Daugiau kaip 300 metų senumo svajonė – Tailando kanalas per Kra sąsmauką: megaprojektas, kurio statybai buvo siūloma panaudoti atomines bombas (Foto, Video)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tailando kanalas

Siauriausioje vietoje Kra sąsmaukos plotis yra tik 44 km, bet įsiterpusios kalnų grandinės aukštis yra 75 m. (pvz., Panamos kanalo aukščiausia kalva, kurią reikėjo perkasti buvo 64 m).

Tailando kanalas savo dydžiu prilygtų Sueco ir Panamos kanalams. Sueco kanalas yra 192 km, o Panamos kanalas - 77 km, o pageidaujamas Kra kanalo maršrutas yra 128 km.

Nors Sueco kanalas buvo pastatytas virš plokščios dykumos, statant Panamos kanalą reikėjo šliuzų, kad laivai galėtų plaukti kalvotoje vietovėje. Kra kanalui taip pat reikėtų šliuzų, atsižvelgiant į pasirinktą maršrutą.

Panamos kanalas buvo didžiulis inžinerinis pasiekimas, ypač turint omenyje, kad jis buvo pastatytas daugiau nei prieš 100 metų. Jo statyba turėjo papildomą paskatą: toks maršrutas leistų sutaupyti savaites kelionės laiko, o Tailando kanalas sutaupytų tik dvi ar tris dienas.

Buvo pasiūlyta keletas galimų kanalo trasų. Trumpiausias 44 km maršrutas taip pat turi didžiausią aukštį. Kitas trumpiausias maršrutas yra pačiuose sąsmaukos pietuose. Pageidaujamas maršrutas yra žinomas kaip 9A, 128 km maršrutas nuo Krabi provincijos Andamano pakrantėje iki Songkhla provincijos Tailando įlankoje. Tai nėra Kra sąsmaukoje, todėl tiksliau tai vadinti Tailando kanalu.

 

Be didžiulių finansinių išlaidų (manoma statybos kainuotų nuo 20 iki 30 mlrd. USD) yra ir aplinkosaugos klausimas. Kadangi kanalas būtų 400 metrų pločio ir 30 metrų gylio, tai yra daugybė žemės, kurią reikia perkelti kažkur kitur.

Vienas pasiūlymas buvo dėl naujos salos. Pusės kilometro pločio linija per pusiasalį taip pat apribotų laukinių gyvūnų judėjimą iš abiejų pusių. Priklausomai nuo pasirinkto maršruto, laivai gali plaukti per nacionalinius jūrų parkus.

Prie visų šių iššiūkių galima pridėti ir Pietų Tailande vykstantį separastinį konfliktą, kuriame Patani Malayu nacionalinis revoliucinis frontas siekia atsiskirti nuo Tailando ir sukurti Patanio valstybę.

Kanalas tiesiogiai konkuruotų su uostais Malakos sąsiauryje, tarp jų Port Klangu, Tanjung Pelepu ir Singapūru. Todėl Singapūras išreiškė susirūpinimą dėl neigiamo siūlomo kanalo poveikio jo ekonomikai. Vienoje ataskaitoje buvo apskaičiuota, kad Singapūras dėl kanalo gali prarasti 30 % savo laivybos prekybos.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(27)
(3)
(24)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()