslininkų priskirta nykštukinių planetų tipui, gali turėti vandens, ledo ar įvairių mineralų paviršių. Kad šis spėjimas pasitvirtintų, prireikė keleto nesėkmingų stebėjimo bandymų.

„Herschel“ teleskopas ne visuomet tik pažiūrėjus į Cererą rodė, kad joje yra vandens garų. Mokslininkai padarė prielaidą, kad kai tik planeta pasisukdavo arčiau Saulės, jos paviršius šildavo, todėl vandens garų dalelės imdavo sparčiai šokinėti tam tikrą laiko tarpą. Kiek laiko tai trukdavo, priklausė nuo laiko ir datos.

Dėl skirtingos dalelių šokinėjimo trukmės tyrėjai surado dalelių šaltinį: tai dvi tamsios dėmės, kurios anksčiau buvo aptiktos Cereros paviršiuje „Hubble“ teleskopu.

Tai pirmasis atvejis, kai vandens garai aptikti Asteroidų žiede.

Daugiau apie nykštukinę planetą tikimasi sužinoti iš erdvėlaivio „Dawn“, kuris Cererą pasieks 2015 m. pavasarį.