Klimato kaita sujauks tolimųjų skrydžių grafikus (0)
Klimato kaita gali pakeisti daug keliaujančių žmonių įpročius, teigia klimatologai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujuose tyrimuose pasirodė, kad klimato kaita turės įtakos vėjų stiprumui ir greičiui, o tai nulems, kad transatlantinius skrydžius vykdantys lėktuvai ore per metus praleis 2 tūkst. valandų daugiau nei praleidžia dabar.
Suprantama, išaugs ir lėktuvų kuro kainos. Tarkime, pučiant vėjui ta pačia kryptimi, skrydis iš Europos į Jungtines Amerikos valstijas (JAV) gali būti dar greitesnis, tačiau kelionei namo į Europą sugaišite daug daugiau nei sugaištate dabar, jei vėjas priešinsis lėktuvui.
„Discovery News“ rašo, kad Aplinkos tyrimų žurnale paskelbtame tyrime aiškintasi, kokią įtaką ir kokių efektų turės du kartus didesnis anglies dioksido atmosferoje kiekis.
Vidutinis oro srovės greitis kelionės iš Londono į Niujorką metu, spėjama, bus 15 proc. didesnis, ir paspartins lėktuvo skrydį apie 77-89 kilometrais per valandą. Gali būti, kad skrydžiai į Londoną gali trukti 5 val. 20 minučių, kai šiuo metu tokia kelionė trunka apie 8 valandas. Skrydžiai iš Niujorko į Londoną šiuo metu dažniausiai trumpesni nei 7 valandos, tačiau nepalankus vėjas gali padidinti lėktuve praleidžiamą laiką.
Tokios lemties, tvirtinama, būtų galima išvengti tik tuo atveju, jei anglies dioksido emisijos būtų staigiai sumažintos. Readingo universiteto atmosferos mokslininkas ir naujos studijos autorius Paulas Williamsas tvirtino, kad oro srautai priklausomi nuo temperatūros skirtumų, esančių tarp pusiaujo ir ašigalio, taip pat nuo skysčių dinamikos.
„Klimato pokyčiai padidina temperatūros skirtumus. Tai mes galėjome pamatyti išsamios kompiuterinės simuliacijos metu“, – teigė mokslininkas. – „Oro linijos yra įdarbinusios matematikus, kasdien skaičiuojančius greičiausius kelius. Jie įvertina vėjo greitį, matuojamą palydovų, oro sąlygas ir prognozes. Visus matavimų duomenis jie sudeda į algoritmus ir apskaičiuoja, kuris kelias greičiausias“.
Atlikdami tyrimą mokslininkai naudojosi panašiu metodu, tik aktualus oro srovių greitis buvo pakeistas greičiu, gautu klimato kaitą žyminčių rodiklių skaitmeninio modeliavimo metu.
Šis atradimas svarbus ne tik dėl transatlantinių skrydžių, bet ir dėl skrydžių kitomis kryptimis. Tarkime, keliaujant iš JAV miesto Los Andželo į Niujorką arba iš Australijoje esančio Sidnėjaus į Brazilijos San Paulą.