Saburo Sakai gimė Japonijos Sagos mieste, samurajų protėvių šeimoje, kuri vertėsi ūkininkavimu. S. Sakai tėvas mirė tuomet, kai berniukui tebuvo 11 metų. 1933 metų gegužės 31-ąją, būdamas 16-os, jis prisijungė prie Japonijos karinio jūrų laivyno. Baigdamas mokslus, jis tarnavo bokštelio artileristu kariniame laive „Kirishima“. 1936 metais jis paliko „Kirishima“ ir pradėjo mokytis pagal pilotų ruošimo programą. 1937 metais jis geriausiai iš visos grupės baigė mokslus, tapdamas lėktuvnešio pilotu (nors niekada netarnavo lėktuvnešyje), ir imperatoriaus Showos buvo apdovanotas sidabriniu laikrodžiu, rašo ww2db.com.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
1938 metais, per Antrąjį pasaulinį karą, S. Sakai buvo paskirtas į Kiniją skraidyti naikintuvu „A5M Navy Type 96“ ir vėlesniais metais buvo lengvai sužeistas. 1939 metų spalį virš Kinijos jis numušė rusų gamybos bombonešį DB-3. 1940 metais jis kartu su kitais pilotais buvo atrinktas pilotuoti naujuosius naikintuvus „A6M Zero“, kurie natūraliomis sąlygomis buvo išbandomi mūšiuose su Kinijos pajėgomis. 1941 metų gruodžio 8-ąją, kaip Taivane įsikūrusios Tainano aviacijos grupės narys, jis nuskraidino vieną iš 45 „A6M Zero“ naikintuvų iki Klarko aerodromo Filipinų salose ir per šią misiją numušė naikintuvą „P-40 Warhawk“.
Gruodžio 9-ąją prastomis oro sąlygomis jis buvo nusiųstas atakuoti amerikiečių taikinius. Gruodžio 10-ąją S. Sakai numušė „B-17 Flying Fortress“, kurį pilotavo kapitonas Colinas P. Kelly. Tai buvo pirmasis B-17, prarastas šiame kare. 1942 metų pradžioje S. Sakai buvo pervestas į Tarakano salą Borneo ir kovėsi Nyderlandų Rytų Indijoje. Nors jam iš pradžių buvo nurodyta atakuoti visus – tiek karinius, tiek civilinius – sąjungininkų lėktuvus, vienu atveju jis leido praskristi keleiviniam olandų laineriui DC-3, kai pro vieną iš jo iliuminatorių pastebėjo šviesiaplaukę moterį su vaiku. Nuo 1942 metų sausio iki balandžio dėl ligos jis neskraidė.
Turėdamas nereikšmingą pirmos klasės karininko laipsnį, S. Sakai 1942 metų balandį vėl prisijungė prie Tainano aviacijos grupės, kuri tuo metu buvo dislokuota Papua-Naujosios Gvinėjos Lajės mieste.
Gegužės 17-ąją trys jauni pilotai – S. Sakai, Hiroyoshi Nishizawa ir Toshio Ohta virš sąjungininkų aerodromo atliko oro akrobatikos triukus. Jų pasirodymas praėjo be priešlėktuvinės ugnies, bet vėliau pilotus išbarė jų vadas, leitenantas Junichi Sasai.
Savo tarnybos Papua- Naujojoje Gvinėjoje metu jis nukovė didžiąją dalį per Ramiojo vandenyno karą savo likviduotų priešų. Rugpjūčio 3-iąją, likus kelioms dienoms iki amerikiečių kampanijos Gvadalkanalyje pradžios, jo dalinys buvo perkeltas į Rabaulą Naujojoje Britanijoje Saliamono salose. Tainano aviacijos grupė beveik kasdien rengė antskrydžius Hendersono aerodrome ir S. Sakai dalyvavo daugelyje šių kovų.
1942 metų rugpjūčio 8-ąją virš Gvadalkanalio Saliamono salose jis numušė naikintuvą „F4F Wildcat“, kurį pilotavo Jamesas „Pugas“ Southerlandas. Po užsitęsusio oro mūšio, kuriame, regis, niekas neturėjo ryškaus pranašumo, S. Sakai sugebėjo pamušti J. Southerlando naikintuvo apačią ties kairiojo sparno pagrindu ir šis sudužo. Tačiau jam nuo lėktuvnešio „Enterprise“ niekaip nesisekė numušti „SBD-3 Dauntless“ pikiruojančio bombonešio. Jis paleido 232 raketas, iš kurių kelios pataikė į bombonešį, bet taip ir nesunaikino itin šarvuoto orlaivio. Į jo paties orlaivį pataikė šūviai iš galinio kulkosvaidžio (kurį valdė Haroldas J. Jonesas), nuplėšdami lėktuvo kabinos viršų ir kliudydami jo galvą. Kraujui užliejus vieną akį, jis skrido periodiškai apversdamas lėktuvą, kad kraujas neapakintų ir antrosios akies. „Jeigu turiu mirti, bent jau išeisiu kaip samurajus“, - iš pradžių tarė sau S. Sakai, jausdamas, kad po sužeidimo į galvą paralyžiuojama kairioji jo kūno pusė. Netrukus jis išsižadėjo šios minties, nes pamatė, kad jo lėktuvas vis dar gali skristi. Nepaisant dalinio paralyžiaus, jis sugebėjo valdyti naikintuvą. S. Sakai po beveik penkių valandų skrydžio grįžo į Rabaulį be piloto kabinos viršaus. Nutūpęs jis dar raportavo mūšio detales ir prarado sąmonę.
