Mokslininkai perspėja apie Arktyje vykstančius dramatiškus pokyčius: ledo tirpimas - tik dalis problemos, prasidėjo dar pavojingesni reiškiniai, apie kuriuos anksčiau niekas nepagalvojo

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Ricardo 2018-09-25 13:05
Sviestuota Kitas natūralios cheminės erozijos tipas yra sukeliamas angliarūgštės, kuri taip pat ardo Arkties uolienas. Bėda ta, kad nors angliarūgštė suriša anglies dvideginį ir tai lyg ir būtų gerai, bet sieros rūgštis išskiria anglies dvideginį į atmosferą – ir tokiais kiekiais, į kuriuos mokslininkai ligšioliniuose klimato modeliuose nebuvo atsižvelgę. angliarūgštė = CO2 anglies dvideginis = CO2
HardAxe 2018-09-25 13:42
o tai kaip dinozaurai gyveno/išgyveno? Ten gi viskas buvo ištirpę ir kabėjo atmosferoj
Aquarius 2018-09-25 17:25
Išgyvensim ir mes. Prisitaikysim. Tik labai jau panikuoja visi, įdomu kodėl? Mat jei ne globalinis atšilimas tai nereikėtų valstybėm mokėti taršos mokesčio už išskiriamą CO2
immortallt 2018-09-26 13:51
Išgyvensim, bet 85% populiacijos kur gyvena teritorijos bus sunaikintos. Tai kitaip sakant, visą infrastruktūrą iš naujo reikės statyti. Taip pat visas žemės ūkis irgi bus nušluotas, nes nesugebėsime auginti tokiais kiekiais maisto. Audros bus stipresnes, sausros ilgesnės, liūtys daugiau lietaus neš. Planetai ir gamtai dzin, mums ne pyragai. Daug mažesnių investicijų reiktų pasiekti zero carbon economy, nei prisitaikyti prie tokių sąlygų. Ar gal tau iš principo teršti svarbiau ir niekas kitas nesvarbu, nei finansai, nei komfortas?
Monochamus 2018-09-26 13:56
Dinozaurai yra visa grupė gyvūnų, o ne viena rūšis. Per ~200mln dinozaurų egzistavimo metų dinozaurų rūšys taip pat keitėsi: išmirdavo vienos, atsirasdavo kitos. Pavyzdžiui stegozaurai išmirė dar ~90 milijonų metų iki to galutinį tašką dinozaurams padėjusio asteroido (ar kas ten bebūtų). Kad lengviau suprasti skaičius, tai 90 milijonų metų yra ilgesnis laiko tarpas, nei tarp to pačio asteroido (nukritusio prieš ~66mln metų) ir žmogaus. Tai aš neabejoju, kad žinduoliai, kaip gyvūnų grupė, tai tikrai išgyvens visus tuos atšilimus, atmosferos sudėties pasikeitimus ir t.t. O žmogus irgi išgyvens tuos atšilimus, gal ir kils visokių ekonominių problemų ir suirutės, gal sumažės populiacija, bet išnykti kaip rūšiai žmonėm dėl to atšilimo tikrai nėra jokios grėsmės.
Pumper 2018-09-26 13:57
Tą patį sakysi, kai pusė Afrikos į Europą persikels, nes ten išgyventi nebebus įmanoma?
Monochamus 2018-09-26 14:07
Net jei ir tikėti ta prognoze, tai populiacija nebus juk sunaikinta, galės persikelti žmonės ten, kur neužlieta. Taip pat galima statytis pylimus, ar net pakelti patį miestą, kaip kažkada pakėlė visą Čikagą. Juk ne staiga tas vanduo užlies lyg cunamis, laiko pasiruošti yra, o technologijų turime tam išvystytų daug. Žemės ūkis taip pat galės būti perkeltas aukščiau, galiausiai technologijos jau leidžia statytis vertikalius žemės ūkius, ištisus maisto dangoraižius, hidroponines fermas. Aišku, nesakau, palies daug žmonių, bet gąsdinimai civilizacijos žlugimu tikrai labai labai smarkiai perdėti. Dėl pačio klimato pasikeitimo tai tik prielaidos, labiau būrimai iš kavos tirščių, kadangi kintamųjų yra labai daug ir manau, kad neįmanoma dabar tiksliai nuspėti kas bus po 100 metų. Vieni grąsina sausrom, kiti kaip tik padidėjusiom liūtim, o treti meta įrodymus, kad klimato atšilimas ir uraganai iš viso nekoreliuoja. Žiniasklaida žinoma, kad susigaudo visus baisiausius apokaliptinius scenarijus, nes didesnė sensacija ir didesnis skaitomumas, kai žmones baaugini pasaulio pabaigom.
