Elonas Muskas pareiškė - Marsas yra ne turtingiems žmonėms, o tiems, kurie yra pasiryžę mirti

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

who 2021-04-29 09:01
Ne tik Antarktidos bet ir Amerikos kolonizavimo pradžia sufleruoja, kad pirmoms kartoms bus labai sunku. Daug racionaliau plėtoti robotus/DI kurie įrengtų vietas reikalingas išgyvenimui. Šiuo atveju grėsmė nebent kinai, kurie neskaičiuos žmonių resursų ir įsitvirtintų pirmi, bet ir tai klausimas kaip toli jie pažengtų.
marius.karalius 2021-04-29 11:02
pirma ant menulio pasitreniruokite, kolonistai jus:)))
conjurer 2021-04-29 11:23
Jis kuria savo populiarumą su tokiom kalbom. Turėjo du langus (2018 ir 2020) per kuriuos buvo pažadėtos nepilotuojamos misijos/bandymai, bet nei viena neįvyko. Mažiau kalbų daugiau darbų, o kol to nebus tiesiog jis tiesiog pizdukas su daug pinigų.
HardAxe 2021-04-29 11:55
Pirmieji marso žmonės turės geresnį palaikymą iš žemės nei antarktidos/amerikos tyrinėtojai.
iPienius 2021-04-29 13:05
o gal pradek nuo to, kad pirmaja misija norejo nusiust ~2000, kai bande is rusu nusipirkt raketa. 2018-20 nesiunte, nes nusprende, kad protingiau investuoti i Starship, kuris galetu 100 tonu nugabent i pavirsiu, o ne mazas kapsules, kurios nugabens gal tik keleta. visos technologijos marso kolonizavimui labai gerai pritaikomos zemeje. pradedant nuo pacio maisto gamybos issprendimo marse, gyvybes palaikymo ir t.t.
who 2021-04-29 13:20
Straipsnyje palygino su kelionėmis į ašigalius. Kolonizavo tik Ameriką kur užtaikė ant nederlingų žemių ir konkuravo su indėnais. Ašigalius pasiekė tik ištobulinus kelionių techniką nuo laivų iki aprangos, slidžių, maisto atsargų išdėliojimo ir laikinų pastogių. Kitoje planetoje bus daug sunkiau, nėra kuo savarankiškai kvėpuoti, o ir oro sąlygos daug ekstremalenės, nėra medžiojamo/surenkamo maisto. Todėl nemanau kad gali būti geras resursų palaikymas nuo pirmo bandymo. Prieš tai reiktų išdėlioti pasiekiamas atsargas tam tikru atstumu palei planuojamą nusileidimo vietą, pasiruošti atsarginį grįžimo planą, pakabinti dirbtinę stotį virš Marso. Apgalvoti kaip pernaudoti resursus ir t.t. ką sėkimingai galėtų daryti robotai kelis 100mečius iki rimtesnės struktūros išvystymo. Tuo pačiu pagalvoti apie patogesnį startavimą ilgoms kelionėms, paleidimo stotelė orbitoje/mėnulyje, kosminis liftas ar kažkas pan. Dėl Musko, jis išnaudoja komerciją didesniam pelnui gauti, tuo pačiu bando minimizuoti rizikas nepavykus kažkuriam produktui. Kol nėra rimtos konkurencijos, gal nėra teisinga jį smarkiai kritikuoti, nedaug kas pažengė daugiau per sąlyginai trumpą laiką, turiu omeny elektromobilių pramonės išjudinimą ir naują erdvėlaivių kartą.
conjurer 2021-04-29 14:01
Šiek tiek nustebau kai parašei apie kolonizavimą, na ten yra kelios kolonijos, bet tikrai ne savarankiškos, joms nuolat reikia resursų iš šiltesnių kraštų. Taip čia buvo pasaulio tyrinėjimų aukso amžius. Įveiktos aukščiausios viršukalnės, pasiekti tolimiausi planetos kampeliai. Tik tada tai galėjo daryti bet koks turtingesnis europietis turintis ryžto. O kitos planetos vis dar sunkiai pasiekiamos, ir sukelia daug papildomų problemų. Ir tam reikia tūkstančių žmonių darbo, bei didžiulių investicijų. Abejoju kad tas investicijas darys spaceX, jie yra verslas, ir tai neatsiperka. Geriausiu atveju jie padės NASA misijoms, ką ir dabar daro, ir kas yra pagrindinis jų pajamų šaltinis.
