Nuo idėjos iki minčių apie startuolį: moksleiviai sukūrė astronauto rytą Marse palengvinančią pagalvę-žadintuvą  (1)

Neseniai STEAM centrai mokyklas kvietė netikėtam „Juodosios dėžės“ iššūkiui, kurio laimėtojais tapo Vilniaus Simono Daukanto gimnazijos dešimtokų komanda „Bulvės“. Pasitelkę išmonę jie sukūrė pagalvės–žadintuvo prototipą, kuris turėtų palengvinti astronauto ryto rutiną Marse. Nesitikėję laimėti moksleiviai kartu su auklėtoja keliaus į vieną iš STEAM tematikos centrų Europoje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nuo idėjos iki minčių apie startuolį

Anot laimėtojų komandai vadovaujančios jų auklėtojos bei technologijų ir dailės mokytojos Vaivos Kazlauskaitės, sulaukę jos pasiūlymo dalyvauti šiame iššūkyje mokiniai nedvejojo. Nors prizai nebuvo motyvacija ieškant sprendimų, kaip būtų galima palengvinti astronauto rytą svečioje planetoje, patirtis ir galimybė aplankyti STEAM tematikos centrą taps paskata šiuo šiuolaikišku ugdymo būdu domėtis ir ateityje.

„Vaikams tikrai patiko kurti, o didžiausia motyvacija tapo nauja patirtis, kurios įgijo dirbdami išvien. Pradėjus dalintis idėjomis juokavome, tačiau iš to ir gimė geriausi sumanymai. Visą sprendimą sugalvojo mokiniai ir tik vėliau aptarėme, kad jų sukurtas pagalvės–žadintuvo prototipas galėtų palengvinti kiekvieno iš mūsų ryto rutiną. Buvo net minčių, kad tai galėtų tapti startuoliu“, – kalbėjo dešimties narių nugalėtojų komandos „Bulvės“ vadovė.

Atlikdami užduotį mokiniai turėjo panaudoti juodojoje dėžėje buvusį natrio karbonatą, energijos šaltinį (saulės elementas arba baterija), sėklas, mikrovaldiklio rinkinį (MicroBit, AndruinoUno, RasberiPi), daiktą, kurio pavadinime yra „A“ ir „N“ raidės bei daiktą, kuris telpa delne. V. Kazlauskaitė sakė, kad ši užduotis parodė, koks svarbus yra komandinis darbas bei kaip netradiciniai sprendimai gali pasiteisinti.

„Manau, kad labai svarbu skatinti vaikus kurti, nes iš netradicinių patirčių gimsta naujos idėjos ar netradiciniai, tačiau pasiteisinantys sprendimai.

Pasaulis ir viskas jame labai greitai keičiasi, tad šiuolaikinis žmogus turės mokėti greitai prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos ir taip pat greitai į ją reaguoti, rasti sprendimus. Manau, kad kuo daugiau žinių turi skirtingose srityse, tuo geriau“, – sakė pedagogė.

Nustebino išmone

Konkurso komisijos primininkė ir Panevėžio atviros prieigos STEAM centro robotikos ir informacinių technologijų laboratorijos metodininkė Lina Tamošiūnaitė negailėjo gerų žodžių visiems konkurso dalyviams. Anot jos, visi moksleiviai ir jų komandų vadovais tapę mokytojai stengėsi kūrybingai pažiūrėti į astronauto ryto rutiną Marse.

 

„Pamačiusi visus darbus likau maloniai nustebinta vaikų išmone ir bandymu ieškoti alternatyvių sprendimų bei įvairių priemonių panaudojimu. Atliekant užduotį reikėjo atsižvelgti ne tik į inžinerinius sprendimus, bet ir į pačią aplinką, išmanyti šiek tiek astronomijos. Reikia atsižvelgti ir į tai, kad konkurso trukmė buvo gana trumpa, tačiau vaikai pateikė įdomius darbus.

Kalbant apie pačias STEAM veiklas, pastebiu, kad vaikams tai įdomu ir įtraukia, jie pradeda matyti inžinerinių mokslų naudą. Tai kaip maži varikliukai, kurie leidžia taikyti tai ir domėtis. Vaikai pamato, kam to reikia ir kas iš to bus. Visa tai juk yra gyvenimiškos užduotys, kurioms reikia kūrybingų sprendimų “, – sakė konkurso komisijos pirmininkė.

Skatina spręsti gyvenimiškas užduotis

 

Šiuolaikiškas ugdymo būdas STEAM skatina visapusišką moksleivių įsitraukimą, atskleidžia kūrybinį jų potencialą, formuoja kritinį mąstymą ir problemų sprendimo gebėjimus. STEAM ugdymo metu mokiniai mokosi per patyrimus – drąsiai eksperimentuodami, bandydami realybėje pritaikyti turimas teorines žinias. Pasak L. Tamošiūnaitės, STEAM mokinius plačiau supažindina ir su inžineriniais mokslais bei skatina spręsti kūrybingas užduotis, savarankiškai ar su mokytojo pagalba identifikuoti problemas.

Lietuvoje savo veiklą pradėjo pirmieji 6 regioniniai STEAM atviros prieigos centrai Alytuje, Marijampolėje, Panevėžyje, Šiauliuose, Tauragėje, Telšiuose. Vėliau prie jų dar prisijungs Utenos STEAM regioninis centras. 2022–2023 m. didžiuosiuose šalies miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje – bus atidaryti metodiniai centrai, kurie bus atviri šių miestų mokykloms ir teiks pagalbą regioniniams STEAM atviros prieigos centrams.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(2)
(3)
(-1)

Komentarai (1)