Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Anonymous 2009-03-28 19:13
Pritariu Jeffrey Bubui, nes dabar man susidare toks vaizdas, jog Bernardas d'Espagnatas mano, kad mokslas jau pasieke viska ka gali, o taip dar nebus tukstancius, jei ne milijonus metu. Seip juk ir senoveje, ko negalejo paaiskinti priskirdavo dievui ir panasiai, bet po poros simtu metu jau surasdavo tam dalykui moksliska paaiskinima.
Topazas 2009-03-28 19:48
Taip. Teisingai sakai, kad tai kas nėra konkretu ir aišku dabar, dar nereiškia, kad nebus suprantama ir ateityje... Bet pritariu tai minčiai ir pats taip visada galvojau, kad realybė kurią matome kiekvieną dieną nėra tokia jau tikra kokią mes suvokiame... turi būti kažkas dar giliau visko...
Anonymous 2009-03-28 19:52
kazkas ir yra tik mes to nesuvokiam, per silpnors musu galveles , taigi belieka prisigert ir dziaugtis gyvenimu arba stengtis tai suprasti.
Otto 2009-03-28 20:42
Gal negerk, negi taip svarbu, kad kažkas bando viską suprasti kitaip, negu tu. Realybė ir negali būti visiems vienoda, pavyzdžiui tau vienas žmogus geras, kitas blogas, o kitam atvirkščiai. Pas mus diena, už Atlanto- naktis. Tu matai spalvas, daltonikas ne. O pagrindinė mokslininko mintis, kad mes ne viską matome, abejonių nekelia, bet gal ateis laikas ir daugiau pamatysime, o kol kas užtenka to, kad pažįstame aplinką ir ji mums yra pakankamai reali.
Separatistas 2009-03-28 20:46
Mano pažiūriu, realybė nėra vienetinis idealus variantas, mūsų supratimas yra visiškai ribotas to realybės kūrėjo - tarkim galėjo juk būti ir neracionalus pasaulis, be matematikos, juk galėjo sukurti taip, kad po skaičiaus 2 eitų 4 ir pan. ; mes tuo tikėtume 110%. Mokslas gali aprašyti realybę, jaučiama 5 pojūčiais, tačiau tai juk nėra pilna realybė, tokio ribotumo realybė būtų nelogiška
Anonymous 2009-03-28 21:21
tame ir esme, o kas jei butu kazka ko mes net issivaizduoti negalime? manau butu mum tai taip yprasta ir kasdieniska kaip sendien 2+2-1 o is dabartines pozocijus tai suzinojus atrodytu kazkas neimanomo. dar vienas pavyzdys, zmogus mato tik nuo 400 iki 700nm bangos ilgi jei gerai pamenu, o kitu elektromagnetiniu bangu nemato, tai ar kasnors bent isivaizduoja kaip jos gali atrodyti vizualiai?
Anonymous 2009-03-28 22:17
Kas sieja realybės suvokimą ir realigija, tai manyčiau daugiausiai perspektyvų duoda budizmas, tačiau kad eiti šiuo keliu, reikia pasiryžti. Kažkas minėjo, kad belieka gerti kai nesuvoki kažko, tai tik parodo, kad tu nenori suvokti, kad esi nebrandus. Būdų suvokti realybė yra nemažai, aš manau, kad mokslu pilnai neįmanoma atskleisti realybės, nes be materijos mokslas žlunga, o materija tikrai nėra viskas.
Anonymous 2009-03-28 23:35
Nemanau. Del budizmo:) Dėsniai egzistuoja nepaisant,kad tu juos žinai ar esi, nesi patyręs. Tiesos prieinamos kiekvienam. Aš manau, kad daugiausiai perpsektyvų duoda toltekų religija:) Vis dėl to gera tema.
Tornmentor 2009-03-28 23:52
Tas prancūziokas fizikas taip kalba, nes pavargo gilintis į kvantinę fiziką. Prisiminiau vieną mintį "Išvada padaroma tada, kai nebepaslenkama gilintis". Senukui, matyt, protas pavažiavo, jog pradėjo tokias erezijas skleisti . Žinau, dabar pradėsite kibti prie mano žodžių ir panašiai, bet... ai tiek jau to, vis tiek nekeisčiau savo nuomonės. Fizika yra viskas ir fizika gali paaiškinti viską, kas yra realu. Jei ji to negali, tada ji tai galės padaryti vėliau ateityje. Joks dievas, menas, poezija ar kita Š neatsako į klausimus, o tik mulkina.
