Legendinis hidroplanas „Catalina“ atgimsta. Kam JAV jo prireikė (Foto)  ()

Jungtinėse Amerikos Valstijose Antrojo pasaulinio karo projektas „Catalina“ buvo atgaivintas, ieškant lėktuvo karui ant vandens.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Potencialiame kare su Kinija aerodromai bus pirmieji Kinijos taikiniai, todėl JAV reikia lėktuvo, galinčio nusileisti ant vandens. „Catalina II“ galėtų būti vienas tokių.

Amerikiečių kompanija iš Floridos planuoja paversti legendinį Antrojo pasaulinio karo hidroplaną moderniu gaminiu, kuris turėtų atlikti orlaivių operacijas.

Apie tai praneša „The War Zone“.

Naujos kartos amfibinis orlaivis (angl. Next Generation Amphibious Aircraft, NGAA) yra dviejų turbosraigtinių amfibinių orlaivių projektas, pagrįstas Antrojo pasaulinio karo „Catalina“. Tarp jo užduočių buvo: patruliavimas jūroje, transportavimas, paieškos ir gelbėjimo operacijos.

„NGAA Catalina II yra moderniausias amfibinis orlaivis su pažangiais varikliais ir aviacijos elektronika, kuri suteiks tokių galimybių, kokių šiandien negali suteikti jokia kita amfibija“, – sakė „Catalina Aircraft“ prezidentas Lawrence'as Reece'as.

 

Būtent ši įmonė turi PBY-5 sertifikatus amfibiniams orlaiviams kurti. Leidinys rašo, kad „Catalina“ lėktuvo kūrimas gali būti labai savalaikis, nes JAV ieško nuo kilimo ir tūpimo takų nepriklausomų orlaivių. Nes kilus karui su Kinija pirmieji taikiniai greičiausiai bus oro uostai ir aerodromai.

JAV oro pajėgų specialiųjų operacijų vadovybė dabar išbando vadinamąjį MC-130J amfibiją (angl. Amphibious Capability, MAC). Tai MC-130J, paverstas vandens lėktuvu. Tačiau iki pradinio šios koncepcijos pademonstravimo liko mažiausiai dveji ar treji metai. Visgi, vandens lėktuvo galimybės bus ribotos, palyginti su būsimuoju „Catalina II“.

 

 

„Catalina Aircraft“ pranešė, kad kuria dvi „Catalina II“ versijas – vieną komerciniams klientams, kitą – kariuomenei. Karinis orlaivis svers 18 tonų, turės du turbosraigtus, galės nusileisti į 0,9 metro aukščio bangas ir judėti iki 18,5 km/h greičiu.

Pirmasis lėktuvas JAV kariuomenei turėtų būti pristatytas iki 2029 m. Jis galės pakilti nuo vandens, smėlio, ežerų, upių, įlankų ar įprasto kilimo ir tūpimo tako.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(10)
(0)
(10)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()