„Audi“ į lenktynes išleis automobilį be vairuotojo (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

kiesza 2010-04-03 18:04
tokiu lenktyniu automobiliuse neturu buti apsol jokios elektronikos nes tik taip butu pamatomi geriausi vairuotojai ir automobiliu konstruktoriai.. kiek zinau audi dominuodavo siose lenktynese su visu audziu motina S1 ir visu automobiliu autoritetu
Bekampis 2010-04-03 18:39
Netikiu kad aplenks driverius
Justin999 2010-04-03 19:13
Sis - abejoju. Bet kad ateityje kazkoks analogas bus neiveikiamas valdant zmogui, palyginti taip, kaip ji valdo kazkoks "automatas" - neabejoju.
c_ulrich 2010-04-03 20:12
apie ta pačia audi pažintinis video: http://www.youtube.com/watch?v=exdUD02JryI reklaminis video: http://www.youtube.com/watch?v=WbpwOTQvFfA
ligonis 2010-04-03 20:43
ir visas sitas geris kazkada bus tavo automobilyje, ir tu galesi miegot uz vairo
Evaldas 2010-04-03 22:34
Zjb, girtas galesi grizt ir policija nebaus : D
bahuriux 2010-04-03 22:55
kazkokios savizudziu lenktynes, o ta audi jei nenusivartalios nuo kalno tai gal ir uzims viena is paskutiniu vietu. Cia kompas beveik bejegis tokio tipo trasoj, pasitaikys slidesnis ruozas, ar pasikeis oro salygos, ar nenumatyta kliutis ir kompas gali nesureaguoti. Zmogus turi kazka panasaus i sesta pojuti, kai sprendimas priimamas net nespejus pagalvoti, o tik pamacius kliuti, ar jei pasikeicia situacija. Cia panasus dalykas, kaip ir aviacijoj, zmogus gali efektyviai kautis oro musyje, o autopilotas geriau valdo lektuva kai reikia nuskristi is tasko A i taska B. Kai reikes "kautis" tai audinei tai nebebus taip efektyviai kaip vaziuoti tiesiai dideliu greiciu. Beja yra vienas bajeris ka turbut nevisi supranta, kai vaziuoji i kalna uztenka tik atleisti gaza ir masina momentaliai pati stoja del ikalnes, tas truputi palengvina tu vaziavima, o kai vaziuoji nuo kalno, tai nu ir @#^&% jei slidu tai praktiskai neina sustabdyti, o jei dar posukis tai polnyj ##@!%^ esu isitikines savo kailiu neviena karta, ABS neblogai padeda tokioj situacijoj.
Evaldas 2010-04-04 00:23
Taigi pati Audi nedalyvaus lentynese, straipsnyje parasyta. "Specialiai įrengtas „Audi TTS“ pačiose lenktynėse nedalyvaus"
kionig 2010-04-04 01:37
Nesuprantu tai kodel, taip nusistates pries kompus, jei pateisini ABS'a. Kodel masina stoja, tai cia kiekvienam durniui aisku, tai elementari fizikos jegu pusiausvyra ir tiek. tuo paciu remiasi ir kompas. Nebent patyres ralistas galetu israizyti nerealius posukius, kaip straipsnyje patalpintame video. Tai va lygiai panasia trasa vaziavo robotai-masinos nugaletojas kiek pamenu iveike 10 km ar didesni ten ilgi trasos vidutiniu 60-70km/h beje kur daugiau visokiu posukiu. Reiktu atkast ta video, jei nepatingesiu arba bent jo fragmentus, kad pamatytum kaip viskas vyksta ir kokios kompu galimybes sioj srity, jau nekalbant apie karine pramone, kur patys robotai priima sprendimus sunaikint priesa ivekti kitas kliutis, tiesiog galimybes neribotos ir dabartiniai, kurios ten kartos naikintuvai( 5 ar 6) bus jau nebepilotuojami, taigi toliau manau suprasi ka norejau pasakyti. Dar zmogus sioje vietoje, turi tureti patirti, bet zmogus zinome, kad ne robotas, jis turi jausmus, dalyvauja 100 reakciju tavo