immortallt 2021-04-29 14:50
Na Musk'as yra svajotojas ir ekstremalus svajonių įgyvendintojas. Pakeliui atsiranda ir būdai, kaip užsidirbti. Taip pat jis yra dabar tarp top5 turtingiausių, taip kad realiai labai norint, didesnę dalį misijos iš savo pinigų prafinansuotų ir labai nenuskurstų, dar dalį sumestų labai greitai žmonės/verslai. Aišku į Marsą keliauti yra iššūkis, niekas to nebando nuneigti. Bet būtent Musk'as visada ima iššūkius. Ir visada geriau planuoti kažką neįmanomo, ir pasiekti tik pusę tiek, nei imti 1/100 nuo neįmanomo ir užtikrintai tai pasiekti, pirmuoju atveju turėsi 50x daugiau. Antruoju, nors ir užtikrintai, bet labai lėtai judėsi. Iš Energetikos ministerijos panašią ambiciją matome. Kai prieš kokius 4 metus iškėlė tikslą turėti berods 43000 gaminančių vartotojų iki 2020 m. pabaigos ir berods 500 000 iki 2040 ar 2050 m., sakiau, kad net dešimtadalio nepasieksite, nes priemonės realiai pradėjo eiti tik 2017 m., bet tada pirmieji pasaulyje sukūrė nutolusių gaminančių vartotojų koncepciją, tai nors ir 2020 m. pasiekti 43000 jau buvo neįmanoma, bet poros metų bėgyje, vėluojant, pasiekti tai tampa realu. Jei būtų planavę realistišką tikslą, pasiekti 2000-3000 gaminančių vartotojų, kaip manai, ar būtų kas sugalvoję nutolusių gaminančių vartotojų koncepciją ir dar radę politinės valios tai priimti? P.S. per 2020 m. gaminančių vartotojų skaičius išaugo 2,5 karto ir pasiekė beveik 9000. 2018 m. pradžioje buvo apie 700 gaminančių vartotojų. Tai gal visgi didelės ambicijos nėra blogai?
conjurer 2021-04-29 19:37
Jis labiau savo būdus užsidirbti, aplipina nerealiomis svajonėmis. Baikit kurti religiją iš sukčiaus.
Dannas3 2021-04-29 20:00
Conjurer tau jau buvo imete jo igyvendintu ir igyvendinamu darbu sarasa. Pamenu, beviltiskai atsisaudei bekrapstydamas sliekus subinej ir tiek. Kritika yra ok, bet is tavo puses matau tik debiliska heita. Labai keista tai matyt is astronomijos ir futurizmo geeko butent Muskui.
conjurer 2021-04-29 20:09
Aš matau iškrypusį asmenybės kultą. Tegu ir rašo apie tai ką jis įgyvendino - starlink internetą, peraugusią teslą akcijų kainą, kritikos tildymą per teismus, taksi las vegaso tuneliuose, vaikišką liepsnosvaidį. Astronomijoje ir futurizme jis yra totalus nusivylimas, pažadukas. Jo pasiekimai su marsu yra ne ką didesni nei "mars one". Iš darbuotojų pusės - išnaudotojas. Žiniasklaidai straipsnių šaltinis. O realiai jis nieko neįgyvendino, jis yra vadovas, kaip buvo Jobsas ar Edisonas. Tikrieji talentai nugrūsti į jo šešėlį.
DarkNRG 2021-04-29 21:18
Muskas papi*delint megsta, bet jis ir padaro. O cia kai kurie didieji kritikai ka reiksmingo zmonijai yra padare?
