Diena, kai Vokietija sulėtėjo - prieš 47 metus autobanais automobiliai riedėjo tik 100 km/val. greičiu?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Manobataibuvo2 2020-11-24 20:55
viskas greitėja, bet važinėti reikia lėčiau ... dar vienas būdas spausti psichiką...
mindaugas.vaitiekūnas 2020-11-25 09:35
Aš kai pirmą kartą Vokeitijoj "įšokau į trasą", tai buvo kažkas wow. Atrodo visi lekia, nespėji visko sužiūrėti. Bet labai greitai apsipranti prie to (max kelios val), perpranti vairavimo kultūrą ir galiausiai tie 200km/h atrodo kaip koks 120km/h. Taip, tenka ten ir staigiau pastabdyti. Lietuvoje tokiose situacijose jau spaustum signalą ir bliautum langą atsidaręs, o ten tokie prilėtėjimai yra normali eismo praktika. O kas labiausiai patiko, tai kad ten yra laikomasi taisyklės važiuoti kuo dešiniau. Čia Lietuvoj tai snūduriuoja kairėje eismo juostoje, o ten toks vairavimo stilius nepriimtinas. Ir visi apvažiavimai ("apsilenkimai") ten tik iš kairės. Žodžiu tau iš dešinės yra tie, kurie važiuoja lėčiau. Niekas (apart idiotų ar specifinių situacijų) ten nevažiuos greičiau iš dešinės pusės. Tai su tokia vairavimo kultūra tas vairavimas tampa gana aktyvus: nuolatiniai persirikiavimai, pagreitėjimai, pristabdymai. Aš už tai, kad ir Lietuvoje būtų puoselėjama tokia kultūra. Bet čia akcentuojami kiti dalykai - važiuok lėčiau, nes taip saugiau. Galiausiai užmiegi ir išsitaškai vardan to saugumo
HardAxe 2020-11-25 10:08
Na mažai tų avarijų dėl miegojimo, daugiau dėl greičio aš irgi būčiau už tai, bet kultūros nėra. Beje, skandinavai irgi neturi tam reikiamos vairavimo kultūros, tai pas juos greitis dar labiau ribojamas negu Lietuvoj (Norvegijoj užmiestyje 80). Skandinavai kažkaip tiki, kad vyriausybė pasirūpina, kad jis galėtų lėkti leidžiamu greičiu. Vokietis vairuos visų pirma pagal sąlygas.
Manobataibuvo2 2020-11-25 11:03
Skirtingose šalyse išvystyta skirtingo lygio policinė valstybė. Uždedami maksimalūs ribojimai tarsi nuima asmeninę atsakomybę. Žmogus "auklėjamas" visą gyvenimą. Jam beveik nepaliekama teisė spręsti pačiam (neskaitant primityvaus pasirinkimo: pirkti Samsungą ar iPhoną ir pan.). Kaip tokiomis sąlygomis gali tobulėti asmenybė? Eismo taisyklės apskritai turėtų būti rekomendacinio pobūdžio nuorodų rinkinys (neskaitant gal kellių apribojimų, tokių kaip vienos krypties eismas ir pan.). Jei aš per miestą saugiai galiu pralėkti 150, tai kodėl ne, jei neįvyks įvykis ir net nesukelsiu pavojingos situacijos? Absurdas važiuoti 50 vidury nakties tuščiu apšviestu prospektu, arba vidury laukų stovėti sankryžoje prie raudono signalo (taip kartais pasitaiko). Deja, dabartinis reguliavimas nenumato tokių išimčių. Iš kitos pusės, jei vairuotojas nesilaiko rekomendacijų ir dėl to įvyksta įvykis, vairuotojas turi atsakyti visu griežtumu ir irgi be jokių išimčių (geriausia dar griežčiau nei numatoma dabar). Tokiu būdu bus ugdoma tinkama kryptimi žmogaus psichologija ir atsakomybė už savo pasirinkimus. Geriausias patvirtinimas šiai mano labai senai prielaidai, kai prieš kokius 10 ar pan metų Vilniuje trims dienoms buvo išjungti radarai dėl kažkokių sertifikavimo problemų. Ir avaringumo statistika nei per centimetrą nepasikeitė jokia kryptimi, dauguma kaip važiavo anksčiau , taip ir tuo metu. Neskaitant kelių erelių, kurie pabandė pasirodyti vienur kitur ir viskas. Deja, tuo viskas ir pasibaigė. Ribojimų kultūra grįžo ir apie jokį asmenybės išlaisvinimą kalba net neprasidėjo. Bet viskas nuo elementarių dalykų ir prasideda. Kuo mažiau kontrolės ir kuo daugiau atsakomybės, tuo greičiau užaugs sąmoningas žmogus, ko mums, šiaip jau, visiems ir reikia.