galvoje, iskiriamas adrenalinas, jaudinimasis ir kiti, kurie gali daryti itaka klaidoms, zinoma, kompas irgi daro klaidas, bet mum nera ko jaudintins kai jis nukris nuo 50 metru aukscio kalno, tiesiog pasiusime kita robota, tik nuostolis, nereikes vargintis del mirties priezasciu. Taip kad sioje vietoje kompai artimiausioje galbut po 50 metu bus viskas taip automatizuota, kad teirekes tau pasakyti kur vaziuoti ir galesi miegot tuo metu. Turbut esi mates filma "i robot", o as ir labai to noreciau, tiesiog tau iki masinos nueit ir isest tereiktu, tada prie vairo sest, jei jau labai norisi pajust arklius ir galinius varomus bus kaip hobis ar laisvalaikio praleidimas. Aisku gal biski tai skambes kaip fantazavimas, bet patikekit manim, jau yra sioje srityje tiek pazengta ir isdirbta, kad tiesiog viskas automatizuota yra. Pvz teko matyt kur autobusai be vairuotoju vazineja laisvai po miesta ir nera jokiu vairuotoju. Tas yra sukurta, bet kodel vis dar netaikoma masineje rinkoje tai nezinau, turbut begale priezasciu del zmogiskojo faktoriaus, juk robotai kiek jau ateme darbo vietu is zmoniu prie konvejeriu, tai cia viena gal ir pagrindinis dalykas, na galime prigalvoti norint ir daugiau.
MindaugasV85 2010-04-04 11:55
Turbūt pamiršot įdėti video, nes bent jau aš šito nematau. O galimybių ribą tai manau dar negreitai pasieks. Juk galima atsižvelgti ir į daugiau parametrų, pvz. automobilio masė. Jeigu į kompiuterį suvestų visų (pagrindinių) dalių mases, tai galima būtų kažkiek laimėti "išlaikant liksvarą", t.y. ilgiau neatleisti gazo prieš posūkį, paskaičiuoti tikslesnį greitį ir kampą, kuriuo galima tą posūkį išimti. Spoileriai - galima numatyti kokią spaudžiamąją jėgą jie sudaro. Netikiu, kad šie inžinieriai jau būtų apie viską pagalvoję. Tobulėti tikrai bus dar kur, bet kad šis automobilis gali aplenkti patyrusį lenktynininką, tai neabejoju
bahuriux 2010-04-04 12:51
to kionig. Maciau ir IRobot (vienas megstamiausiu mano filmu), maciau ir ta laida kur robotai vaziavo dykuma ir kalnais ir apvazinejo visokias kliutis, deja nei vienas is ju neparode net 20% zmogaus galimybiu, na seniai maciau neatsimenu smulkmenu. Todel ir sprendziu apie ta „Shelley“ sitaip. Jus turbut nesuvokiat kokio sudetingumo yra sita trasa, as suvokiu nes yra teke pavazineti tokiais keliais, kai kelio slidumas keiciasi kas 1m ir yra skirtingas kiekvienam ratui, tada ir yra ABS nepamainomas dalykas, o dalinis diferencialu blokavimas irgi veikia kaip ABS tik atvirksciai yra skirtas isibegeti. Tiesa nelenktyniavau, bet kartais paspausdavau savo malonumui. Pilnai tikiu kad F1 lenktynese kompas pilnavertis varzovas butu, arba ziedinese, bet ralyje ir sitoj trasoj pamirskit, cia yra perdaug neprognozuojamu dalyku. Cia yra taip sudetinga, kad kompas turi mokytis pats is savo klaidu, kitaip niekaip nieko neiseis. Na sudauzius 100 tokiu „Shelley“ ir programuojant /taisant klaidas, galima pasiekti neblogu rezultatu. Pasiklaiuju ABS nes nesu toks geras kaip Shumis ir netgi toli grazu iki Stigo , todel kai adrenalinas kala i galva nebejauti kiek spaudi stabdzius, tada ir padeda ABS, beja ABS nelaikau kompu, nes pirmieji is ju buvo netgi mechaniniai. Ir labai pravercia kai pasidaro nevienodi ratu sukibimai.
