Štai kas yra tikras ekologinis košmaras: šis gigantas aplinką sieros dalelėmis teršia taip pat, kaip... 50 milijonų automobilių ir tai daro be sustojimo 24 val. per parą

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

SILORAKAS 2016-11-18 11:29
Ne technologijoje problema, o ekonominiai sumetimai - laivų kuras (bunker oil) iš esmės yra gamybos atlieka perdirbant naftą, todėl yra pigiausia kuro rušis. Teoriškai, jei toks kuras butų uždraustas didžioji dalis naftos perdirbimo gamyklų Europoje susidurtų su problema ką daryti su šiuo perdirbimo likučiu (o tai apie 20 %). Tame tarpe ir ORLEN Lietuva.
lucy 2016-11-18 12:37
Jei tikrai norėtų uždrausti ir uždraustų tokiems laivams švartuotis savo uostose ar rastų kitokių būtų tai padaryti, gautusi plaukiok jūra jei nori, bet mūsų teritorijoje negali. Problema yra noro nebūvimas na ir aišku kur dėti mazutą dar klausimas kyla.
Xdmin 2016-11-18 12:47
jei skaiciai cia teisingi tai visokie Euro 6 ir velesni standartai, perejimai prie elektromobliu yra tik lokaliu problemu sprendimas, o pasauliniu mastu tai nieko neisspres. Jei tokie patys reikalavimai galiotu laivams, tai turbut vel ispopuliaretu bures bet gal ir gerai butu, juk reikia pradeti nuo didziausiu terseju, ar pirma drausim cigaretes ir zvakes del to kad smilkdamos deguoni degina o laivus paliksim ramybeje kad vis dar galetume is Ebay pirkti su Free Shipping?
vanduo4 2016-11-18 13:57
- "
Skeptikas 2016-11-18 16:50
Dar problema ir tame, kad visi didieji laivai pritaikyti tokiam kurui, taip pat ir varikliai. Perėjus prie "švaresnio" nebėra tokio tepimo, dyla detalės, $$$... Jau daug sykių buvo bandoma griežtinti laivams nuostatus, bet tokiu atveju viskas brangs, prekės, siuntiniai iš Kinijos ir t.t.
Evil Goku 2016-11-18 18:38
Sakykim vidutinis automobilis per valandą išskiria 3kg CO2 (žiauriai ekonomiškų automobilių teorinės CO2 emisijos 120g/km). Tikrai nemanau, kad toks laivas per valandą išskiria 150 000 TONŲ CO2 dujų. Aišku sieros junginiai ir kietosios dalelės yra labai pavojingos ir nuodingos. Bet šitie lavai ir neplaukioja miestuose ar tankiai apgyvendintuose rajonuose. Būtu įdomu sužinoti kokią įtaką šie laivai turi pasaulinei šių teršalų koncentracijai. Kvaila yra galvoti, kad griežtėjantys automobilių ekologiniai reikalavimai neturi reikšmingos įtakos. Oras kuriuo kvėpuojame mes priklauso nuo to kokie orą teršiantys šaltiniai yra šalia. Ne veltui kaikurie miestai nori uždrausti dyzelinius automobilius, ne todėl, kad jie išskiria CO2 dujas (emisijos mažesnės už benzininius), bet dėl kitokių teršalų, kurių padidėjusi vietinė konsentracija sukelia daug problemų. O CO2 emisijos yra globali problema. Ir sausumos transportas išskiria ženklią dalį šių dujų
sigun 2016-11-18 19:34
Kokia dramatiška straipsnio pradžia: vienas laivas teršia kaip 50 000 000 automobilių! O 15 laivų kaip visi pasaulio automobiliai. Hmm... Tikrai? Tai kiek jie degalų ryja ir kaip tada jie gali būti ekonomiškiausia transporto priemonė? O toliau paskaičius pasirodo, jog te paimtas vienas parametras. O daugiau pasidomėjus, pasirodo, jog vienas laivas naudoja mažiau nei 1L/1h kuro 1-o konteinerio transportavimui. Palyginam tai su fūra... O dabar dar palyginam kiek reiktų lengvųjų automobilių tokiam kiekiui prekių pervežti? Tai vis tik kas didžiausias teršėjas? Skaičiai gal ir teisingi, bet pateikti be konteksto sudaro visiškai melagingą vaizdą.
