Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
AAA000 2018-09-27 19:12
skamba viskas labai gerai, bet yra tokia mazyte problemele. gelezis naturaliai rudija savaime. gelezies pudra surudija praktiskai vos ne iskart kai tik pagaminama ir tampa nebetinkama deginimui siulo atseit saugot gelezies pudra kaip malkas - bet cia nereali problema issaugot ta pudra nesurudijusia. medzio granules pvz dreksta ir saugomos celofano maisuose - praplyso ir prigaudo dregmes ir kaloringumas iskart krenta. su gelezies pudra problemos mastas desimtis - simtus kartu didesnis. tektu kazkokius ypac sandarius paketus daryt ir dar kokiu nors inertiniu duju aplinkoje. krosnis turetu but labai sudetingai automatizuota. pudros bunkeris (kaip su granulem) netinka. tures but arba patalpa su inertinem dujom kokiom but, ar ten hermetiska degimo kamera su deguonies padavimu. cia kruvos neissprestu problemu... kad ten idealios kokybes pudros mazas kiekis dega ir salyginai daug silumos laboratorinem salygom - tai nereiskia kad buityje taip paprastai viskas veiks ir naudingumas bus didelis...
malt ta pudra is gelezies gabalo - energetines sanaudos speju gal net 95% siektu vien paciam malimui. o pati gelezis gal ir 5% kainos gelezies pudroje nesudarytu... panasi problema ir su medzio granulem - tik ne tokia aktuali...ten granuliavime energija apie 50% sudaro ir jau bendra kaina pasidaro gincytina... pramone granuliu nenaudoja - nes jos tiesiog neapsimoka. degina skiedras.
vnz - labai teorinis pasiulymas... nors galima gelezi degint ir gabaline. bet tektu degimo palaikymui naudot gryna deguoni (brangus ir ypac pavojingas) ir gamtines dujas - kuriu cia nori atsisakyt aisku kaip fokusas kvailiams - tai atrodo kad cia kazkoks ispudingas technologinis progresas. bet cia reikia viska skaiciuot ir perskaiciuot kokiam nors rimtam tyrimu institute su rimtais mokslininkais ir silumos specialistais.
cia tik placiajai publikai negirdetas dalykas. metalai siaip visi puikiai dega
bahuriux 2018-09-27 19:42
Man technologiškai neužkliuna visas procesas, tik tą geležies rūdą, kad paversti atgal į metalą naudojama anglis, ta prasme anglis atima deuonį iš geležies ir išsiskiria i atmosferą CO2 paidalu. Visas procesas gaunasi dar labiau komplikuotas ir taršesnis, nei tesiog deginti anglį. Jei naudoti vandenilį panašiai kaip ir deginti gamtines dujas, nes vandenilis gaminamas iš gamtiniu duju nes taip pigiau. Jei vandenilį gaminti iš atsinaujinančios enerijos, tada tarpe atsiranda du nereikalini procesai su savo nuostuoliais, žymiai pigiau naudoti tesiogiai elektą.
Išvada paprasta, technologija absoliučai ekonomiškai neatsiperka, nes tarpe daug nereikalingu konvertavimu.
Bet yra viena vieta kur metalai gali pasitarnauti kaip kuras. Aliuminis reaguodamas su natrio hidroksidu išskiria vandenilį ir galimai elektrą tesiogiai šito nežnau. Vandenilį galima panaudoti elektromobiliuose kuro elementuose, netgi fūras galima šitaip varyti. Paskui tuos skysčius galima pakeisti degalinėse, sureagavusi marmalą tereikia atkaitinti ir atskyrus reagentus vėl naudoti dapylus vandens. Gaunasi kažkas panašaus į pilstomą akumuliatoriu.
AAA000 2018-09-27 20:45
Natris irgi metalas nors visi speju isivaizduoja kaip kazkoki nemetalini smeliuka druskos pavidale.
as manau svorio/efektyvumo santykis bus tragiskas su natriu, kaip ir su svino akumais. nejudamiems akumams tik tiks. o visi nori ne tik vazinet, bet ir skraidyt manau svajoja.
