Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
kestutisz 2020-12-23 10:47
Nuostabu, gal greičiau užsilenks tie vietiniai rapsų lobistai ir galima bus nebemaišyti to šlamšto į degalus visai?
Benediktas 2020-12-23 10:58
Tai va, nemaišo - dabar palmių aliejus.
kestutisz 2020-12-23 11:55
Tai vistiek maišo. O prasmės nėra. O šiaip tai patys rapsų stūmikai gi ir persistengė - ne taip seniai gi bent žiemą leisdavo varikliam pailsėti, bet pralobino, kad būtina maišyti ir žiemą (kas lyg ir nebuvo privaloma sąjungos mastu). Nu ir lazda turi du galus - prastūmė maišymą visus metus, bet tuo pačiu ir (tikuosi) sužlugdys save visai bo kokiam Orlenui dėl centų neverta keisti proceso sezonams, pirkti tai RRME, tai HVO :)
Benediktas 2020-12-23 12:01
Bet juk vistiek turi maišyti kažką, ar ne? Jei ne rapsų tai palmių.
kestutisz 2020-12-23 12:33
Deja taip. Vienintelė viltis, kad bankrutuos vietiniai "bio"kuro gamintojai ir nebegalės pralobinti dar didesnių privalomų šiukšlių kiekio...
Benediktas 2020-12-23 12:42
Tai čia tik Lietuvos tos normos dėl maišymo yra?
Evil 2020-12-23 14:25
ne, tik Lietuvoj mėgsta bėgt prieky traukinio, jei bus nurodymas normoms 5-10%, tai pas mus kals maksimumu ir dar nuo savęs pridės, kad geresniais rudnosiukais pasirodyt.
Benediktas 2020-12-23 14:28
O ką daro tie aliejai, užkiša purkštukus?
iPienius 2020-12-23 15:10
o cia idomus dalykas. visi kalba apie kazkokia zala varikliui, bet per daug metu neteko susidurt, kad butent del alieju butu beda. jeigu genda purkstukai, tai tik probleminiam varikliam, o kitiem viskas gerai. su senu (2000 m) mersu nuvaziuota virs 250k km cia LT ir nereikejo keist jokiu purkstuku. o va kitiems automobiliams buna, kad kiti keicia ir keicia. arba pila kazka neaiskios kokybes, o gal filtru nekeicia. bet dazniausiai tai buna pats variklis nekokybiskai pagamintasir turi silpnu vietu. dar vienas pastebejimas, kad naujuose varikliuose dar papildomai po 1 kuro filtra buna, kai kuriu gamintoju.
who 2020-12-23 15:30
Geras pavyzdys iki ko gali nusiristi eko idėjos. Rezultate dar didesnė žala gamtai, tik kad kitoje planetos dalyje (palmės vs džiunglės). O verslininkai už kelis centus (susumavus milijonai) parduos ir pirks bet ką ko neriboja įstatymai. Belieka kuo didesniu lanku apvažiuoti tokias degalines. Rapsai jau geriau kurui nei blynams kepti (čia pagal gandus, kad ūkininkai varo chemiją prieš derliaus nuėmimą).
Benediktas 2020-12-23 15:50
Aš ir galvojau - jei jau mastyti globaliai. Ir jei tie aliejai negadina tų variklių, tai tegul auga tie atogražų miškai, geriau žemdirbystę išnaudoti. Arba duokite įrodymų, kad rapsų apiejaus priemaiša kenkia varikliui.
mobilunkas 2020-12-23 18:21
biodegalai tai siaubinga zala gamtai. na kur auginami degalai? zemeje. o kas pries tai toj zemej augo? miskas, pieva. Vietoj to kad dabar ten irgi butu auginami miskai, mes auginam dyzelina. Kiek pasigamina kuro is kvadratinio metro dirvozemio? na gal koks litras gausis, gal maziau. kokia energetine verte litro aliejaus? Pastacius saules baterija kvadrato dydzio ta energija gautum speju per diena laiko- o cia augini metus... nuodiji bites, pili herbicidus, zeme erozuoja... sunaudoji zemei apdirbt puse tiek kuro kiek isaugini... kazkada pamatysim kad cia siaubinga zala. biodegalu laukus praktiskai pagal bioivairove ir atsparuma erozijai galim laikyt karjerais- tukstanciai hektaru karjeru... derlingiausiose zemese...
