„Apple“ nori užimti „Microsoft“ vietą (59)
„Apple“ grasina „Microsoft“ užimti jos vietą ir tapti didžiausia technologijų kompanija, rašo Dailymail.co.uk.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vakar akcijų biržoje įvykę pokyčiai kompanijos „Apple“ vertę pakėlė iki 222 milijardų JAV dolerių, o „Microsoft“ vertė nukrito iki 219 milijardų. Kompanijos vertė yra suskaičiuojama padauginus akcijų skaičių iš vienos akcijos vertės.
Kol „Apple“ vadovas Steve’as Jobsas laikė naująją „iPad“ planšetę savo rankose, per jos pristatymą San Franciske, „Apple“ akcijos pakilo 2,8 procento pagal Amerikos „Nasdaq“ biržos indeksą. Tuo pačiu metu „Microsoft“ akcijos nukrito beveik 4 procentais.
„Apple“ kompanijos akcijos dabar kainuoja dešimt kartų daugiau, negu kainavo 2000-aisiais. Kompanijos vertė nuolat kilo kai ši rinkai pateikdavo revoliucingus įrenginius – stilingus ir lengvai naudojamus „iPod“ grotuvus, sumanųjį telefoną „iPhone“ ir nešiojamus kompiuterius „MacBook“. Paskutinį kartą „Apple“ rinkos vertė didesnė už „Microsoft“ buvo 1989 m. gruodžio 19 dieną. Kitą dešimtmetį kompanijos „Microsoft“, kurios operacinės sistemos veikia daugiau negu 90 procentų pasaulio kompiuterių, niekas nesugebėjo pralenkti.
„Apple“ visą šį laiką siekė, kad jos gaminami produktai taptų masiškai naudojami. Nuo 1997 m. ji nuolat investuodavo žymiai didesnes sumas į savo produktus, negu „Microsoft“. Prieš trylika metų, „Apple“ siekė vos penktadalį „Microsoft“ vertės.
Tačiau „Microsoft“ vis dar lenkia „Apple“ pardavimų skaičiumi. Paskutinio ketvirčio duomenimis „Microsoft“ pelnas buvo 14,5 milijardų dolerių, o „Apple“ 13,5 milijardų.
Skolinimosi reitingų agentūroje „Standard & Poor's“, Kalifornijoje įsikūrusi „Apple“, turi puikų indeksą ir pirmąją lentelės vietą užleidžia tik energijos gigantui „Exxon Mobil Corp“.
Deja, vakar „Apple“ sulaukė ne vien tik gerų naujienų. JAV teisingumo departamentas vykdo tyrimą, kuriame aiškinamasi muzikos pardavimo elektroninėje erdvėje niuansai. „Apple“ internetinė muzikos parduotuvė „iTunes“ yra įtariama neatsikaičiusi su kai kuriais atlikėjais ir pažeidinėjanti jų teises.
„Apple“ dominuoja muzikos elektroninėje prekyboje ir įtariama, kad ji neleidžia naujoms dainoms pasirodyti kitoje populiarioje interneto parduotuvėje Amazon.com.
JAV „Apple iTunes“ muzikos parduotuvė yra didžiausias skaitmeninio muzikos formato platintojas ir užima beveik 70 procentų rinkos. „Amazon“ yra antra kompanija rinkoje ir užima mažiau nei 10 procentų rinkos.
„iTunes“ populiarumas išaugo pasirodžius „iPod“ ir „iPhone“. “iPod” vien praėjusiais metais kompanijai uždirbo 17 milijardų dolerių.