Shioks 2018-09-27 21:04
Kazi kodel Saule nedegina gelezies? , o tik lengvesnius elementus : )
AAA000 2018-09-27 21:22
sudegins sipernovos stadijoj : )
immortallt 2018-09-27 22:50
Šiaip naudoti geležį būtų kvaila - kaip jau bahurriux minėjo, iš rūdos gauti geležį, reikia kažkaip atimti vieną deguonies atomą. Tai daroma su CO. CO pigiausia išgauti iš anglių. Yra kitų būdų, bet brangu.
Alternatyva, daug geresnė, yra aliuminis. Korozijos beveik neveikiamas, energijos tankis daug didesnis, perdirbti atgal į aliuminį reikia tik elektros įtampos. Ir su tuo jau eksperimentuojama. Į automobilį jau buvo įdėję generatorių (Alcoa, viena didžiausių aliuminio gamintojų, pademonstravo principą - su 100kg aliuminio - 3,000 kilometrų). Taip, kažkiek daugiau aliuminio pirma reiktų pagaminti, bet po to pilnai perdirbamas iki paskutinio gramo. Jau ir dabar aliuminis vienas labiausiai perdirbamų metalų.
Net ir supernovoje, geležis ne sudega virsdama sekančiais eilėje metalais, o sunaudoja energiją. Geležis yra pagal energiją vertinant stabiliausias elementas, todėl jo tiek ir daug visatoje yra.
P.S. pavadinimas tai kaip ir bando įteikti, kad tai energijos šaltinis.
bahuriux 2018-09-28 09:13
Aš va šitą reakciją turiu galvoj, kaip metalus panaudoti kaip kurą, tiksliau kaip energijos nešėją, nes reagentai perdirbami ir galima naudoti iš naujo. https://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_al ... and_alkali
AAA000 2018-09-28 10:29
aliuminis pasidengia oksidu dar greiciau uz gelezi tiesiog tas aliuminio oksidas labai tvirtas ir giliau nerudija. bet vat nesidomejau koks sluoksnis. gelezis tai surudija neriibotai gilyn.
jei ten reikia aliuminio pudros konsistencijos deginimui - gali but, kad problema oksidavimosi bus dar didesne. bet jei deginime kuras kokie nors aliuminio srateliai - tai tada saugotusi tokiam pavidale praktiskai neribotai. aliuminis labai isplites siaip, jei masiskai gamint del kuro - didint gamybos kiekius desimtimis kartu - butu gal net uz gelezi pigiau. dabar kg apie eura eina. dar jei smulkint reiks pakankamai smulkiai - galbut ir po 2-3€ uz kg butu. jei sakai su 100kg nuvaziuoja 3k km gaunas apie 10 centu kilometras, su potencialu numust iki kokiu 4-7 centu. nafta zenkliai pigiau - ypac jei nuimt mokestine nasta ir skaiciuot tikraja kaina... ten apie 2 centai kilometrui. bet jei mokescius valdzia toliau isputines - galbut kas nors megejiskai ir aliuminio deginima prades vystyt
nuoroda gal zinai, kur ten ka demonstravo su aliuminio deginimu - kazkaip neteko apie tai girdet.
as siaip manau pati kaina nera labai svarbu. nes jei aliuminio gamybai reikia tik principe elektros - ji praktiskai nemokamas resursas is atsinaujinciu saltiniu. galima daryt kad ir mainus - gamini elektra ir gauni kokias nors aliuminio normas. daug svarbiau ar technologija nera problemine. nafta pasidziaugem apie 200-250 metu ir dabar tokia problema islindo kad visi i bata jau syka
Vytax 2018-09-28 11:14
Reikia elektros elektrolizei.
Reikia šilumos aukštai temperatūrai palaikyti.
Reikia tos pačios anglies grafitiniams anodams gaminti.
