Geresni nei vidutiniai vairuotojai: psichologiją pakeitęs stulbinamas atradimas

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Shinigami 2018-05-12 19:20
Net čia pilna "superiniu" vairuotojų. Kurie žino geriau nei KET koks yra saugus greitis, koks yra saugus važiavimas ir t.t. Šiandien užsukau į delfi, auto skyrių. Ten taip pat pilna "superiniu" vairuotojų. Žinoma, tai galioja ne tik vairuotojams, bet visiems. Pažįstu net daktarą, mokslininką, dėstytoja kuris visus kitus mokslininkus pareiškusius priešinga nuomonę nei jo išvadina kvailiais. Ir su kuriais susipyksta. Žinoma, jis geras specialistas, bet mėgsta save pervertinti, kaip ir šiame straipsnyje. Taip pat yra ir dalis veganų kurie galvoja, kad maitinasi sveikiau nei visa valgiai. Ir nori visa valgius PRIVERSTI valgyti tik žolę. Nes jie yra šventai įsitikinę savo teisingumu ir gerumu.
SaMaras 2018-05-12 20:06
Na klausimas kaip tą skalę įsivaizduoji.. jei 0 nemoki vairuoti iš viso, 1 gali kažkiek pavažiuoti nesilaikydamas eismo taisyklių, 3 gali važiuoti ir žinai eismo taisykles ir tt tai žmogus turintis teises jau gaunasi kažkur 4-5.. imam tą 4-5 ir iki 9 vidurkį tai aš save vertindamas vidutinišku vairuotoju sau parašau 7 (arba optimistiškai 8) va ir gaunasi šitaip
AAA000 2018-05-12 20:44
nevisai taip: kai turi teises jau yra 6 balai. 8 balai kai jau gali ismokyt kitus nemokancius vairuot. 9 balai, kai dirbi vairavimo instruktorium arba vairuotoju. 3 balai kai nemoki vairuot, bet zinai kaip pereit gatve. 1 balas, kai paniskai bijai automobiliu. 0 balu jei gautum infarkta pamates automobili 7 yra silpnai. 8 norma. 9 idealas. psichologija yra aplamai toks dalykas, kur vidutinybes bando nagrinet reiskinius auksciau savo realios kompetencijos
ArturasArturas 2018-05-13 16:05
man tai vienas geresniu savo vairavimo vertinimo budu yra nuvaziuoti, kad ir nemuno zieda ir pasivazineti su megejais, apie pro as jau net nekalbu. Ir prasilekti netoli masinos galimybiu ribos, tada greit isgaruoja visi kietuolio vertinimai, kai kartais net ir prie mazesniu greiciu atrodo kvailose sitacijose prarandi kontrole neivertindamas visu force majeure, pamatai kiek prie didesniu greiciu truksta reakcijos, "prikibusi" koja prie stabdziu stresinese sutuacijose, paveluotas atsukimas, nors jis jau yra dar gerokai pries metantis atgal (didele dalis "profesionalu" isivis nezino kada ji reikia atsukineti atgal ir su gazu ivaziavimas i posuki vadinasi "priekis istrauks", po to labai buna nustebe, kaip cia juos traukiam is griovio). Tai savo vairavimo igudzius siuo metu ivertinciau mazdaug 2-3. 5 galesiu isivertinti kai prie 140 sugebesiu suvaldyti galo slydima be atsimetimo, kas yra normalus greitis autostradoje vasara Kam tikriausiai dar reikes ne vienu metu praktikos ir geresnio automobilio, jei isvis kadanors pavks nes per 110 ne visada pavyksta perlipti. Tuo labiau, kad nevaziuoju daznai, o kokias 10h per metus. Tai bent man baisoka ziureti i per pvz slapdriba lekiancius 120-130, nes tipo automobilio stabilumo supersistemos juos isgelbes. Viskam yra savas greitis. Kai greitis be proto, tai ir stabilumo kontrole nelabai su protu.
