Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Anonymous 2008-10-08 23:53
man toks klausimukas.
<- c1 c2 ->,
tai pagal niutona butu 2c, jei viena laikytume atsakitos sistema.
as suprantu, kad jei zmogus butu ant c1, tai jam atrodytu kad c2 nuo jo tolsta c greiciu. (bet realiai tai 2c) (zmogui atrodo kad tolsta c greiciu, nes jo niekaip negali pasivyti c2 sviesa, taigi realiai matytum tik pradini c2 vaizda)
tai kaip jie zino, kad negali but >c greicio?
Anonymous 2008-10-09 00:05
jeigu tavo greitis >c, ir jeigu sviesa sklistu begalo toli ir niekas neuzstotu, tai galetum perziuret visa istorija. nes skrendant >c atrodytu, kad laikas eina atgal.
sigitas 2008-10-09 00:21
Teko ir man skaityti kad C nėra jau tokia visška konstanta . Įvairiose terpėse ir temperatūrose šviesos greitis šiek tiek skiriasi .
Andrius.V 2008-10-09 00:38
sigitai, tai apie šviesos greitį mdžiagose nekalbama. Šviesos greitis kaip konstanta laikomas jos greitis vakuume - nesikeičia nei nepriklausomai nuo objekto judėjimo ar šiaip dėl ko nors
Medžiagose savaime suprantama, kad šviesos greitis gali būti (ir yra) kitoks, nei vakuume.
O šio mokslininkų eksperimento, rodos, niekas dar nepakartojo
Anonymous 2008-10-09 00:56
Ir isvis ta reliatyvumo teorija nesamone. Laikas nera reliatyvus. Ir mase taipogi nekinta. Juk mes ir dabar judam sviesos greiciu jei atskaitos sistema saules spindulys. Vadinas musu mase turetu but begaline. O kad zmogaus suvokiamas ilgis skrendant beveik c pakinta sutinku, bet realiai ilgis tai tas pats.
Anonymous 2008-10-09 18:35
kad cia ne apie sviesos greiti kalba, o apie tai, kad sajunga tarp elektronu poru reaguoja greiciau nei sviesa:) niekur sviesa sviesos neaplenkia
zamzungas 2009-04-09 20:32
manau kad ensteinas su ta teorija klydo ir tuyriu savo teorija kuir man atrodo tikslesne
elektrikas 2009-04-09 23:34
Nesupratau ir aš šio ekperimento prasmės, užregistravo, kad fotonai buvo užregistruoti tuopačiu laiku atspindėti nuo skirtingų prizmių, kaip tai siejasi su šviesos greičio (teorinės konstantos) viršyjimu ? Jeigu išmatuotų greičiausių fotonų greitį ir jis praktiškai pasirodytų didesnis už teorinę konstantą, tai tuomet, reikėtų perskaičiuoti tą konstantą. C yra tik vadimas šviesos greičiu dėl paprastumo, o praktiškai tas vakumas neegzistuoja ir jokios dalelės įskaitant fotonus nesklinda tokiu greičiu. Čia lygiai taip pat kaip užregistruoti, kad vienas indas atšalo daugiau už kitą ir teigti, kad iš to išplaukia, jog galima atšalti žemiau absoliutaus nulio.
elektrikas 2009-04-10 00:40
Šis pasaulis nėra trijų matmenų ir nereikia jų ieškoti, nes matmenų skaičius nėra baigtinis, kiekvienas matmuo yra vienetu didesnio projekcija. Geometriškai tai reiškia, kad taškas (nulio matmenų pasaulis) yra tiesės projekcija ir viso atkatpos taške yra vienodos figūros, tiesė yra plokštumos projekcija ir visos uždaros plokštumos figūros projektuojamos tiesėje yra atkarpos, plokštuma yra trimatės erdvės projekcija ir ten galima pripašyti įdomesnių figūrų, taipat trimatė erdvė yra keturmatės erdvės projekcija ir taip toliau. Pavyzdžiui keturmačio apskritimo formulė yra R^2=x^2 + y^2 + z^2 + w^2 ir gali tęsti tas dimensijas begalo, tik nupiešti figūras ir jų projekcijas ant plokščio popieriaus nesigauna.
algisle 2009-04-10 02:45
Vis daugėja eksperimentinių davinių apie galimą poveikio (impulso) greitį didesnį už šviesos. Tai ir šis eksperimentas su prizmėmis ir kvantinio susietumo bandymai, pagaliau kvantinė teleportacija ir daug kitų. Jie darosi taip pat nepaneigiami, kaip ir šviesos greičio konstantė. Ir nėra tame jokių "stebuklų" ar reliatyvumo teorijos krestelėjimų. Paradoksas žmonių mąstyme, prasekant visų laikų mokslo istoriją. Nebus, negali būti, neįmanoma, prieštarauja tokiems tai dėsniams ir t.t. ir pan. , jei būtų turėjęs laiko ir pripažinęs fizinį vakuumą kaip aplinką, jo teorija galėjo gautis vientisesnė ir labiau visaapimanti.