Ketleris 2020-11-25 12:18
Kolkas trūksta Lietuvoje vairavimo kultūros didinti greičio limitus.
kestutisz 2020-11-25 12:25
O tai ką daryt tiem, kurių "darbas" ir yra kontroliuoti? Jie irgi nori valgyti. (na, daugiau tiesa pasakius ir nežinau priežasčių kam jų tiek reikia, tik kaip socialinė funkcija)
HardAxe 2020-11-25 13:14
Manobataibuvo2, yra logikos tavo poste. Bet skirtingom valstybėm reikia skirtingo kontroliavimo. Dabartiniai greičiai parinkti tokie, kad nutikus UPS būtų sudaužomas automobilis, bet neprarastume žmonių. Spausti greitai visi gudrūs. Ypač žalias jaunimas. Pakeltum visur greitį 50km po dviejų metų vistiek viršyjančių kalnus turėtume. Ir taip, aš galiu saugiai važiuoti mieste, ypač Vilniuje kokiais 50-100, priklausomai nuo gatvių. O į klaipėdą ir 150-200. Bet jeigu visi pradės tokiu greičiu lakstyti saugu nebus net iš kiemo išriedėti. Keliai yra vieša vieta, tenka laikytis visuotinių taisyklių. p.s. vokietijoj važiuojant virš 130 įvykus avarijai visada gauni bent dalinę kaltę. Nesvarbu, kad kažkas naktį be šviesų užkišo kelią. Šitas gal kažkiek didina pakantumą kertant ant stabdžių ir t.t.
kukulis4 2020-11-25 13:29
Asmenybes islaisvinimui yra kitu vietu, kur klaida nekainuoja zmoniu gyvybiu. Net ir girto niekam nereikalingo valkatos, zergliojancio viduriu geleziako, gyvybe yra vertesne, negu galimybe kazkam prasilekt 150 per miesta. Didele dalis zmoniu neturi pakankamai isvystytu socialiniu igudziu, o tu siulai leist patiem sprest kokiu greiciu prasinest per miesta? Naivu!
Manobataibuvo2 2020-12-02 01:34
Iš kur tokia info? Vokietijoje gyveni? Aš gyvenu ir tikrai taip nėra.
Manobataibuvo2 2020-12-02 01:39
Gal ir yra tų "kitų vietų". Pavyzdžio nepateikei, bet patikėsiu tavo žodžiu. O tai kaip tai dideliai daliai išvystyti tuos socialinius įgūdžius, jei ne pradedant juos naudoti? Gal visgi galima būtų pavyzdžių bent dabar?
Manobataibuvo2 2020-12-02 01:40
Aš nekalbu apie limitų didinimą - nesupratai, arba neskaitei...