AAA000 2021-04-29 23:23
pas pirmeivius , kai ieskoma dar nedarytu sprendimu - tikslai "kazka uzsibrezto pasiekt" - buna kardinaliai kinta. cia yra normalu ir adekvatu. jei pasiulomas geresnis srendimas. o laikytis isikibus kazkokio "prisizadeto" parametro, kuris pvz moraliskai paseno - buhalterizmas. daug svarbiau kad aplamai gaunami teigiami rezultatai. o siuo atveju rezultatai yra! raketos visgi jau kyla, nors ir ne pirmines koncepcijos. hyperloopas tai yra aiski nesekme, nesamone ir reklaminis pi*delinimas. bet cia ne tas atvejis. as manau net musko elektromobiliai - didele dalim nesekme. raketos - geriausia kas jam idejiskai pasiseke gyvenime.
mindaugas.vaitiekūnas 2021-04-29 23:52
Būti motyvuotam ir smalsiam yra geriau, nei būti protingam, nes motyvacija ir smalsumas skatina veikti. Protas pats savaime niekada neduos rezultatų, nes jis neskatina veikti. Elgseną lemia troškimas, o ne intelektas. Navalas Ravikantas yra pasakęs: "Gudrybė, skatinanti daryti viską, pirmiausia grįsta troškimu tai daryti." " Aš ilgą laiką buvau tokio paties požiūrio kaip ir tu. Kalbu ne konkrečiai apie Musk'ą, bet apie "tą protingesnį, talentingesnį". Bet ilgainiui supratau, kad vien dėl tos priežasties, kad turi aukštesni IQ, gyvenime nepasieksi tų "nepaprastų dalykų". Intelektas tėra priemonė, kuria gali pasinaudoti vienoje ar kitoje situacijoje. Didžiąją gyvenimo dalį to aukštesnio IQ net nenaudoji. Jei ten esi paskendęs savo "genialiose mintyse", tai suprask, kad tai tik mintis kol nesiimsi veiksmo! Būtent tą E.M. ir daro - imasi veiksmų!
Finalfour 2021-04-30 00:49
Ta prasme, pirmos pasaulyje komercinės kompanijos vadovą, kuri padarė tai kas iki šiol buvo neįmanoma privatininkams, o kai kas ir valstybinėms organizacijoms (daugartinis raketų pakopų panaudojimas kaip pvz.), vadinate sukčiumi ir nieko vertu? Tai gal papasakokit, ką tada reikia padaryti, kad apskritai kuom nors žavėtis ir gerbti - gal sukurti tarpžvaigždinį erdvėlaivį? Bet tai ir tai kai kas ateitų ir sakytų, kad pyzdelintojas, nes žadėjo į Kentauro Alfą per 4 metus nuskrist, o nuskrido tik per 6. Aš blin tikrai nepamiršiu, ir prisiminsiu tą kai kieno pažadą viešai atsiprašyti prieš visą forumą, kai Musko starship nusileis Marse. Beja, o mėnulis netiks? Ai nu jo, ką ten mėnulis, bet kuris pyzdelintojas tai gali, sorry.
who 2021-04-30 10:09
Muskas be inžinierių niekas, inžinieriai be gero finansavimo ir strategijos irgi nieko reikšmingo nepasieks. Per media matome tik Muską, taigi darosi iškreiptas vaizdas, kad jis viską kontroliuoja vienas. Gal jis laiko savo idėjas aukščiau inžinierių kritikos, nes jau buvo keli prašovimai, ką pastebėjo Conjurer. Pilnam vaizdui susidaryti, reiktų vertinti visos komandos indėlį. Reali konkurencija atsiras kai bus 2 ar daugiau privačių kosminių kompanijų. Progresą lėtina, tai kad jie gali gyventi tik iš valstybinių užsakymų ar turtingų žmonių norų - paskraidyti ar turėti gyvenamą vietą / viešbutį kitoje planetoje / orbitoje. Na bet nėra ko daugiau tikėtis, tai labai ilgalaikė investicija, ir gal neverta karštligiškai bandyti užsidėti medalį, kad aplankyta viena ar kita planeta, ir pateisintį savo imperiją/kompaniją, kaip nuostabu joje gyventi. Pirmiau reiktų susitvarkyti procesus žemėje. Resursai riboti ir šalys lipa viena kitai per galvas. Reiktų pertvarkos, kad mega kompanijas pakeistų autonominės bendruomenės ir kad kova dėl resursų nebūtų prasminga. Sudėtingas uždavinys, turint omenyje, kad net aukšto tikslumo technologijas reiktų išmokti kepti iš vietinių žaliavų, kas dabar sunkiai įsivaizduojama.
