Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
T 2018-01-20 12:58
Štai kokius žinau duomenis:
Tesla normaliai važiuojant 100 km sunaudoja 20 kWh elektros. Deja tiek pagaminti elektros Elektrėnu naujausioje elektrinėje reikia 20 kWh išleisti šildant artimiausią prie jos vandens telkinį. Viso išeitu 40 kW. Tiek energijos yra 10 litrų benzino. Tai tokia ten ir energijos ekonomija.
Dabar pažiūrim į kainas. Viename litre benzino yra 4 kWh energijos. Jo kaina be mokesčiu apie 0,5 €. Keturių kWh kaina be mokesčiu apie 0,4 €. Tai tiek ir pygiau.
Creatium 2018-01-20 13:15
Kvailas komentaras. Kiek energijos išnaudota gaminant tą vieną litrą benzino?
Pastatyk vėjo/saulės jėgainę ir elektromobilis naudos švarią energiją.
T 2018-01-20 14:04
Creatium, tu elektros ir benzino kainas sulygink ir suprasi, kad praktiškai tiek pat.
SaMaras 2018-01-20 14:21
Leisk pasitikslinti, elektrinės nuostolius paskaičiuoji (50% NK) o benzinas 100% NK? ar čia jau gauni šitiek energijos į ratus? Kažkodėl manau, kad matai tai, ką nori matyti, bet jei ką pataisyk, nes konkrečių skaičių neieškojau.
Dar Elektrėnai ir Vievis kuo šildomi?
Shinigami 2018-01-20 14:49
Ne koks iš tavęs matematikas.
Jau ne karta rašiau apie tokius skaičiavimus. Pagal tavo šita aprašymą, gaunasi kad elektrą reikia gaminti, bet benzinas atsiranda iš šventosios dvasios. Antra, priimi, kad benzinas ir elektra turi 100% NK, bet tiesa yra ta, kad elektra turi beveik 100% NK, o benzinas nesiekia net 50% NK (neprisimenu tiksliai ir greičiausiai skiriasi priklausomai nuo variklio).
Bet tiesa yra ta, kad norint turėti benzino, visu pirma reikia surasti naftos telkinį, o tai užtrunka daug laiko ir brangiai kainuoja. Taip pat sunaudojama energija šiems darbams. Suradus ir išžvalgius naftos telkinį reikia nafta išgauti, kas reikalauja energijos, bei dažnai veltui yra deginamos dujos išgaunamos kartu su nafta, todėl ne tik iššvaistoma energija, bet ir teršiama aplinka. Pastoviai vyksta naftos išsiliejimai. Naftos perdirbimas taip pat reikalauja daug energijos, nes nafta yra kaitinama. Vėl teršiama aplinka ir susidaro atliekos. Tada benziną reikia išvežioti po degalines, o tam vėl naudojama energija.
Tuo tarpu elektra gaminti galima įvairiais būdais. Vėjo, saulės, hidro. Pati gavyba nesukuria atliekų, nereikia nieko ieškoti ir perdirbti. Net jei naudojame šiluminę elektrinę, galima naudoti biokurą. Bei elektromobilio NK beveik 100%.
Dabar iš naujo gali paskaičiuoti.
T 2018-01-20 15:00
SaMaras. Kiek sugebejau iškrapstyti skaičiu, tai Kaliningrado elektrinė yra kogeracinė ir jos naudingumo kooficijentas 75 proc. Deja, naujausia Elektrėnų elektrinė nėra kogeracine ir jos šilumos nuostoliais Elektrėnai nešildomi. Taip pat prie Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiauliu stovi kogeneracines elektrinės, bet deja kai kurios, o gal ir visos nedirba, nes Lietuvai pygiau pirkti iš karto elektrą iš Rusijos ar Švedijos.
Šiaip elektro automobilių fanai mėgsta raportuoti, kad elektro automobiliai 80 proc energijos sunaudoja automobilio stūmimui, o VDV tik 20 proc. Tai tik dalis tiesos, bet iš to atrodo, kad elektro automobiliai ima mažiau energijos, bet neatsižvelgiama i elektros gamybos nuostolius.
X-log 2018-01-20 17:00
20+%, ir elektrines naudinguma 40-50%. Ir geriausiu atveju negausim ne 35% bedro naudingumo, blogiausiu - vos perlipam 20%.
Kura reik pagaminti/pristatyti tiek elektrinei, tiek automobiliui).
mindaugas.vaitiekūnas 2018-01-20 19:36
Na visų pirma kW žymi galią, o ne energiją.
Antra - kaina nėra pagrindinis rodiklis, nes ji nėra konstanta. Šiandieninis išmanusis telefonas prieš 30 metų būtų kainavęs šimtus tūkstančių ar net milijonus (jeigu dabar su tuo telefonu nusikeltum į praeitį) ir tik todėl, kad tuo metu niekas neturėjo technologijų pagaminti tokiems prietaisams.