AAA000 2018-09-28 15:04
as siektiek kitaip skaiciuociau.
elektra sakykim principe gauni dykai. sakykim gamini ta aliumini automatinese gamyklose is rudos, tik kai yra vejo perteklius ir reikia stabdyt vejo jegaines, arba pardavinet elektra gamintojui dar primokant uz tinklu transportavimo nuostolius (kaip yra pvz Danijoj). tu sita energija suvarai i aliuminio gamyba ir gauni aliuminio produkcija - kuro granules ten kazkokias (susandeliuoji tiesiog beveik nemokama energija i aliumini). ir cia tas 30% NK net nelabai svarbu - vistiek bus pigus galutinis kuras. nes ji galesi sandeliuot i ATSARGA. kaupt. elektros juk kibire negali dabar kaupt. ir vien is elektros nafta irgi nesisintetina o kai bus dideli aliuminio oksido kiekiai (juk neismesi) - bus antrinis perdirbimas. pristatysi atidirbusi pirkdamas nauja aliumini ir tiek (dabar atidirbus nafta juk i atmosfera susipumpuoja anglis). isvis manau energetiskai nebebrangu bus. net jei NK ir 10% tesiektu. augalai isvis dirba gal 2-3% energetinio naudingumo rezime su ta fotosinteze - nes sandeliuoja atsargas.
ta prasme tesvarbu tik kad deginimo NK butu kuo imanomai didesnis. jau paciam automobilyje. nes tektu kompensuot aliuminio kiekiu. o tai papildomas nenaudingas svoris. 30% cia labai puiku manau butu. nafta sitam lygyje irgi tesudeginama, ir pakanka visiems energetiniams poreikiams pilnai tokio NK... kaina kaip sakiau - nelabai svarbu. svarbu, kad nereiktu veziotis kelias tonas aliuminio, kad nuvaziuot 100km, kas butu su keliais % NK
anodai cia kam? turi minty indukcini lydyma? nesidomejau kaip ten ta aliuminio oksida perdirbt galima - galvojau, kad uztenka kaitint su anglim. uzdaras nulinis anglies panaudojimo ciklas pagal mane. kiek paimei - tiek grazinai. jokios ekologines problemos. o nafta imi milijonu metu augalu kauptas atsargas ir pumpuoji atmosferon pertekline angli - pliusinis ciklas. darai is Zemes tiesiog Venera
amas 2018-09-28 15:43
O tai ble surudijau gelažis jau nedaga? Aliuminio podra tai aišku, kad oksiduojas iškarto po salyčio su oru, bet dega tai jopšikmat kaip. Kažkada turėjom iš kažkir parsivilkę bačką aliuminio pudros, kur tik nenaudojom ir su ko tik nemaišėm, iki isdabro spalvos dažų ir deginimo su belekuo. O geriausia tai žėrus saują į ugnį, tik spėks slėptis, nes liksi be antakių ir dalies plaukų.
AAA000 2018-09-28 16:13
rudys yra jau sudegus gelezis. atregavus. jos gesina
Vytax 2018-09-28 21:05
Elektrolizė ten. Anglis (tikriausiai grafitas) ten yra tirpus anodas. Kuris reakcijos metu traukia deguonį, o pritraukus laipsniškai sudega ir išrūkta pro kaminą anglies dvideginio pavidalu. Tad joks ten uždaras ciklas.
Ko gero visų metalų gamybai yra naudojama anglis. Net ir tokiems tauriems metalams kaip auksas gryninti naudojama aktyvuota anglis.
AAA000 2018-09-28 21:39
kad tu islandu yra is viso kaip zmoniu Kaune ta aliuminio dalis pasaulineje rinkoje greiciausiai niekine.
amoniakas nerealiai smirda... nemanau, kad patiks kaip kuras.
