Prasidėjo didžiausias kamštis prie Panamos kanalo. Situacija katastrofiška. „Jei neprisitaikysime, mirsime“  ()

Didžiulė laivų flotilė įstrigo didžiausioje pasaulyje spūstyje Panamos kanale – ir iki šios naujos vandens spūsties pabaigos gali būti likusios dar bent kelios savaitės.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kaip rašo „Wall Street Journal“, garsiajame žmonių iškastame kanale laukia daugiau kaip 200 laivų, norinčių juo praplaukti, nes dėl didžiausios per šimtmetį sausros jo tranzitas ir toliau stringa.

Kaip pažymima pranešime, beveik 82 kilometrų ilgio kanalas priklauso nuo lietaus vandens, kuris jį papildo. Kai lietaus nepakanka, kanalą kontroliuojančios valdžios institucijos, siekdamos taupyti vandenį, turi sumažinti eismą per kanalą, o tie, kuriems leidžiama juo plaukti, turi mokėti didesnius mokesčius.

Šiuo metu per parą per kanalą gali plaukti ne daugiau kaip 32 laivai, t. y. mažiau nei anksčiau, kai vidutiniškai plaukdavo apie 36, kai vandens pakakdavo, kad kanalas, kuris per parą sunaudoja daugiau kaip 190 mln. litrų, veiktų visu pajėgumu.

Praėjusį mėnesį paaštrėjus sausrai, kanalo administratorius Ricaurte Vásquez Morales per spaudos renginį sakė, kad eismo apribojimai gali būti taikomi iki metų pabaigos, ir pridūrė, kad dėl to kanalas neteks apie 200 mln. dolerių pajamų.

Vásquez Morales teigė, kad sausra rodo ne tik reguliavimo ir finansines problemas, bet ir vieną didžiausių kanalo egzistencinių grėsmių.

„Turime rasti kitų sprendimų, kad išliktume svarbiu tarptautinės prekybos keliu“, - sakė jis liepos mėn. vykusiame spaudos susitikime. „Jei neprisitaikysime, mirsime.“

 

 

Kaip pažymi „Wall Street Journal“, šiuo metu tiek Atlanto, tiek Ramiojo vandenyno pusėje norint įplaukti į kanalą reikia laukti maždaug 20 dienų, todėl kai kurios laivybos bendrovės ieško alternatyvių maršrutų, o kitos moka didelius papildomus mokesčius, dėl kurių jų gabenamos prekės kainuoja dar brangiau.

Kad ir kaip žiūrėtumėte, Panamos kanalo padėtis yra visiška tragedija, o dėl klimato kaitos didėjant sausroms, tokios problemos taip pat taps vis opesnės.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
Autoriai: Edvardas Rimšelis
(5)
(7)
(-2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: