Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
BishopaZ 2016-06-09 10:18
Būtų smagu pažiūrėt kaip visa tai veiks žiemą ir ypač šiaurinėje ir centrinėje norvegijoje, kur pašala kartais neblogai. Ko gero su tuo e auto net 100 km nenuvažiuos vienu kroviu, kad ir su tesla, o ten atstumai tarp miestų didesnių šimtai km
SaMaras 2016-06-09 10:53
50proc sunkvežimių elektriniai? Ir jau 2025m? Ar aš tiek nuo naujovių atsilikęs ar jie čia nerealiai masto? gal senus troleibusus verta perdarinėt į sunkvežimius.. nors nežinau kiek ten Norgėj kontaktinis tinklas išvystytas miestuose..
immortallt 2016-06-09 10:53
O gal vietoje spekuliacijų pasižiūrėk, kaip ten yra dabar?
kestutisz 2016-06-09 11:24
Beveik dešimtmetis yra saugus laikas prisigalvoti visokių čiudų ir paskui juos atšaukti pasikeitus politiniams vėjams ar paaiškėjus, kad nieko nebus. Svarbu, kad nebūtų kaip pvz Klapiėdoje visokių entuziastų, kurie su sąlyga, kad EU nuo 2050'ųjų bus rekomenduojama neįleisti VDV į miestų centrus, pradeda iš neturėjimo ką veikti zylioti jau dabar. 2050'ųjų baubu bando pateisinti tą kvailą mokamo parkingo zoną per miesto centrą, nors jame žmonių ir taip nėra
Creatium 2016-06-09 12:00
Faktas, kad Norvegijoje yra didžiausia elektromobilių dalis visame auto parke, kažką pasako.
moo 2016-06-09 12:31
Pusiau OT: Pamenu fleimus "automatinė vs mechaninė greičių dėžė". Ką veiks mechanistai po +- 20metų? Kaip reiks pajausti ryšį su automobiliu?
aurimokas 2016-06-09 12:34
Pasako: kad norvegai uzdirba padorias algas ir kad norvegu valstybe stirpiai subsidijuoja elektromobilius, kad kiekvienas norintis ji isigyti turi tokia galimybe. Lietuvoj elektromobili isigyti paprastas zmogus gales minimum po 10 metu, ir tai jau bus uzdroztos baterijos nenuriedancios nei 50km
Pilkasis 2016-06-09 13:31
Lietuvoje sugalvoję kvailą įstatymą valdininkai teisinasi, kad taip ir Europoje yra, bet žiūriu kaip Lietuvoje bukagalviai valdžioje sėdi, taip ir Europoje. Kam šalyje drausti VDV, kai jau dabar el. automobilių yra 24 proc. juk ateityje šitas skaičius tik didės, sulaukus 2025 metų gal net nebus ką drausti, apie kokia tarša tada bus kalbama. Kaip visada problemos sprendžiamos kvailais sprendimais. Žmonės patys renkasi elmobilius, jau dabar teoriškai tarša šalyje mažėja, tai kam drausti žmonių laisvę rinktis, kai likę keli VDV automobiliai aplinką terš visiškai minimaliai, pasodinai medį ir atsiskaitęs. VDV patys numirs kai nebe apsimokės gaminti kuro, o jie čia draudimus galvoja, neturi ką veikt, juokinga...
Nebent čia tyčia melas skleidžiamas su tikslu skatint žmones keisti savo automobilį.
immortallt 2016-06-09 13:58
Laisvė rinktis yra tol, kol tai netrukdo kitiems. Pvz., kodėl neturiu laisvės iššaudyti visus vatnikus? Nes turbūt tai kertasi su vatnikų laisve gyventi. Taigi, laisvė pasirinkti automobilį, kuris
O šiaip toks draudimas yra deklaratyvus, kad industrija ir infrastruktūra ruoštųsi pilnam perėjimui. Tai daug geriau, negu kaip mūsų vyriausybė, likus 3 savaitėms pradėjo svarstyti ar kelti MMA. Likus savaitei tik priims sprendimą.
kestutisz 2016-06-09 14:07
Na, dabar elektomobilius pas juos renkasi dėl mokesčių lengvatos, ir tik tiek. Jokių ten ekologijų, ar kitokių "sąmoningumų", tik banalūs mokesčiai. Registruojant, įvažiuojant į miestą, parkuojantis, pervažiuojant vos ne kiekvieną rimtesnį tiltą ar tunelį su VDV sumokėsi tiek, kad už tą sumą išeis ir triskart brangesnis elektromobilis. Važinėti su svetur registruota irgi ilgai nepavyks (o ir susitaupo taip tik registracija).
Vat 2025'tiem tikėtina išimčių elektromobiliams tiesiog nebeliks, tai kad liaudis negrįžtų prie VDV juos išvis uždraus. Va čia tai "sprendimas" :)
elcucuy 2016-06-09 15:51
Aš pvz jei nebūtų jokių lengvatų elektromobiliams vistiek rinkčiausi elektromobilį vietoje VDV - jokio triukšmo, jokio dūminimo, jokios smarvės - ir manau jog ne aš vienas taip mąstau. Manau visai realus planas po kokių 5 metų su VDV automobiliu uždraus įvažiuot į miesto teritoriją (bent jau centrinę dalį) - gyvenimas mieste taptu gerokai komfortabilesnis, malonesnis ir sveikesnis. Keliavimui ir krovinių pervežimui didesniais atstumais turėtų būti vystomas traukinių transportas. Kelias valandas sėdėt už vairo važiuojant į Klaipėdą yra tiesiog laiko švaistymas - traukiny su internetu gali darbus tuo metu nuveikti. O 2 kartus per metus pas bobutę į kaimą nuvažiuoti pakaktu benzininio auto nuomos paslaugos.
