Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
lape 2008-12-16 10:35
O kas sukelia kempinligę?
Hmz 2008-12-16 13:16
- tam tikros baltyminės dalelės, neturinčios jokio genomo. Patenkinau tavo smalsumą?
Anonymous 2008-12-16 15:12
Apie tai kad naujoves ubagams. Jei taip tai neturtingieji afrikieciai turetu turet daugiausia mobiliuju telefonu, medicina butu labiausia pazengus, kaip pavyzdziui lazerinis akiu gydymas ir silikoniniai implantai. Naujoves bando tie kurie domisi ir nori isbandyt, arba neturi kitos iseities. Afrikieciai deja yra pasarieji, jie gali rinktis arba valgyt modifikuota maista ar nevalgyt is viso. Del politiniu ir ekonominiu sprendimu maisto kainos kyla beprotisku greiciu. Mokslininkai nusprende padet labiausia del to nukenciantiem ir rado labai pazangu sprendimo buda. Atrodo vargsai bus isgelbeti. Bet ne, zmones apsirijantys kaip kiaules kiekviena diena nusprende kad GMO nera tai ka jie valgytu. Todel neduokim ir kitiems valgyt, geriau tegul mirsta badu nei turi tariamu sveikatos problemu.
lape 2008-12-16 19:11
Aišku tada - GMO tai augalai turintys genomą ir neturintys baltymu (kuriu mes netycia nesuvirškinsim)
Hmz 2008-12-16 22:14
Gali nesistengti, nusišnekėjimų varžybose pirmoji vieta vis tiek garantuotai atiteks Džordžui Bušui.
enzim 2008-12-16 22:56
GMO- selekcijos ateitis. Sutinku, metodai dar netobuli, dar dauk kas gaunama apytiksliai, bet nieks iš naujagimio nesitiki, kad jis rytoj vaikščios. Juk GMO gali tapti vadinamojo žaliojo proveržio pagrindu, naujų žemdirbystės sistemų( beariminė, alelopatinė ir t.t.) darbiniais arkliukais.
Dar dėl to horizontalaus genų dreifo. Kas atydžiai skaitė šios srities naujausius pranešimus, manau suprato, kad virusai per visą evoliuciją tai darė, o mes vis dar gyvi
Anonymous 2008-12-16 23:04
taip galima su tavim pilnai sutikti, bet prievarta versti visus grauzti GMO ne tik, kad neetishka, bet ir amoralu. O dabar butent tai ir daro gmo kompanijos
Anonymous 2008-12-16 23:09
Su viskuo sutinku. Jai pavyzdziuj bus i pomidora ideta agurko geno ar as suvalgysiu agurka ir pomidora, juk bus lygiai taspats.
enzim 2008-12-16 23:17
taip galima su tavim pilnai sutikti, bet prievarta versti visus grauzti GMO ne tik, kad neetishka, bet ir amoralu. O dabar butent tai ir daro gmo kompanijos[/quote]
Nejaugi tai prievarta, jei siekiama suvienodinti produktų konkurencijos sąlygas?
lape 2008-12-16 23:40
Kitas dalykas, kai GMO išplis, norėsim to ar ne, atsiras visokios agentūros tipo RIAA, ir kai kokia bobute pasisodins nelicenzijuotą pomidorą į darželį, pagaus ir turės moketi mlj. dolerių tariamo nuostolio.
enzim 2008-12-17 00:08
Na lape tau tik inkvizitorium būt . Na, o tokia kritika," kas bus jeigu bus" labai nekonstruktyvi, tai greičiau propogandinis ideologijos metodas verbuoti kažką girdėjusius.
Gerai, kad yra GMO inžinerijos kritika, bet ji turi būt konstruktyvi. T.y., kaip šis metodas įsitvirtins selekcijoje( kaip laukinis mustangas, ar kap pavalnas arkliukas) priklauso nuo visuomenės etikos ir pilietiškumo. Aš-pozityvistas, tikrai nemanau, kad trokštame patys save sunaikinti.
Anonymous 2008-12-17 00:27
jei taip teigi tai genetikos srityje pats esi visihkai zalias agurkas
Anonymous 2008-12-17 00:42
tu vadovaujiesi emocijom. Kokia kritika ? Nera jokios kritikos paprasciausiai teigiama kad gmo poveikis NERA istirtas iki galo - tai yra tiesa nebent turi tyrimu su zmonemis rezultatus, kurie gmo vartojo bent tris kartas ?
kodel trys kartos - remiuosi kempinliges pavyzdziu tada irgi praktishkai VISI mokslininkai teige 100% saugu. Deja trecioji tu galviju karta tiem patiem mokslininkam padovanojo "saugia" liga - kempinlige.
Analogishkai yra su GMO. Jei tu nesiruoshi turet palikuoniu valgyk GMO kiek sirdis geidzia, jei ruoshiesi pirma pagalvok galbut delto tavo anukams padovanosi koki nors alsheimeri jaunose dienose ...
Dabartine situacija GMO brukamas - babule ir ta atejusi i maxima su lupa ne visada istengs iziureti ar aliejus spaustas ish GMO ar ne. Va kai ji atejus maximon paemus alieju ishkart matys GMO inside o pas kitus no GMO tada bus pasirinkimas. Ir beje GMO gamintojai ir suka viska link to kad NET etiketese NEBUTU zymima jog GMO buvo naudotas.
