Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
irgipaulius 2020-09-23 16:54
As disertaciju nesu rases, bet visa laika lygiai taip pat galvojau apie Lietuvos draudimo politika. Sutinku visapusiskai su prof. Kalibatu.
Shinigami 2020-09-23 22:43
Labai teisingas straipsnis.
Dabar deklaruojama, kad kalėjimai yra ne bausmės vietos, bet perauklėjimo vietos ir joms skiriami šimtai milijonų eurų, bet 0 investicijų prevencijai kad žmonės ten nepatektu. Jei ten jau pateko tai sunku iš ten išeiti ir labiausiai žinant, kad tas perauklėjimas vyksta tik ant popierio. Alkoholikų ir narkomanų gydimui vėl skiriama milijonai, bet tai vėl neveiksminga, kaip ir straipsnyje rašoma. Bet abu šiuos dalykus galima spręsti mokykloje, sukuriant daugiau ir profesionalesnės veiklos. Ir būreliai turėtu būti privalomi, nes kitiems sunku save prisiversti užsiimti kažkokia veikla arba situacija šeimoje gali būti prasta ir daryti neigiama įtaką.
Pradinių klasių mokiniams pamokos yra trumpos, nes būna jų nedaug. Tada tėvams reikia važiuoti iš darbo anksčiau laiko kad juos paimti arba turi patys kažkaip namo atsirasti. Bet jei būtu privalomi būreliai tai vaikai butu užimti ilgiau ir gal net susidomės kažkokia veikla kad ir užaugęs ją užsiims. O dabar viskas ant popierio. Kalba gražiai, bet viskas ir baigiasi kalbomis.
Fabrikams uždėjo tokias sąlygas, kad didelė dalis jų persikėlė į Kinija ar kitas šalys kuriose nėra jokių ribojimų ir jokios ekologijos ir tada ant popieriaus rodo kaip viskas pas juos ekologiška ir švarų. Tik tiek kad teršia dar daugiau tik kitoje pasaulio vietoje ir dar toms šalims parduoda taršos kvotas, kad jos galėtu teršti daugiau. Visa ekologija ir baigiasi tik kalbomis ant popieriaus.
kukulis4 2020-09-24 09:24
Ten, kur mokosi mano vaikai, tai visokiu uzklasiniu veiklu pasiula tokia, kad gali kiekviena diena uzpildyt iki pat vakaro. Krepsinis, futbolas, kovos menai, robotika, plaukimas, visokie dailes/darbu bureliai, skautai, programavimas, sportiniai sokiai, gatves sokiai, visokie kitokie sokiai...
Kur as tau pritariu - vaikai turi buti uzsieme.
Kur nepritariu - vaikai turi buti uzsieme savo noru (sudominti) o ne kazkas brukama per prievarta.
Kur as matau esmine problema - regionuose tokios veiklu pasiulos nera. Ir nebus. Ir nereikia svaigt apie kazkoki regionu gaivinima. Reikia svaigt apie zmoniu migracija i regionu centrus. Tai nera lengva. Per metus visu nesuvarysi i miesta. Bet tai yra butent tai, kas sprendzia eile problemu, tame tarpe ir vaiku lavinimo bei uzimtumo problemas.
Staska 2020-09-24 11:22
,,Kur as matau esmine problema - regionuose tokios veiklu pasiulos nera. Ir nebus. Ir nereikia svaigt apie kazkoki regionu gaivinima. Reikia svaigt apie zmoniu migracija i regionu centrus. Tai nera lengva. Per metus visu nesuvarysi i miesta. Bet tai yra butent tai, kas sprendzia eile problemu, tame tarpe ir vaiku lavinimo bei uzimtumo problemas."
Su šiuo punktu sutikčiau tik iš dalies. Taip regionuose nėra tiek visko, kiek yra dydmesčiuose, ir gal niekada nebus, gal ir neturėtų būti. Bet žmonės patys nuolat migruoja į regionų centrus ir tam nereikia jokių politinių sprendimų radikalių. Kur nusiurbiami visi Lietuvos miestai ir kaimai, išskyrus Vilnių, Kauną ir Klaipėdą, ogi į šiuos miestus ir į užsienio valstybes. Nemanau, kad regionuose neįmanoma užtikrinti papildomos popamokinės veiklos vaikui, manau įmanoma, tik tam reikia papildomai investicijų (pvz. vežioti vaikus į būrelius į regionų centrus, galėtų padėti valstybė tėvams, kaip vežioja iš kaimų į mokyklas miestuose. O šiaip gyvena regionuose nemažai šeimų, kuriuos turi finasinių ir laiko išteklių užimti savo vaikus papildoma veikla ir be valstybinės paramos).
