Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
daynewss 2015-05-29 09:17
Straipsnio perliukai:
Iš kanapių gaunamos marihuanos... - matosi, kad autorius nieko nesuvokia apie kanapes {ir iš jos gaunamą marihuaną}.
Taip pat manoma, kad šis narkotikas... - kanapėse nėra narkotinių medžiagų.
Kanapės - tai nėra narkotikas, tai psichotropinių medžiagų turintis augalas. 1-delta-9-tetrahidrokanabinolis yra natūrali (yra ir sintetinta) cheminė medžiaga, junginys, kuris jungiasi prie smegenų, taip jas veikdamas. Taip pat yra veikiami ir kiti vidaus organai - širdis, kepenys, akys ir t.t. Tačiau šis cheminis junginys nesukelia priklausomybių - tiek psichologinių, tiek fiziologinių. O narkotikais šiuos augalus vadina tik žurnalistai, policininkai, jokio supratimo apie kanapes neturintys žmonės, kurių nuomonę suformavo žurnalistai arba nieko nenutuokianti visuomenė. Ir pati pagrindinė grupė siekinanti kanapės kriminalizavimo yra alkoholio ir tabako pramonė. Niekas kitas neturi tokių finansinių ir lobistinių išteklių, kad galėtų įtakoti tiek visuomenės nuomonę, tiek politikų sprendimus šiuo klausimu. Ypač tokioje šalyje kaip Lietuva.
Reikia džiaugtis bent tuo, jog į vakarus nuo mūsų kanapės jau yra dekriminalizuotos, net Lenkijoje, ir niekas už pusgramį žolės ar hašišo nedės antrankių ir neviks į komisariatą. Resursai, kovai su vėjo malūnais, yra paskirstomi kovai su (tikrais) narkotikais, bei prekyba, gabenimu, gamyba (auginimu), ypač stambiu mąstu.
Gal ir pas mus ateis diena, kai žmonės nebus stumiami į šešėlį, nebus persekiojami už tai, kad svaiginasi kitaip nei "visi".
Dėl to, kad kanapės yra tramplinas į kitų (tikrų) narkotikų vartojimą, tai čia kiekvienam gyvenime skirtingai. Dėl ilgalaikio poveikio ar pavojaus sveikatai taip pat yra skirtingų nuomonių ir tikrai kai kurios yra teisingos, bet daug yra apipintų mitais, kadangi nėra ilgalaikių tyrimų, nes kanapės tiesiog kriminalizuotos.
Turiu savo pagrįstą nuomonę, kaip ir vartojančių/vartojusių ar mirusių draugų. Kai kurie daėję iki taboro dabar turi verslus šeimas ir namus, kitų likimas kitoks, bet ne kanapė kalta, o visuomenė, šeima ar aplinka.
Nesmerkit jei bijot ar nesuprantat ir gal vieną dieną gyvensim kaip žmonės.
Sėkmės visiems.
PS nerūkau
sub 2015-05-29 10:06
Visiškai pritariu. Mūsų valdžia ir visuomenė propoguoja alholį ir tabako gaminius, matyt čia dalis ir sovietų kultūros likę. Bet kaip galima propoguoti didesnį nuodą, kaip alkoholis ar tabakas, prisidengiant thc, kad tai kancerogenas ar psichotropinė medžiaga, nesuprantu aš to, matyt pati visuomenė ir valdžia laikosi kažkokių tabu, ko nežinau to nereikia. Net el. cigaretes nori uždraust, atseit tai didesnis nuodas, nors žmonės perėję nuo cigarečių prie el.cigarečių lengviau meta rūkyt.
Kanapės nepropoguoju, bet kartais parūkau ir džiaugiuosi kad įmanoma jos gauti Lietuvoje. Mielu noru valstybei mokėčiau, jei legalizuotų, bet valdžia mūsų trumparegiai. Gal su liberalais toliau žvelgs. Tabako gaminių nerūkau. Alkoholis labai retai. kanapė dažniausiai. Jaučiu reik užsakyt dėžę marihuana vaporizer ir užvešt į seimą, kad atsimerktų pagaliau. No offence...
