Sukurta sistema, leidžianti minčių pagalba keliauti virtualiame pasaulyje  (5)

Japonijos mokslininkai toliau stebina savo išradimais aukštųjų technologijų srityje. Keio universiteto mokslininkai tvirtina, jog sukūrė technologiją, leidžiančią žmogui vien tik savo vaizduotės dėka vaikščioti po virtualų žaidimo „Antrasis gyvenimas“ pasaulį. Ir tai ne šiaip žaidimų paįvairinimas, o žmonių reabilitacijai skirta sistema.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nors skamba ganėtinai fantastiškai, tačiau iš tikro tokios galimybė brendo jau senokai. Savaime suprantama, skaityti minčių mokslininkai dar nemoka, tačiau panaudojus elektrodus, implantinius-grandynus, encefalogramas galima nustatyti aktyvias smegenų zonas ir pagal jas priimti vienokius ar kitokius sprendimus. Visgi iki šiol tebuvo pasiektas dalinis objektų valdymas mintimis. Dabar gi pavyko pirmą kartą įgyvendinti beveik tikrą asmenybės „persikūnijimą“ iš tikrovės į virtualų pasaulį.

Naujoji technologija remiasi tuo, jog kompiuteris analizuoja smegenų srities, atsakingos už judėjimą, veiklos intensyvumą (tai atliekama su kepure tvirtinamų elektrodų pagalba) ir gautus duomenis „verčia“ į virtualaus pasaulio personažo judesius. Mintis apie kairės ar dešinės rankos judėjimą verčia personažą suktis atitinkamai į kairę arba į dešinę.

Aišku, iki pilno personažo valdymo dar gana tolokai, tačiau pradžia jau yra. Natūralus klausimas – kam to reikia? Pasirodo, šį syk sistema kuriama ne žaidimų tobulinimui, o ligų gydymui. Pagrindinis technologijos tikslas – paralyžiuotų žmonių gydymas. Tai nebus tiesioginis fizinio kūno gydymas – tiesiog po paralyžiaus pacientai dažnai būna taip sugniuždyti, jog tampa nebeįmanomas jų reabilitacijos procesas.

„Jeigu jie savomis akimis pamatytų, jog jų mintimis valdomas personažas juda, tikėtina, jog jų smegenų veikla vėl suaktyvėtų ir tai galėtų lemti kai kurių kūno funkcijų atsistatymą“, - pasakoja Junichi Ushiba, Keio universiteto reabilitacijos centro docentas (Hospital & Rehabilitation Center).

Technologija „leis virtualiame pasaulyje žmonėms bendrauti (keistis tekstinėmis žinutėmis) ir netgi užsiimti komercija (pvz. apsipirkti)“, - tęsia Junichi Ushiba. Visa tai padės įgyvendinti daugelyje pasaulio valstybių populiarus žaidimas „Antrasis gyvenimas“ (Second Life). Jame yra daugybė animuotų avatarų ir netgi gyvūnų, kurie elgiasi kaip tikrame gyvenime. Šis žaidimas tikriausiai pasirinktas neatsitiktinai – jame nėra surežisuotų smurtinių scenų ar kitokių fantastinių elementų, kurie blaškytų dėmesį. Visas žaidimas pagrįstas realaus gyvenimo motyvais, tad idealiai atitiko reikiamos virtualios terpės poreikius naujajam projektui.

Kol kas veiksmų laisvės apribojimų vaikštant po virtualų pasaulį minčių pagalba ganėtinai nemažai, tačiau jau pranešama, jog mokslininkams pavyko sukurti virtualias rankas, taip pat valdomas mintimis. Tiesa, kol kas nieko nekalbama apie naujosios technologijos komercinį platinimą.

Artimiausiuose mokslininkų planuose – sukurtos technologijos testavimas su paralyžiuotais žmonėmis. Pagal gautus rezultatus bus matyti jų reakcija ir tai, ar ši idėja pasitvirtins realybėje.

Plačiau: Создана система для путешествий по виртуальному миру силой мысли

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (5)