Jo eskadrilės draugas Hiroyoshi Nishizawa nuvežė jį pas dalinio gydytoją, kuris sugebėjo stabilizuoti S. Sakai būklę. Rugpjūčio 12 dieną jis buvo evakuotas į Japonijos Jokosukos miestą, kur be jokios anestezijos jam buvo atlikta ilga operacija. Jos metu buvo atitaisyta didžioji dalis galvai padarytos žalos, tačiau dešinės akies regėjimas visam laikui liko pažeistas. Penkiems mėnesiams jis buvo atleistas nuo tarnybos.
Atsigavęs S. Sakai rengė naujus pilotus. 1944 metų balandį jam pavyko įtikinti savo vadus, kad šie vėl leistų jam skraidyti, nepaisant prasto dešiniosios akies regėjimo. Kartu su Jokosukos aviacijos pulku jis buvo dislokuotas Japonijos Ivo Džimos saloje. Birželio 24 dieną 15 naikintuvų „F6F Hellcat“ grupę jis palaikė draugiškomis pajėgomis, priskrido pernelyg arti ir buvo apšaudytas. Tačiau jam pavyko išsisukti nuo 20 minučių trukusių atakų ir S. Sakai grįžo į bazę nenukentėjęs. 1944 metų liepos 5 dieną jam buvo patikėta vadovauti specialiai kamikadzių puolimo misijai, bet lėktuvai grįžo į bazę, kai nepavyko aptikti nurodytų amerikiečių specialiosios paskirties pajėgų. 1944 metų rugpjūtį, praėjus 11 metų nuo karinės tarnybos pradžios, S. Sakai buvo suteiktas jaunesniojo leitenanto laipsnis. Po vienerių metų, 1945-ųjų rugpjūtį, visai prieš pat karo pabaigą, jis buvo pakeltas į leitenantus.
Per Antrąjį pasaulinį karą S. Sakai sunaikino iš viso 64 priešo orlaivius, daugiausia amerikiečių.
Po karo S. Sakai paliko Japonijos karinį jūrų laivyną. Jis tapo pamaldžiu budistu ir atsisakė žudyti kitas gyvas būtybes. Kad pragyventų, jis atidarė spaustuvę, kurioje įdarbindavo šeimos narius, draugus ir karo veteranus, negalėjusius rasti darbo. 1954 metais mirė jo pirmoji žmona, bet vėliau jis vedė antrą kartą. S. Sakai lankėsi Jungtinėse Valstijose ir net susitiko su kai kuriais buvusiais savo priešininkais, įskaitant Haroldą L. Jonesą – galinį šaulį, kuris vos jo nenukovė virš Gvadalkanalio.
2000 metais jam teko padirbėti bendrovėje „Microsoft“, kur konsultavo žaidimo „Combat Flight Simulator 2“ kūrėjus. Vėlesniais metais jis skaitydavo paskaitas Japonijos mokyklose ir įmonėse, kurių pagrindinė tema būdavo „niekada nepasiduok“. Savo paskutiniais gyvenimo metais S. Sakai sulaukė daug dėmesio, kritikuodamas Japonijos nesugebėjimą prisiimti atsakomybę už tai, kad sukėlė karus Azijoje bei Ramiojo vandenyno regione. „Kas davė nurodymus šiam kvailam karui?, - klausė jis 2000 metų rugpjūčio 10-ją paskelbtoje publikacijoje. – Kuo arčiau imperatoriaus, tuo daugiau painiavos“.
Savo gyvenimo pabaigoje S. Sakai žurnalistams prisipažino, kad vis dar meldžiasi už nužudytų kinų, amerikiečių, australų ir olandų lakūnų sielas. „Kiekvieną dieną meldžiuosi už savo priešininkų, taip pat bendražygių sielas, - teigė jis. – Mes darėme viską, kas įmanoma, savo valstybių labui“. 2000 metų rugsėjo 22-ąją S. Sakai mirė nuo širdies infarkto.