Pilkasis 2016-06-09 16:12
Čia taikliai pasakyta. Bet visi vis tiek negrįš prie VDV, tai tarkim puse viso transporto bus pakeista į elektrinį. Puse viso pasaulio automobilių, norit pasakyt gamta neatsigaus? O taip anksčiau ar vėliau tikrai atsitiks, reikia tik vystyti elmobilių idėją ir nereikia jokių draudimų. Aš pats dabar nusipirkčiau elmobilį, kam reikalingas su šimtais judančių ir gendančių detalių variklis?
kestutisz 2016-06-09 16:38
Na, pvz imam kokį nors Nissan Note - nuo 11kE, Nissan Leaf - nuo 30kE. Tikrai rinktumeis? Ir čia dar tuom triskart brangesniu nelabai iki jūros nuvažiuosi, na nebent kartą per metus kai ta atrakcija pavadinama "lenktynėmis" ir apie tai rašo laikraščiai...
Creatium 2016-06-09 17:20
Ir, profesoriau, kokį tai turi ryšį su šaltomis oro sąlygomis Norvegijoje ir elektromobilių kiekiu joje? Faktas, kad 24% parko sudaro elektromobiliai paneigia nuogąstavimus dėl šaltų oro sąlygų ir jų poveikio baterijoms bei nuvažiuojamam atstumui. Niekas nepirks automobilio, net su subsidija, jeigu jis nesugebės patenkinti žmogaus poreikių.
AAA000 2016-06-09 18:09
Krovininiu neuzdraus - tik ribos, taip kad tersimo norvegai praktiskai nesumazins. Kad visa infrastruktura pervirstu elektromobiliu naudai, turi globaliai sumazet pacio kuro vartojimas, ir turetu but uzdrausta pardavinet pati kura. Dabar gana dviveidiskas sprendimas...
Marius.brn 2016-06-09 19:49
Deja, bet čia pateikta klaidinanti informacija tinklapyje. Per 2015 metus 17% visų parduotų TP buvo varomos elektra. Statistikos departamento tinklapyje nurodoma, kad tik 2,6% visų registruotų TP (2015 duomenys) yra varomi elektra.
O šiaip skamba nerealistiškai, nors norvegija ir turi vienas iš geriausių sąlygų tam pasaulyje. Šitas elektromobilių bumas paremtas gerom sąlygom, kad keltai/tuneliai/parkavimas nemokami ir netaikomi importo mokesčiai (kas stipriai atpigina elektromobilius lyginant su VDV analogais). O tunelių/keltų savininkai jau kelia vis didesnį burbulą už kokį gerą turi praleidinėti elektromobilius už dyką. Kiek žinau, valstybė nepadengia patirtus nuostolius keltams/tuneliams. Kai kuriuose regionuose nuo 2016 metų nebesutinka kelti elektromobilių už dyką. Taip pat ir kai kurie tuneliai pradeda skelbti rimtus pasipiktinimus.
Arthuras 2016-06-09 23:04
Ėt, geriau šito jau būtum nerašęs. Automobiliuose su VDV ir mechanine pavarų dėže, pats sprendi, kokio sukimo momento prie tam tikro greičio/situacijos tau reikia. Dėl to ir atsiranda tas "ryšys". Elektriniuose automobiliuose pavarų dėžė nelabai turi prasmės, dėl to, kad elektrinis variklis traukia visuose diapazonuose pakankamai vienodai. Spausi - ir lups. Su VDV taip nėra.
moo 2016-06-10 07:03
O rašiau nes visad galvojau ir galvosiu, kad bėgt nuo progreso yra keista - tiek dėžių atveju, tiek vdv vs elektromobiliai atveju.
P.S. su geru vdv automatu, jei reikia, važiuoji ramiai t.y. spaudi pedalą lengvai, jei staigiai reikia apsukų, spaudi dugną. Jei labai jau kartais prireikia tik 1 bėgio pvz sniege - perjungi ant vairo pats į manual režimą.
immortallt 2016-06-10 09:08
Pilkasis, jei dalis VDV nekenks, apsižiok išmetimo vamzdį ir triskart giliai įkvėpk.
Kad gamta susibalansuotų, dabartines emisijas reiktų sumažinti ~80% ir tada per kokius 200-500 metų žemė iš tikrųjų pradės vėl judėti link balanso. Tik JUDĖTI!
Mariau, kitąmet pradedamas gaminti Tesla model 3, daugiau nei perpus pigesnis nei Tesla. Kaip manai, kaip tada atrodys atsiperkamumas Norvegijoje? O 2025, kai akumai bus dar aptigę beveik ~40%? (vidutiniškai pigo po 8% per metus, paprastumo dėlei neskaičiuoju progresijos). Kažkur apie 2020 elektromobilio ir VDV finansinė nauda susilygins, net neskaičiuojant taršos. Tiek kad į elektromobilį reikės daugiau pinigų įdėti iškart. Tiesa, 2025 metais jau Uber, google ir gal net Apple paleis savo "taksi" paslaugas, kurios konkuruos su nuosavo automobilio turėjimu. Tai bendras reikalingas automobilių skaičius kris.
bahuriux 2016-06-10 17:54
O gamtos balanse, uz 500-1500 metų numatytas ledynmetis. Tai gal terškim toliau?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Norvegija uždraus šalyje pardavinėti automobilius su vidaus degimo varikliais