Netikėta M142 HIMARS paslaptis: kodėl jo priekiniai stiklai skirtingo dydžio? (Foto) ()
Mobilusis paleidimo įrenginys M142 HIMARS, pagrįstas ratine važiuokle, buvo pradėtas kurti dar praėjusio amžiaus dešimtajame dešimtmetyje, tačiau šiandien jis yra vienas grėsmingiausių ir moderniausių ginklų pasaulyje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Įdėmiai pažvelgę į šarvuotą šios transporto priemonės kabiną pastebėsite, kad vairuotojo stiklas yra šiek tiek didesnis nei „keleivio“ stiklas. Kodėl?
Juk konstruktoriai galėjo padaryti stiklus vienodo dydžio. Be to, jei pažvelgsime į kitas instaliacijas, pagrįstas ta pačia FMTV universalia ratine važiuokle, ten pamatysime tą pačią šarvuotą kabiną. Ji turi tuos pačius šarvuotus priekinius stiklus. Be to, jie yra didesni ir vienodo dydžio.
Ir norėdami atsakyti į šį klausimą apie skirtingus priekinius stiklus, reikia apžvelgti HIMARS sukūrimo istoriją.
Iš pradžių gamintojas naudojo standartines šių universalių ratinių važiuoklių kabinas ir šarvuodavo jas iš vidaus. Kabinos langai, turėjo paprastus nešarvuotus stiklus (šiek tiek vėliau buvo sumontuotas priekinis šarvuotis stiklas) – priekiniai stiklai buvo apsaugoti specialiomis šarvuotomis žaliuzėmis.
Šaudymo režimu šios žaliuzės būdavo užsklendžiamos. Tačiau šių žaliuzių problema buvo ta, kad į jas pataikius skeveldrai ar kulkai jos paprasčiausiai užstrigdavo ir negalėdavo atsidaryti. Be to, žaliuzės ribojo vairuotojo matomumą ir nesuteikė jokios papildomos apsaugos.
Vėliau „Lockheed Martin“ vadovybė nusprendė ne tik atsisakyti žaliuzių ant priekinių kabinos stiklų, bet ir kabiną kurti nuo nulio. Taip atsirado atnaujinti HIMARS su mums įprastos formos šarvuota kabina. Šiuose priekiniuose stikluose žaliuzių nebėra. Ir patys stiklai tapo mažesnio ploto, įskaitant šoninius langus ant durų. Jie taip pat tapo stačiakampiai, o jų storis padidėjo 3 kartus.
O dabar priėjome prie skirtingų šių priekinių stiklų dydžių klausimo.
Vairuotojo stiklo dydis yra maksimalus, atsižvelgiant į šarvų lygį. Šio formato šarvuotas stiklas leidžia derinti reikiamą apsaugą ir normalų matomumą. O jis būtų mažesnis, tuomet vairuotojui būtų sunku vairuoti automobilį dėl prasto matomumo.
Kalbant apie HIMARS operatoriaus („keleivio“) priekinį stiklą, jis buvo sąmoningai sumažintas, nes matomumas iš kabinos operatoriui nėra toks svarbus kaip vairuotojui, o antra, priešais operatorių sumontuotas valdymo pultas, kuris dengia didelę priekinio stiklo dalį. Todėl „Lockheed Martin“ inžinieriai nusprendė operatoriui tiekti mažesnį priekinį stiklą.
AFU personnel receive training at Himar in Germany. Observe the interior of the cabin and the level of computerization. pic.twitter.com/tSqd7K4vZJ
— Koba (@Roberto05246129) August 31, 2022