kukulis4 2021-04-30 10:23
Man tai atrodo, kad visus tuos, kurie vertina tai, ka daro Muskas, tu matai kaip 13metes mergaites, kurios aplsta vos tik isgirdusios savo megstamos berniuku grupes pavadinima. Tamstai reiktu suvokt, kad diskutuoji, principe su 35-40 metu pilvotais diedais, kurie gyvenime jau yra si ta pasieke, ir si bei ta zino ir moka, ir tai ka mato, vertina daugiau maziau racionaliai. Pvz man asmeniskai Muskas yra i rezultata orientuotas verslininkas, kuris pagamino geriausia siuo metu rinkoje esanti elektromobili, bei geriausia siuo metu rinkoje esancia raketa, kuri geba gabenti zmones i TKS. Ir tai yra stipru. Visi tie paspangimai, kad jis vienas nieko nebutu padares, kad cia inzinieriu nupelnas ir panasiai, - man tiesa sakant, skamba vaikiskai, absurdiskai, tiesiog durnai. Nes vienas zmogus siandien gali, galbut, apsikt du kvadratus pievos, bet visa kita, yra daugiau ar maziau kolektyvinis darbas, kur reikia daugelio zmoniu indelio. Susikloste taip, kad yra toks Muskas, ir jis uzsiima tuo, kuo uzsiima, ir jam tai sekasi gerai. Nebutu Musk'o, gal butu kazkas kitas, kuriam gal sektusi geriau, gal prasciau. Jeigu butu -tada apie ta kita ir pakalbetumem.
who 2021-04-30 11:13
Kiekvienas žiūrim iš savo profesinės srities. Muskas valdo tik stambiausius procesus ir kapitalą, visa kita - jo komanda. Jis top lyderis prisiimantis pasiekimus ir klaidas. Bet kartais įdomu, kiek procentų vienų ar kitų gerų sprendimų atėjo iš jo pavaldinių. Šito nesužinosime kaip ir grupelė į technologijas orientuotų žmonių nepaleis kosminės raketos vieni. Taigi visko reikia, visada gali būti geriau ir kol kas nėra antro Musko.
kukulis4 2021-04-30 11:29
Labai teisingas pastebejimas. Ir as net neabejoju, kad be inzinieriu komandos nebutu nei raketos, nei elektromobilio. Bet nebutu ju ir be paties Musk'o, ar i ji panasaus zmogaus, kuris butu taip stipriai orientuotas i produkto monetarizavima. Kadangi dabar sitoje vietoje stovi Muskas, tai apie ji ir kalbam. Inzinieriu komanda, kosmini laiva greiciausiai, kad pastatytu. Bet problema tame, kad sunku apibrezti laika ir finansus, kuriu prireiktu, kad tai ivyktu, be stipraus spaudimo eiti i production'a. Mes cia kitoj temoj apie developmenta stipriai pykomes neseniai, kur problema su enginerring'u, is esmes, ta pati - inzinierius(iai) - jie turi reikiamas zinias ir gabumus sukurti produkta, bet ju oriantacija yra i procesa, ir rezultato tobuluma, nesusimastant apie laika ir kaina. Norint pagamint kazka, kas rinkoje tures paklausa, reikia kad tas kazkas, butu just good enough for it's purpose, bei pristatytas laiku ir uz konkurencinga kaina. Todel be tokiu, kaip Muskas, tai sunkiai imanoma.
