Sovietinės pramonės realybė: dabar to net ir drąsiausiose fantazijose nesugalvotum (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

technologas 2014-12-27 17:18
Nestumk, pirmas žigulys buvo visai pakenčiama mašina savo metu (iki +-1970), tai, kad jį pradėjo gaminti, užpirkę itališkas linijas, buvo didelis sovietų pliusas, ir tai buvo pirma rusiška mašina, į kurią įpili kuro ir riedi, bėda tik kad tas pliusas sustabarėjo, po to rusai tik savo negrabiom rankom papildymus įvedinėjo ir gaudavosi dažniausiai nekas. Reikėjo toliau bendradarbiauti. Reikėjo parduoti gamyklas tiems, kas mokėjo jas valdyti, aka vakariečiams. Daug ko reikėjo Beje, kas liečia mašinas - brangių neperku. O su pigiom, tiek Ford, tiek VW, bėdos keistos - lūžinėja visokios plastmasės. Ir ten lūžinėja, kur realiai turėtų būti metalas. Dar šaldytuvai, tie irgi lūžinėja. Ne ten taupoma, o gal netgi netaupoma, o daroma, kad neapsimokėtų remontuoti? Ne, bet rimtai. Nešlovinu rusų, bet jų technika, nors ir nekokybiška (sutinku), retsykiai turėjo mažiau silpnų vietų, aka lūžinėjančių plastmasių.
aurimokas 2014-12-27 22:22
Tamstai galiu tik paantrinti. Kad ir kaip visi keikia sovietmečiu gamintus daiktus, sovietmečiu gaminta "Snaigė" sugebėjo atidirbti beveik 25 metus, kai tuo tarpu prieš 5 metus nupirktas naujas "vakarietiškas" šaldytuvas nusibaigė per 3 metus (garantinis buvo tik 2 metai, tad teko išmesti, nes tiesiog nebešaldė)
Arthuras 2014-12-27 22:37
Primink, kiek rublių kainavo tas šaldytuvas Snaigė? Dabar šaldytuvą visai padorų galima paimti už 1200 - 1500lt (350eur-435eur). Vidutinis atlygis į rankas Lietuvoje yra 1860lt. Vakaruose, tiek pat, bet eurais. Taigi, vakariečiui šaldytuvas kainuoja ketvirtadalį atlyginimo, Lietuvoje - 0,8 atlyginimo. Jei neklystu, kiek radau internete, šaldytuvas Snaigė kainuodavo apie 550 rublių. Atlyginimas - 100-120 rublių. Ar dar kyla klausimų?..
vytautas50 2014-12-27 23:03
shark 2014-12-28 01:45
Vytautai Vytautai, Arns ir giedrius.saugai bent atvirai už Rusiją užsistoja. O pats tai taip subtiliai, buto išlaikymas 7 rub, žigulys nesiskiria nuo merso, vakarietiška technika genda mėn po garantinio, Lietuvoj neliko gamyklų. Ajajai... Pradžioj galvojau, kad kad čia tik sovieticus nostalgicus, bet dabar jau priskiriu Arns stovyklai.
aurimokas 2014-12-28 09:17
Ko čia žmogų užsipuolei? Pats negyvenau sovietmečiu, tačiau iš tėvų pasakojimų galiu pasakyt, kad iš tikrųjų šildymas kainavo žiemą kelis rublius, o namuose buvo taip šilta, kad langus atidarytus galėjai laikyt. Dabar už vieno kambario butą ploji 300Lt (nekalbu apie turtuolius kurie įstengia ką tik pastatytus butus, kur 1 kambario butas kainuoja 300 tūkst. lt, nusipirkt) ir sėdi su striuke namie, nes buto temperatūra tesiekia 16 laipsnių. Iš tėvų ir senelių sužinojau kad sovietmečiu kai jų alga buvo ~100 rublių, restorane už 10 rublių galėjai keturiese prisivalgyt sočiai ir dar arbatpinigių palikt, o jeigu atėjai su draugais tai dar ir išgert nemažai galėjai. O dabar pabandyk keturiese kokiuose stikliuose pavalgyt už 100 lt. Turbūt visiem po riekę duonos atneš už tą sumą.
Kirtiklis 2014-12-28 10:37
Hmm, skalbyklei 7 metai ir niekas nekeista, saldytuvui irgi pns tas pats, telikui 8 metai. Gal čia man tik sekasi, o gal nemoka rinktis paprasčiausiai? O dar kaimyno saldytuvui 5 metai..
Kirtiklis 2014-12-28 10:58
Kur tu gyveni kad per šildymą tolia temperatūra? Tokia buvo kai nesildo bute, gal net plastiliniu langų nėra pas tave ar dar kaa. Dabar 24 bute, kaina max buvo 400. Ir senas butas, ir dar įdomu koks tai maistas, nes jei už 10 rublių nes jei tik kotletai su vietinių vynu, tai toks ir restoranas..
