10 įdomiausių savaitės mokslo naujienų (2017–11–27)  ()

Visi šio ciklo įrašai

• 2017-11-27 10 įdomiausių savaitės mokslo naujienų (2017–11–27)  ()

1:
  Užfiksuotas naujos Galapagų kikilių rūšies atsiradimas

Tai pirmasis naujos rūšies atsiradimo pavyzdys, kurį mokslininkams pavyko užfiksuoti laukinėje gamtoje.
Tyrėjai daug metų stebėjo visą kikilių populiaciją mažoje Galapagų saloje Daphne Major, tad galėjo stebėti visą rūšies išsivystymą. Tyrimas publikuotas Science.

bbc.com

2:
  „Aukštesniosios jėgos“ neleido atlikti plokščios Žemės eksperimento, tačiau tai ne pabaiga

Žmogus, tikintis, kad Žemė plokščia ir buvęs pasirengęs įrodyti tai, šeštadienio popietę Amboy miestelyje pasikeldamas savadarbe raketa į puskilometrio aukštį, savo planus atšaukė. Bent jau kol kas.
Federalinio leidimo skrydžiui trūkumas ir mechaninių problemų su „motornamio/raketos platfomos“ perteklius privertė savamokslį raketų gamintoją „Pašėlusį“ Mike'ą Hughesą eksperimentą atidėti.

desertsun.comtechnologijos.lt

3:
  Šis robotas iš dumblių gali plaukioti jūsų kūne, valdomas magnetais

Ne vieną dešimtmetį inžinieriai stengėsi sukurti medicininius robotus, galinčius nugabenti vaistus ar atlikti operacijas žmogaus kūne – šiek tiek mažiau fantastišką 1966 metų mokslinės fantastikos filmo „Fantastic Voyage“ versiją. Mokslininkai pakeitė spirulinos dumblį taip, kad jis galėtų keliauti žmogaus kūnu, vedamas magnetino signalo. Biohibridinis robotas vieną dieną galės nugabenti vaistus į konkrečią kūno vietą, taip sumažindamas pašalinius poveikius. Be to, robotas – ir magnetinis jo apvalkalas – selektyviai žudo vėžines ląsteles.

sciencemag.org

4:
  Protingų žmonių smegenys geriau sujungtos

309 žmonių tyrimas parodė, kuo ypatingos labai protingų žmonių smegenys: pasirodo, juose veikia nuosavi „socialiniai tinklai“.

sciencedaily.comtechnologijos.lt

5:
  Trys kavos puodeliai per dieną „gali būti naudingi sveikatai“

Remiantis plačia tyrimų apžvalga, saikingas kavos gėrimas yra saugus ir trys keturi puodeliai per dieną gali būti naudingi sveikatai.
Kavos gėrikams nustatyta mažesnė kepenų ligų ir kai kurių vėžio rūšių rizika, ir mažesnė grėsmė mirti nuo insulto – bet tyrėjams nepavyko įrodyti, kad tai vyksta dėl kavos.
Apžvalga patvirtino, kad pernelyg daug kavos nėščiosioms gali pakenkti.
Eksperai pažymėjo, kad žmonėms nereikėtų pradėti gerti kavą dėl sveikatos sumetimais.
Southamptono universiteto tyrėjai surinko duomenis apie kavos poveikį visiems žmogaus kūno aspektams, ir panaudojo tam >200 tyrimų duomenų. Didžioji šių tyrimų dalis buvo stebėjimai.

bbc.com

6:
  Precendento neturintis atradimas: cigaro formos asteroidas atskriejo iš tarpžvaigždinės erdvės (Video)

Praėjusį mėnesį kosmose pastebėtas cigaro formos asteroidas atskriejo iš tarpžvaigždinės erdvės, paskelbė astronomai, patvirtinę šį precedento neturintį atradimą. Atradimas gali pateikti duomenų, kaip formavosi kitų žvaigždžių planetų sistemos, sakė mokslininkai, kurie savo studiją paskelbė britų žurnale „Nature“.

theguardian.comtechnologijos.lt