kiesza 2016-11-18 20:38
Būtų gerai apmokestint didelius laivus. Pabrangtų kinų prekės, suintensyvėtų vietinė gamyba, mūsų prekės būtų konkurencingesnės, o vokiečiai galėtų netaikyt tokių griežtų ekorekalavimų savo šedevrams..
wilkas 2016-11-18 20:41
Nu tai skaičiuok, jei laivas ima tarkim puse litro, o jo kuro sieringumas 2000 kartų didesnis nei dyzelio, tai fūra turėtų sunaudoti 1000 litrų dyzelio per valandą, kad pasiektų laivo taršą vienam konteineriui.
Profesorius :) 2016-11-19 15:51
cia nesenai skaiciau apie Tirple-E berots laiva kuris bus didziausias pasaulyje ir smarkiai sumazins tarsa ir eksplotacijos islaidas ir t.t tai po kurio laiko manau ju tik dauges.
Xdmin 2016-11-19 21:01
kai tokios kuro sanaudos, kuro rezervuaras irgi turetu buti ispudingo dydzio. Ar ne pigiau ir kompaktiskiau gautusi branduolinis reaktorius tokiame laive? Riboja istatymai ar visgi neatsiperka?
kestutisz 2016-11-20 16:51
Tai jam dar ir apsaugą tada teks vežiotis. Ką jau ten šiukšlių utilizacija kuriai ir šiandien technologijai neilgai trukus švęsiančiai šimtmetį, nepasiruošta...
audriusn 2016-11-20 20:17
plaukios jura ir ekonomika stoja, kol kas jais pervezt yra pigiausia ir tarsa tonos-kilometrui yra maziausia. nebent zinai efektyvesni buda kaip is vieno zemyno i kita vienu metu perkelt kokiu 15000 juriniu konteineriu.
kitty 2016-11-20 22:19
Profesorius - Maersk Triple E yra didziausias siuo metu esantis laivas, po jo seka Emma. Emma ismeta maziau tersalu nei laivas puses jos dydzio. Nauji laivai gaminami taip kad sudeginus kura, jie degintu ir is kuro issiskyrusias dujas, atliekas. Deja daugybe saliu,tokiu kaip (nustebinsiu jus) Graikija ne itin noriai atnaujina laivus, nepaiso aplinkos apsaugos. Konteineriu laivai yra atsakingi uz 80-90% pasaulio prekybos, nustojus naudoti laivus tektu idarbingi traukinius, lektuvus, furas ir tt, kas dar labiau kenktu gamtai. Man patinka ledlauziai, ypac rusijos- su branduoliniu varikliu. Tersia maziausiai (aisku jei nieks "nenudaus" jo kariniais tikslais). kiesza- dideli laivai jau apmokestinami, tiek kad firmos bankrutuoja, o igula paliekama juroje (nes per brangu priparkuoti laiva), del to atleidziami tukstanciai zmoniu, sugadinamos prekes ir tt. Problema tame kad nutikus kokiai ekologinei nelaimei, issiliejus kurui ir pan "nusikaltusioji" puse turi sumoketi laaaabai didelius pinigus (kuriu tik maza dalis panaudojama zalai atitaisyti), taigi laivybos miestai pernelyg gerai UZDIRBA IS NELAIMIU. Tai yra labai neteisinga ir yra reiksminga priezastis kodel vyriausybes nera linke grieztinti reikalavimu, bet tuo paciu del baudu dideles kompanijos kuria saugesnius laivus. sigun- pritariu tau 100%
bahuriux 2016-11-20 23:28
O kodėl nepanaudojus vėjo, net ir ant jau esamų laivų? http://www.bluebird-electric.net/ship_b ... ulsion.htm http://theloadstar.co.uk/wind-technolog ... l-savings/ http://edition.cnn.com/2015/01/16/tech/ ... iner-ship/ http://www.dailykos.com/story/2008/4/1/488495/-