To dar nebuvo! Pirmą kartą saulės baterijos bus paklotos tarp bėgių: kiek galima gauti elektros (Video) (1)
Projektas kainuos 437 000 USD ir ateityje gali būti įgyvendintas daugelyje šalių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Saulės baterijos reikalauja daug vietos, jei nekalbame apie namų stogus, tačiau startuolis „Sun-Ways“ realioje infrastruktūroje rado dar vieną neįprastą saulės panelių montavimo vietą, rašo „Interesting Engineering“. Paneles projekto autoriai nori montuoti tarp geležinkelio bėgių.
Specialus mechanizmas, judantis palei bėgius, tarp jų sukrauna ir tvirtina saulės baterijas, taip užpildydamas nenaudojamą erdvę. Pagal autorių planą šios panelės gamins elektros energiją stotims, semaforams, iškaboms ir kitiems infrastruktūros objektams.
为什么要在铁轨中间安装太阳能板
— 倪爽 (@nishuang) March 18, 2023
为了在缺乏空间的地方建立太阳能发电场来发电
瑞士公司 Sun-Ways 设计了这套系统,每块电池板宽 1 米,用特制火车像铺地毯一样铺设,再用活塞把电池板固定在铁轨上
Sun-Ways 表示如果瑞士的铁路都铺设这种太阳能板,产生的电力能满足该国 2% 的电力需求#设计参考 pic.twitter.com/wqSyw1MaW6
Startuolis pradeda bandomąjį projektą vakariniame viešajame Šveicarijos geležinkelyje, kuris kainuos apie 437 000 USD. Projektas bus bandomas 2 metus ir tikimasi, kad per dieną bus pagaminama apie 30 kWh elektros energijos. Šveicarijos geležinkelių tinklo bendras ilgis yra 5317 km, o teoriškai jis gali būti padengtas saulės baterijomis. Šiuo atveju „Sun-Ways“ inžinieriai skaičiuoja, kad šalies geležinkeliai galėtų pagaminti 1 TWh saulės energijos per metus arba apie 2 % viso Šveicarijos elektros poreikio.
Projekto autoriai pastebi, kad jų idėja turi didžiulių privalumų: nereikia statyti papildomų statinių ar gauti statybos leidimų. Paneles taip pat lengva išardyti ir prireikus perkelti.
Startuolis tikisi išplėsti savo projektą į kitas šalis ir žemynus, pavyzdžiui, Afriką ir Aziją, kur yra didelis saulės energijos panaudojimo potencialas. Saulės „kilimas“ gali tapti nauju būdu padidinti geležinkelių transporto efektyvumą ir tvarumą.