Mokomoji videomedžiaga į Afriką atneša naujas technologijas  (1)

Vakarų Afrikoje vykdoma programa leido įsitikinti, kad kolektyviai rodoma mokomoji videomedžiaga gali būti efektyviausias būdas moterims ūkininkėms perduoti naujas technologijas ir metodus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Afrikos ryžių centro („The Africa Rice Center“), esančio Benine, Cotonou mieste, vadovas Paul Van Mele vadovavo tyrimui, kurio metu ūkininkams, daugiausia moterims, buvo rodoma, kaip apvirti ryžius garuose, o ne įprastai juos virti. Tokiu būdu apvirti ryžiai yra maistingesni ir juos lengviau sumalti. Vienuose kaimuose ūkininkams buvo rodoma mokomoji videomedžiaga, o kituose buvo organizuojami seminarai.

Mokslininkų grupė nustatė, jog šią techniką įsisavino net 72 proc. moterų, žiūrėjusių mokomąją videomedžiagą. Moterų, įsisavinusių šią techniką dalyvaujant įprastame seminare, kurį vedė mokslininkai arba nevyriausybinių organizacijų darbuotojai, buvo vos 19 procentų.

Paul Van Mele mano, kad videomedžiagos rodymas padeda demokratizuoti prieigą prie pažinimo. Kaimuose, kuriuose mokomoji videomedžiaga buvo rodoma kolektyviai, dalyvavo net 74 proc. moterų, o į įprastus seminarus atėjo vos 22 proc. ūkininkių.

„Mokomoji videomedžiaga buvo rodoma vakare, todėl kiekvienas galėjo dalyvauti“, - teigė Paul Van Mele. Svarbu pabrėžti, kad videomedžiagoje rodomos moterys - ryžių augintojos, o ne mokslininkai. Be to, mokomoji videomedžiaga buvo sukurta taip, kad pagrindiniai šios technikos principai būtų pateikti aiškiai.

„67 proc. moterų, kurios neturi reikalingos įrangos, sukūrė ją pačios, pavyzdžiui, norėdamos atskirti ryžius ir vandenį, jos naudojo pagaliukus“, - tvirtino Paul Van Mele. Benine ši mokomoji medžiaga buvo labai sėkminga, todėl ji buvo išversta dar į dvidešimt Afrikos kalbų. Buvo sukurtos dar penkios papildomos mokomosios videomedžiagos, susijusios su ryžių auginimu ir apdorojimu. Taip pat numatoma sukurti videomedžiagą ir apie kitas kultūras, įskaitant ir bulves.

Šis tyrimas atskleidžia ne tik geriausius būdus kaip galima skleisti naujas žinias, bet yra labai vertingas ir marketingo prasme - video medžiaga visada ilgiau atsimenama nei tekstas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: IT žinios
(0)
(0)
(0)

Komentarai (1)