kionig 2010-04-04 13:58
Nera ko pamirsti ir daugelis net neatsisako sitos minties. Sakau tu neisivaizduoji programavimo galimybiu, realiai 100 tikrai nereiketu dauzyti. Imanoma kompa privesti prie zmogaus galimybiu, galime pasitelkti bet koki graba, cia tik Audi sau reklamike pasidare Deja, tam yra problemu kiek su jutikliais, kurie analizuoja aplinka, vieni naudojo daugiausiai lazerini skenavima, o vieni is stenfordo panaudojo kamera, tai cia sioks toks niuansas, kad kamera mato tiek kiek mato kaip ir lazeris, o zmogus jau gali nuspeti, bet ir tai nevisada, juk tame paciame ralyje sedi sturmanas. Tai va kompui mes galime trasos duomenis paduoti per gps'a, toliau kompas atsirenka is viso to zemelapio marsruta, o vaziuodamas ir realiu laiku analizuodamas posukius ir juos sulygindamas surandamas tas viduriukas. Be to, sudetingiausia yra apskaiciuoti posukio iveikimo greiti, nors pasitelkus fizika viskas imanoma, icentrinio pagreicio skaiciavimai, idealios trajektorijos posukio iveikimo kreive is kurios galime daug spresti. Mes kompui galime uzduoti vienokias ir kitokias reiksmes, pvz slidus kelias ir atitinkami argumentai, kuriais apytiksliai vadovautusi kompas, sausas kelias ir vel kiti argumentai/reiksmes, kur gautas reiksmes butu sulyginamos ir koreguojamos atitinkamai. Visos modeliavimo sistemos, simuliatoriai irgi paremti ta pacia fizika bei matematika tai nera problemu pritaikyti ir praktikoje Beje, zmogus taip pat ne is pirmo karto trasa iveikia stebuklingai greitai, tas pats sumis ir stigas vaziuoja bandomuosius ratus, o ir tie patys veikejai jei reiktu sesti prie kokiu tai 4WD subaru, focusu, peziku kokiuose tai suomijos miskuose turetu mokytis visko nuo nulio, kad prilygtu kokiam marcus'ui gronholmui, taip kad per anksti nuvertini kompus ;]
bahuriux 2010-04-04 19:15
Vistik nesupratai mano pagrindines minties, suprogramuosi kompa ryte tam tikram kelio sukibimui, tam tikrose vietose (tarkim trasa zinoma 100%), o per pietus saule psildys atskirus kelio ruozus, pasidarys dulkiu sluoksnis kaikur bet nevisur, arba jei asfaltas bus, kazkas isimdamas posuki pries tave pazers skaldeles/zvyro ant kelio, ka tokiu atveju darys kompas jei programoj tas nera numatyta tame kelio ruoze? As isskirciau dvi rusis softo sitam reikalui, tai zaidimo/simuliacijos tipo "AI", kai salygos zinomos, belieka parinkti optimalias trajektorijas, veikia puikiai kai neiseinama is "zaidimo" parametru. bet iskarto crash pirmai nestandartinei situacijai islindus, pastebejau netgi zaidimuose tokio tipo AI daro klaidas, kai kasnors nors truputi sutrukdo. Ir antras tipas palikta labai didele laisve pasirinkti startegijas ir mokytis is savo ir programuotuoju klaidu, va sitas antras tipas ir turi sanca prilygti ir netgi aplenkti zmogu, bet iskyla problema, nes tai bus vienetinis egzempliorius ir labai brangiai kainuos klaidos ir mokymosi procesas gali uzsitesti. Na galima bus kopijuoti, bet neuroniniu tinklu galima pasitiketi kaip ir zmogaus emocijomis ne daugiau.