SaMaras 2018-05-13 18:47
Ir vėlgi viskas subjektyvu.. Kai ėjau laikyti teisių, per pirmą paskaitą teorijos instruktorius paklausė visų susirinkusių, kas moka vairuoti.. dalis pakėlė.. tai sako jūs, greičiausiai, mokat tik važiuoti, o vairuoti mes mokinsimės vairuoti. Taigi lenktynininkai yra geri važiuotojai, bet nebūtinai geri vairuotojai.. gali nuostabiausiai jausti mašiną, puikiai mokėti ją valdyti, gerai mokėti parkuoti, nuostabiai išmanyti eismo taisykles, bet jei jų nesilaikai (viršiji greitį, nardai tarp mašinų užkišdamas kitiems ir tt ir tt) tai š.. tu ne šoferis. Ir vėl gi, kuris gersnis vairuotojas, ar tas kuris išiminėja posūkį, mašinai pradėjus slysti ją puikiai sugaudo, ar tas kuris gal ne taip gerai sugaudytų, bet įvertina situaciją ir važiuoja taip, kad jos net neužmestų.. Reziume, jei nepateikia konkrečių vertinimo kriterijų, tai jei suleistumėme 3 skirtingų žmonių išrinktus "gersnius už vidurkį" gali būt toookia vaivorykštė ir vienas kitą vadins žiopliais..
punktyras 2018-05-13 19:01
Man regis, gana aiškiai išdėstyta, kad 0 – labai blogas vairuotojas (bet vairuotojas), o 9 – ekspertas.
mindaugas.vaitiekūnas 2018-05-13 19:41
Būtent. Draugelis pažįsta vieną lenktynininką, kuris gatvėje visiškai nemoka važiuoti. Gal ne tiek pačių taisyklių neišmano, kiek nemoka sukoncentruoti dėmesio į visai kitus dalykus - į viešą eismą, kuris gali būti labai nenuspėjamas* (lenktynininko atžvilgiu). Kalbant apie tą viešąjį eismą, manau geras vairuotojas yra tas, kuris sugeba nuvažiuoti iki to taško nesukeldamas kitiems eismo dalyviams nepatogumų. Pvz. aš visada ypatingą dėmesį skiriu pėstiesiems: nu man pėsčiųjų perėja tai kaip geležinkelio pervaža. O seniau, kai vairavau auto su mechanine pavarų dėže, tai vairuodavau pakankamai agresyviai: staigiau bėgėdavausi, staigiau stabdydavau, nuolat dirbdavau su dėže,viršydavau leistiną greitį ir t.t... Tai jeigu nors ir viršiju greitį, bet sustoju praleisti pėsčiojo, o kitas auto nesustoja, bet paskui aš jį vis tiek pasiveju nes viršiju leistiną greitį, tai kuris geresnis vairuotojas: tas, kuris nepraleido dar į važiuojamąją dalį neįžengusio pėsčiojo ir važiavo leistinu greičiu, ar tas, kuris sustojo praleisti pėsčiąjį, bet važiavo +30km/h?
ArturasArturas 2018-05-13 21:10
Na matai, paprastai normalus lenktyninkai issilieja trasoje ir keliu paprastai vaziuoja net leciau uz kitus. O greicio virsijimas, uzkisinejimas ir kitas chuliganizmas dazniau pasitaiko tarp pacuku su perpuvusiais BWM, kurie apie vairavima nelabai turi koki supratima. As niekada nesu gaves ne vienos baudos uz greiti ar uz kazka kita. Visur reikia vaziuot su protu. o mokymaisi yra realiai tam, kad istikus netiketai situacijai kelyje zinociau ka daryti, o ne sukti vaira belekur ir daryti beleka, kas pirmiausia sauna i galva, taip elementariai sumazindamas zala sau, ir kitiems. Esu pakliuves jau i ne viena tokia situacija, kur mano ekstemalus pasivazinejaimai mane isgelbejo. Ir nei del vienos is tu sitaciju as nebuvau kaltas. O cia mineti +30km/h mieste ir pasiteisinimas, kad praleidi visus pesciuosius, mano manymu dalbajobizmas. Nes pestieji yra akli ir kurti, ir lenda jie is visur, is kur tik gali ir negali islysti. Ir ant tu 80 tu nifiga laiku nesustabdysi, o atsitrenkus i pesciaji ant 80 garantuotas lavonas. peace.
