Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
sloggi 2014-12-01 14:04
Kazi, kodel sita irengini sukure zmones nesieke kazko sukurti daugiau nei tai? Jai jau tada tai sugebejo apskaiciuot ir sukonstruot irengini tai skaiciuojanti.
vytra 2014-12-01 15:03
- O kodėl tu, sukūręs PC, nesieki kažko daugiau?
p.s.
.. kiekviena epocha turi savo "pasiekimų lubas", kas už jų pažvelgia, visuotinai laikomi "psichais".
p.s.2
.. dangaus kūnų orbitas mokėjo skaičiuoti senojo Egipto žyniai jau kažkur apie 3000 m.pr.m.e, matyt pagal jų raštus graikai sukūrė "analogą". O kažkas aiškina, kad jų seneliai arba gorilos buvo arba daunai ir nieko nieko nežinojo?
immortallt 2014-12-01 15:07
Paprastesnis paaiškinimas, žmogus turėjo hobi, buvo itin protingas ir gabus - gerokai toliau pažengęs nei likusieji, bet neturėjo didelių ambicijų ir kas perimtų jo žinias. Pasimirė vienas, niekas nesuprato, ką jo dėžutė daro ir pradingo laiko tėkmėje.
vytra 2014-12-01 15:13
" ją sunaikins, baigsis vėl visa civilizacija! Gana greitai..
immortallt 2014-12-01 15:30
Ambicijų, tai omeny to individo, kuris sukūrė. Jei jis tai laikė daugmaž paslaptyje ir negalvojo, kur jį dar būtų galima pritaikyti, tai ir numirė. Infrastruktūra savaime neatsiranda - ją sukuria. Jei yra ambicijos - sukuri ir infrastruktūrą.
vytra 2014-12-01 15:50
- Ne, kaip rodo istorija nuo antikos graikų garo turbinų ir elektros iki praktinių to technologijų reikėjo dviejų su viršum tūkstantmečių!
p.s.
.. kaip čia aiškiau išaiškinus: infrastruktūra negali būti sukurta pagal "norėjimą" ar "ambicijas", jai turi pribręsti visuomenės išsivystymo lygis. Jei imsime XVII-XIXa technologinę revoliuciją, tai pagrindą tam sukūrė visa ilga viduramžių istorija, kur po truputį kaupėsi žinios vienuolynuose, pilyse ir net dvaruose.
Creatium 2014-12-01 15:58
Juokingai skamba variantas "buvo eksponuojamas muziejuje". Yeah, no shit. Padarė mechaninį to meto stebuklą ir pastatė kaip eksponatą.
immortallt 2014-12-01 16:06
Na taip, apie tokius ambicingus projektus kaip tu visiškai sutinku. Aš apie paprastesnius masteliais projektus
Shinigami 2014-12-01 18:00
To priežasčių gali būti daug ir įvairių.
Tuo metu žinios buvo šeimos verslo paslaptis ir niekas laisvai jomis nesidalino, kaip šiomis dienomis.
Jei tas mechanizmas ir žinios smarkiai pralenkė tuometini mokslini išsivystymą tai ne daug kas suprato kaip tas kompiuteris veikia. Todėl negalėjo ir tobulinti numirus kūrėjui.
Religinis fanatizmas egzistavo ne tik viduramžiais ir šiais laikais. Bet ir anais. Todėl gali būti, kad ir religinė bendruomenė stabdė tolimesni vystymą. Nes kišosi į dievų ir deivių darbą (nuspėjo ateitį).
Skeleton 2014-12-01 18:06
Tiesiog tai akivaizdus pavyzdys kiek daug buvo prarasta barbarams sunaikinus Antikos civilizaciją.
Jeigu ne šitas vienas atsitiktinis radinys, tai mes net nežinotume kad tokie mechanizmai egzistavo.
Keli faktai:
Kalnakasyba Romos imperijos produktyvumo lygį pasiekė tik prasidėjus Pramoninei revoliucijai
(pagal pėdsakus Grenlandijos ledynuose)
http://en.wikipedia.org/wiki/File:World ... uction.jpg
Romos miesto sienos (19 kilometrų ilgio, 3.5 metro storio, 8 metro aukščio, 383 gynybiniai bokštai) tarnavo popiežiams iki artilerijos paplitimo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aurelian_Walls
Vanduo iki Romos atitekėdavo savo eiga akvedukais iš daugiau nei 50 km atstumo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_aqueduct
Shinigami 2014-12-01 19:25
Baisu, kad šitai gali pasikartoti. Barbarai bus rusija, o vakarų šalys atitiks antiką. Per didelis technologinis ir ekonominis išsivystymas suteikia apgaulinga saugumo jausmą. Kuriuo barbarai ir pasinaudoja.