[-.-] 2020-09-24 12:15
Protingi patarimai mūsų valdžios vyrams nereikalingi - jie gi patys protingiausi! Tiek Karbauskis, tiek Skvernelis, tiek Nausėda nėra tie, kurie sugebėtų įsiklausyti į kitų patarimus ar nuomones. Didžioji dalis seimo narių lygiai tokie pat. Jiems labai gera drausti, nurodinėti ir pasirodyti jaučius imančiais už ragų. Tik realybėje rezultatai subliuškę, įstatymai darosi nebeįveikiama ir sunkiai suvokiama raizgalyne. Kada mes rinkėjai susivoksime, kad politikai populistai jau seniai gramzdina Lietuvą. Didžiausia bėda, kad rinkėjai renka panašius į save. Pas mus nėra genialių, daugiau versle ir gyvenime pasiekusių žmonių vertinimo ir pagarbos jiems kultūros.
HardAxe 2020-09-24 12:54
Nebūtų taip sunku dalį būrelių atvežti į regioną vietoj vaikų vežiojimo. Šokiai, tam tikras sportas yra labai mobilus užsiėmimas. Matchinis šaudymas penumatika, robotika, RC irgi tilptų į caddy. Apart profesionalaus sporto turbūt nevyksta būreliai kiekviena dieną, užtektų atvežti į miestelį dėstytoją kartą per savaitę.
Tuo pačiu mažai apgyvendinta vietovė turi privalumų tam tikroms veikloms, tik reikia rasti pakankamai norinčių regione tomis veiklomis užsiimti. Dažnai gyvenimas kaime reiškia ne tik veiklų pasirinkimo stoką, bet ir labiau ūkišką gyvenimo būdą kai žmonės daugiau augina patys ir turi mažesnes pajamas. Tada tas pats būrelis už 40€/mėn Anykščiuose tampa brangus, kai Vilniečiui tai nėra dideli pinigai.
Man pvz vaiko atsiradimas taupo pinigus, nes vaiko poreikiai (bent jau mažo) kainuoja tiek nedaug su jam paskiriamu laiku. Daug mažiau laiko turiu užsiimti kažkokia asmenine veikla ar eiti į barus. Bet žmonėm uždirbantiems 1-2minimumus viskas turbūt atrodo kažkiek kitaip.
Tai periferijoj reikia ne tik būrelių, bet ir gero finansavimo jiems. Visgi valstybei tai atsipirktų, nes visa popamokinė veikla yra ta pati edukacijos forma, savanoriškai lavinanti vaikus, plečianti jų akiratį ir puiki prevencija prieš alkoholį/narkotikus.
vazzy 2020-09-24 15:13
gal ir butu norinci moketi uz burelius periferijose, taciau ar butu kas tuos burelius praveda, issinuomoti sale ar iranga, kad karta i savaite vazinet kazkur ir nieko neuzdirbt tai nera tai ka noretu girdet geras specialistas. uz ta pacia alga nei mokytojai nei gydytojai nori vazinet po tuos kaimus, kodel bureliu mokytojai turetu buti isimtis, degini savo laika vakare kelionei, papildomam pasiruosui ir t.t. o gauni ta pati ka ir kitas 4 dienas per savaite. o papildomas subsidijavimas pagal mane yra diskriminacija ir pinigu svaistymas.
kukulis4 2020-09-24 15:30
BUTENT. Norinciu gal ir bus. Klausimas ar bus norinciu sumoketi tielk, kad ta bureli atvezantys bent jau nepatirtu nuostoliu, jau nekalbant apie uzdarbi?
HardAxe 2020-09-24 16:19
Turiu omeny, kad atvežti būrelį galbūt pigiau negu organizuoti transportą vaikams iki būrelio mieste.
Ir tai sakydamas vadovo kelionės laiką laikyčiau darbo valandomis.
Tam tikri būreliai padės vaikam daugiau pasiekti ateityje, ar bent neatsilikti nuo miestiečių vaikų žiniose (rc, robotika, programavimas). Kiti būreliai gali efektyviai laikyti vaikus toliau nuo pagundų gerti alkoholį, rūkyti ir t.t. (krepšinis, futbolas). Iš tos pusės vaikų užimtumas nėra taip labai brangu, tai labiau investicija.
Bet žaisti futbolą, krepšinį, šokti reikia pakankamai vienodo amžiaus vaikų, kas yra labai sudėtinga mažame mieste.
O ką šiandien jaunimas veikia mažuose miesteliuose (mažesniuose už rajonų centrus) apart skaičiavimo kada emigruos į Vilnių ar užsienį?
Kiek realiai ten yra pasirinkimo popamokinei veiklai? Tiesa pasakius aš visai neįsivaizduoju realios situacijos, nesu gyvenęs mieste su mažiau 30k gyventojų. Gal šiais laikais geriau, kai yra kompiuteriai, internetas.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Profesorius Kalibatas: taip alkoholizmo problemos nesprendžiame, tik tuščiai švaistome pinigus