„SpaceX“ skelbia, kada įvyks „Starship“ startas ir ką jis skraidins - su šiuo laivu bus galima nuskristi net į Marsą (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Gintaras64 2019-07-06 10:11
Na taip, galbūt Space X ir ieško klientų kroviniams, tai gal ir logiška, tačiau nereikia taip labai jau aklai ir tikėti šiomis pačiomis optimistiškiausiomis prognozėmis. Šis Starship yra revoliucinis visomis prasmėmis, variklis nors ir buvo panašus sukurtas, bet skridęs niekada nėra, taip pat ir`faktas, kad tai pirmas visiškai daugiakartinio naudojimo erdrėlaivis irgi yra absoliučiai neišbandyta technologija. Ta prasme tai nėra tiesiog raketa ir šios raketos kūrimas tikrai užtruks ilgiau. O gal ir visai nepavyks. Space X ir Elonas Muskas pakankamai vieša organizacija ir daug informacijos pateikia apie savo veiklą ir raketų kūrimą ir iš jos man susidarė įspūdis, kad šis Starship buvo gana radikaliai perdarytas tikrai daug kartų ir dabar jau nebeaišku kokią priemonę jis naudos grįžimui į žemę atsmosferoje susidarančiam karščiui įveikti. Šios problemos dar niekas neišsprendė ir Nasos erdvėlaivis Kolumbija būtent ir sudegė grįždamas į žemę dėl dėfektyvių karščiui atsparių plytelių problemų (pakylant viena ar kelios buvo pažeistos. Nasa realiai šių uždavinių net ir dabar nėra išsprendę. Taip pat raketa nešėja Super Heavy irgi nėra paprasta raketa, jai reikia grįžti į žemę, nors tai Space X su Falcon 9 sekasi gana gerai, sėkmė visgi nėra 100%, o ir Falcon 9 iš tikrųjų yra gana paprasta raketa, darbinis arklys, o štai Starship bus gerokai sudėtingesnis, tad nemanau, kad viskas vyks taip sklandžiai ir puikiai. Labai palaikau Space X ir džiaugiuosi dėl jų, bet naivu tikėtis, kad šią raketą pavyks paleisti kitąmet. Gal 2025, gal net ir 2030, o gal ir nepavyks. Taip milžiniškas žingsnis į priekį ir dar niekada nedarytas.
AAA000 2019-07-07 02:54
nemanau kad tai labiausiai aktuali problema. karstis cia labiausiai priklauso nuo nusileidimo budo. jei leistis leciau - atlaikytu ir kartais prastesnes silumines dangos nei jau dabar turimos. o greiti sumazint (suderint su zemes judejimu) galima orbitoje, atkabint koki specialiai tam sukurta letinimo moduli ir palikt kosmose, ir nusileist nukritimo budu. dabar nusileidineja primityviai, kaip asteroidai... o cia del to, nes labai brangu daug irangos iskelt. del svorio problemu. pastorint termine danga - pigiausias variantas siam momentui ir tiek... o ateity - kai prikels daug irangos ir net kokius robotizuotus fabrikus gal orbiton sukels - sita "beda" savaime isnyks. dabar nera pasirinkimu tiesiog, nes praktiskai nieko kosmose neturim.
Arunas1948 2019-07-07 05:58
Muskas labai daug zada ir pinigu praso.
AAA000 2019-07-07 16:55
jis bent suorganizuoja kazka realaus ir apciuopiamo. srityse kur nera pasirinkimo geriau prastas rezultatas - bet nors rezultatas. negu isvis nieko.
iPienius 2019-07-07 21:10
ta pati pries kelis metus kalbejo apie Falcon 9. is pradziu, kad apie tai, kad per pigiai parduoda raketas ir su tokiom kainom negaus jokio pelno. paskui, kad pradejo eksperimentuoti su bandymais nutupdyti ant laivo, kad jiem niekad taip nepavyks. toliau, kad boosterius naudojo ne daugiau nei 2 kartus ir t.t. su starship ta pati istorija kartosis. aisku datos garantuotai nusikels keleta metu i prieki, bet tikrai realu, kad pasieks savo tikslo. labai realu, kad kitais metais bus pirmas bandomasis skrydis, bet tai nereiskia, kad jis bus 100% sekmingas. lyginant columbia ir starship, tai naudojamos visiskai skirtingos priemones. columbia pagaminta daugiausiai is aliuminio lydinio, kurio apacia padengta karsciui atpariomis plytelemis. starship bus pagamintas is nerudijancio plieno. aliuminis iskart pradetu lydytis/deformuotis, bet nerudijantis plienas gali atlaikyti zymiai didesnes temperaturas. maciau video, kaip jie testuoja panasias plyteles i space shuttle, taciau jos pagamintos butent is plieno, o ne keramikos. starship dar gales pristabti su raketiniais varikliais (space shuttle leisdavosi tik kaip sklandytuvas): mazesnis greitis - maziau karscio. viena is priezasciu, kodel raketa turi buti tokio dyzio yra tai, kad galetu gabentis su degalus ne tik pakilimui, bet ir sekmingam sugrizimui. falcon 9 virsutine pakopa teoriskai yra imanoma sugrazinti, taciau tada praktiskai ji nesugebetu pakelti jokio naudingo krovinio i kosmosa. progresas vyksta. spacex subbredite yra nuolat atnaujinama infromacija. siuo metu jie kaip tik stato 2 prototipus, todel labai realu, kad kitais metais jau kazkas bus realaus