Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Šaras 2021-11-11 08:35
Kad Lietuvoj neįmanoma priregistruot 99% keturračių, tai kokiais keliais važinėt? O miške važiuot apskritai pavojinga, nes galima važiuoti tik kažkokiais mistiniais rekreaciniais keliais:
Nei ženklų, nei sąrašo, nei būdo kaip nustatyt koks tai miško kelias nėra. Bekelės trasų Lietuvoje taip pat nėra. Kitaip sakant, turim daug gražios gamtos, bet legaliai pasiekt jos negalim.
P.S. keturračio neturiu ir jų išartiems laukams nepritariu. Bet viską draudžiant, nepaliekant alternatyvų, toli nenueisim.
HardAxe 2021-11-11 09:36
aš tikrai nepalaikau gamtos niokojimo... bet kai savivaldybė leidžia, tai jau galima?
kukulis4 2021-11-11 09:39
Manau, kad tokiu atveju, kaip aprasytas, savivaldybe tiesiog neduotu leidimo. Ir cia panasu, kad problema yra tas upelis, kurio dugna, matomai, ir isrause. Viskas kaip ir logiska.
immortallt 2021-11-11 09:48
HardAxe, kai išduodamas leidimas - tai ribojama veikla.
Šaras, tai gamta grožėtis pilna variantų - pasivaikščioti, dviračiu, žiemą lygumų slidėmis. Argumentas jūsų maždaug - turime tiek tuščių plotų, tai dabar negalime pilti toksinių atliekų kur papuola?
Po keturračių pravažiavimo tai net pėsčiomis praeiti nebegalima. Arba griovius padaro jei jų daug, arba kempsynai, kuriuos prabristi sunku. Netoli namų užsiima čia vieni keturračių nuoma...
Šaras 2021-11-11 10:10
Nieko panašaus nesakiau.
Konkretus pavyzdys: mėgstu stovyklauti/žvejoti/keliauti - angl. terminas būtų overlanding. Lietuvoje stovyklauti galima tik konkrečiose stovyklavietėse, kurių praktiškai nėr. Gyvenu ežeringame krašte ir 50km spinduliu žinau gal kokias 3 legalias stovyklavietes, kuriose alkoholis ir ruskas popsas liejasi laisvai 24/7. Overlandingo maršrutų Lietuvoje lygiai 0. Kaip jau išsiaiškinom miško keliais važiuoti draudžiama, net tais, kur miškovežiai padarę purvo upes. Alternatyvų nėra.
Bet jau matau, kad pas tave toks standartinis lietuvio mentalitetas - man nereikia, tai nereikia iš viso, o jei leisim, tai ten viską sugriaus ir man bus blogiau. Bet nebūtinai norėdamas šikti, šiksi kambario vidury, galima ir civilizuotai elgtis, tik tam turi būti sudarytos sąlygos.
kestutisz 2021-11-11 10:20
Juokiasi puodas, kad katilas juodas - kai tuos pačius miškus iškerta/išmauroja nepravažiuojamai miškovežiai viskas ok. Nes na ekonomika gi.
HardAxe 2021-11-11 10:24
Dėl upės pilnai sutinku, jų negalima rausti, nesvarbu kur ji teka. Jei nori vandens gali prūdą išsikasti ir važinėti tame kiaulinyke.
ne keturračiai o miškovežiai padaro neprabrendamas provėžias. Keturračiai tik žolę nudrožia. Tie kurie moka gerai važiuoti nebeužsiima gamtos niokojimu, o tie kurie tik pradeda - didelių duobių neprikas.
