Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
kiesza 2017-12-29 18:08
Pavyzdys dėl Temzės yra nuvalkiotas, nes pusę žmonių nežino kas tai. Pasakytumėte jog Liepos mėnesį Lietuvoje snigo ir laikėsi sniegas keletą dienų, tada visiem būtų aišku kas yra mažasai ledynmetis
AAA000 2017-12-29 19:26
kazkur skaiciau, kad buvo kazkada viduramziais visa Baltijos jura uzsalus. gal apie 10+ metu ledas laikesi. state net rastinius pastatelius liaudis ant ledo, matyt galvojo, kad cia jau visam laikui
bahuriux 2017-12-29 19:36
Negalima atsipalaiduoti dabar deginam anglis kuo smarkiau, kad sušvelninti ledynmečio padarinius, o paskui staigiai pereisim prie atsinaujinančios enegetikos ir bus win-win, nei ledynmečio, nei klimato kaitos.
Mes taip stengėmės prigaminti šiltnamio efektą skatinančių dujų CO2 privarėm į atmosferą iki 400ppm, kai norma skaitoma berods 250 ir nejaugi bus viskas per niek? Aš tikiu Kinija mus išgelbės su savo anglimi kūrenamom elektrinėm.
zeuline 2017-12-29 19:44
Straipsnio santrumpa:
Jei rugsejo menesi lijo, spali visko gali but
KT819GM 2017-12-29 20:50
Anglimis išgelbės vienas tipas, kuris katik išmoko naują žodį, vietoj billions of billions of billions dabar vartoja trillions.
Hm 2017-12-30 12:52
... Baltijos jūra tikrai užšaldavo, bet vis tik vasarą atitirpdavo, o Švedijos ir Lietuvos pirkliai susitikinėdavo vidury jūros ant ledo, būdavo statomos laikinos prekyvietės... Ledo storis turėjo būti gerokai virš 1 metro, nes stiprus vėjas didelį užšalusį plotą per valandą gali paversti banguojančia ledo koše, kas dažnai atsitinka didžiuosiuose Amerikos ežeruose. Matyt kokių -40 žiemą Lietuvoje tuo metu buvo įprastas "šaltukas"... Kita įdomybė, kad mažiau nei prieš 1000 metų Grenlandija dar buvo be ledo kepurės, ten kėlėsi žmonės, augino javus, gyvulius ir tik per tą "nelemtą" Maunderio minimumą turėjo palikti salą. Dar 1237 metais kai Livonijos ordinas įsikūrė dabartinės Latvijos ir Estijos teritorijoje, "kristaus kraujo" gamybai buvo atsivežtos pietietiškos vynuogių rūšys ir puikiausiai derėjo, vadinasi žiemos dar tuo metu buvo labai švelnios, kokių iki -10 daugiausiai. Gerai, kad tada žmonės dar nežinojo, kad gyvena globalaus atšilimo laikotarpiu, o vėliau papuolė į ledynmetį, matyt būtų ir neišgyvenę ... Paskutinis ledynmetis (didysis) prasidėjo prieš 2mln. metų ir baigėsi "tik" prieš 10 tūkst. metų. Panašu, kad dar apie 1 mln. metų tik šils, o vėliau... gal ir atšals... bus matyt ... Seniausias atsekamas ledynmetis prasidėjo prieš 2,7 mljrd. metų, sekantis ir pats didžiausias, prieš 800 mln. metų. Tada žemė buvo virtusi ištisai ledu padengta planeta, kaip dabar Europa (Jupiterio palydovas). Mokslininkai mano, kad iš tokios būsenos žemę išjudino arba asteroido smūgis, arba super ugnikalnio išsiveržimas, o jei ne, tai būtume dabar gyvenę dar "po ledu"... prieš 66 mln. metų vidutinė oro temperatūra žemėje buvo 7-9 laipsniais aukštesnė, nors gaunamas energijos kiekis iš Saulės buvo kokiais 3 proc. mažesnis, kas yra labai daug. Ašigaliai buvo be ledo kepurių, atmosferos slėgis beveik 2 kartus didesnis, atmosferoje buvo daugiau drėgmės, didesnis debesuotumas, klimatas visoje žemėje be didelių temperatūrinių skirtumų, bio masė žemėje apie 20 kartų didesnė, kone gyvybės rojus žemėje... Neteigiu, kad nereikėtų kreipti dėmesio į dabartinį atšilimą, bet manau arba taip tikiuosi, kad šis dabartinis atšilimas nebus iš karto toks pragaištingas, kaip dažniausiai mums pateikiamą. Kokių iki +5 dar turime rezerve pasitaisymui...