Fu... Kaip susinervinau - negaliu.
kionig 2009-03-29 02:06
Nu jo 87 metai, tai jau kyla egzistenciniai klausimai ir isvedziojimai..
tvset 2009-03-29 11:38
butent, "visu mokslu motina" vienaip ar kitaip gali ir gales aprasyt ir paaiskint visus gamtos desnius egzistuojancius nepriklausomai nuo musu suvokimo ...... zmogaus proto - fantazijos vaisiai yra menas, poezija, muzika.... o gamtos reiskiniu ir strukturos vaisius - FIZIKA...
P.S. aisq cia tik mano nuomone ir ji nera nenugincyjima
Separatistas 2009-03-29 11:47
Fizikia aprašo materialų pasaulį nuo dalelių iki galaktikų, visa tai materija, tačiau mums dar toli suprasti kodėl visa tai sąveikauja, juda ir pan. Pabandykite palyginti atomus, daleles su pikseliais. Mes juos kuriame, valdome, tačiau jie patys negali judėti be mūsų nurodymo, o svarbiausia - pati sąmonė, protas, atmintis ir t.t. negali būti iš materijos. Dalėlė gali būti ir veikti, bet mąstyti tai negali
karolism 2009-03-29 12:25
Visų mokslų mokslas yra filosofija (mintis), fizika/matematika tik įrodo arba ne (arba dar nežino ką pasakyti kaip dažniausiai). Jei pradžia mintyje, tai ir pradėti reikėjo Albertui nuo ten, o ne nuo vizualaus pasaulio nagrinėjimo. Kuo skyrėsi Picaso nuo Einšteino? Kitaip matė arba priėmė pasaulį ir vertino kitaip. Pažiūrėčiau ką fizikas mastytu jei 'kitokius' akinius uždėtum jam, kur vizualioji realybė būtu kitokia, gal ne daleles nagrinėtu o savo ego? Žinoma tada jis nebūtu fizikas o būtu psichologas.
Anonymous 2009-03-29 14:47
Geras straipsnis, bet va religijos tai tam zmogeliui tikrai nereikejo iterpti. O kad kvantine fizika idomi ir zvelgianti zymiai giliau- tai faktas. Tikiu kad tai ir bus sritis kuri privers visa klasikines fizikos poziuri pasukti 180 laipsniu, ir tai pades atrasti ta mums nematoma ir nezinoma pasauli, kuris gali buti dar nuostabesnis nei kad jau zinoma
blizzard 2009-03-29 16:04
turi but kaskas daugiau negu grynas mokslas ir meterija, kokia prasme is mokslo jeigu laikui begant kekvienas is musu mirsta? turi buti kaskas kas ir po mirties egzistuoja...
iusegun 2009-03-29 16:35
samone, protas, atmintis - yra niekas kitas kaip tik elektros impulsai judantys tavo neutroniniame tinkle. tai argi jie ne materialus?
taip ir visoje visatoje, viskas juda pagal savo logiskus desnius. ir nieko cia nepadarysi. ir nereikalingas "kazkas" kas visa tai valdytu...
Anonymous 2009-03-29 19:09
visi cia esantys greiciausiai zinot, kad fantastika pildosi.
o gal atvirksciai...
gal gyvenam kazkokioj super terpeje - kuri pleciasi kai tik mes prieiname tos terpes riba. o ir pleciasi ji i ta puse kuria numate jos gyventojai. tokiu atveju ribos nepasieksime niekada.
niekam nera buve - kad visiskai netiketai ir nededant jokiu pastangu- issipildo seni troskimai ar norai. tik atkreipi demesi i tai jau po laiko. is cia ir dejavu
SaliamonXP 2009-03-30 02:43
buti kazkas giliau, daugiau, kazkas ko nematome ir pan. skamba kaip psichiskai nestabiliu pilieciu nenoras susitaikyti su savimi, kad pats esi atsakingas uz savo gyvenima, kad niekas taves nevaldo ir nespredzia tavo likimo.
Zmogus yra samoningas ir jo smegenys padarytos is to paties is ko ir kitu gyvunu, bet jie nelabai ka ten sugrumuliuoja apie gyvenimo prasme, didzioji dalis veidrodyje saves neatpazysta, reiskia nesuvokia tokios koncepcijos kai AS. O kadangi taip jau atsitiko, kad tapome protingiausiais is visu erdvelaivio zeme keleiviu tai butent mes esame arciausiai to ka butu galima vadinti dievu.
PS kas del tos premijos tai man cia eiline baznycios propaganda. Dar niekam neiteike nobelio uz tai kad mokslines problemas paaiskino religiniais terminais. Eiline vatikano propaganda, panasiai kaip Inteligent Design.