Galėtų būtent po miško kirtimo tais keliukais jie rengti varžybas, ten taip ar taip normaliam transportui nebetinkami grioviai lieka.
immortallt 2021-11-11 10:26
Šaras, dėl civilizuotai pilnai pritariu, ir pripažįstu, normaliam turistavimui trūksta erdvės.
kestutiz, miškininkystė - yra dalis ūkinės veiklos, nuo to niekur nepabėgsime. Medieną galime keisti plastiku, kurio neigiamas poveikis aplinkai dar didesnis. Tik tiek kad miškovežiai miško paklotę išardo kiek kartų per šimtmetį? 1-2? O keturračiais "pramogai" kiek kartų per savaitę skirtingos grupės pravažiuoti gali?
Hardaxe, išėjęs su šuniu, neimu guminių batų iki kelių, tai jei jau 30 cm provežos iki 0,5m pločio (kiekvienas važiuoja šalia) prisipildžiusias vandens padaro - tai jau ten su šuniu neisiu.
Miškovežiai ten nevažinėja.
gytis13 2021-11-11 10:31
Šiaip miškovežiai miško keliukus išaria, o po to miškininkai dažniausiai tuos keliukus išlygina, nepalieka kaip yra nes patys nepravažiuos kai reikės. Bent valstybiniam miške taip būna. Kitas klausimas - kodėl keturračiais būtinai važinėjama taip kad išknisama žemė? Gal reikia paprasčiausiai ramiai važinėti, neknisti žemės ir net šuo nesulos, nes pėdsakų neliks. Man susidaro įspūdis kad keturratis skirtas ne važiuoti o laukus knisti kaip koks kultivatorius.
Monochamus 2021-11-11 11:34
Niekas "visko" nedraudžia. Yra vietos, kur ir keturračiai ir motociklininkai gali varinėti į valias.
Monochamus 2021-11-11 11:41
Pirmiausia, tai miško keliais važiuoti kaip tik galima, jei tie keliai nėra saugomose teritorijose. Būtent keliais, kur važiuoja mašinos, o ne bekele ar žvėrių išmintais takučiais.
Nežinau kokia tai vieta, gal tai, kad įrengta tiek mažai stovyklaviečių turi priežaščių, pavyzdžiui toliau nuo tų stovyklaviečių peri kokios nors nykstančios paukščių rūšys. O gal ir iš tiesų nepagalvojo įrengti, galima parašyti regioninio parko direkcijai ir paklausti.
Monochamus 2021-11-11 11:54
O jo... Turbūt nesu matęs nei vienos diskusijos aplinkosaugos tema, kur nebūtų "whataboutizmų" apie tai, kad "leidžia" kirsti miškus - (tai iš to neva tai seką, kad viskas ok, galima "pateisinti" visą gamtos niokojimą: šiukšlinimą, lakstymą ir baidymą su keturračiais, rusiško popso leidimą paukščių perėjimo metu ir t.t.)
Ne gamtosaugininkai kerta miškus, ir tikrai ne gamtosaugininkai "leidžia". Šituo klausimu reikia vartoti terminą "nesugebėjo uždrausti". Kova su tais besaikiais kirtimais tikrai vyksta ir daroma viskas, pagal jėgas, tik, tos jėgos nelabai lygios. Be abejo - tikrai norėčiau, kad kirtimai sumažėtų šimtus kartų, bet - kai iš vienos pusės stovi visa miškininkystė su medienos eksportu ir lobizmu tą padaryti tikrai nėra lengva. Bet, nepaisant to, palyginus kas dėjosi prieš kokią 30 metų, tai progresas yra: priimti reikalavimai nekirsti paukščių perėjimo metu, palikti negyvos medienos ir dar daugybė apribojimų. Visą tą turint omenyje manau kaip tik galėtumėte susilaikyti bent jau nuo gamtos "dabaigimo" - nuo raliojimo savo keturračiais ir laikytis kitų taisyklių. O ne mąstyti "ai galima jiems, tai ir aš galiu tada taip pat šūdinti". Tuo labiau, kad miškininkai bent jau laikosi pagrindinių taisyklų kur ir kada galima, kur ne, o keturratininkai iš vis "dėję" ant visko, riaumoja ten kur peri rečiausi paukščiai, varinėja lašišų neršto metu per upelius, o paskui dar šneka su savo "whataboutizmais" ir "teisių ribojimais".
immortallt 2021-11-11 11:58
Monochamus, kaip manai, kokia Lietuvos dalis padengta sumedėjusia augalija?