Manobataibuvo2 2020-12-02 02:23
Ne visai taip, tiksliau visai ne taip. Teoriškai esi teisus, bet ten PILNA tokių pačių antra- ir trečiaeilininkų kaip ir LT. Visai darbo savaitei varau į darbą 200 KM, paskui savaitgaliui tiek pat grįžtu namo. Ir beveik nebūna savaitės, kad nereiktų lenkti iš dešinės, nes kažkas, važiuodamas 140 galvoja, kad yra labai greitas ir užstabdo eismą. Mirksėti lempomis, kai prieš nosį užkiša ir vos spėji sustabdyti - normalus reikalas bent 10 kartų į vieną pusę. Aš, aišku, ne koks psichas - 180 ar 200 tik ten , kur sąlygos leidžia, kai neperkrautas eismas. Jei visos trys juostos pilnos iki horizonto, tai velkiesi kartu su visais ir jokių problemų - medituoji Tiesiog daug tokių, kur nesupranta arba specialiai stabdo kitus, kurie nori važiuoti greičiau - elementari nepagarba kitų žmonių laikui arba absoliutus empatijos trūkumas. Prie tokių pačių priskiriu žmones, kurie nerūšiuoja šiukšlių, arba mėto kancarus bet kur.
kukulis4 2020-12-02 06:58
Menas, muzika, sportas, mokslas, kuryba pavyzdziui? Ar asmenybe islaisvinama tik lekiant ant 150 kaip atitrukus nuo kiausiniu? Del socialiniu igudziu nebuvimo? Kaip gali naudot tai, ko neturi?
Manobataibuvo2 2020-12-10 03:44
Atkreipk dėmesį, kad išprovokuotas pradėjai vardinti "vietas/sritis". Kitaip sakant, čia galima būti laisvam, o tenai jau nebe. Tai tos pačios "privalomos" eismo taisyklės - čia/taip galima, o tenai/kitaip nebe. Aš kalbu apie tai, kad negali būti dalinė laisvė. Ji arba absoliuti, arba jos nėra. Yra keletas dėsnių pagal kuriuos viskas veikia ir juos nustatė ne žmogus. Kai žmogus pradeda nustatinėti dėsnius kaip gyventi kitiems žmonės - tai jau nebe laisvė. Jei tu socialinių įgūdžių neturi, tai naudoti negali. Bet jei tau sudaromos sąlygos juos įgyti, tai jie gali atsirasti. Jei sąlygos nsudaromos - jie neatsiras. Jei tu gimęs kalėjime, tai elgiesi pagal kalėjimo socialinius įgūdžius. Bet pakliuvęs už kalėjimo imi mokytis naujų įgūdžių. Kaip sekasi mokytis - kiekvienam skirtingai. Priklauso nuo asmenybės. Svarbiausia turėti žinias ir tikslą.
kukulis4 2020-12-10 08:08
Cia yra tik tavo nuomone, trumparegiska, egoistiska ir tiesiog durna. Nematau prasmes toliau diskutuoti.
Evil 2020-12-10 09:48
ten labai greitai padaro ficken ficken už tokį važinėjimą, kaip ir už važiavimą prilipus prie galo. "p.s. vokietijoj važiuojant virš 130 įvykus avarijai visada gauni bent dalinę kaltę." - paišo abipusę, be ceremonijų.
Manobataibuvo2 2020-12-10 13:58
Netiesa! 2019 gruodį kaip tik buvo atvejis kolegai. Tarnybiniu auto varė gal 150 apie 22 val, kaire juosta 2 juostų autostrada. Iš įvažiavimo įlėkė moteriškė ir plojo į jį, nes "nematė", kad kažkas ten važiuoja. Nukentėjo tik metalas, ačiū dievui. Kolega buvo 1 kartą iškviestas į teismą (buvo teismas, nes dideli nuostoliai, abu auto lizinginiai ir beveik nauji, greičiausiai draudimo kompanijos norėjo prisiteisti nuostolius iš jos) ir jo paklausė tik, ar turi kokių pretenzijų (tipo ar turi medicininių/psichologinių pasekmių ir dėl to norėtum atsakovę apskųsti). O moteriškei ten jau ir baudžiamą bylą paišė už aplaidų vairavimą. Deja, kuo baigėsi neaišku, nes kolega pretenzijų neturėjo, nenorėjo dar labiau įklampinti moteriškės. Bet jam jokių sankcijų ar apribojimų.
Manobataibuvo2 2020-12-10 13:58
Džiaugiuosi, galėdamas turėti nuomonę skirtingą nuo taviškės...