kukulis4 2018-05-13 23:36
Man geras vairuotojas tai visu pirma tas, kuris kelyje nerizikuoja. Rizikuot galima trasoj. Tada, kaip jau kazkas buvo minejes, - toks, kuris netrukdo kitiems eismo dalyviams - laikosi KET, nedaro neprognozuojamu manevru, mato kitus eismo dalyvius, ir, bendrai kalbant, neiskelia savo interesu kelio atzvilgiu, virs kitu eismo dalyviu. Galiausiai, geras vairuotojas yra tas, kuris jaucia pati automobili. Jaucia gabaritus, zino kaip autombilio valdomumas kinta priklausomai nuo greicio, kelio dangos, krituliu ir panasiai, ir naudoja tas zinias vaziavimo kokybei gerinti.
Shinigami 2018-05-14 06:20
Gaila tik viena pliusą galiu uždėti Kaip komentarai ir rodo, pilna vairuotojų "specialistu" kurie nesilaiko KET, nes geriau žino kas yra saugu nei visi Lietuvos šios srities specialistai. Bet kažkodėl tie gatviniai "specialistai" nesuvokia, kad eisme yra ne vieni. Eisme dalyvauja ne tokių geru auto savininkai, eisme dalyvauja ką tik išlaikę teises "specialistai", eisme dalyvauja dviratininkai, dabar dar ir elektrinių paspirtuku savininkai privalo važiuoti važiuojamąją kelio dalimi. Ir kaip patys skundžiasi, yra daug pėsčiųjų perėjų kur susikerta skirtingi eismo srautai. Bei, kaip pastebėjau, šiems "specialistams" labai dažnai trukdo duobės važiuoti "saugių" greičiu. Dėl ko avarines situacijas kelia ne jų pasirinktas "saugus" greitis, bet kelio duobės.
HardAxe 2018-05-14 12:15
Geras vairuotojas kaip geras krepšininkas. Jis ne tik puikiai žaidžia pats bet ir mato situaciją visoje aikštelėje. Pasirenka saugų greitį, įvertina kelio sąlygas bei kitų dalyvių elgesį ir t.t. Tas KET yra labai aproksimuotas ir pritaikytas viditinėms/blogoms sąlygoms. Aš nematau baisaus blogio jei 10-30km/h viršyjamas greitis esant puikiam matomumui ir mažam srautui užmiestyje, bet esant blogoms oro sąlygom ar sudėtingesnei kelio vietai reikėtų važiuoti atitinkamai lėčiau nei leistinas greitis. Niekas kas 100m nepristatys skirtingų kelio ženklų besikeičiančių priklausomai nuo paros laiko ir oro sąlygoms.
