Tai gali būti tikras proveržis fizikoje: mokslas patvirtino, kad egzistuoja nauji ir labai keisti urano junginiai, o svarbiausia, jie pasižymi superlaidumu

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

mindaugas.vaitiekūnas 2018-11-05 21:52
Nelabai suprantu aš to super laidumo prasmės. Tiksliau suprantu, bet nelabai įsivaizduoju, kaip jį būtų galima panaudoti praktiškai. T.y. bet kokiam darbui atlikti reikalinga energija. Tad nereikia įsivaizduoti, kad jei turėsim super laidininką, tai jis "dykai" pastatys mums namus. Tai bent jau mechanikoje (varikliuose) didelio proveržio tikėtis neverta. Turbūt max ką galėtume čia pasiekti, tai keliais procentais padidinti jų efektyvumą. Toliau - levitacija magnetiniame lauke. Būtent tai, kas ir dabar yra daroma su greitaisiais traukiniais: visa konstrukcija pakabinama magnetiniame lauke tam, kad nebūtų trinties (tarp "ratų" ir bėgių). Tad transporto sektorius manau vienas realiausių sektorių, kur būtų galima pritaikyti super laidininkus. Ir vien tik todėl, kad panaikintume trintį (liks dar oro pasipriešinimas). Kompiuteriai? Atradus super laidumą, reikės dar išrasti super laidžius tranzistorius. Kažin ar tai bus taip paprasta, nes reikės sukurti pn sandūrą, kuri būtų super laidi (bet tik į vieną pusę). Galiausiai kompiuteriui reikia monitoriaus, kuris išspinduliuoja fotonus (rodo vaizdą), tad čia jau prasideda papildomos energijos poreikis. Taip pat kompiuteriai turi įvairias belaides komunikacijos priemones, o tam vėl reikės papildomos energijos. Tad eilinis kompiuteris nenusipelnė super laidumo. Visai kita kalba - superkompiuteris. O šie prietaisai jau tikrai reikalauja daug energijos. Tad gal būt superkompiuteriai, duomenų centrai, bet ne asmeninis kompiuteris. Iš principo elektros energiją panaudoti mokam tik keletu būdų: kurti magnetinį lauką, spinduliuoti bangas (ar fotonus), kaitinti (superlaidumas čia beveik bevertis) ir diskretinė logika (tranzistoriai). Na dar sukelti kibirkštį (ar gaisrą) Daugiau nesugalvoju P.S. elektros energijos perdavimo linijos ir transformatoriai. gerai pamenu, tai ~10% energijos čia prarandama dėl varžos.
vanduo4 2018-11-05 23:12
: šiuo atradimu technologiškai mes nepasistūmėjome niekur, bet išmokome sumažinti sąnaudas; - Visgi super laidininkai tėra tik fantazija, siekis sukurti amžinąjį variklį be energijos nuostolių; - Aš manyčiau jog ateityje toks variklis pavirs sistema, sugebančia turimus resursus panaudoti vis iš naujo, o ne veikti be jokių resursų apskritai.
mindaugas.vaitiekūnas 2018-11-06 07:36
Tai va būtent, kad iš superlaidumo naudos kokie 5-10% Net įsivaizduoju, kad pačio magnetinio lauko keitimas (stiprio didinimas) reikalauja papildomos energijos. Tad ir amžino variklio čia nesukursi. Turbūt viskas ką galima sukurti, tai nuolatinį magnetą. Nors tokių ir taip turim Skirtumas tas, kad elektrinį magnetą galima išjungti ir vėl įjungti.
SaMaras 2018-11-06 09:36
Na arba pastatyti kokią elektrinę vidury vandenyno ir be nuostolių transportuoti elektrą bet kur kur reikia, neprarandant naudingų žemės plotų..
gytis13 2018-11-06 13:18
Na, superlaidumas leistų gerokai sumažinti transformatorių ir elektros variklių gabaritus. Šiaip eksperimentiniai superlaidūs kabeliai gaminami, jie šaldomi skystu azotu (-200C). Jų siūloma panaudojimo sritis - didmiesčių elektros tinklai. Aišku miestai turi būti užstatyti dangoraižiais.
AAA000 2018-11-06 17:15
siaip pakabinus traukinius ant magnetu trintis ir trinties problemos (issidevejimas) nepanaikinama stiprus magnetinis laukas irgi sugeba isplesyt metalu pavirsius ir sukelt visokias pavirsiaus degradacijas ir pagreitintas erozijas. cia tik vizualiai ispudis - kad ore kabo ir "niekas nedyla". mechanikoj proverziu nebus. tebus tik mazesni nuostoliai ir geresnis NK. net ir su paprastais vidutiniskais guoliais nuostoliai tera tik apie 1%, kas praktikoje idealus sprendimas - kuri nebeverta tobulint. su magnetiniais guoliais problemos gali but net didesnes. geroji savybe cia nebent tarnavimo laikas ilgesnis ir labiau valdomas. superlaidumas teisspres nebent tik ilgu nuotoliu energijos perdavimo problemas, kurios nera kazkokie fiksuoti ~10%. kiekvienu atveju nuostoliai individualus. traukiniu transportas ekonomiskesnis bus - bet cia tik ekonomija, o ne proverzis. proverzis nebent saules energetikoj - nes galimes sukurt superlaidu kabeli aplink zeme ir imt saules energija be brangiu kaupyklu ir balansavimo problemu. taigi salygos yra atpigint energija. nezinau specifikos, bet galbut imanoma panaudot superlaiduma kokiam nors indukciniam energijos sukaupime - tipo tobuli akumuliatoriai kokie nors. kurie galbut tures labai daug ciklu iki sugedimo - principe neribotai. proverzis gali but nebent dar ir cia. nes dabar rite del nuostoliu issimagnetina momentaliai.
mindaugas.vaitiekūnas 2018-11-06 22:11
O mintis tai tikrai nebloga. Pats sugalvojai** ar skaitei kažkur? Bandau įsivaizduoti, kaip tą reikėtų realizuoti. Su ta viena rite nieko nesigaus. Reikia bent dviejų ričių ant vienos šerdies. Kur antrinė ritė jau atliktų apkrovos vaidmenį. Arba dar turėtų būti ir trečioji ritė, kuri "užkrautų bateriją". ** patentuot gal? Papildyta Tik dar nesugalvojau kaip tą srovę reikėtų priverst tekėti, nes magnetas tai nuolatinis Bet iš kitos pusės išsikraudinėjant šaltiniui gausis, kad magnetinis laukas kinta. Priminkit nuo ko priklauso įtampa? Berods nuo magnetinio lauko pokyčio... Gal ir šūdas gautųsi