Anonymous 2008-12-17 00:45
tai kurgi ta teise rinktis dingsta a?
buvo standartas no insecticides ir ka prekybcentriuose buvo ish ko rinktis ? NE visi produktai buvo ant "vandens" ishauginti, nes gerieji neatitiko standartu. Nenustebsiu jei GMO kurejai pasieks savo ir tada galesi rinktis arba perki parduotuvej GMO arba pats augini ...
enzim 2008-12-17 02:02
tu vadovaujiesi emocijom. Kokia kritika ? Nera jokios kritikos paprasciausiai teigiama kad gmo poveikis NERA istirtas iki galo - tai yra tiesa nebent turi tyrimu su zmonemis rezultatus, kurie gmo vartojo bent tris kartas ?
kodel trys kartos - remiuosi kempinliges pavyzdziu tada irgi praktishkai VISI mokslininkai teige 100% saugu. Deja trecioji tu galviju karta tiem patiem mokslininkam padovanojo "saugia" liga - kempinlige.
Analogishkai yra su GMO. Jei tu nesiruoshi turet palikuoniu valgyk GMO kiek sirdis geidzia, jei ruoshiesi pirma pagalvok galbut delto tavo anukams padovanosi koki nors alsheimeri jaunose dienose ...
Dabartine situacija GMO brukamas - babule ir ta atejusi i maxima su lupa ne visada istengs iziureti ar aliejus spaustas ish GMO ar ne. Va kai ji atejus maximon paemus alieju ishkart matys GMO inside o pas kitus no GMO tada bus pasirinkimas. Ir beje GMO gamintojai ir suka viska link to kad NET etiketese NEBUTU zymima jog GMO buvo naudotas.
Petriuk, aš tikrai nesivadovauju emocijom. Kur tu jas įžvelgei? Be abejo, visi GMO organizmai turi būt ištestuoti pagal aukščiausius saugumo standartus.
Su kempinlige nepūsk arabų.Kai baigė šert gyvulinės kilmės priedais, užlinko ir kempinligė.
Jau 60 metų stengiasi sukurti daugiamečių kviečių rūšį tinkamą ūkiniam naudojimui. Su tradiciniais selekcijos metodais tas nepavyksta. Dabar naudodami genų inžinerijos metodus,į jau esamus vaisingus hibridus įkels eraičino, varpučio ar dar kurio augalo genus. Tikisi gauti visais atžvilgiais pranašesnę rūšį, ypač tinkamą ten kur stipri erozija, ekstremalios auginimo sąlygos. Neįžiūriu čia jokio Alsheimerio, tarp augalų genus kaitaliot.
O, kad etiketėse būtų žymimi GMO kilmės produktai, tai priklauso tik nuo mūsų pilietinio aktyvumo.
Smėlis 2008-12-17 09:56
na, asmeniškai kol kas nesu nusprendęs gerai tie GMO, ar ne, tačiau norėčiau turėti galimybę rinktis. kol kas man labai nepatinka tai ką perskaitęs esu ir netgi patys GMO kūrimo principai. GMO kuriami pakankamai aklu būdu, kai rezultatai kontroliujami minimaliai. jei dar kryžminami augalų genai, tai gal nieko tragiško, bet kai imamas kryžminti pomidoras su žuvimi, tai kažkaip nebejauku darytis ima. net ir iki šiol naudoti žymenys kelia nerimą.
enzim 2008-12-17 11:08
Pritariu, man irgi dabar naudojami metodai nekelia pasitikėjimo, ypač medicininiais tikslais naudojami žymenys, gyvūnų genų įkėlimas į augalų genomą. Tačiau per pastaruosius pora metų ir šiose srityse padaryti milžiniški proveržiai. Kas dėl dabartinių GMO augalų, tai manau pasirinkta neteisinga jų kūrimo strategija: dabartiniai GMO priešpastatomi natūraliai augalijai, o turėtų versti natūralią augaliją sąjungininkais(simbiozė, alelopatija). Tai leistų išvengti milžiniškų monokultūrinių plotų, galima būtų atsisakyti ištisinio žemės dirbimo, saugotų bioįvairovę, leistų atsisakyti didžiosios dalies trąšų, pesticidų.
Smėlis 2008-12-17 12:33
tai lyg ir galima čia padaryti kelias išvadas. GMO nėra siaubas baubas, jei:
1. jų kūrimui naudojami gerai apgalvoti ir patikimi būdai.
2. nauji GMO yra ištiriami kiek įmanoma atidžiau ir atsakingiau.
lape 2008-12-17 12:43
Vienintelė GMO nauda - tai pelnas jų gamintojams, visa kita tik pašaliniai reikiniai.
Anonymous 2008-12-17 22:58
butent, kad jei bent jau 2 punktas dabar negalioja, nebent manai jog pilnai visapusishkam gmo tyrimui uztenka 5 metu, na o jei taip manai esi naivuolis
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Nobelio premijos laureatė: GMO baimė yra nepagrįsta