Radiant 2014-12-01 21:23
palyginimas neitin koks, pasakymas jog rusija yra technologiskai atsilikusi yra nesamone, jie kartu su jav pirmauja karo pramoneje, tuo labiau kad dabar visa informacija pasiekiama internete tad technologinis atsilikimas realiai neegzistuoja absoliuciai, net ir afrikos salyse yra universitetu kuriu lygis niekuo nenusileidzia vakaru salims, aisku issimokslinusiu zmoniu maziau bet tai nereiskia jog ju ten nera
immortallt 2014-12-01 23:43
Tu gal juokauji? Rusų technologinė pažanga apsiriboja branduoliniu ginklu. Ore dominuoja JAV su penktos kartos naikintuvas mūšyje, rusų ketvirtos kartos prototipai berods 2 iš 3 sudužo bandymų metu. Vandenyne JAV turi >20 lėktvūnešių, Rusija turi kažką panašaus į vieną. Povandeniniai laivai, tai Rusija turi daug mažiukų, bet naudos iš jų būtų nedaug, kai realiai nelabai turi ginklų, nebent kamikadzės bus. Tankai? Na Rusija techniškai turi didžiausią tankų armiją, bet didžioji dalis nebuvo užvesta nuo 2 pasaulinio karo laikų, o ką jau kalbėti apie jų efektyvumą mūšyje, kai NATO tankai turi aktyvius šarvus, o rusų turi liuką pabėgti iš tanko pro dugną.
Ką ten dar rusai turi... Ai, AK-47, tiesa, jis ten toks kietas, tuo tarpu Amerikonai turi spec ginklus atjungti priešininką už barikadų. Automatinių bokštelių, kurie taikosi į priešininkus. Taip pat drone'ai, railgun'ai, lazeriniai ginklai - ir čia tik viešai žinomos technologijos. Tuo tarpu Rusija gali pasidžiaugti pripučiamas tankais.
enternald 2014-12-02 09:45
Pramonės revoliucijos išvakarėse kiekviena vakarų Europos šalis turėjo GDP artimą visai Romos imperijai, čia ir atsakymas kodėl nebuvo garo turbinų - infrastruktūros limitas 60+ milijonų ir visą viduržemio jūrą prilygo gerokai mažesnėms merchantilistinėms imperijoms, turinčioms geresnius laivus (infrastruktūrą) ir kitus pranašumus, kur pravertė išradimai.
vytra 2014-12-02 10:10
Niemand 2014-12-02 11:51
Šiaip jau būti antru ar trečiu pasaulyje pagal karinių technologijų lygį irgi yra šis tas.
Kitas dalykas, kad CCCP viską kišo išimtinai į ginklų pramonę, todėl dabartinių po CCCP likusių valstybių, įskaitant Rusiją, technologinis lygis su ginkluote nesusijusiose srityse yra apverktinas. Nei viena iš postsovietinio bloko valstybių neturi technologijų net mikrobangę normalią pagaminti.
Niemand 2014-12-02 11:59
Iš kur GDP vertinimas?.. Kažkaip suabejočiau, pramoninės revoliucijos išvakarėse (XVIII a. pradžia) visoje Europoje gyventojų kiekis tik dvigubai viršijo Romos imperijos gyventojų skaičių klestėjimo laikotarpiu. (~130 mln. vs. 65 mln.)
Technologiškai, įskaitant laivus, abu vienetai buvo iš esmės identiški. Iki pramonės dauguma buvo žemės ūkyje, kaip ir Romos imperijoje, iš kur tas GDP toks galėjo atsirasti?
Niemand 2014-12-02 12:05
Prieš kuriant "modelius" būtų gerai vidurinės istorijos kursą įsisavinti. Cezario laikais Roma dar nebuvo pasiekusi klestėjimo piko, tas įvyko po maždaug dviejų šimtmečių, žr. pax romana. O Machometas gimė tik po šimtmečio nuo Romos žlugimo...
immortallt 2014-12-02 12:20
Tai kad Rusija nėra nei antra, nei trečia realiai pagal karines technologijas. Geriausiu atveju kokia 5-ta, ir tai ne pagal technologijas, o pagal kiekį. O jei imti sąjungininkus visus kartus, tai keliasdešimt kartų stipresnė NATO nei Rusija, jei neimsim branduolinio ginklo, nes tokiu atveju tiesiog nieko nelieka.
vytra 2014-12-02 12:48
- Taip, žiūrint ką vadinsi "klestėjimu"?
p.s.
.. pasikartosiu, valdomi dideli (didėjantys?) plotai jau buvo degradacija, kaip degradacija vyko ir didelių (didėjančių?) plotų CCCP.
p.s.2
.. klestėjimu reikėtų vadinti tobulą šviesią santvarką, o ne brutalias pergales prijungiant svetimų kultūrų žemes (CCCP po WW2).
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Jūroje rastas Antikos laikų kompiuteris – senesnis nei manyta iki šiol