immortallt 2021-04-30 12:04
Jei kas nors mano, kad Musk'as vienas pats sugalvoja inžinerinius sprendimus ir viską sumeistrauja, na kaip Tony Stark, tai tikrai neadekvačiai priskiriate "nuomonę" kitiems. Kukulio įvardinimas patiko, dėl dviejų kvadratų Branson'as jau kiek, 20 metų kosminį turizmą bando pasiekti? Gal 30? Pinigų pradžioje turėjo daugiau nei Musk'as, neva labai sėkmingas verslininkas ir t.t. ir t.t. Kol kas vis dar nėra. Ir tai net realiai vos pasieki kosmosą, skirta turizmui turėtų būti. Daugkartinės raketos buvo vos ne nurašyta, ir sunkiai pasiekiama idėja. Iš viso dauguma pasisakė, kad privati įmonė yra nepajėgi sukurti savo raketą, o ką jau kalbėti apie daugkartinius erdvėlaivius. Musk'as nėra inžinierius ir jo rolė nėra būti inžinierius, jo rolės yra dvi - ištempti į viešumą ir įgyvendinti nurautas idėjas, kurias sunku padaryti tradicinėse struktūrose. Priešingai nei didžioji dalis stambaus kapitalo, jis yra už rizikingų idėjų įgyvendinimą, lanksčias struktūras, darbuotojų įgalinimą. Lygiagrečiai jis sudėlioja procesus taip, kad užduotys būtų įgyvendinamos neregėtais tempais. Jei autopramonė automobilį įprastai kuria 4-8 metus, Musk'as paleidžia per 2. Taip, reikia pataisymų ir išgaudyti kliurkas, bet jo klientams tas tinka. Lygiai taip pat dabar su SN raketomis, NASA'i vargu ar kas patvirtintų tokį duomenų rinkimą, o jam dzin, reikia greitai duomenų - šaudom raketas, kurios praktiškai neturi šansų nusileisti. Tad Musk'as suburia aplink save žmones, kurie yra tokie pat ambicingi, puikiai išmano savo siaurą sritį, suteikia tiems žmonėms darbinę aplinką, surenka geriausias reikalingų sričių kolegas, suteikia įrankius, pinigus, ir užduoda tempą valdydamas procesus. Jei tai tau atrodo paprasta, bet kas gali, ar nereikšminga, nesi matyt dalyvavęs projekte, kur reikia suvaldyti bent 8 žmones, kurie kiekvienas yra aukšto lygio specialistas, su savo įnoriais, tikslais ir įgeidžiais. Čia kalba eina ne apie 8 žmones ir ne apie 1 projektą vienu metu. Didžiausias projektas kurį teko valdyti įtraukė darbuotojus iš 5 įmonių, iš kliento pusės kokie 4-5 skyriai, kurių kiekvieną iš vadovų reikėjo atskirai valdyti, ir tada dar vienas project manager'is, kuris dar valdė 6 skirtingus ekspertus iš savo pusės, ir su kuriuo reikėjo viską derinti. Tada sėdėjau po 6-8h vien prie project management, ir dar ant viršaus po 4-6h kaip ekspertas. Nors pardavėjai sugebėjo parduoti projektą už pusę realios kainos ir dar per perpus trumpesnį laiką turėjome padaryti, nei priklauso, bet padarėme sėkmingai, tad labai vertinu gebėjimą gerai valdyti situaciją. (Prisiimti nuopelnų tik sau negaliu, nes kolega project manager daug padėjo ir iš jo išmokau daug, nes jam tokio dydžio ir partnerių projektai yra kasdienybė, tik laiko reikia ne ką mažiau). Lygiagrečiai dar sutaupo milijardus ant PR reikalų. Jau ir akcininkai samdo pasamdyti PIRMĄ PR darbuotoją. Ir ne, jei ne Musk'as elektromobiliai pirmieji turbūt tik dabar atsiradinėtų, net tas pats VW dieselgate skandale gal būtų įtikinęs ES komisijas, kad labiau mažinti taršos transporte neįmanoma ir iš vis elektromobiliai būtų egzotika, baisūs spuogai, su mažu nuvažiuojamu atstumu, mažu greičiu ir brangiais akumuliatoriais. Privačios raketos gal ir būtų, bet būtų nuėję pigiausiu būdu - būtent paėmę NASA technologijas ir minimaliai patobulinę ir pasakę - geriau neina. Taip Tesla akcijos pervertintos, net Musk'as pats yra užsiminęs, kad "brangios", bet akcijų kaina nenusako įmonės gerumo ar vadovo "kietumo", akcijų kaina šiuo atveju yra mados reikalas, ir kaip investuotojas tokių akcijų tiesiog gali vengti. Tuo labiau, kad daug žmonių yra, kurie nuperka 1-2 akcijas, kad išreikšti palaikymą įmonei, bet žino, kad akcijos pervertintos. Reziumė - nematau čia garbinančių Musk'ą ar darančių iš jo religinį kultą, tiesiog vertina jo įgūdžius kaip project manager'io ir nemokamo PR už milijardus guru. Bet žmonės vertina ir supranta jo išskirtinumą ir jo įgūdžius jo srityse, sukuriant aplinką ir suburiant ekspertus, kurie "make shit happen".