Žemės drebėjimui prilygstantis pokytis: kaip naujausios technologijos keičia mūsų darbo rinką? ()
Tikriausiai kiekvienas esame girdėję frazę „jeigu tavęs nėra internete – tavęs nėra visai“, tinkančią ne tik privatiems asmenims, bet ir įmonėms. Pirmą kartą ją išgirdę prieš dešimt ar daugiau metų, dar galėjome nesutikti, tačiau šiandien verslams internete vien tik būti toli gražu neužtenka. Darbo rinką supurtė ir aplink savo ašį apsuko ypatingu greičiu tobulėjančios technologijos. Jos verslams nuolat plečia galimybių ribas, bet kartu reikalauja vis didesnio įsitraukimo. Kokie yra naujausių technologijų keliami pokyčiai ir kaip įmonėms nuo jų neatsilikti?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kas pasikeitė labiausiai?
Naujausios technologijos pokyčių atnešė į kiekvieną įmonės skyrių ir palietė kiekvieną darbuotoją. Kažkada tai buvo bendravimas elektroniniu paštu, įmonės tinklapio sukūrimas, vėliau – atsiradęs poreikis komunikuoti socialiniuose tinkluose, nuotoliniai susirinkimai, klientų bei užsakymų valdymo sistemos ir panašiai. Tai buvo, palyginti, reti ir aiškiai apčiuopiami pokyčiai.
Šiandien pokytis veja pokytį ir verslas, jiems nepasiruošęs, susiduria su dideliais iššūkiais. Jau nekalbame apie poreikį komunikuoti socialiniuose tinkluose, dabar ruošiame atskiras strategijas skirtingiems tinklams. Suprasdami, kad neužtenka turėti įmonės tinklapį su prisistatymu bei kontaktais, kasdien ieškome unikalių ir klientų poreikius patenkinančių sprendimų, stengiamės kliento patirtį tinklapyje padaryti patogesne bei malonesne.
Galiausiai, visą laiką kaupiame informaciją, kurią turime ne tik suprasti, bet ir panaudoti teigiamiems įmonės rodikliams auginti. Tai skatina įmones samdyti vis naujus ir vis geresnius specialistus, nes tik jie gali atsverti šias pokyčių svarstykles įmonės pusėn.
Tėvams negirdėtos specialybės – ypač patrauklios
Tinklapių kūrimas, SEO optimizavimas, grafikos dizainas, socialinių tinklų administravimas, duomenų analizė – perspektyvios ir šiandien itin patrauklios veiklos, vyresnės kartos dažnai palydimos komentarais “Tai ką tu ten veiki tame darbe?”.
Šie specialistai, kasdien akis į akį susiduriantys su technologijų paskatintomis naujienomis, yra kertinis akmuo, leidžiantis įmonei nesiblaškyti ir sėkmingai vykdyti veiklą. Jeigu norite kurti tinklapius, vystyti įmonės vizualinę komunikaciją ar užsiimti kita panašia veikla, drąsiai siekite tikslo, nes marketingo ir IT specialistų poreikis tik auga.
Po karantino populiarumas nemažėja
Netikėtai užklupusi pandemija ir karantinas įmones paskatino sparčiai kurti naujus arba tobulinti esamus tinklapius bei elektronines parduotuves, ieškoti techninių sprendimų organizuoti įmonės veiklą nuotoliniu būdu ir kitaip vaduotis iš sustabarėjusio offline kiauto. Į aukščiausią tašką šovė ir taip populiari paslauga – tinklapių kūrimas. Ne vienam svarsčiusiam apie IT specialybę kilo klausimas, ar dar verta tapti tinklapių kūrėju: karantino paskatinti visi susikurs tinklapius, vėliau poreikį patenkins dabartiniai specialistai. Ar dar yra vietos naujiems?
Pandemiją suvaldėme, karantinas pasibaigė, o IT specialistų poreikis nemažėja. Kasdien kuriami nauji verslai, konkurencija tarp įmonių auga ir vadovai puikiai supranta svarbą konkurentus lenkti vienu žingsniu. Taip nuolat kuriamos naujos prekės ir paslaugos, įvedami nauji technologiniai sprendimai bei naudos klientui: kiekviename žingsnyje reikalingi IT specialistai, įgyvendinantys techninius tinklapio sprendimus.
Tačiau lenkti svarbu ne tik konkurentus – verslui ne mažiau svarbu lenkti ir pačiam save, nesustoti vietoje. Tam reikia turėti konkrečią strategiją, laikytis komunikacijos plano ir visa tai atspindėti savo tinklapyje. Įmonės, supratusios šias dvi taisykles, visada turės darbo tinklapių kūrėjams.
Ekspertiškumas nugali universalumą
Tinklapių kūrimas – tik viena iš daugybės marketingo ir IT specialybių, kurioms įtakos turi naujausios technologijos. Augančiam IT projektų skaičiui reikalingas augantis duomenų analitikų, testuotojų, programuotojų ir kitų specialistų skaičius.
Dar vienas reikšmingas darbo rinkos pokytis – mažėjantis poreikis specialistų universalumui. Įmonės fokusuojasi į ekspertiškumą ir vis dažniau samdo atskirus specialistus kurti tinklapiams, jiems testuoti ir vykdyti kitas svarbias, tačiau susijusias, funkcijas. Geriau puikiai išmanyti vieną sritį nei vidutiniškai kelias – įmonės su šiuo požiūriu dažniau yra žingsniu priekyje.
Ar turinys tikrai yra karalius?
Karantino metu reikalingas buvo ne tik tinklapių kūrimas, bet kartu augo ir turinio poreikis. Kokybiškas turinys, tiek vaizdinis, tiek tekstinis, visada buvo itin svarbus ir reikšmingas, tačiau anksčiau tai suprato ne visi – dabar klausimų šia tema beveik nėra.
Sukurtuose tinklapiuose svarbu ir tinkamai pristatyti įmonę, produktus bei paslaugas, svarbu atkreipti dėmesį, išsiskirti iš konkurentų. Pirmieji tai supratę paleido sniego gniūžtę riedėti nuo kalno: konkurentai nenorėdami atsilikti taip pat investavo į turinio kūrimą, samdė grafikos dizainerius, tekstų rašytojus, video kūrėjus, SEO specialistus. Gniūžtė įsuko vis daugiau verslų; šiandien, jau pasibaigus karantinui, turinio specialistai yra ne mažiau reikalingi ir perspektyvūs nei IT specialistai.
Naujausios technologijos aktyviai keičia darbo rinką, ypač IT ir marketingo sritį: čia kasdien reikia akis į akį susidurti su naujovėmis. Tačiau, jeigu jus traukia tinklapių kūrimas, duomenų analizė, turinio kūrimas ir kitos šių sričių specialybės, galite būti tikri – jei tik norėsite dirbti, darbo turėsite visada, nes šios specialybės kasmet tik populiarėja ir specialistų poreikis tik auga.