immortallt 2017-12-30 13:04
Hm, tai kad kažkiek šyla natūraliai klimatas - niekas nesiginčija. Bet reikia atskirti tai kas natūraliai vyksta nuo žmogaus įtakos. Ir tik nesakyk, kad žmogaus įtakos nėra, kai per gerą šimtmetį baigiame milijonus metų kauptą energiją išlaisvinti į atmosferą.
audriusn 2017-12-31 00:58
"prieš 66 mln. metų vidutinė oro temperatūra žemėje buvo 7-9 laipsniais aukštesnė" - labai gerai anglim pakureno, net ledynmeti atitirpde.
Hm 2017-12-31 13:07
... gal ir neužbaigiau minties savo pasisakyme, bet mėginau parodyti, kad yra neatitikimų tarp dabartinių teiginių apie katastrofinius padarinius, jei klimatas žemėje pakils kokius 5 - 7 laipsnius. Kad ir prieš tūkstantį metų Grenlandija buvo be ledo kepurės, o jūros lygis prie Lietuvos krantų buvo žemesnis keliais metrais. Net ir senieji Lietuviški mėnesių pavadinimai kaip ir patvirtina, kad klimatas buvo prieš tūkstantį metų net ir šiltesnis nei dabar - lapkritis... panašu, jog medžiai lapus mesdavo lapkričio mėnesį, jei būtų buvę kaip dabar, greičiausiai vietoje lapkričio būtų koks nors - belapis...Prieš tuos 66 mln. metų žemės ašigaliai buvo be ledo kepurių, o gyvybė klestėjo. Gal dabar atšilimas ir bus kitaip - blogiau. Bet blogiau bus žmonėms ir blogiau bus tik dėl to, kad technologijos gerokai pralenkė žmonijos sąmoningumo lygį. Vis kartodavau, kad dabartinis ekonomikos modelis mažina žmonijos galimybes išgyventi, bet priežastis ne ekonomikoje, o žmonijos sąmoningume - technologijos gerokai pralenkė žmonijos galimybes sąmoningai jomis pasinaudoti išgyvenimui. Jei žmonija būtų pakankamai sąmoninga tai ir ekonomika būtų taupi, o ne - skatinanti vartojimą. Kaip galima skatinti vartojimą ir tuo pačiu kovoti su klimato atšilimu? Na kaip atrodytų jei ligoninėje ligonį marintų ir gaivintų tuo pačiu metu???... Bet jei greitu laiku ateitų ledynmetis tas tikrasis, tai padariniai žmonijai būtų nepalyginamai blogesni už kelių laipsnių atšilimą...
Gerų Naujųjų Metų visiems, gerų darbų, gerų minčių, geros sveikatos ir įveikiamų sunkumų ...
Evil Goku 2017-12-31 14:05
Žemės planeta tikrai nesusinaikins, jei temperatūra pakils 5 laipsniais.
Tačiau dabartinė ekosistema patirs stiprų smūgį, sparčiai kintant klimatui.
