Lietuvoje galinga sėkmės istorija. Kas nutiko su energetika  (2)

VšĮ „Žiedinė ekonomika“ yra aplinkosauginė nevyriausybinė organizacija, dirbanti ties Lietuvos ekonomikos transformacija į klimatui neutralią ir žiedinę ekonomiką nuo 2016 m. Itin palaikome gaminančių vartotojų plėtrą, nes taip yra sukuriama nauda vietos gyventojams ir Lietuvos ekonomikai bei didinama energetinė nepriklausomybė.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Remiantis „Litgrid“ ir ESO liepos pabaigos duomenimis iš maždaug 873 MW saulės elektrinių prijungtų prie elektros tinklų net apie 780 MW (arba 89 %) priklausė gaminantiems vartotojams (įskaitant nutolusius).

Tai yra sėkmės istorija, nes gaminantys vartotojai save aprūpina elektros energija ir turi finansinę naudą, kurią dažniausiai naudoja toje pačioje Lietuvos ekonomikoje, kuri yra skatinama. Tuo pačiu, mažinama elektros energijos paklausa iš biržos, tai jos kaina reikšmingai mažėja, ir taip sutaupomos didžiulės sumos visiems vartotojams.

Taip pat, kuo daugiau elektrinių ir decentralizuotas elektros tiekimas, didėja energetinis visos sistemos saugumas. Galiausiai, gyventojai, turintys saulės elektrines, dažnai optimizuoja elektros energijos vartojimą bei stipriai palaiko atsinaujinančios energetikos plėtrą Lietuvoje.

Faktinė situacija yra kardinaliai priešinga nei ta, kurią bando įpiršti atsinaujinančios energetikos projektų vystytojai, kad tik jų pastatomi saulės parkai padėtų sumažinti elektros energijos kainas. Kol kas komercinių parkų yra vos daugiau nei 10 %.

 

Prie šios gaminančių vartotojų plėtros itin prisideda „net metering“ apmokestinimo schema, kuri leidžia gaminantiems vartotojams įvertinti reikiamas investicijas ir galimą atsipirkimą. Tolesnis jos išlaikymas padeda didėti gaminančių vartotojų skaičiui.

Domantas Tracevičius, VšĮ „Žiedinė ekonomika“ vadovas

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(10)
(7)
(3)

Komentarai (2)