Omikron 2018-05-15 01:47
Pripažinsiu jaunystėje skraidžiau tikrai beprotišku greičiu, tačiau pasirenki atitinkama vietą ir laiką jog sumažinti ir taip didele riziką iki minimumo. Niekada neleki nežinomu keliu kaip išdeges akis, užtrukdavo gera mėnesi ar du kol išmoksti visus kelio nelygumus, sankryžas, pesčiuju perejas ir kada gali vėliausiai pamatyti artėjanti pavoju. Užtenka šviesos atspindžio, šėšėlio ar menkiausio judesio pavojaus zonoje ir kerti per stabdžius. Matytumet reakcijas žmoniu kai parskrendi 120-150km/h greičiu ir stovi prie perėjos jiem dar likus žingsnis iki bortelio, kai net lėtai judančiame sraute kas 3-5 vairuotojas tesugalvoja praleisti... Nors greičiausiai ir nepatikesite, bet tik 4 kartus tesu turėjęs tikrai kritinius atvejus per 5 lakstymo metus, iškurių 2 pilna mano kaltė. Lenkimas prieš pereją (variklio gausmas atbaido žmones, tačiau dar nebuvo į smarthphone įkritusiu zombiu karta) pilnai sustota gera metrą į zebrą. Pasimokyta visam gyvenimui, JOKIŲ lenkimu prieš perėjas jei matomumas bent truputi ribojamas. Kitas tai tiesiog antraeilininkų sindromas, kadangi jie miega ilgai, jau pradėjau rikiuotis į 1-ją juosta, ir tik apsižergus liniją, jis mane pastebėjo ir pradejo rikiuotis, grižtant man į 2-rą, jis taip pat, tad ~100km/h greičių skirtumą nugesinau centimetrų atstumu iki jo. Like du nepriklausė nuo mano greičio kadangi iš visiškai aklo šalutinio kelio net neprilėtine išsuko į pagrindinį kelią, tiesiog pasekmės būtų buvusios skaudžios jei ne puikios padangos. Jei visdelto yra čia lakstūnu, prašau prižiurėti automobilio technini stovi, ir turėti nepriekaištingas padangas. Perdaug jaunų žmoniu matau su "mandrais" ratlankiais, bet užmautais no-name kaliošais... Jei ištiesu jaučiate automobili, vietoj ratlankių geriau investuokite į High-Performance padangas, turėsite kur kas labiau prognozuojamą, ir paklusnų automobilį. Jau net nereikia kalbėti apie papildomas dešimtis metrų stabdymo kelio nuo 150km/h+. Pastoviai naudodavau Dunlop Fastresponse, Continental Sportcontact, ir pabandžius sutaupyti nupirkus Falken Z..., deja nepamenu jau jų kodų, padangas tiesiog plaukai piestu stojosi koks buvo milžiniškas skirtumas i prastają puse. Dabar naudoju Federal 595 RS-R, semi-slick tipo padangos, net šaltos jos kimba geriau nei Dunlop ar Continental, o pašildžius visai kita lyga, tik jau nepalėksi per balas (ant šlapio asfalto nieko geriau nesu turėjes). Minusas, ilgose kelionėse vasara dėvisi gan sparčiai vaziuoajant 120km/h+, tačiau po miesta dėvisi kaip įprastos Užteko 6 mėn. pertraukos be vairavimo, ir nebegaliu pasitikėti savo įgūdžiais. Net pats nustembu kiek ilgiau trunka priimti sprendimą ar nustatyti kito automobilio greitį. Tas kas buvo tiesiog instinktas, dabar geras apgalvojimas. Tai privertė apsiriboti ties +10-30km/h gerom salygom ir be intensyvaus eismo vien palaikyti budrumą. Ir kaip Artūras minėjo, būtinai išmėginkite jėgas trasoje, kad ir megėjiškame lėtuminiame slalome kur greit suprasite kiek jum dar trūksta iki tikros automobilio kontroles, ar net paprastame kartodrome. Mano paprastas pasibandymas - pasistatyt pora kūgiu ~30cm plačiau nei tavo automobilis. Ir pralysk nekliudes tokiu greičiu kokiu lakstai, savo piko metu nebuvo problemu ties 170km/h, ties 200km/h+ jau deja kelio nelygumai perdaug įtakos daro ir toli gražu ne garantija. Asmeniškai dabar geriau renkuosi nuvažiuoti i kartingų atvirą čempionatą, kur viskas saugiai, tačiau ne ką mažiau adrenalino kupina kai sėdi ant šiknos ir kuri planą lenkimui. Taipogi pigiau nei išlaikyti automobilį nepriekaištingame stovyje, ar sumokėti baudą už viršytą greiti.
apvalus 2018-05-15 02:16
Mieste, gyvenvietese, ar siaip kur yra tikimybe, kad i gatve izengs zmogus, virsija leistina greiti tik beprociai. Uzmiestyje, esant geroms salygoms, techniskai tvarkingam automobiliui - nematau problemos, jei greitis nera virsijamas daugiau nei 25proc. nuo leistino. Svarbu tik zinot, kada tai yra saugu, kada ne. Lyjant lietui, slapdribai krentant, esant prastam matomumui ar intensyviam eismui - akivaizdu, kad nesaugu. Bet jei salygos geros, eismas minimalus, tai nera pavojinga.