Anonymous 2009-03-30 09:35
"Visatos tikrovės šaltinis yra Begalinysis. Ribinės kūrinijos materialūs daiktai yra Rojaus Modelio ir amžinojo Dievo Visuotinio Proto laiko-erdvės pasekmės. Priežastingumas fiziniame pasaulyje, savimonė intelektualiame pasaulyje, ir besivystantis vidinis aš dvasiniame pasaulyje – šitos realybės, projektuojamos visuotiniu mastu, sujungtos amžinojoje sąsajoje, ir patiriamos kaip kokybės tobulumas ir vertybės dieviškumas – sudaro Aukščiausiojo tikrovę. Bet visą laiką besikeičiančioje visatoje priežastingumo, intelekto, ir dvasinio patyrimo Pirminė Asmenybė yra nekintanti, absoliuti. Visi daiktai, net ir beribių vertybių ir dieviškųjų savybių amžinojoje visatoje, gali keistis, ir dažnai iš tiesų keičiasi, išskyrus Absoliutus ir tą, kas pasiekė absoliutų fizinį statusą, absoliutų intelektualų aprėpimą, ar absoliučią dvasinę tapatybę.
Aukščiausias lygis, iki kurio gali progresuoti ribinis tvarinys, yra Visuotinio Tėvo atpažinimas ir Aukščiausiojo pažinimas. Ir net tada, tokios užbaigtumo likimo būtybės toliau patiria keitimąsi fizinio pasaulio judėjimuose ir jo materialiuose reiškiniuose. Lygiai taip jie iš tikrųjų toliau suvokia, kad jų vidinis aš vystosi, jiems toliau kylant dvasinėje visatoje, ir, kad jų sąmonė plečiasi, kada jie vis giliau suvokia intelektualų kosmosą ir kada vis gilau reaguoja į šį intelektualų kosmosą. Tiktai valios tobulumo, harmonijos, ir vienovės dėka iš tiesų tvarinys su Kūrėju gali susivienyti; ir tokia dieviškumo būsena yra pasiekiama ir palaikoma tiktai tada, kada tvarinys toliau gyvena laike ir amžinybėje taip, kad jo ribinė asmeninė valia nuolat paklūsta Kūrėjo dieviškajai valiai. Visada troškimas vykdyti Tėvo valią turi būti aukščiausias sieloje ir vyrautis kylančiojo Dievo sūnaus prote.
Vienaakis žmogus niekada negali tikėtis pamatyti perspektyvos gelmės. Taip pat ir vienaakiai materialistai mokslininkai ar vienaakiai dvasiniai mistikai ir alegorininkai negali teisingai matyti ir adekvačiai suvokti tikrųjų visatos tikrovės gelmių. Visos tikrosios tvarinio patyrimo vertybės yra paslėptos suvokimo gelmėje.
Neprotingas priežastingumas iš to, kas yra primityvus ir paprastas, negali išvystyti to, kas yra subtilus ir sudėtingas, taip pat ir nedvasingas patyrimas iš laiko mirtingųjų materialių protų negali išvystyti amžinojo išlikimo dieviškojo charakterio. Tas vienintelis visatos bruožas, kuris taip išskirtinai apibūdina begalinę Dievybę, yra šitas nesibaigiantis kūrybinis asmenybės, kuri gali išlikti vis labiau siekdama Dievybės, padovanojimas.
Asmenybė yra toji kosminė dovana, toji visuotinės tikrovės fazė, kuri gali egzistuoti kartu su neribota kaita ir tuo pačiu metu išlaikyti savo tapatybę visų tokių pasikeitimų akivaizdoje, ir per amžius po šito.
Gyvybė yra pirminio kosminio priežastingumo prisitaikymas prie visatos situacijų reikalavimų ir galimybių, ir ji atsiranda Visuotinio Proto veiksmu ir Dievo, kuris yra dvasia, dvasinės kibirkšties sužadinimu. Gyvybės prasmė yra jos prisitaikymas; gyvybės vertybė yra jos sugebėjimas progresuoti – net iki Dievo-sąmonės aukštybių.
Dėl savimoningos gyvybės klaidingo prisitaikymo prie visatos atsiranda kosminė disharmonija. Galutinis asmenybės valios nusigręžimas nuo visatų kurso atveda į intelektualią izoliaciją, asmenybės atsiskyrimą. Praradus viduje gyvenantį
dvasinį šturmaną, ištinka dvasinis egzistencijos nutraukimas. Protinga ir progresuojanti gyvybė tada tampa, pati savaime, nepaneigiamu įrodymu, jog egzistuoja tikslinga visata, išreiškianti dieviškojo Kūrėjo valią. Ir šitoji gyvybė, apskritai, kovodama žengia į aukštesnes vertybes, savo galutiniuoju tikslu turėdama Visuotinį Tėvą.", [1434:1] Urantijos Knyga.
Anonymous 2009-03-30 10:21
nezinau, jei bus patvirtinta stygu teorija, jo pasakojimas bus nuneigtas
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Mokslas negali pilnai aprašyti realybės, tvirtina garsus fizikas