„Nakajima Kikka“: pamirštas Japonijos II pasaulinio karo reaktyvinis naikintuvas, naudotas vos savaitę (Foto, Video) ()
Išlikęs „Nakajima Kikka“ lėktuvo korpusas, eksponuojamas Chantilly mieste, Virdžinijoje, JAV.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
JAV pasiekė daug puikių pasiekimų reaktyviniame aviacijos amžiuje, tačiau atsiliko nuo nacistinės Vokietijos „Messerschmitt Me 262“ ir Didžiosios Britanijos „Gloster Meteor“.
Šie reaktyviniai naikintuvai pradėjo veikti Antrojo pasaulinio karo metu, o amerikiečių reaktyviniai naikintuvai nematė jokios kovos iki pat Korėjos karo.
Tačiau imperatoriškosios Japonijos Antrojo pasaulinio karo eros pastangos kurti reaktyvinius lėktuvus lieka užmirštos. Susipažinkite su „Nakajima Kikka“ – pirmuoju Japonijos reaktyviniu lėktuvu.
„Nakajima Kikka“ (Apelsino žiedas) pirmą kartą skrido 1945 m. rugpjūčio 7 d., jį pilotavo leitenantas Susumu Takaoka. Tai buvo tik diena po to, kai „Enola Gay“ numetė pirmąją atominę bombą ant Hirošimos.
7 August 1945. First flight of the Nakajima Kikka. Japan's first jet-powered prototype aircraft, intended as a fast attack bomber. Powered by two Ishikawajima Ne-20 axial-flow turbojet engines, of 1,047 lbf thrust each. pic.twitter.com/m6EmmkMHVT
— Ron Eisele (@ron_eisele) August 6, 2022
„Karo paukštį“ pastatė „Nakajima Aircraft Company“, geriausiai žinoma dėl torpedinio bombonešio B5N, naudoto Perl Harboro antskrydžiui; Ki-43 „Hayabusa“ naikintuvo (dažnai painiojamas su kur kas garsesniu „Mitsubishi A6M Zero“); ir naikintuvo Ki-84 „Hayate“, kuris buvo pagrindinė paskutinių Japonijos bandymų sustabdyti B-29 bombardavimo reidus dalis.
„Kikka“ įkvėpė pirmasis Vokietijos reaktyvinis naikintuvas Me 262. Japonijos oro atašė nacistinėje Vokietijoje matė daugybę Me 262 skrydžio bandymų ir perdavė entuziastingus pranešimus namo. Tada 1944 m. rugsėjį karinis jūrų laivynas nurodė „Nakajima“ sukurti dviejų reaktyvinį vienvietį atakos lėktuvą.
Specifikacijose buvo nurodytas 205 kilometrų įveikiamas atstumas, jei lėktuvas gabena 500 kilogramų bombą, arba 278 km, kai krovinys 250 kg. Maksimalus greitis buvo stebėtinai „kuklus“ - 696 kilometrai per valandą.
Fiuzeliažo ilgis siekė 8,1 metro, sparnų plotis – 10 metrų, aukštis – 3 metrai, tuščio svoris – 2300 kg, o bendrasis – 4080 kg.
Kaip jau minėta, branduolinė bomba buvo numesta ant Hirošimos dieną prieš pirmąjį „Kikka“ bandomąjį skrydį.
Po trijų dienų „Bockscar“ ant Nagasakio numetė antrąją branduolinę bombą. 1945 m. rugpjūčio 15 d. Japonija pasidavė, ir tą pačią dieną „Kikka“ oficialiai išėjo į pensiją.
Vienas „Kikka“ bandymų metu patyrė avariją. Antrasis prototipas buvo beveik baigtas, o dar maždaug 23 lėktuvų korpusai buvo statomi.
Šiuo metu išlikęs „Nakajima Kikka“ lėktuvo korpusas, eksponuojamas Mary Baker Engen restauravimo angare Smithsonian Udvar-Hazy centre Chantilly mieste, Virdžinijoje.