Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
DTS 2009-12-09 11:20
Po truputi, po truputi artėjam prie tikslo. Laukiu daugiau naujienų.
langas 2009-12-09 11:30
tikslas tai dar labai toli, kadangi neuztenka vien susidurima galinga padaryti, bus debesys duomenu kuriuos analizuoti prireiks ne vienu metu, o tada ir bus pasiektas tikslas.
Tik man idomu kur dingo visi pasaulio pabaigos skelbejai, kur prognozavo kad tik ijungus LHC sukurs juoda skyle kuri suvalgys visa zeme
Donceponse 2009-12-09 12:02
HardAxe 2009-12-09 12:54
Pradeda erzinti LHC naujienos. Kiekvienoj naujienoj 4 rimtos eilutės, o toliau copy-paste iš gedimų bei tikslų istorijos.
Mitas 2009-12-09 13:21
Man atrodo, kad tos prognozės buvo daugiau/mažiau paremtos skaičiavimais. Nors aš ir nelabai domėjausi, kuo rementis buvo daromos tokios išvados, bet žinau tiek, kad apie tai kalbėjo ne fizikos mėgėjai, o mokslininkai, todėl nemanau, kad jie apie tai kalbėjo vien dėl smagumo. Matyt, turėjo priežasčių apie tai kalbėti. Ir jei jų žodžiai neišsipildys, tai reikia tik džiaugtis. Nemanau, kad būtų smagu, jei tai išsipyldytų.
T 2009-12-09 13:50
O paskutiniame sakinyje teisingai nurodytas galingumas 14 TeV, gal 1,4 TeV?
Domazaz 2009-12-09 13:54
Taip. Teisingai. LHC visu pajėgumu veiks su 14TeV energija.
Mu 2009-12-09 13:55
Teisingai. Iki maksimalaus galingumo dar toli
SpaG 2009-12-09 14:25
Jeigu tai ir išsipildytų, tai garantuoju, kad tau nuo to būtų nei šilta nei šalta.
T 2009-12-09 14:28
Ačiū. Tai gal kas gali paaiškinti kaip ten su tais A (amperais), nes sakykim mūsų IAE galingumas 1350 MW, tai yra 1350 MW : 10A = 135 MV?
Tornmentor 2009-12-09 14:42
Tamstele, gal smarkiai su fizikos mokytoja pykotės per pamokas?
MindaugasV85 2009-12-09 14:44
Įdomu iš kur tuos 10A gavai
Domazaz 2009-12-09 15:18
Dar taip negirdėjau, kad kas nors čia amperus skaičiuotų
T 2009-12-09 15:27
Tai juk visi elektriniai buitiniai prietaisai kurie maitinasi iš rozetės apskaičiuoti 10 A. Sudauginus 1 A su 1 V gausime 1 W. Tai juk tas trikampis yra. Plačiau žiūrėti į čia: http://lt.wikipedia.org/wiki/Voltas Deja reikia pereiti į rusišką variantą.
Domazaz 2009-12-09 15:30
Na Tu ir pašnekėjai. LHC palyginai su buitiniais prietaisais.. čia Tau ne koks šaldytuvas ar televizorius..
T 2009-12-09 15:44
Kaip iki šiol supratau voltai be amperų egzistuoti negali, nes jie bendrai sudaro vatus. Vienu žodžiu nepataikiau paklausti, o jei žinočiau kaip paklausti, tai greičiausiai žinočiau ir atsakymą, o tada kam klausti? O gal tiesiog nežinote? Man antras variantas daugiau tikėtinas.
Arwis 2009-12-09 15:54
Amperas yra srovers stiprio matavimo vienetas
Voltas yra itampos matavimo vientas
Pvz koks arbatinukas virtuveje naudoja 220V taciau reikalauja tik 10-15 amperu kai pvz automobilio generatorius generuoja 15V taciau 500 amperu.
MindaugasV85 2009-12-09 16:28
Matau nelabai supranti kas tie V, kas tie A. Aš irgi tik pirmam kurse išsiaiškinau kas tai yra
Tarkim tu turi dvi kažkokias dalis. Viena įelektrinta teigiamai (joje trūksta elektronų), kita neigiamai (elektronų perteklius). Sakykim vienoje trūksta 10 elektronų, kitoje 10 per daug. Taigi tarp šių detalių yra 20 elektronų skirtumo krūvis - įtampa. Na voltų čia labai mažai būtų, bet vis tiek.
Dabar tu tas detales sujungi laidu vieną su kita. Iš tos detalės, kurioje buvo elektronų perteklius, elektronai ima judėti ten, kur jų trūksta - atsiranda srovė (A). Vat jau srovę čia gali padaryti nuo 0 iki begalybės (idealiomis sąlygomis), nes srovė yra pratekėjęs elektros krūvių kiekis per laiko vienetą. Taigi jei varžos tavo laide nėra, tai tie elektronai formulės greičiu iš taško a į tašką b
Iš čia išeina, kad įtampa gali egzistuoti be srovės. O atvirkščiai? Srovė netekės, kol nebus įtampos.
Beje dėl vatų. Tai yra galios matavimo vienetas - srovė * įtampa (U*I). Pvz prie namų stovi transformatorinės kurios aukštą įtampą paverčia žemesne. Kodėl negalėtų paduoti iš AE tų pačių 230V? Nes laidais tekanti srovė labai išaugtų, o nuo srovės priklauso kabelio įkaitimas. Taip pat dėl kabelio varžos (na keli šimtai km daro savo) gana ženkliai galėtų nukristi įtampa. Tad jei mūsų namui reikia ~10MW, tai gal patogiau paduoti į kabelį 10000V ir jame tekėtų 1000A, negu 230V ir tekėtų 43000A. Na 1000A automatą dar gali kur nors pamatyti (kokiam dideliam fabrike), 43000A manau jau nepamatysi niekur Aišku gyvenamajam namui 10MW sakyčiau gal kiek daugoka
Maras 2009-12-09 17:00
Kad ir koks bebūtų klausimas, svarbiausia protingas atsakymas.
Jei gerai pamenu pagal pradinius apskaičiavimus LHC dirbdamas pilnu pajėgumu turėtų sunaudoti apie 1000MW, kas būtų apie 720GWh per mėnesį su 720 darbo valandų. Tai turėtų būti apie 10% netoliese esančios Ženevos miesto sąnaudų. Gal kas pataisys, jei klystu.
T 2009-12-09 18:18
Ačiū Mindaugai, kiek paaiškėjo. Manau čia yra tokių, kuriems, kad tik pablevyzgoti.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
LHC prasidėjo rekordinės energijos dalelių pluoštų susidūrimai