---------------
as kalbu ne apie pirmini aliuminio isgavima gryninant, o kai susiformuotu pastovi antrine apyvarta is oksido perdirbimo. tada anglies naudojimas butu nedidejantis, o ciklinis. panasiai kaip pvz augalu mases gaistrai. buvo iprastas dalykas daug milijonu metu ir nedidino bendro anglies dvideginio kiekio. sugaudo vel dioksida ir paima angli augimui. o jei sudega gaistre (tipo ekologine "avarija") - bendras kiekis sugrizta - bet nedideja. o su iskastine nafta ir anglim mes nusodinta is atmosferos angli vel i atmosfera sugrazinom. va tokia reakcija reiktu naudot. automobilyje degini - bet proceso atlieku "zala" nenueina i atmosfera. tu gauni nepavojinga aliuminio oksida. nu as ne chemikas - gal tas neimanoma "ekologiskai" svino akume juk veikia - svinas niekur nedingsta - tiesiog silumos nedaug. as isivaizduoju, kad sudeginimas tiesiog kaip galinga silumos iskrova be ekologiniu problemu ir tiek. jei ten yra tarsos bedu isgryninant aliumini atgal ir reikia anglies - tai geriau fabrike valdomai. kaip svino akume izoliuot - kokioj nors uzdaroj terpej. tegu gaudo is atmosferos ta angli ir tegu sau gamina verslas "ekologiskai". koks man skirtumas - kad bus kazkokia tarsa - jei ji pilnai valdoma, nepavojinga ir uzdara. aliuminio oksidas juk gamtai nepavojingas net jei ir visur aplink primetysi. ne kaip pvz koks uranas ar svinas...
vandenilis turi savu bedu. jis sprogus. per daug lakus. amoniake smirda. ir kt. aliuminis tokiu problemu kaip ir neturi. gelezis irgi, bet per daug rudija na nebent kazko specifisko nezinau...
immortallt 2018-09-28 23:03
Vytax, šiek tiek ne taip pieši situaciją. Šalys ne perteklių elektros turi, o turi pigios elektros. Ir ne perteklių, o tiesiog pigiai gali pasigaminti. Ir ne kurą parduoda, o teikia metalo "gryninimo" paslaugą.
Kas dėl efektyvumo viso energijos ciklo, tai aliuminium-oxygen tipo baterijų dabar siekia 15%, kažkur mačiau, kad 20% įmanoma. Tuo tarpu VDV VISO ciklo efektyvumas tik 13%.
Dėl anodų šiaip geras pastebėjimas, reiktų pasiknaisioti daugiau.
Vytax 2018-09-29 09:58
Na VDV naudojimo pradžioje, naftą buvo galima semti kibirais žemės paviršiuje. Ir mažas naudingumo koeficientas nebuvo problema.
immortallt 2018-09-29 14:34
Taip, gaminamas ten kur elektra pigi, o skirtumas toks, kad negali, kai elektra pabrangsta, imti ir išjungti visos įrangos. Taigi ne perteklių naudoja.
Atrastos senai, o kiek laiko tobulintos? Atsiradus VDV viskas nustumta buvo. Tai kai VDV pasiekė savo teorinį efektyvumą, baterijos dar nė pro kur. Ir nesakau, kad aliuminis čia dabar ateitis. Aliuminis tik galima viena iš alternatyvų. Įdomių alternatyvų. O ar pavyks technologiškai ištobulinti - žalio supratimo neturiu.
punktyras 2018-09-29 16:16
2Al + 2NaOH + 2H₂O → 2 NaAlO₂ + 3H₂
Puiki reakcija, daug vandenilio, bet vien pakaitinus natrio aliuminatą, gryno aliuminio gauti nepavyktų.
nanobullet 2018-09-29 21:30
Aš kažkada masčiau apie geležies deginimą kaip kurą bet galvojau apie dvi reakcijas t.y.
pirmą sudegini geležy o po to gauta geležes oksidą dar karta panaudoji "termito" reakcijoje su aliuminiu iš abiejų reakcijų išsiskiria nemažai energijos. Atrodo kad būtų daug geriau negu viena aliumini ar geležy deginti.
sufas 2018-09-29 21:46
Nebūk pasimistas. Toks sprendimas gali būti įgyvendintas verslo sektoriuje. Manau reikėtų išgirsi komados pristatymą apie visą projektą ir užduoti rūpimus klausimus. Aš manau, kad jie turi atsakymus į visus tavo klausimus.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Dar negirdėtas alternatyvus ir visiškai švarus kuras pakeis gamtines dujas? Nyderlandų tyrėjai siūlo deginti geležį – naujoji sistema atrodo daug žadanti (Video)