Trečia - kai rinkoje atsiras kobalto deficitas, tai ir pereisim prie tų "laboratorinių" baterijų. Šiai dienai gal tiesiog per brangu keisti gamybos technologiją vien dėl to, kad po 7 metų pradėsim jausti kobalto deficitą.
Ketvirta - tokiai šaliai kaip JAV jokie politiniai nestabilumai nebaisūs: reikės, tai ir tame Konge savo vėliavą išskleis
mobilunkas 2018-01-20 19:55
jei jau taip skaiciuot tai visos sanaudos, visa sunaudota energija galu gale isiskaiciuoja i daikto kaina, siuo atveju automobilio. tad imam vdv automobilio kaina, imam viso kuro kaina iki auto bus ismestas, imam elektromobilio kaina plius elektros kiekio kaina iki elektromobilis bus ismestas ir ziurim, kurio auto kaina bus mazesne. Kurio kaina mazesne tas yra ekonomiskesnis ir ekologiskesnis is principo. O jei mums terupi ekologija tik mieste, o laukai, miskai ir upes tegu zuna, na tada cia ne ekologiskumas, gal koks pragmatiskumas. Demokratijos busimo ivedimo i kongo demokratine respublika kaina irgi reikes pridet prie elektromobilio kainos...Na bent jau reiketu ir ta priskaiciuot, bet turbut neskaiciuosim
EdgarasM 2018-01-20 20:42
reikia naudoti kitas medžiagas.
AAA000 2018-01-20 20:52
toliau galima neskaityt..
energijos kiekiai matuojami kWh (kilowatvalandemis). jei neskiri - geriau nekomentuok...
------------
aplamai straipsnis apie kobalto galima trukuma. manau cia per smulki problema, yra pilna pakaitalu. ir bendra akumu kaina su pakaitalais isauga nezenkliai, pagrinde ne del medziagos kainos, o del technologinio neisplitimo. taip pat vario paklausa su elektromobilizmu naturaliai isaugs ir kobalto kiekiai padides.
realiai tik litis nepakeiciamas, nes nikelio-mh/cd bateriju alternatyva yra sunkesnes. taip kad jokiu esminiu trukdziu nera - galit eit ramiai miegot - elektromobilizmas bus
cia straipsnis skirtas spekuliantams, kad dirbtinai paket kobalto verte - jei kazkas supirktu monopoli.
Shinigami 2018-01-20 21:49
Taip skaičiuojant benzino NK liks tik 5%.
technologas 2018-01-20 22:17
Iš tikro pinigai ir yra "energijos kreditai". Galima taip skaičiuoti - neapsiriksim. Kuo daugiau kainuoja daiktas/paslauga - tuo daugiau energijos išnaudojo per vienokius ar kitokius galus.
X-log 2018-01-20 23:13
Prasom pavardinti kobalto alternatyvas tada, nes be jo licio akumu energijos tankis krenta perpus.
apvalus 2018-01-20 23:21
Nes elektra gali gaminti is vejo, elektros, vandens.
AAA000 2018-01-20 23:53
manganas pvz.
yra gal apie 10 alternatyvu. kai kuriu voltazas mazesnis ir ju svorio/wh santykis prastesnis. del to tai sutinku. bet yra net geresniu uz su cobalto pagrindu, bet ten kitos bedos - agresyvesne terpe ar dar kokie nors nepageidautini siurprizai
perspektyviausias manau licio - polimerinis - bet jie brangus. automobiliuose greiciausiai nepaplis.
----
siaip as nenurasyciau nikelio akumu. yra ten dar irgi galimybiu tobulint. plius jie ekologiskesni ir yra versiju 100% perdirbami. tik svorio/wh santykis gana prastas. bet det i auto uztektu. skraidantiems aparatams tik ne, cia jau litis praktiskai be konkurentu ;D
Aquarius 2018-01-21 03:30
Pasauliui reikia inovacijų ;]
mindaugas.vaitiekūnas 2018-01-21 08:17
Čia taip TURĖJO būti
Pvz. kodėl druska pigi? Todėl, kad "trečio pasaulio vyrai" visą dieną už dolerį tą druską kasa, o paskui puse savo uždirbtų pinigų išleidžia ant super klijų, kad užsiklijuotų žaizdas (įdrėskimus), nes druska gi graužia
daynewss 2018-01-21 15:08
Aš manau, kad visi šie pezalai dėl "trūkumo" yra tik tam, kad pakelti kainą. Nafta irgi jau turėjo pasibaigti, arba bent jau į pabaigą eiti, o čia vis naujus rekordinius telkinius randa. Kai reikės daugiau, tai ims ir atras. O jei ką Mėnulis pašonėj skraido - atvilks iš ten.
Shinigami 2018-01-21 19:45
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Mokslininkai surado silpniausią vietą, kuri gali sugriauti elektromobilių revoliuciją: didžiausią pavojų kelia ne politika, ne ekonomika ir net ne išaugęs elektros poreikis