Sugertukas 2015-05-29 11:17
Pritariu. Žmonės bijo to, ko nesupranta, mažai žino informacijos apie tai. Reik šviesti žmones.
immortallt 2015-05-29 12:39
Dėl elektroninių cigarečių, na ne kartą teko jau susidurti su tokiu, kuris elektroninę truakia po kelias valandas iš eilės. Kaip manot, kiek nikotino prisivaro į save? Sudėtis taip pat ne geresnė, tad turėtų būt taikomas bent identiškas reguliavimas tabakui, o tai dabar net vaikai čiulpia elektronines cigaretes mokykloje, dar žiūrėk ir tėveliai patys nuperka, manydami, kad jos nedaro jokios žalos.
Dėl visa kita - pritariu.
P.S. nerūkau tabako, šiek tiek vartoju alkoholio ir užsiimu savo reikmėm (ir draugus pavaišinu) vaisinio vyno gamyba. Žolės tekę tik uostyt
kausiukas 2015-05-29 12:58
Internete pasitikrinau simptomus rašo - vėžys. Einu pasigydyt
sub 2015-05-29 13:46
Na, tabako gaminai N18 o gal ir N21 visi, neišskiriant el.cigarečių. Marihuana, taip pat neišskirtinė. Tik suaugę ir tai ne visi, supranta ką į save traukia, deda ir t.t. ir kokia tai žalą, poveikį, gerį daro. Tad ribojimas privalomas.
O dėl vyno, ar pats jį darai, gamini? Naminis, geras, vaisinis vynas geriau už bet kokius Toresus, Grand cavalierius ir kitus brudus. Iš vis vynas, daug geriau už tą alų, nors naminis alus ar gira, man patinka, kelia sentimentus. Gaila kad pas mus liko sovietų alkoholio įpatumų, džiaugiuosi kad tokių žmonių mažėja. Manau dar 50 metų ir bus kitaip.
immortallt 2015-05-29 14:50
Elektronines padarė jau N-18? Nelabai sekiau, bet gatvėse tai 14-inius tai ištisai matau su čiulpimo treniruokliais dantyse. Keista, kad oralinio praktikavimasis yra kieta
Na namie galima gaminti tiek vyną, tiek alų ir viskas pagal LR įstatymus, kol tik savo reikmėm O šiaip taip, gaminu. Namie gaminti kartais sudėtinga, ypač bute. Name gali rasti geresnių vietų temperatūros stabilumui ir pan.. Ar geresnis? Na kaip kada pasiseka. Kartais partija nueina į broką. Lyginti su geru viskiu ar brendžiu tikrai negalima, bet Alita ar Grand Cavalier, tikrai ne tie, su kuriais galima lyginti. Čia jau off-topic stiprus, jei kam įdomu - rašykit į privatą.
sub 2015-05-29 15:22
Nežinau ar padarė, nesidomėjau, bet faktas, kad tai vistiek turėtų būti N18. Su geru viskiu naminio vyno nelyginu, bet Cavalieriai, Toresai nėra tokie geri, kad sėdėdamas su taure galėtum sau mėgautis skoniu.
Pats gaminti vyno ar alaus nelabai laiko turiu, bet visada mėgaujuosi pusbrolio naminiais gėrimais, o jam tai kaip hopis tapo, bando įvairius skonius, brandinimus.
kiesza 2015-05-29 17:15
Visi narkomanai pradeda nuo kanapių.
femto 2015-05-29 19:35
Tai, žinoma, kaip gi nelyginsi.. Įgrysę iki gyvo kaulo tie nekokybiški svaigalai, kai netgi naminis brudas skanesnis gali būt už visus kitus. Lygini, jaunuoli, balta su juoda, rėkdamas, kad beveik panašios spalvos.
MindaugasV85 2015-05-29 19:52
P.S. rūkau ;D
immortallt 2015-05-29 21:23
O kodėl nuo kanapių, o ne nuo alaus? Įtariu visi rūkę kanapių pirma pabandė alaus.
