Eros pabaiga – JAV nurašys legendinį lėktuvą, pramintą „Didžiuoju seksualiuoju“: štai kas jį pakeis (Foto)  ()

Išsiskyrimas su KC-10 „Extender“ bus skausmingas, bet tai geriausia.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nors naujos kartos naikintuvai ir bombonešiai, tokie kaip F-35 ir B-21, sulaukia daug dėmesio ir šlovės, JAV oro pajėgos sustotų be degalų papildymo tankerių. Tokie lėktuvai, kaip KC-135 „Stratotanker“ ir KC-10, papildo šiuos beprotiškus karo lėktuvus degalais, o kartu suteikia įspūdingų krovinių gabenimo galimybių.

Tačiau „atvykus“ naujausiam JAV kariuomenės tankeriui KC-46 „Pegasus“, KC-10, pramintas „Big Sexy“ (Didysis seksualusis) dėl savo viliojančio aptakaus sparno dizaino, dabar pradeda lėtą išėjimą į pensiją.

„Ji yra geras lėktuvas“, – pranešime spaudai sakė skrydžio inžinierius Scottas E. Speckas iš 70-osios oro papildymo eskadrilės (ARS) Traviso oro pajėgų bazėje Kalifornijoje. „Jis kartais būna temperamentingas, bet visada gerai, kai jis tavimi rūpinasi“.

 

KC-10 (techniškai KC-10A „Extender“) gali atrodyti kaip keistas pasirinkimas išeiti į pensiją – juk jis yra beveik 30 metų jaunesnis už KC-135 ir gali gabenti beveik dvigubai daugiau degalų. Tačiau yra daug daugiau KC-135. Šiuo metu oro pajėgos naudoja 59 KC-10, o KC-135 – net 359. Dėl išlaidų, susijusių su visiškai unikalaus lėktuvo eksploatavimu, oro pajėgos gali sutaupyti labai reikalingų pinigų (pavyzdžiui, įmantrioms naikintuvų programoms), sumažindamos degalų papildymo lėktuvus iki dviejų modelių.

 

Oro pajėgoms 2019 m. gavus pirmąjį KC-46 „Pegasus“ (po daugybės vėlavimų ir galvos skausmų), planuojama galiausiai turėti 479 lėktuvų degalų papildymo flotilę, užpildytą 300 KC-135 ir 179 KC-46. Nors „Pegasus“ bus pažangiausias kada nors pagamintas degalų papildymo lėktuvas, KC-135  išliks JAV oro pajėgų degalų papildymo stuburu.

KC-10, pagrįstas „McDonnell Douglas“ DC-10, pranoko konkurentus pažangiųjų tankerių-krovininių orlaivių programoje, daugiausia dėl savo gebėjimo skristi trumpais kilimo ir tūpimo takais, ir buvo pradėtas naudoti 1981 m., tarnaudamas keliuose konfliktuose, įskaitant Persijos įlankos karą ir karuose Afganistane ir Irake.

Po daugiau nei 40 metų tarnybos, KC-10 paskutinį kartą skris 2024 m. rugsėjį.

Nors KC-46 turi mažesnę krovinių talpą, jis suteiks didesnį lankstumą, išgyvenamumą ir rinks mūšio lauko duomenis naudodamas pažangią mūšio valdymo sistemą. Tačiau mažai tikėtina, kad įgulos, skridusios KC-10 „Extender“, greitai pamirš „Big Sexy“.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(14)
(1)
(12)

Komentarai ()