pinkiss 2010-04-04 19:29
bahuriux tu audi tt nauja lygini su lietuviska audi bulka tokias masinas tur tiek technologiju kur valda slydima,masinas atstatyma,paskirsta galia kiekvienam ratui palei reikalinguma,amortikus priderin palei kelia ir daug kitu dalyku kurios yra ydiegtas tokia tipa naujose masinose ir jau seniai valdomas kompiuteria be problemu.o tu tik ysivaizduoji paprasta masina ir abs ysivaizdavimui paimk kompiuterinius sachmatus,kai tu pajudini viena figura kompiuteris per sekunde sugeneruoj kelesdesimt tukstanciu zaidima baigciu nuo viena tava judesia ir parenk geriausia ejima.taigi norint realybej tai pritaikyt yra sudetinga nes labai daug kintamuju yra bet pazanga jau yra nemenka.
kionig 2010-04-04 20:24
Tai apskritai nereikia skirstyti i jokius, tiesiog mes naudojame AI ir leidziam jam tobuleti kas karta. Na zinau pakolkas zmogus dar karaliauja, bet ateitis priklauso robotam
bahuriux 2010-04-04 22:49
Ir pasodink i ja blondine..... Ar nepastebejai kad profai isjungia tas elektronikas, nes jos stabdo greiti ir veluoja. Zmogus gal dar jaucia kad yra 30% kur paspausti o kompas grieztai mazina galia. Cia kalba eina apie lenktynes ir apie lenktynininkus, o ne apie stabilumo kontrole kokia ji gera neleidzia uzmesti galo ir apsiversti ant posukio "mersedesui" A klases, nes jis nepraeina briedzio testo kitaip. Paziurek video dar karta, pamatysi, kaip tas kamikdze uzsimetineja, ant minksto grunto reikia uzsimesti jei nori rezultatu, taip kaip ralyje. Aisku ant asfalto, tai butu briedas vaziuoti rally stiliumi. Ir ka ta stabilumo kontrole gali pries old school technologijas, kai naudojama tiesiog brutuali galia, brutuali aerodinamika prispausti prie zemes, dalinai blokuotas diferencialas ir panasus negudrus irenginiai + lenktynininko profesionalumas. Beja nesunkiai aplenkiau nissan Z350 ant slapio kelio, nuo sviesoforo su 155+AG opeliu, net girdejau kaip kompas gesina jam varikli del ratu praslydimo
pinkiss 2010-04-05 02:33
Pas nissan v6 variklis 3.5L su 260-300 arkliuku gul tai geriau neskiesk sava pasaku
kiesza 2010-04-05 08:38
sudu backa tas tavi nussanas nes pravaziavs 100k reikia variklio kapitalini daryt kas kainuos puse masinos kainos
punktyras 2010-04-05 09:56
Labai nejaukiai jaustųsi keleivis, sėdintis šalia vairuotojo, tiksliau, šalia vietos, kur turėtų sėdėti vairuotojas nustatančią automobilio padėtį 2 centimetrų tikslumu, nors jos „raiška“ važiuojant ant kalno gali padidėti iki 1 metro. padidėti -> sumažėti Jei skiriamas atstumas padidėja, raiška sumažėja.
bahuriux 2010-04-05 09:59
tai visas bajeris ir buvo tame kad pas ji galas varomas ir lengvas, o pas mane priekis, lijo lietus labai smarkiai taip tik sutapo, beto sakau kad girdejau kaip jam nejo isibegeti, pagal jo variklio garsa. Jei dar nesupratai, apie ka as cia tai isivaizduok draga 50AG priekis varomas pries 500AG galas varomas ant plikledzio.