Anonymous 2009-04-14 13:19
algisle, labai idomus paziuris. Butu idomu pasiskaityti tu jusu minimu ,,kvantistu" teiginiu. Del ko pilnai pritariu tai, kad isikibimas i viena teorija tikrai daznas reiskinys ir daznai padarantis dideles zalos nauju ideju plitimui.
algisle 2009-04-15 02:01
teiginiu.
file:///C:/Documents%20and%20Settings/Rutenis/My%20Documents/A.Smirnov/%D0%9C%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D1%83%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%8B%D0%B9%20%D0%9A%D0%BB%D1%83%D0%B1%20%D0%A3%D1%87%D1%91%D0%BD%D1%8B%D1%85.htm
algisle 2009-04-15 02:25
Smirnovą cituoju tik todėl, kad pas jį tai pateikta labai lakoniška, trumpa forma. Bet šie banginiai procesai aprašyti daugelyje moksliniu darbų iš fizikos sričių. Toliau bus galima remiantis šiuo teiginiu paaiškinti daug ką kvantiniuose procesuose.
algisle 2009-04-19 13:10
Kai kurie fizikai išilginę bangą tapatina su silpnąja sąveika, taip vis tik ją pripažindami. Pažiūrėkim, ką galima būtų paaiškinti šios bangos dedamosios pagalba. , kurios negali vystyti didesnio už "C" greičio, o ne apie energiją, taip kad niekas niekur negriaunama ir nenukenčia. Toliau tuo pačiu principu galima bandyti aiškinti ir kitose temose "nepaaiškinamus" reiškinius bei daleles "iš niekur", o ir reiškinius viršijančius šviesos greitį. Sakykim smūginė išilginė banga gali "generuoti" fotonus dviejose skirtingose vietose, o laiko skirtumo tarp jų užfiksuoti nepavyks. Bangos dualumu nesudėtingai paaiškinamas ir kvantinis susietumas, kai du fotonai elgiasi susietais 2x20 km šviesolaidžiuose Šveicarijoje. Jų galuose esantys davikliai iš anksto keičia sistemos rezonansines savybes ir išilginė (greitoji) komponentė bendra abiems fotonams, kurie dar tik atsklis iki daviklių šviesos greičiu, jau yra pasklidusi sistemoje.
blizzard 2009-04-19 16:17
teorijos tam kad jas lauzytum, dar vienas to irodymas...
Anonymous 2009-04-19 21:40
Laiko greitis yra pirmas ir didziausias greitis.
Nuo Saules iki Zemes fotonas per 8min. visgi tam reikia laiko.
Laikas ir sudaro erdve.
immortallt 2009-04-19 23:19
Kiekvienas save gerbiantis zmogus turetu pripazinti, kaip padare vienas graiku filosofas: "Zinau, kad nieko nezinau."
Keleta idomiu dalyku: XX amziaus pradzioje buvo manoma, kad jei zmogus su masina pasiektu 60km/h greiti jis uzdustu. Veliau buvo sakoma, kad joks daiktas negali virsyti sviesos greiti. Kiek zinau dabar nesenai buvo sukurtas nepilotuojamas lektuvas kuris berods 15x virsija garso greiti. Del kiek kartu virsijo nesu tikras, nes tokiu detaliu neprisimenu...
Anonymous 2009-04-19 23:51
O as isvis manau, kad tokio dalyko kaip laikas nera. As nekalbu apie ta kuri skaiciuojame sekundemis, o apie ta kuris vadinamas ketvirtaja dimensija.
Anonymous 2009-04-20 00:06
Pamastymui:
Garso bangoms sklisti reikalinga terpe taip? Sviesa yra bangos? Sviesos bangoms sklisti taip yra reikalinga terpe? Is ko pastaroji terpe susideda ( vakumas ) ? ...? .... ? Visata pleciasi sviesos greiciu taip? Manau, kad visata galima pavadinsi bangomis kuriai sklisti reikalinga terpe. Mano isvada, kad viskas yra bangos. ka manote?
Anupras69 2009-04-20 09:08
Garso bangos visgi yra medziagos daleliu svyravimai, o sviesos dualizmas irgi iki galo neisaiskintas, nors tokie mokslininkai kaip Feynmanas (aisku jis nebuvo kazkoks dievas, bet visgi autoriteta sioki toki turejo) isvis siule atsisakyti bangines prigimties. Tokiu atveju liekame su fotonu ir viskas kaip ir aisku, del vakuumo kita sneka, yra ten irgi idomiu dalyku, bet tai labiau jau teorijos.. Ar visata pleciasi sviesos greiciu negalime pasakyti, greiciausiai aisku tik tai, kad vienu metu po savo gimimo, visata pletesi daug kartu greiciau uz sviesa, o kaip yra dabar galime tik pasakyti is ribotu stebejimu ir taikydami teorijos, kurios manoma yra teisingos, bet nepatikrintos dideliais mastais. Pvz ilgai neabejota ir apie juoduju skyliu egzistavima, nors ju nieks nemate, bet jos taip viska gerai paaiskina. Dabar gi Moffatas su savo teorija irgi viska puikiai paaiskina ir be juoduju skyliu
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Spėjama, jog viršytas šviesos greitis: pirmas rimtas Einšteino reliatyvumo teorijos „krestelėjimas“?