Benediktas 2020-12-23 19:02
Manau BVP papildomas taip Lietuvos. Vietoj to, kad Orleanas grynai tik iš naftos darytu. Zinoma, pritariu, butu geriau, jei kazkokias vertingesnes kulturas zemeje augintu, nei javus ir rapsus. Pvz, kaip olandai pomidorus, Lietuvoje, gal ir kažką būtų galima. Nežinau, kokia situacija žemės ūkio rinkoje. Žinau, kad Lenkų produkcija yra pigi. O čia garantuotai turejo kur realizuoti. Matyt nebuvo griezta sutartis, kad Orleanas pasirinko palmiu alieju.
bahuriux 2020-12-23 19:09
Gadina, nes biodyzeline yra didelė dalis yra organinių rūgščių. Tik seni dyz varikliai nebijo prastos kokybės kuro, net nebijojo dyz kuro su sieros priemašom. Beto kaloringumas mažesnis nei naftos dyzelino, padidėjusios kuro sąnaudos nežymiai kerta per piniginę. Jau neminint to, kad tai antiekologiškas kuras, nestė bylinėjasi dėl to dabar buv čia straipsnis. Kemša kuro filtrus žiema nes užšala, kemša kuro filtrus vasarą nes tokiam dyzeline su biopriedais veisiasi bakterijos.
Plačiau
https://www.conserve-energy-future.com/ ... diesel.php
Disadvantages of Biodiesel
1. Variation in Quality of Biodiesel
Biodiesel is made from a variety of biofuel crops. When the oil is extracted and converted to fuel using the chemical process, the result can vary in the ability to produce power. In short, not all biofuel crops are the same as the amount of vegetable oil may vary.
2. Not Suitable for Use in Low Temperatures
Biodiesel gels in cold weather, but the temperature that it will gel depends on the oil or fat that was used to make it. The best way to use biodiesel during the colder months is to blend it with winterized diesel fuel.
3. Biodiesel Could Harm the Rubber Houses of Some Engines
While the usage of biodiesel increases the efficiency of an engine, it can also considerably damage the rubber houses of some engines. So, before shifting to biodiesel, all these points must be considered.
4. Biodiesel is Way More Expensive than Petroleum
In recent years, the fact is that biodiesel is way more expensive than other conventional fuels. Currently, it is almost 1.5 times more expensive than petroleum. Using biodiesel could thus turn into a really expensive affair for many.
5. Food Shortage
Since biofuels are made from animal and vegetable fat, more demand for these products may raise prices for these products and create a food crisis in some countries. For e.g., the production of biodiesel from corn may raise its demand, and it might become more expensive, which may deprive poor people of having it.
READ World's 10 Most Threatened Biodiversity Hotspots
6. Increased use of Fertilizers
As more crops are grown to produce biofuels, more fertilizer is used, which can have a devastating effect on the environment. The excess use of fertilizers can also result in soil erosion and lead to land pollution.
7. Clogging in Engine
Biodiesel cleans dirt from the engine. This proves to be an advantage of biofuels, but the problem is that this dirt gets collected in the fuel filter and clogs it.
8. Regional Suitability
Some regions are not suitable for oil-producing crops. The most productive crops can’t be produced anywhere, and they need to be transported to the plants, which increases the cost and amount of emission associated with production and transportation.
9. Water Shortage
The use of water to produce more crops can put pressure on local water resources. The areas where there is water scarcity, production of crops to be used in the making of biofuels is not a wise idea.
10. Monoculture
Monoculture refers to the practice of producing the same crop over and over again rather than producing different crops. While this results in fetching the best price for the farmer, but it has some serious environmental drawbacks.
When the same crop is grown over large acres of land, the pest population may grow, and it may go beyond control. Without crop rotation, the nutrients of soil are not put back, which may result in soil erosion.
11. Fuel Distribution
Biodiesel is not distributed as widely as petroleum diesel. The infrastructure still requires more boost so that it is adopted as the most preferred way to run engines.