Įsivaizduok kad važiuoji 200km/h greičiu ir visiškai sustoji. Vienu atveju sustoji per sekundės dalis trenkdamasis į sieną, kitu atveju sustoji per keliasdešimt sekundžių švelniai stabdydamas. Rezultatas (tavo greitis tapo 0km/h) toks pats, bet pasekmės visiškai skirtingos.
Žmonijai klimato kaitos pasekmės pareikalaus didesnių kaštų nei kova su klimato kaitą skatinančiais veiksniais.
Kova su klimato kaita nėra ekonomikos žlugdymas, tiesiog reikia perorientuoti ekonomiką.
Kyborg 2017-12-31 16:01
O aš visuomet maniau, kad čia lankosi ne visiški analfabetai. Be to, turint omenyje kiek lietuvaičių emigravo į UK ir praktiškai visi turi pažįstamų/giminaičių ten emigravusių, tad tikrai net ir neapsiskaitę girdėjo koks klimatas Anglijoje.
Xdmin 2017-12-31 16:38
Bet jie ne prie Temzes isvaziavo, puse tu imigrantu net nezino, kad ta Temze isvis UK yra. Jei jau tokie visi ispruse tai kam isvis dar sitas puslapis reikalingas? Eikit originalo kalba paskaityt.
Hm 2018-01-01 11:44
... Kol kas baisesnio smūgio ekosistemai už žmonijos suduodamus smūgius nėra paskutinius kelis tūkstančius metų. Jei temperatūra pakiltų ir kokių +10, tai ekosistema tik pasikeistų (prisitaikytų) ir jei nebeliktų žmonijos įtakos arba ji sumažėtų iki beveik neįtakojančio lygio, tai gyvybė ir toliau klestėtų... Černobilio atominė avarija geriausias to pvz. Net ir padidinta radiacija po avarijos padėjo suklestėtį ekosistemai, pašalindama žmones iš tos vietinės ekosistemos... Gaila, kad "šalia" nėra kitos gerokai pažengusios civilizacijos, žinotume ką daryti ir ko nedaryt , o dabar tenka patiems mokytis iš savo klaidų... Gal mes kaip tik viską darom teisingai - sunaikinsim organinės kilmės gyvybę, sukelsim protą į besidauginančius robotus arba paruošim dirvą kitai sudėtingesnei gyvybei? Juk kiek paskleidėm aplinkoje naujų cheminių junginių kurių gamtoje net nebūtų atsiradę be žmonių veiklos. Ims ir atsiras visai kiti protingi sutvėrimai kitokios chemijos pagrindu, su kitomis fizinėmis ir protinėmis galimybėmis...
HardAxe 2018-01-03 11:21
kad visas iškastinis kuras kažkada lakstė žeme ir kvėpavo oru. Jeigu sudegintume viską, kas užkasta po žeme tiesiog grįžtume į priešistorinius laikus, kai žemėj prasidėjo gyvastis.
vazzy 2018-01-03 12:31
Paryžiaus susitarimas nusako, kad vid. temp neleisti pasiekti 1.5C, o kritinė riba yra 1.85C, kada jau nieko padaryti nebegalėsime. kol kas mums šildyti planetą sekas labai neblogai, per 16 metų užmetėme 0.5C, taigi dar 15 metų, jeigu išliks ta pati tendencija ir Paryžiaus susitarimas bus beprasmis.
technologas 2018-01-03 19:09
Kažkada būdavo ir iki +14C daugiau nei dabar. Po Sibiro ugnikalnių išsiveržimo prieš 1/4 milijardo metų tiek CO2 į atmosferą pripumpavo kad su ten esančiu sugebėjo tropikus pašildyti iki tiek, kad buvo negyvenami, per karšti.
Ką ir dabar matome pradinėse stadijose, "pabėgimas iš tropikų". Beje, tas CO2 nedingo, tik pasislėpė po žeme, o Saulė dabar kaitresnė.