Shinigami 2018-05-15 06:19
Pasakyk tai statistikai, kuri sako kad mes esame pirmose vietose ES sąraše pagal padaromų avarijų kaičių ir užmušamų žmonių keliuose. Kad mes specialistai vairuotojai ir žinom kas yra saugus vairavimas, juk ne šiaip mirčių keliuose skaičius vienas iš didžiausių ES
HardAxe 2018-05-15 09:47
na čia apvalus iš dalies yra teisus. Lietuvoje kai diegė vidutinio greičio radarus patys sakė, kad nedės nei vieno autostradoj, nes ten greitis nesukelia pavojingų avrijų. BET(!) viabaltikoj greitis sukelia avarijas, jos mirtinos ir jų daug. Užmiestyje tam tikrose atkarpose važiuoti greičiau yra saugu (imho), bet į tai neįeina debiliškas lenkimas ir važiavimas posūkiuose kur mažėja matomumas. Jeigu kažkam negerai su galva, tai jam turėjo visų pirma neduoti teisių. Kažkaip lietuvoj teisė vairuoti atrodo kaip prigimtinis dalykas, ne privilegija. +10-20% tai nedrausmingi vairuotojai, bet +120% tai nesubrendę idiotai. Greičiau ateitų autopilotai, tada norinčius vairuoti galės labai labai griežtai kratyti.
sub 2018-05-15 09:56
Kaip matai vienas toks atklydo į šį forumą. Šiaip gerai, kad pasidalina savo patirtimi, bet galėtų savo patirtimi kokią žinią perduot vaikučiams 18-20 metų, kad jei jau lakstai, tai lakstyk kartodrome, nes keliuose pasėkmės daug skaudesnės dėl vienos mažos smulmenos. Manau gatvėse/keliuose trūksta ir socialinės medžiagos apie įvykiusį, pvz.: "šioje vietoje lėkdamas 150km/h. vairuotojas užmušė visus keleivius". Kaune, kur užsimušė BMW keliese bėgdami nuo policijos: "šioje vietoje užsimušė ir užmušė 4 žmones bėgdamas nuo polcijos. Ir šiaip daug kur galėtų būt tokios socialinės reklamos "vairuotojau, kur tu nuskubėsi?" ir pan.
apvalus 2018-05-15 20:23
Reikia is esmes nagrineti priezastis, bet tai reikalauja smegenu ir pastangu. Kiek is tu avariju buvo padaryta apsvaigusiu vairuotoju? Kiek is tu avariju buvo del saugaus atstumo nesilaikymo? Del netvarkingos TP? Del lenkimo neisitikinus, jog tai saugu? Del KET nezinojimo? Del kalbejimo telefonu? Ir kiek del greicio? T.y. del to, kad zmogus vaziuodamas maksimaliu leistinu greiciu nesuvalde transporto priemones? Ar pvz. nepastebejo leistinu maksimaliu greiciu vaziuojancios kitos TP? Sakysi, atsitikus nelaimei, zala mazesne. Taip, mazesne. Tik tokia logika niekur neveda. Nes net vaziuojant ant 50 km/h ir atsitrenkus i kito automobilio sona, tame automobilyje vaziave zmones gali zuti. Lektuve jautiesi saugiai ne del to, kad nukritus nieko nebus, o del to, kad nelaimingu atsitikimu ten beveik nebuna. Gatviu eisme taip saugu niekad nebus, kaip ore, taciau to reikia siekti.
