Tai gali būti labai rimta baterijų „proveržio technologija“: iš laboratorinių tyrimų pereinama į technologijos komercializavimą, o dabar jau jungiasi ir „Hyundai“ (6)
Jau kuris laikas automobilių gamintojai įdėmiai stebi kieto būvio baterijų technologijų vystymąsi. Ir ne tik stebi, bet ir intensyviai prisideda prie šios naujos elektrinių transporto priemonių baterijų technologijos pavertino realybe.
Prie šios technologijos dirba daug skirtingų vystytojų ir jie nurodo ganėtinai skirtingus laikus kada tokios baterijos galėtų ateiti į rinką. Tačiau dabar prie šios greitėjančios kieto būvio baterijų kūrimo ir komercializavimo karuselės prisijungia ir puikiai žinoma „Hyundai“ kompanija, kuri investuodama į kieto būvio baterijų technologiją paskelbė, kad „reikalauja komercializacijos proveržio“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Manoma, kad kieto būvio baterijos gali užtikrinti didesnį energijos tankio potencialą ir yra daug saugesnės nei įprastos ličio jonų baterijos. Visgi, mes dar turime pamatyti įmonę, galinčią tokias baterijas gaminti dideliu mastu ir, žinoma, patrauklia kaina. Tik esant tokioms sąlygoms ši technologija galės rimtai konkuruoti ir tikriausiai nugalėti ličio jonų baterijas.
Dabar Korėjos automobilių gamintojas „Hyundai“ paskelbė, kad per savo dukterinę įmonę „Hyundai Cradle“ investuoja į JAV įsikūrusią „Ionic Materials“ kompaniją, kuri ganėtinai intensyviai vysto kieto būvio baterijų technologiją ir vis pritraukia naujus investuotojus.
Kiek ankščiau skelbėme apie tai, kad į šią bendrovę investavo „Samsung“ bei „Dyson“, vėliau prisijungė ir „A123 Systems“. Pastarasis yra pasaulinis lyderis, teikiantis išsamius energijos saugojimo sprendimus, naudojant pažangias akumuliatorių sistemas, skirtas naudoti transporto ir pramonės sektoriuose. Tad panašu, kad vis daugiau pasaulinių ir su baterijų rinka itin glaudžiai susijusių kompanijų įžvelgia rimtą „Ionic Materials“ kompanijos kieto būvio baterijų potencialą.
Štai kaip šį investicinį sprendimą pakomentavo „Hyundai Cradle“ viceprezidentas John‘as Suh‘as: „Ionic Materials proveržio technologija jau šiandien gali žymiai pagerinti baterijų technologiją. Mes visada ieškome būdų, kaip užtikrinti, kad mūsų automobiliai pasižymėtų aukščiausio lygio švariais ir efektyviais sprendimais. Mūsų investicijos į Ionic Materials padės mums išlikti baterijų vystymo lyderiais ir leis sukurti ekologiškesnes transporto priemones.“
„Ionic Materials“ jau paskelbė apie keletą padarytų pasiekimų ir tai yra: naujųjų baterijų saugumas; mažesnės gamybos sąnaudos dėl naudojamų pigesnių cheminių medžiagų ir pačių baterijų gamybos; didesnis tokių baterijų našumas.
Mike‘as Zimmerman‘as, „Ionic Materials“ įkūrėjas ir generalinis direktorius, neslėpė džiaugsmo dėl dar vienos investicijos į jo naujųjų baterijų technologiją: „Hyundai investicija yra dar vienas rimtas mūsų įmonės postūmis judėti į preikį. Tai tik parodo, kad mes einame teisinga linkme ir tai darome itin greitai. Naudodamiesi nuolatine mūsų investicinių partnerių pagalba, mes išplėtėme savo tyrimų galimybes bei padidinome prie šios technologijos dirbančią specialistų komandą, kad galėtume patenkinti vis didėjančią šios technologijos paklausą.“
Pagrindinė kieto būvio baterijų technologijos problema buvo ir vis dar yra komercializacija. Niekas nesugebėjo šios technologijos įvesti į rinką už patrauklią kainą. „Ionic Materials“ teigia, kad jų baterijos bus ne tik geresnės, bet ir sugebės konkuruoti su esamomis ličio jonų baterijomis, kurios elektrinių transporto priemonių pramonėje yra dominuojančios.
„Ionic Materials“ teigia, kad jų naudojamos technologijos yra pajėgios sumažinti baterijų kainą (skaičiuojant per kWh aut. past.). Taip yra dėl to, kad kieto būvio baterijose naudojamos mažiau kainuojančios medžiagos bei šios baterijos pasižymi didesniu energijos tankiu, vadinasi vienu įkrovimu bus galima nuvažiuoti didesnius atstumus. Be to, „Ionic Materials“ teigia, kad jų sukurtą kieto būvio bateriją yra lengviau ir pigiau pagaminti nei tradicines ličio jonų baterijas, kuriose naudojamas skystas elektrolitas.
Nors viskas skamba puikiai, deja, bet „Ionic Materials“ nepaskelbė konkretaus grafiko ir kada jau būtų galima tikėtis šios technologijos komercializavimo. Kitos kompanijos, kurios dirba prie šios technologijos, kalba, kad tokių baterijų komercializavimas galėtų įvykti bet kada, bet ne vėliau kaip iki 2025 metų.
Visgi, kaip ir daugeliu atveju išgirdus kažką kalbant apie „baterijų/akumuliatorių proveržio technologiją“, reikia būti realistams. Pagaminti greitai įkraunamą, turinčią didelį energijos tankį, nebrangią, ilgaamžę bateriją yra gana lengva. Tačiau lengva yra tada, kai baterija pasižymi kuriuo nors vienu šiuo aspektu. Kai reikia sukurti tokią bateriją, kad ji pasižymėtų visomis šiomis savybėmis, tada ir prasideda sunkumai.
Tačiau smagu yra tai, kad „Ionic Materials“ daro tai, ko daugeliui „proveržio technologijų“ nepavyksta, tai yra – pereina iš laboratorinių tyrimų į technologijos komercializavimą. Turint galvoje, kad „Ionic Materials“ vis sugeba pritraukti pasaulinio garso kompanijų investicijas, akivaizdu, kad jie žino ką daro ir belieka tik laukti kol jų produktas bus prieinamas visiems.