GM 2015-05-29 21:42
slawcka 2015-05-29 21:58
Arba cigarete. Taip kad jaunimas, nepradėkit rukyt, bo baigsit tabore
ErikisLat 2015-05-30 00:28
Turint omeny, kad 147 milijonai žmonių kasmet pasaulyje vartoja kanapių produktus, tai keista būtų teigti, kad tyrimai negalimi dėl jų kriminalinio statuso. Ilgalaikių tyrimų begalė, kanapių poveikis aprašytas plačiai ir toliau tiriamas. Naujausiais tyrimais apžvelgti ankstesnieji ir galutinai patvirtinta, jog kanapių vartojimas paauglystės tam tikrai žmonių grupei didina tikimybę išvystyti psichozę. Dažnu atveju ne vienalaikę, o žyminčią šizofrenijos pradžią. Patys naujausi tyrimai bando ieškoti kaip kitą psichoaktyvią kanapėj esančią medžiagą, kanabidiolį, panaudoti psichozei gydyti. Taigi, žmonės tyrė, tiria ir nesustos. Greičiausiai todėl, kad kanapė visgi labiausiai paplitusi dažniausiai nelegali (Urugvajaus dėka) psichoaktyvi medžiaga pasaulyje.
Beje, kanapė susijusi su vėžiu. Įvairiu vėžiu. Beje, ir sėklidžių. Žinot kodėl? Nes kanabinoidų receptorių yra ne tik smegenyse. Tik vienas Dievas težino, kodėl jų yra sėklidėse. Arba evoliucija, kaip kam patinka.
Jei kam įdomu apie žalą, tyrimus ir politiką, puiki Wayne Hall santrauka:
Hall, W., 2009. The adverse health effects of cannabis use: What are they, and what are their implications for policy? International Journal of Drug Policy, 20(6), pp.458–466.
Google scholar duoda nemokamą straipsnį.
p.s. aš už dekriminalizavimą arba net ir protingą legalizavimą, su tam tikra THC ir CBD kiekio ir kokybės kontrole. Deja, tarptautinė politika ir sutartys vargiai šitoj pasaulio daly leis ką artimiausiu metu pakeist.
immortallt 2015-05-30 01:34
Erikis, teisybės dėlei reiktų surašyti apie alkoholį ir tabaką viską. Pagal mane - nublanksta.
TAURAS 2015-05-30 06:28
Manau dar viena pagrindiniu priezasciu yra butent kriminalinis pasaulis. Legalizavus kanapes mafija prarastu milijardus doleriu. Tabako ir alkocholio pramone isgyvens, bet kriminaliniam pasauliui butu katastrofa! Juk vien, jog daigtas yra nelegalus jo savikaina iskyla 10imtimis kartu, kuriuos susizeria butent kriminalinis pasaulis.. Vistiek kanapes niekas nepamirs ir ja vartos. Dabar kanapes yra bande 5% pasaulio, apie 3% ja vartoja nuolat (skaiciai is atminties todel gali ir truputi skirtis). Taigi nera jokiu turtingu dedziu, kuriems kanapiu legalizavimas teiktu nauda, nebent uzgyvene menininkai
ErikisLat 2015-05-30 17:59
Beje, politikams UK labai nepatiko, kad lyginami ir alkoholis su narkotikais. Visgi pinigai. Ir šita analizė buvo vienas iš argumentų atleisti Nutt'ą iš patarėjų komandos narkotikų klausimais pareigų. Kitas argumentas buvo po jo pasakymo, kad arkliu jodinėti kur kas pavojingiau nei vartoti ekstazį. Jei kam įdomūs palyginimo niuansai, paieškokit šito:
Nutt, D.J., King, L. a. & Phillips, L.D., 2010. Drug harms in the UK: A multicriteria decision analysis. The Lancet, 376(9752), pp.1558–1565.
aurimokas 2015-05-31 11:29
O kodėl niekas nešneka kad davai legalizuojam opijų? Aš mėgstu opijų. Jį nauoju kasdien. Jis man leidžia atsipalaiduoti.
O jo medicininė nauda irgi yra didele. Juk jau nuo seno įvairias ligas ir skausmus opijum žmonės gydo.
Kai pradeda narkomanai šitaip kalbėt, tai suprantu kad pasaulis yra žlugęs, nes nuo žolės jau smegenys perdžiūvę jiems.
PupuDede 2015-05-31 12:23
Jei žolė laiptai prie stipresniu narkotiku tai mes ateityje visi tapsim pyderais, o gal jau kas tapo.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Iš naujo atrastos kanapės: gydomosios jų paslaptys ir pribloškiantys mokslininkų tyrimų rezultatai