12. Use of Petroleum Diesel to Produce Biodiesel
It requires much amount of energy to produce biodiesel fuel from soy crops as energy is needed for sowing, fertilizing and harvesting crops. Apart from that, raw material needs to be transported through trucks, which may consume some additional fuel. Some scientists believe that producing one gallon of biofuel needs energy equivalent to several gallons of petroleum fuel.
13. Slight Increase in Nitrogen Oxide Emissions
Biodiesel has about 10% higher Nitrogen Oxide (NOx) than other petroleum products. Nitrogen Oxide is one of the gases that is used in the formation of smog and Ozone. Once it gets dissolved in atmospheric moisture, it can cause acid rain.
Išvada reikia išsivaduoti iš priklausomybės VDV kol nenustenta dar Žemė ir ta linkme juda visas pasaulis.
TAURAS 2020-12-24 11:41
Pala pala.. O ar nera taip, jog palmiu aliejus biodegalams greitai bus uzdraustas visoje ES?
Benediktas 2020-12-24 12:37
Tai reiškia beliks rapsai arba išvis nieko nedėt
VirtualGadget 2020-12-24 13:24
Gadina, nes biodyzeline yra didelė dalis yra organinių rūgščių. Tik seni dyz varikliai nebijo prastos kokybės kuro, net nebijojo dyz kuro su sieros priemašom. Beto kaloringumas mažesnis nei naftos dyzelino, padidėjusios kuro sąnaudos nežymiai kerta per piniginę. Jau neminint to, kad tai antiekologiškas kuras, nestė bylinėjasi dėl to dabar buv čia straipsnis. Kemša kuro filtrus žiema nes užšala, kemša kuro filtrus vasarą nes tokiam dyzeline su biopriedais veisiasi bakterijos.
Plačiau
https://www.conserve-energy-future.com/ ... diesel.php
Na pateiktos teorijos panašiai tiek vertos kaip kažkada teko klausyti tokių išvedžiojimų apie buityje naudojamą plastiką ar indų plovimo priemones. Teorija maždaug tokia ,kad nuo paviršių į organizmą patenka mikroplastiko dalelės ir taip žmogus per metus gauna plastiko tiek kad užtektų pagaminti banko kortelę. Arba indų ploviklio į organizmą patenka litrais. Tai remiantis tokiom teorijom kiekviename žmoguje yra tiek plastiko ir po porą litrų plovimo skysčio Pagal aprašytas biodyzelino teorijas taip išeitų ,kad į dyzelinį kurą įpila aliejaus ir pavadina biodegalais. O kur dar pasakos apie tai kad patekęs į degimo kamerą toks kuras degdamas tikriausiai sukelia koroziją Tai remiantis tokia logika keptuvėse turėtų būti pilna bakterijų , na bet sakykim ,kad bakterijų nelieka kai išplaunam keptuvę tai bent korozijos poveikis tai turėtų gi tada matytis. Nes keptuvę veikia organinės rūgštys
VirtualGadget 2020-12-24 13:59
Palmių aliejų tikriausiai naudoja ir maisto pramonėje. Klausimas kur deda nebetinkamą naudoti aliejų ? Jei tokį naudoja biodegalų gamybai tai draudimas naudoti tokį būtų neprotingas.
bahuriux 2020-12-24 16:25
Jūsų dauguma čia žiuriu labai TIKIT viskuo ką teigia mokslas ir mokslininkai, niekada patys nemastot logiškai ir netikrinat faktų? Tai prašom susipažinti http://www.technologijos.lt/n/technolog ... -produktas
Dabar jau ir žiemą naudos tuos rapsus saliarkoj. Man tai px pas mane senas pilkas dyzelis kuris ir pečių kurą suvirškintu be problemų.
PS. aš asmeniškai esu už elektromobilizmą ypač kai elektros pavara yra cool atrodančiam ir nepraktiškame elektromobilyje ir elektra jam gaminama saulės jėgainės, o saulės jėgainė yra planuose artimiausij ateity, bet vairuoju dabar pilką dyzelį nes taip paprasčiausiai pigiau.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Orlen Lietuva“ lietuviškus biodegalus keičia importine žaliava: žemės ūkis negaus daugiau nei 48 mln. eurų pajamų