Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Lokis 2010-02-08 00:08
Šiaip tai, jei įvykis nepalieka pėdsakų, tai jo papraščiausiai nebuvo... Nepritariu maccones nuomonei... Jo logika remiasi, taip galetų būti, bet to neįmanoma įrodyti.
bugiis 2010-02-08 03:51
As suprantu ta reikala parastai. Jei laikas "sustoja", tai nieko apsoliuciau nevyksta, laikui vel pradejus "eiti" tu nieko negalesi atsiminti, nes nieko nevyko nera ka ir atsiminti.
O jeigu laikas pradetu "eiti" atgal (tai butu toligu, mano nuomone, laiko sustojimui) o poto vel pradetu "eiti" i prieki, vyktu tie patis veiksmai. Ir atsimintum tik kaip viena, is tu dvieju identisku veiksmu.
O siaip tai manau, kad laikas negali nei sustoti nei eiti atgal. o jei ir vyksta tokie dalykai, tai kaip minejo mokslininkas, tie yvikiai nepalieka jokios informacijos apie save.
P.S. cie kaip is tos dainos "Laikas" kur dainuoja Lukas su V. Noreika.
masha 2010-02-08 12:18
man labai patiko beje, o tas Bobo ir Alisos pavyzdys nerodo, kad pakeitus praeitį, t.y. sumažinus entropiją, iš tikrųjų niekas nepasikeičia? na turiu omenyje, juk anksčiau ten buvo visokių teorijų apie tai, kas nutiktų, drugelis akmens amžiuje taip ir nesuplasnotų.
karolism 2010-02-08 14:12
Laikas, laikas, laikas - ar kas mastete kodel sapnuose nera laiko? Cia ir atsakymas kad laika mes patys sugalvojome ir dabar eilini karta is jo bandome daryti eksperimentus.
bambukas 2010-02-08 15:05
kaip suprast?
karolism 2010-02-08 16:54
Tiesiogiai, pazodziui
Topazas 2010-02-08 16:57
Vakar sapnavau, kad mintimis kilojau daiktus. Gravitaciją žmonės irgi išsigalvojo.
bugiis 2010-02-08 17:01
patiko
lmn 2010-02-08 17:04
karolism, tau belieka pasisiūlyti už pinigus atlikti tyrimą ir būsi apšauktas adolfšteinu
karolism 2010-02-08 17:08
Ar as jau jumoro nebesuprantu ar cia labai Angliskas jumoras? 8)
bambukas 2010-02-08 17:32
hm, čia link budizmo lenki gal?, jei sapne yra vaizdiniai, bet prabudus išssiklaido. bet vistiek tas vaizdinys buvo kažkurį laiką. nesuprantu.
karolism 2010-02-08 18:12
As ne apie tavo sapno matavima laiku atsibudus o apie pacia laiko savoka sapnuojant.
gedas 2010-02-08 19:04
gravitacija yra fizikos dėsnis, kurio žmonės neišsigalvojo. laiką žmonės išsigalvojo ir jis yra fiktyvus ir neapibrėžtas. gerai, pasakyk tu man ką tu laikai laiku ir koks būtų jo apibrėžimas?
dėl sapnų visiškai sutinku su karolism, sapnas gali trukti 5 min., o per tą laiką spėji susapnuot tiek įvykių kiek normaliai netilps net į miego trukmę.
laiko nėra, aš bent jau palaikau šią poziciją. beje nevienas. pasiskaitykit wikipedijoj "Time".
Kanape 2010-02-08 19:04
Bet jei teigtume, jog laiko nera ar tuomet visi ivykiai neturetu ivykti akimirksniu ?
Alchi 2010-02-08 19:29
Ar nepamiršote, kad laikas reliatyvus.
Tiesa laikas patampa reliatyviu tiktai judant reliatyvistiniais greičiais (artimais šviesos greičiui). Bet mes kalbame apie laiko suvokimą smegenyse, kurių pilnai niekas neištyrinėjas, taigi gal ir galima teigti, kad laiko suvokimas mums taip pat yra reliatyvus.
Kaip sakoma "minutės ilgumas priklauso nuo to, kurioje tualeto pusėje esate".
(šita, deja, esu eksperimentiškai patikrinęs)
Lokis 2010-02-08 19:58
Aš manau, jog laiko nėra... Pagal Einšteina, jei skrietume netoli šviesos greičio (baigtiniu greičiu) mes taptume lėtesni, likusio pasaulio atžvilgiu... Didelė dalis baigtinio greičio atitektų skriejimui tam tikra trajaktorija, o likusi dalis normaliom kūno reakcijom, kurios vyktų kur kas lečiau. Nors skriajančiam laikas, jo nuomone, eitų taip pat, tačiau stebėtojui jis vos judėtų. Taigi laiką galima suvokti kaip c, kuris lygus 3*10^8m/s. Taigi, laikas būtų kaip ir žmogaus globalaus greičio(judėjimo) suvokimas, o ne 4 matmuo ar atskiras veiksnys. O kas dėl laiko tekėjimo į priekį, o ne atgal, tai jei 'laikas' judėtų atgal, mes negalvotume. Kitaip tariant iš įvykusio įvikio pereitume i senesni įvykį... Vietoj to, jog mes ką nors išmoktume, mes ne tik, kad taptume kvailesni (prarastumėme informacija), o dar ir mastyt negalėtumėme - mūsų mintys dingtų...