Omikron 2018-05-16 00:17
Dėja palaikau apvalus teiginius, pats greitis savaime retai būna avarijos priežastis. Vairuotojo nekompetencija prie tokio greičio, išsiblaškymas ir t.t. Tačiau lengviausia viska nurašyti ant greičio. Asmeniškai visiškai nesiblaškau vairuojant, net spūstyje sėdint stengiuosi įvertinti kokiu greičiu reikia riedėti jog sumažinti sustojimu skaičiu ir išlaikyti pastovu riedėjima (nepadeda eilių nardytojai vos pamate 10-20m tarpa bet nuo to nepabėgsi) sub - dalinuosi savo patirtimi su visais jaunais žmonėmis, kadangi pats žinau kaip norisi kartais išbandyti automobili, tad siekiu kad bent jau atsakingai tai darytu ir už miesto ribų. Labai reta vairuotoją matau potencialiai galinti lakstyti viešais keliais su minimalia rizika, o nemaža dalis pavoju kelia ir leistinu greičiu. Šiuo metu gyvenu Londone ir kiekviena dieną matau tokius kur važiuoja 5-10 myliu lečiau ir įsivaizduojas saugūs vairuotojai, o poto šast ir pralekia jau pro raudona šviesafora, arba neria per 2 juostas į išvažiavimą... Ir ka tu jam, jis greičio neviršija, čia mes ereliai keliam pavoju... Pavoju kelia ne greitis o nelogiški ir srautui visiškai nesitikimi manevrai Juokingiausia tai po pasivažinėjimu kartingais kai atsilieka 4-6s (76-79s ratas, kai mano pirmas kartas su kartingu toje trasoje buvo 73,8, dabar stabiliai 72, tinkamomis salygomis ir 71s galima parodyti) poto į miesta lekia kaip išdege ausis, matai kartingas jiem netraukia... tik gaila jog protelis jo neneša jog kartingą suvaldyti ant galimybiu ribos turi mokėti kiekvienas norintis pasilakstyti... Tiesiai greit važiuoti gali ir plyta padėta ant pedalo, kai išmoksti įveikti posūkius taisyklingai, tada gali pradėti galvoti apie greitį tiesiai
kernel_panikuoja 2018-05-16 08:43
Omikron, tu gal jau nustok rasyt nesamones. Didesnis greitis visada yra didesne rizika ir pavojus, nes dideja stabdymo kelias ir masinos energija. Kiek didesnis - cia jau atskiras klausimas. Kitas dalykas, tu vairuoji ne vienas, ir protingas greitis reikalingas ne tik tau paciam apsisaugoti, bet ir apsaugoti kita zmogu nuo taves, kuris per savo kvailuma padarys kazkokia nesamone - issoks i gatve ar pan., kuomet isvengt ivykio bus neimanoma, bet mazesnis greitis reiks mazesnisu padarinius. O tas tavo pasigyrimas kaip greitai lankstei, ir kaip zmones "stebejosi" prie perejos is vis kazkoks apgailetinas teiginys. Jie nesistebejo, o tave tiesiog laike debilu, nes jeigu tu 120-150 lakstei ten, kur 50, tai toks vienareiksmiskai ir esi.
Omikron 2018-05-16 23:16
kernel_panikuoja, rizika didesnė tačiau priklauso su kuo lygini... Kas kelia didesne rizika, pilnai susikoncentraves vairuotojas su apynauju automobiliu ir puikiom padangom bet važiuojantis sakykim 70km/h greičiu, leistinoje 50km/h zonoje, ar pagyvenusi moteriškė kuri išvažiuoja šeštadieniais iki miestelio apsiprekinti su savo senutėliu passat, kurio padangos jau galėtu bare užsisakyti alkoholiniu gėrimu tačiau 45km/h ? Kaip manai kuris ištiesų išvengtu staiga iššokusio vaiko į kelia ? Net ir tas pats pilnai susikoncentraves ir turintis igudžiu vairuotojas su passatu butu saugesnis vairuotojas važiuojant 60km/h, kadangi pas jį jau labiau išlavinti instinktai Aš nenoriu ginti kad oj visi greičio viršytojai yra dievai, tačiau visuomene turi labai netaisiklinga įsikalima jog viršysi greiti - avarija, o vat leistinu greičiu viskas rožem