Per plauką nuo katastrofos – kaip 1981 metais civilinis „Boeing“ lėktuvas vos neįsirėžė į Pasaulio prekybos centro bokštus (Video)  ()

Rugsėjo 11-osios katastrofa galėjo įvykti 20 metų anksčiau. Iki susidūrimo su pastatu lėktuvą skyrė apie 90 sekundžių.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

1981 m. vasario 20 d., „Aerolínas Argentinas“ „Boeing 707“, skirdęs skrydžiu 342, vos nesusidūrė su Pasaulio prekybos centro šiaurinio bokšto antena. Lėktuvu skrido 49 keleiviais iš Buenos Airių į Niujorką (per Gvajakilį, Ekvadorą).

Naktį tvyrant tankiam rūkui ir lietui, lėktuvo pilotas per anksti nusileido iki 1500 pėdų (457 m) aukščio, artėdamas prie JFK oro uosto; gerokai žemiau jam nustatyto aukščio ir atsidūrė susidūrimo su Pasaulio prekybos centro šiauriniu bokštu trajektorijoje.

Laimei, Oro konstrolės stotyje Long Ailende suskambo pavojaus signalas. Avarinį pavojaus signalą išgrido skrydžių vadovas Donaldas Zimmermanas, kuris susisiekė su pilotu ir sušuko jam: „Kilkite. Nedelsdami kilkite. Išlaikyti 3000 pėdų (914 m) aukštį“. Pilotas įvykė instrukcijas, ir nelaimės, kai vidutinio dydžio siauro korpuso „Boeing 707“ galėjo „nupjauti“ Šiaurinio bokšto stogą, buvo išvengta.

 

Vėliau paaiškėjo, kad iki susidūrimo su pastatu lėktuvą skyrė apie 90 sekundžių.

Bokštai buvo suprojektuoti tokiam atvejui

Praeityje, Niujorke  jau du kartus buvo įvykę lėktuvų susidūrimai su dangoraižiais: 1945 m. bombonešis B-25 rėžėsi į „Empire State Building“ ir 1946 m. JAV oro pajėgų „Beechcraft Model 18“ trenkėsi į 255 m aukščio „40 Wall Street“ pastatą. Abiem atvejais šiems lėktuvams pritrūko degalų, jie pasimetė rūke ir ieškojo nusileidimo tako.

 

Bokštus dvynius suprojektavo pagrindinis jų architektas Minoru Yamasaki. Yamasaki manė, kad toks atvejis būtų dar viena avarija, o šiuo atveju taip ir buvo.

Jis suprojektavo bokštus dvynius turėdamas omeny galimą susidūrimą su tuometiniu didžiausiu komerciniu lėktuvu „Boeing 707“, kuriam atsitrenkus į bokštus, jie turėjo išstovėti. Kas, beje, būtent taip ir atsitiko 2001 m. rugsėjo 11 d. – griūtį sukėlė ne smūgis, o kilę intensyvūs gaisrai, kuriuos įliepsnojo didelis kiekis aviacinio kuro.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(0)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()