immortallt 2018-09-26 14:12
Taip, viską galima, pylimus statyti, auginti javus uždaruose šiltnamiuose, kur kontroliuojamos sąlygos kiaurus metus ir t.t. Bet tai tau teršti yra principas? Prisitaikyti prie atšilimo padarinių kainuos daug kartų brangiau, nei investuoti į technologijas, kurios taršą išvis panaikins ir nebebus tokio spartaus atšilimo, sukelto žmogaus. Bus nuosaikesnis, su mažesniais padariniais. Tau tai, kad terši yra malonumas? Kažką nuo to patiri? Geriau jauties?
audriusn 2018-09-26 14:22
Pykstels Yellowstono supervulkanas ir galesi savo visas technologijas susikist kur saule nesviecia, nes nesvies tikrai ilgai. Jei dar Antarktidos vulkanai uzsivestu, tai visai pasidarytu taika ir ramybe.
immortallt 2018-09-26 15:36
Taip, nesustabdysim, bet mastui įtakos dar turime.
Monochamus 2018-09-26 15:54
Ko čia dabar mane užsipuolei? Tai, kad kritikuoju pernelyg didelę isteriją dėl to atšilimo nereiškia, kad nepalaikau visų pastangų kiek įmanoma mažinti taršą. Tiesiog esu realistas, o klimato atšilimas jau ir taip užsuktas, gal ir įmanoma primažinti, bet sustabdyti jau nebe, todėl derėtų ruoštis.
immortallt 2018-09-26 16:16
Sustabdyti niekada ir nebuvo tikslas. Tik nedidinti jo masto. Tai ar toliau pilti benziną į ugnį, ar leisti natūraliu ciklu eiti? Kur isterija? Nepastebėjau, kad kas nors isteriškai šauktų, kad šią pat akimirką reikia uždrausti iškastinį kurą, ar pan. Net sakyčiau priešingai, susidomėjimas nepakankamas. Daug šalių, įskaitant Lietuvą, kurios galėtų sutaupyti sparčiau diegdamos atsinaujinančią energiją, to nedaro. Negana to, net už taršą susimokėti nereikia (na ATL'ai pradėjo brangti, pradės bent dalį to susimokėti, gal ilgainiui ir pilną kainą). Bet krūvos žmonių, kurie aiškina, kad ir už taršą susimoka, ir už kelius susimoka per akcizą, kai iš tikrųjų nei už vieną, nei už kitą turbūt nesusimoka atskirai, o ką jau kalbėti apie kartu.
ramūnas.atkočius 2018-09-26 16:31
Aišku, kad niekas neaišku.
ramūnas.atkočius 2018-09-26 16:36
Biškį Ebolos pamėtys ir populiacija susitvarkys.
Monochamus 2018-09-26 16:41
Susidomėjimas liejasi per kraštus, dažnai net dėl isterijos persūdo ir prakišinėja visokias neva tai "žalias" energetikas, kurios benrdai paėmus teršia labiau nei nežalios. Pavyzdžiui biokuras, visokios "ekologiškos" žemdirbystės, "žemės dienos" ir kitas mėšlas. O pereiti prie atsinaujinančios energetikos viskas daug sudėtingiau, nei naivuoliai hipiai gali įsivaizduoti. Atsinaujinanti energetika diegiama ir dabar ant bangos, bet neatsinaujinanti energetika yra vis dar įsigalėjusi ir jos neišjungs juk, tuo labiau, kad vartojimo poreikis tik auga. Manau, kad tai kas vyksta dabar yra dar labai gerai, turint omenyje visas aplinkybes, kad daug besivystančių šalių tiap pat nori greitai pasiekiamo kuro, kad tokios šalyus kaip Kinija nėra visiškai nusispjovusios į visą tai, nors galėtų...
