Pietų Korėjoje išdygo neįprastas „dviračių greitkelis“: apie tokį tikriausiai net nepagalvotumėte, bet jis turi net keletą privalumų (Video) ()
„Dviračių greitkelis“, nusidriekęs tarp Daejono ir Sejongo Pietų Korėjoje, yra koncepcija, apie kurią jūs niekada nepagalvotumėte: jis tęsiasi 32 km ir ne tik apsaugo dviratininkus nuo saulės, bet tuo pačiu metu generuoja energiją.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tiesa, greitkelio centras yra neįprasta vieta dviračių takui, ypač, kai abiejose jos pusėse yra trys automobilių eismo juostos, tačiau tai puikiai veikia.
Panašiai kaip 3,7 milijono JAV dolerių kainuojantis „SolaRoad“ Olandijoje – 70 metrų kelias padengtas saulės baterijomis, kurių energijos užtenka greitkelio apšvietimo sistemai, šis dviračių greitkelis yra laimėjimas žaliosios energijos srityje.
Pasak „Fast Company“, saulės baterijų juostoje pagaminama daugiau nei pakankamai elektros energijos greitkelio ir elektromobilių įkrovimo stotelių apšvietimui.
Tačiau Nyderlanduose dviratininkai važiuoja ant plokščių, o ne po jomis, kaip Pietų Korėjos atveju. Po viršutinėmis saulės baterijomis dviratininkai naudojasi požeminiais tuneliais įvažiuodami ir išvažiuodami iš tako, o tai labai padidina saugumą, nes jie gali įlipti ir išlipti ant dviračių tako, nedalyvaudami reguliariame eisme. Keliaudami maršrute, jie nuo automobilių eismo iš abiejų pusių yra apsaugoti barjerais, ir nors tai nesuteikia malonių vaizdų pakelėje, tačiau apsaugo nuo saulės.
Dviračių juosta atlieka savo darbą jungdama Daejoną ir Sejongą kaip ir bet kurį kitą greitkelį, tačiau daug efektyviau ir saugiau. Visgi, tai turi trūkumų, kaip pvz., greitkelio triukšmas, galimos sveikatos problemos, susijusios su kvėpavimu transporto priemonių išmetamosiomis dujomis ir galimybė vairuotojui tam tikru metu pataikyti į kliūtis.
Todėl visuomenės nuomonė apie eismo juostas prieštaringa: nors kai kurie mano, kad tai yra fantastiška idėja, atspindinti pirmąjį žingsnį link panašių dviračių takų kūrimo ateityje, kai kurie mano, kad viena kelio pusė būtų tam geresnė vieta.
Vis dėlto, tai pabrėžia mūsų kelių potencialą. Pavyzdžiui, siekdama iki 2050 m. pasiekti 1300 GW saulės energijos pajėgumų, Kinija išbando ir originalias idėjas bei pastatė 1 km ilgio saulės greitkelį Šandongo provincijos sostinėje Dzinanoje, į pietus nuo Pekino, kuris kasmet gali perduoti 1 GWh energijos į tinklą. Tai reiškia, kad jis gali sukurti pakankamai energijos 800 namų, padėdamas Kinijai mažinti anglies dvideginio išmetimą ir kurti švaresnę energiją.