klota... Pats pagalvok kiek kartu važiuojant į darba galvoji apie savo dienotvarke, planus ar net šneki su kolega (kad ir laisvų ranku įranga) ar tuo pačiu keleiviu. Tikrai manai kad užsigalvojes apie kitus reikalus esi saugesnis vairuotojas nei tas kuris viršys greitį 10-20km/h tačiau pilnai susifokusaves į vairavimą ? Ar sakykim Vilnius - Kaunas greitkeliu koki vakara kai srautas labai mažas ir visi juda 100-110km/h greičiu, kai nieko nevyksta 10-15 minučiu, tikrai išlaikai pilnai susikoncentraves į vairavimą ? Tačiau vaziuojant 140km/h tau prasilenkti su mašinomis reikia jau kas kelias minutes, kur kas labiau stimuliuoji nenukreipti savo dėmesio nuo vairavimo... Ir ką jis jau pavojus kelyje ? Gal dar pridėkime jog žmonės laikantys savo vairavimą malonumu, išleis tikrai daugiau pinigų ant padangu nei tas kuriam mašina iš taško A į taška B. Rekomenduoju pačiam atlikti bandymą kadangi speju netiki vistiek mano žodžiais, pasiimk įprastas biudžetines padangas po 40e, ir pabandyk sustoti nuo 100km/h ir 140km/h, o tada apsimauk mano megstamiausias Federal RS 595-R ir suprasi kad nuo 140km/h sustosi per tapatį atstuma kaip prieštai 100km/h ar net greičiau, o kur dar smarkiai didesnis manevringumas ? Tau nebereikia sustabdyti sakykim iki 40km/h kad apvažiuoti kliuti, tau gali užtekti ir 60km/h (dadėkime sportiškesnes stabdžiu kaladėles kurios efektyvesnes prie didesnių greičiu ir gausime kad ta 60km/h pasieksi dar greičiau). Vairuotojai įprate lakstyti posukiais puikiai jaučia riba kada užtenka stabdyti ir gali apvažiuoti kliūti, kai tuo tarpu eilinis nesidomintis vairuotojas kaip nuspaus stabdžio pedalą, taip ji ir laikys susukęs vairą (ABS padeda sukti, tačiau stabdyti tiesia linija ir pristabžius pakankamai pasukti yra kur kas efektyvesnis būdas nei iškarto stabdyti ir sukti) O dėl mano "pasigyrimo" (aš čia rašau ne sau uodegą pasikelti, man pakanka žmoniu kurie žino kaip vairuoju, mano siekis kad žmones suprastu jog avarijų priežastis nėra greitis o nepatirtis, išsiblaškymas ir nemokėjimas skaityti aplinkos bei daugelis kitų faktoriu kuriuos tik sustiprina greitis) tai būtent kad stebėjosi kadangi niekas debilam rankos nekelia padėkoti bet ir ne čia argumentas kurį noriu barėžti, esmė kad labai greit išsiugdai įgudžius įžvelgti potencialias grėsmes iš menkiausiu šėšėlių, judesių labai plačiame ruože, jei tai bei mandagumo keliuose išmokintu mokyklos, neliktu visai skaudžių avarijų kad ir +20km/h visi važinėtume Dar galėčiau pridurti jog važiuojant greičiau už kitus, nereikia skirti tiek daug dėmesio į galinio vaizdo veidrodėlius todėl dar labiau gali vertinti aplinką į kurią važiuoji Reziume, aš linkęs norinčius važiuoti greitai išmokinti tai atlikti kuo saugiau, nei būti naivuoliu, pagrūmoti pirštu ir pasakyti jog negalima... Visi buvom jauni, visi žinom kaip į tokius draudimus reagavom, o su amžium visi surimtėja ir to nebeatlieka gatvėse. O įgūdžiai įgyti užsilieka ilgam ir tokie vairuotojai 26-30metų tampa įpatingai saugiais kadangi puikiai pažysta automobilį, ir puikiai suvokia kada ir kur galimą saugiai viršyti tą greitį. Pats puikiausias dalykas, visiem pažystamiems greičio mėgejams pasiūlykite slalomą ar kartingus, po tokių užsiėmimų greit tampa nebeįdomu išsilieti gatvėse. O jei nepatiks ir toliau lakstys gatvėmis, būtent tokie vairuotojai ir skina autobusu stoteles ir kelia tikrają grėsmę viršijant greitį