immortallt 2018-09-26 18:37
Biokuras teršia labiau nei nežalios? Na nebent turi omeny rapsus, bet net tuo atveju tik iš dalies teisus. Ne teršia daugiau, o naudos sukuria mažiau, nes konkuruoja su maistinėmis kultūromis. Biokuras katilinėms - mažina taršą ir tai yra faktas. Mažinimo mastas tik didės, kai transportas ir žemės ūkis pereis ant elektros. Ekologiška žemdirbystė nieko bendra su taršos mažinimu neturėjo, ir niekas niekada niekur nesakė, kad turi turėti. Žemės diena - senas reikalas, ir tai absoliučiai niekuo nesusiję su energetika. Taip kad kol kas 3:0 - isterijos nė kvapo. Daug sudėtingiau? Rimtai? Tikrai, šaliai, kuri importu bet kuriuo metu dengia bent 300% elektros poreikio + rezervine galia ir pan. dar 200% (į Kruonį padarius šiek tiek investicijų, iš vis geriausias balansavimo ir rezervavimo mechanizmas būtų). Taip pat ličio jonų pramoniniai akumuliatoriai jau pigiau nei dujos (Europoje, JAV skaičiuoja, kad teks 2023 m. palaukti) gali užtikrinti, taip iš esmės išsprendžiant didžiąją dalį problemų susijusių su atsinaujinančia energetika. Kinija šiaip dabar Top 2 pagal atsinaujinančios diegimą. Ir ne globalinis atšilimas pagrindinis jiems klausimas - o vietinė tarša daranti poveikį tiesiogiai sveikatai. Taip pat vėjas/saulė jiems jau pigiau nei anglys. Tas pats Indijoje, saulė jiems pigiau, nei plikomis rankomis kasama anglis, kur alga 5 doleriai mėnesiui. Europoje pagrindinis faktorius ribojantis tolimesnę plėtrą - tai toliau subsidijuojama iškastinė pramonė, pasiekti ir viršyti tikslai 2020 metams, kurie nebuvo ambicingi. Net ir mūsų strategija iš esmės iki 2020 m. yra nieko nedaryti. Na iškėlė ambicingą 34,000 gaminančių vartotojų skaičių iki 2020 m., bet tai bus max ~200-250 MW instaliuotos galios, kas pagamins kokius 60,000 MWh elektros per metus. Tuo tarpu vėjo jėgainių projektai sustabdyti, nors sutvarkius finansavimą, vėjo jėgaines jau dabar be subsidijų Lietuvoje statytų.
AAA000 2018-09-26 23:14
vejas, kai jo didelis procentas gamyboje, labai isbalansuoja galingumus. as manau su veju ten turi but arba aktyvi kontrole, kad pertekliu atjungt. arba jungt visus stambius vejo jegainiu parkus i papildoma zieda ir balansuot su Kruoniu ir vystyt pvz miestu centralini-akumuliaini sildyma is vejo (yra keli prototipiniai projektai europoje), elektrini traukiniu eisma ir pan. ta prasme globaliu mastu vejas sukels tinklu balansavimo tikrai dideliu problemu - kurios dabar neiskaiciuotos i vejo parku statymo islaidas. jas dabar dengia elektros vartotojai. ir tai manau neteisinga, ir kartu vejo "pigumo" savikaina iskreipia. turetu but kazkoks fondas kaupiamas sitiems darbams. manau jei dalins licenzijas tolesnei vejo pletrai - turetu numatyt sitai. o saule manau galima visiskai neribot. ir net galima dirbtinai skatint. saule sviecia prognozuotais ciklais ir prognozuojamai suvaldomais galingumais. o smulkus vartotojai-gamintojai bent jau tinklu savaiminius nuostolius linijose kazkiek kompensuos vis nauda. nu nepasakyciau, kad tai lengva. ten Karibuose is zydinciu salu su derlingu zemes sluoksniu - vos ne derlingiausiu pasauly ir palankiu klimatu!!! taip suvare viska, kad nuplove ta vertinga sluoksni i jura ir liko begriunantys smelynai ir nykstancios salos. net iveist nebeimanoma misko paskui pvz yra tokia sala ramiajam vandenyne, kur su tokiom durnom statulom 5m+ aukscio. irgi buvo rojus, pilnaverte ekosistema, apaugus kokosu miskais, pilnos pauksciu rusiu - kurios maitinosi zuvim ir trese ta sala. atvare zmones - iskirto miskus tom debiliskom statuloms tampyt uzveise ziurkiu - kurios kaip invazine rusis be naturaliu priesu sugrauze visus kokosus ir miskas naturaliai nebeataugdavo is nukritusiu vaisiu. tada prasidejo badas - isgaude visus paukscius maistui - tada isvis sunyko dirvozemis be paukscio sudo, prasidejo karai del maisto - na ir issiskerde populiacija. iki kanibalizmo net priejo del migracijos is Afrikos tai nepergyvenciau. kaip prisidaugino - taip ir issiskers. migruos tik protingesni. svarbu ne pacia migracija stabdyt, o stabdyt visokius idiotus, kur vietoj ziniu propagavimo pradeda statulas statinet ir visokius durnus ritualus praktikuot. ale tikejimus ir pan. va su situo reikia kovot, sitai reikia draust, o ne su co2 normom jei ka ir siltnamiuose imanoma pragyvent. bet va durniai juk subadys tuos siltnamius, sakys dievas jiems taip liepe ir ka tu jiems tada paaiskinsi apie co2 normas - imortal