Šaras 2021-11-11 12:01
III ar IV kategorijos vienos eismo juostos vietinės reikšmės vidaus kelias su žvyro danga arba be jos;
Daugiau info https://alkas.lt/2021/05/05/kas-yra-misko-kelias/
Jei nežinot įstatymų ir dar nebuvot nubausti, tai nereiškia, kad jų nėra.
Ir nekiškit man savo pomėgių o aš jūsų nesiųsiu toli.
Monochamus 2021-11-11 12:10
, kadangi tokių beverčių jaunuolynų sąskaita mažėja brandžių pievų. Bet, kuo labiau eisim tolyn iki brandesnių miškų, tuo tas padengimas vis mažės, kol liks tik keli nedideli ploteliai su natūraliu brandžiu mišku - tokios mažos teritorijos, kad irgi spaudžia ašara kai miškininkai ir tas saugomas teritorijas siekia iškirsti.
Monochamus 2021-11-11 12:17
Čia ką tu tuo norėjai pasakyti? ar žemėlapis blogas, ar apie miško kelius kažkur sakiau, kad miško keliais skaitomos bekelės?
Kad dejuoja ir skundžiasi "neteisybe" čia ne aš, o tu. Aš, aišku, nebuvau nubaustas ir nelabai įsivaizduoju tokios situacijos
"kišu" savo pomėgius, kad daeitų kodėl negalima keturačiais važinėtis belekur. Jei nedaeina - ką padarysi, gal tada baudos įkrės proto.
immortallt 2021-11-11 12:20
Brandžių pievų realiai gali būti labai nedaug, jei auga ten krūmai, tai greičiausiai auga ir medžiai. Medžiais neužauga, nebent kažkas neleidžia jiems augti.
Atfiltravus smulkius krūmus, tai Lietuvoje apie 44% padengta medžiais ar krūmais, kurie jau arti medžių dydžio. Čia atmetus visus medžius/krūmus, kurie turėtų būti pašalinti apie kanalus, elektros laidus ir t.t.
Monochamus 2021-11-11 12:25
Dar kol nenukrypom į diskusijas apie pievas ir miškus ir jų tolimesnes kategorijas ir tipus, gal pradžioje pasakysi ką ši tema turi bendro su keturačiais?
Šaras 2021-11-11 12:35
kestutisz 2021-11-11 12:45
Jei ką neturiu aš keturračio, esu tik turbūt tik immortalit kelis kart panervinęs (jei Trakų rajone ta nuoma) :) Mėgstu ir miškus, bet nematau didelės bėdos dėl keturračių/bagių, na nebent dėl zyzimo, Kažką ten rimčiau iškabinti tiesiog pravažiuojant trasa praktiškai neįimanoma neišsidirbinėjant specialiai (ir tai daugiausia murkdantis jau medžių naikintojų vėžėse). Tikrai kur kas labiau liūdna dėl ūkinės veiklos miške. Ir grioviai oho kokie lieka - kai kur primena ir dar prieš kokius 30m vykdytus kirtimus (kuriuos teko matyt). Ir blogiausia, kad tie grioviai tieisog neiįdomūs - ir po dar 30 metų bus tiesiog griovys, ne kokie WWII apkasai/tanšėjos kur kaip tik įdomu pavaikščioti.
TL;DR - tikrai būtų galima leisti maltis visuose plynuose kirtimuose, bent iki tol kol bus pasodinti nauji medeliai - blogiau jau nebus.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Po „cinizmo viršūne“ pakrikštyto ir per visą Lietuvą nuskambėjusio incidento - priminimas: savo žemėje važinėjant keturračiais privalu laikytis tų pačių taisyklių