AAA000 2018-01-03 19:50
ten berods rase, kad neatitirpo is eiles pakrasciuose, kazkur kaip supratau ar tai Kursiu mariose ar ten toj gretimoj ilankoj tarp Lenkijos ir Kaliningrado. mineta kad rastinis namas ant ledo, o ne kazkokia pasiure is sakaliu negarantuoju - nes labai senai skaiciau, bet man atrodo minejo kad laikesi net ir vasara. ten kazkokias vokieciu kronikas "citavo". aisku galejo but ir paistalai zurnalistu...
del didziuju ezeru, tai kai gelas vanduo siektiek skiriasi ledo struktura. baikalo ezere jis irgi aizeja siektiek kitaip nei druskingo ledo masyvai juroje. cia gali but skirtumu del druskos, nes ledkalniai buna atpluduriuoja net iki viduriniu platumu ir nebuna jie suaizeje kaip grudintas stiklas, kur geluose telkiniuose. gali ant ju net nesunkiai issilaipint.
del Grenlandijos, yra gi islike vikingu kaimai is akmenu. ten nera normalios zemes, akmenynai vien. dirvozemio tik lopineliai... zolei avims nelabai uztenka net. samanynai ir kerpes daugiausia. net krumai neauga. neaugino ten jokiu javu tikrai per plonas biomases sluoksnis. nebent vazone su atsivezta zeme siaip labai perspektyvus zemynas gausis, jei atsils. speju ten bus visokiu retu iskasenu tiesiog pavirsiuose.
technologas 2018-01-03 19:56
Aha, tik reikės daug kantrybės - 1 cm geros dirvos formuojasi 200-400 metų.
AAA000 2018-01-03 20:12
neivertini, kad tada nezinojo, kad kas 4 metai papildoma diena prisideda ir visi menesiai pasistuma. ir tas bardakas apie 500 metu truko, kai ivede visuotini kalendoriu jie sita problema senovej spresdavo per lygiadieniu stebejimus ir korekcijas o paskui sprende atstumdami 10 ar kiek ten dienu per Grigaliaus reforma (rusai iki siol kai kurie dar nesuderino )... taip kad naivoka surisinet su menesiu pavadinimais klimata. as manau atitiko tada puikiai, bet jie ten net pacius menesiu pavadinimus laisvai keisdavo, o paskui del laiko skaiciavimo standarto europines globalizacijos issiderino tiesiog. ir taip liko zodinis nesutapimas, nes niekam nebesvarbu.
sutinku tik del zemesnio juros lygio. ten prie Danijos ir Olandijos tai isvis keliu Lietuvu teritorija yra dabar po vandeniu. as pvz galvoju, kad buvo momentas, kai Vidurzemio juros isvis nebuvo tokios kaip dabartine. ir tas "biblinis tvanas" tai tiesiog kai prasiverze vandenynas per Gibraltaro sasiauri ir uztvinde visa Vidurzemio juros baseina. uztvindymo procesas truko greiciausiai keliasdesimt metu, su keliom tarpinem pertvarom ir laikinais vandens prasiverzimu paumejimais, ir nemazai papuole i apliejamas salas ir elementariai paskendo o paskui skiede apie nelaime isgyvene. kol iki musu atejo visiski paistalai apie ta katastrofa...
AAA000 2018-01-03 20:27
labai klysti. kur daug augalu - taip. kur ju ner - joks sluoksnis ir nesiformuoja. skiriasi formavimosi greiciai. o jei daug lyja - nuplauna greiciau net ir susiformavusi per milijonus metu kaip pas bezdziones is "karibu perlo", kai sugebejo visa augalija sudegint.
nors tiesa ir LT yra geras pvz kaip biomase naturaliai formuojasi racionaliai vadovaujant bezdzioniu isrinktiesiems. Gedimino kalnas
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
2030 metais Žemė gali panirti į „mini ledynmetį“ - prognozės kelia nerimą, nes matematikai klysta retai