Lokis 2010-02-08 20:11
Šiaip tai mums tik atrodo, jog sapnas buvo ilgas. Ištiesu sapnavimas trūksta vos kelias sekundes, mūsų smegenys sukuria (atkuria) tam tikrą prisiminimą, ispudį, o taip pat ir laiko ilgumo/trukmės pojutį... Smegenys ypatingai suaktyvėja ir apdoroja gan didelę informacijos kiekį, per trumpą laiko dali - būtent tai ir yra vadinama sapnavimu...
Alchi 2010-02-08 20:28
Visų pirma, tai joks kūnas turintis rimties masę, negali pasiekti šviešos greičio (nebent, neseniai kažkas, tai paneigė)
O šeip tai, reliatyvistiniais greičiais judančiam kūnui laikas jo atskaitos sistemoje, arba tiesiog, jam, ške, "tekės normaliai", o va šalimai esančioje sistemoje, kuri juda reliatyviai tam kūnui laikas tekės lėčiau. Ir atvirkščiai. Iš esmės, tai reiškia, kad jeigu Petras (kuris juda artimui šviesai greičiu), per 1 sekundę sugeba padaryti 1 atsispaudimą, tai Jonui, (kuris yra reliatyvioje rimtyje) atrodo, kad petras padaro vieną atsispaudimą per vieną valandą (tarkime). Pakeiskimę Petrą Miuonais, o atsispaudimą gyvavimo trukme ir turime Reliatyvumo teorijos įrodymą. Lyrinis nukrypimas.
Anyway, spec. reliatyvumo teorija nepaneigia laiko. Tiesiog pasako, kad laikas skirtingai "teka", priklausomai, nuo to kaip, greitai sugebi bėgti.
Lokis 2010-02-08 21:34
Taip, kūnas negali judėti šviesos greičiu, bet gali judėti artimu jai... Baigtinis greitis tai šviesos greitis, kuriuo nuolat juda elementariosios dalelės sudarančius kūnus. Kūnui judant tiesia linija, be pagreičio, tarkim 1*10^8m/s, visos jį sudarančios dalelės sulėtėja c-v, ir juda 2*10^8m/s greičiu, o taip pat ir pats skrendantysis juda 1/3 lečiau išorinės sistemos atžvilgiu, bet ne vidinios. Judančio kūno sistemos sulėtėjimas, jo paties atžvilgio, matomas tik šios sistemos stebėtojui nejudancium skrendančiojo atžvilgiu, o judančiam dėl visos jo sistemos sulėtėjimo atrodys niekas nepasikeite(pas jį), išskyrus tai, jog išorinėje viskas vyksta 4/3 greičiau, nes sulėtes jo mąstymas ir aplinkos suvokimas, taip pat kaip ir jo sistemos(kaip girtuokliui:D). Šiaip visur išliks tas pats 3*10^8m/s elemetrariųjų dalelių greitis, taigi tariamas laikas išliaka toks pat globaliuoju atžvilgiu, bet ne stebėtojo ar lekiančiojo atžvilgiu, dėl praktiškai ju kūno priklausomybės nuo greičio, ir žmogaus greičio interpretavimo kaip laiko savokos...
Alchi 2010-02-08 21:56
Trumpai atsakysiu - NE. Viskas būtų gerai (atrodo), jei nebūtų to paryškinto sakinio. Reliatyvumas taikomas abiem pusėm. Judančiajam atrodo, kad aplinkiniame pasaulyje laikas "teka" lėčiau, ir atvirkščiai - Aplinkiniam pasauliu atrodo, kad judančiame laikas "teka" lėčiau. Tarp kitko, jūs žinote, kad visi fiziniai fenomenai, bet kurioje atskaitos sistemoje, nepriklausomai nuo jos judėjimo greičio vyksta identiškai?
Bet kuriuo atvėju, tai nepaneigia laiko egzistavimo. Tiesiog parodo įdomią jo savybę.
"Laiko suvokimas" - taip tai yra sudėtingas dalykas. Iš esmės tokio dalyko, kaip laiko sąvoka, nėra niekas sukūrės. Na nežinau ar šito teiginio užtenka norint teigti jog laiko nėra, kai yra tiek daug dalykų įrodančių laiko buvimą. O gal tiksliau reiktų sakyti, kad daug dalykų galime pagrįsti naudodami laiką.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Italų fizikas paaiškino, "kur bėga" laikas