Dvigubas nulis 2014-12-28 11:09
Na jau, nepulkit ant Vytauto. Žmogus absoliučiai kiekvienai situacijai geba atrasti po pažįstamą - ar kaimyną, ar darbovietėje ką nors, ar dukrą su draugu, įrodantį jo teiginį, lygins identiškus dalykus (pvz. 1970m. gamybos buto išlaikymą pastatymo metais ir 2014m, todėl skųsis, kad labai brangu), kalbės skaičiais, ištrauktais iš oro ir tik retkarčiais duodamas vieną-kitą nuorodą, kartais ir neveikiančią. Jam buvo daugiau laisvės Sovietų laikais, o dabar bijo ir komentarus berašyti, nes draudžiama savo nuomonę reikšti. Iš tos baimės net neberašys komentarų nuo kitų metų, bent jau taip teigė. Tamsta sugeba atrasti pliusų netgi visiškai neigiamuose dalykuose: jeigu nėra maisto, badaujama, jis nemato tame jokios problemos - ir pats tai praktikuoja; pasak jo, vokiečių belaisviai Stalinui dėkojo, kad juos nuo visų lygų išgydė badu marinant. Ai, tik kažkodėl toks pozityvizmas baigiasi ties šių laikų Lietuva ir ES...
Arthuras 2014-12-28 11:23
Na tu ir skaičiuot nemoki, todėl ir skundiesi blogu gyvenimu dabar. Dabar vidutinis atlygis į rankas, ką jau ir anksčiau minėjau, yra 1850lt. Čia atmetus visus sukčius, kurie mokesčių nemoka. Kitu atveju drąsiai perliptų 2000lt į rankas. Už 200lt tu tikrai gali pavalgyti ir dabar (jei kalbame apie 10 rublių, kai atlyginimas 100) keturiese. Taip, ne Stikliuose, bet ir tuomet už 10 rublių tokio lygio restorane nepavalgęs būtum. Tokių net nebuvo. Nebent tik sovietinio rėžimo pakalikams prieinami restoranai.
vytautas50 2014-12-28 13:22
technologas 2014-12-28 13:52
http://www.pewsocialtrends.org/2014/04/ ... e-mothers/ Ar sutinkate, kad tai kažką rodo? Anksčiau reiškia dirbančio statistinio vyro atlyginimo pakako šeimai išlaikyti. Dabar - mažumos.
vytautas50 2014-12-28 14:28
Ernestass 2014-12-28 15:14
Pritariu, skolos tai milžiniškos. Netgi ir užsieniečių giriama ''beskole'' Lietuva yra įsiskolinusi ant tiek, kad jeigu skirtume visą skolos procentinę dalį į kariuomenę bei įsivaizduotume, kad mūsų skolos dalis yra realūs pinigai banke, tai Lietuvos kariuomenė galėtų turėti visą super-lėktuvnešį su visais jam reikalingais lėktuvais bei gal būt ir tais pačiais Mistral laivais bei kitais juos palaikančiais karo laivais. Gyvename ant skolintų pinigų. Tai galime pateisinti, nes neturime iškasenų kaip Rusija ar jau išvystytos ekonomikos kaip Vokiečių tačiau bendra tendencija manęs neramina. Vakarai nėra turtingi, jie gyvena ant greitojo kredito paskolų ir nors dabar atrodo protingi ir turtingi kai nereikia skolos gražinti, tuoj skola po skolos pradės kąsti ir iš biudžeto bus išsiurbta vis didesnė procentine dalis. Jų geras gyvenimas eina į pabaigą ir deja, nebe jie daro teisingus sprendimus ateičiai, o tokios jėgos kaip Kinija ar Indija, Brazilija ir t.t. Su laiku, jėgų balansas keisis ir mums teks atsakyti už ''savo'' lengvo gyvenimo nuodėmes.
technologas 2014-12-28 15:40
Beje, įdomus straipsniukas - 1973 ir 2011 finansinės realybės palyginimas: http://www.thesimpledollar.com/a-dose-o ... l-reality/ Po NT burbulo turbūt sprogs išsilavinimo ir skolų burbulai? Lietuva pasaulinėje ekonomikoje oro neformuoja, o JAV dar ir kaip formuoja, biški kas, iškart aplink planetą ritasi. Dar vienas netrumpas, bet įdomus straipsniukas http://bud-meyers.blogspot.com/2012/04/ ... orrow.html
jordanbn2 2017-11-09 17:46
Jo pas mus nera vekianciu profsajungu, nes valdzioje liko tie patys komunistai kurie tarpusavyje susije rysiais, nuo sovetiniu laiku. Ir jiems nusispjaut ant visko iki siol. Reikejo juos ismest is bet kokiu aukstesniu pareigu seniai. Pradejo gereti padetis tik ka tie komunistelia pradejo dvest is senatves
Ernestass 2017-11-09 21:09
Kaip pasakyti, politika visur yra prasta, priklausomai nuo žmonių visuomenėje. Visur jie keikiasi ir nieko nedaro. Politine apatija yra problema, nes jeigu žmogus nedisponuoja savo teise, jis ją prarandą. Praranda dėl manipulacijos, dėl jo atitolinimo ir kitų faktorių. Kaip ir dabartinė situacija, žmonės nieko daugiau nesugeba daryti nei bumbėti. Nei stoja patys į profsąjungas, užsiema politiką bei kalbą apie ją. Žinoma, individas yra niekas, bet užtenka tiktais 10% žmonių, aktyviai dirbančių, kad nuverstum sistemą ir ją pakeistum sava.