Žuvo JAV jūrų pėstininkai. Skelbiamas šiurpus įvykis  ()

Vienu metu MV-22 aktyviai dalyvavo Amerikos pajėgų operacijose Irake. Tačiau tuo metu ekspertai aptiko nemažai rimtų mašinos veikimo trūkumų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Unikalus JAV orlaivis – lėktuvo ir sraigtasparnio hibridas MV-22B „Osprey“ su 23 JAV jūrų pėstininkais sudužo prie šiaurinės Australijos pakrantės. Žuvo trys JAV jūrų pėstininkai.

Kaip pranešė Australijos gynybos ministerija, incidentas įvyko Melvilio saloje rugpjūčio 27-osios rytą per kasmetines „Predator Run“ pratybas, kuriose dalyvavo 2500 karių iš Australijos, JAV, Rytų Timoro, Indonezijos ir Filipinų.

Pranešama, kad dar mažiausiai penki kariai buvo sužeisti. Turimais duomenimis, Australijos kariai nelaimėje nedalyvavo. Įvykio priežastys šiuo metu tiriamos, vyksta gelbėjimo darbai.

Šis incidentas yra antrasis lėktuvo incidentas šį mėnesį po Australijos sraigtasparnio „Taipan“ katastrofos prie šiaurinės Kvinslando krantų rugpjūčio pradžioje.

„Defbrief“ apžvalgininkai rašo, kad tai ne pirma „Osprey“ avarija. Pernai kovą JAV jūrų pėstininkų korpuso sraigtasparnis MV-22B „Osprey“ su keturiais žmonėmis sudužo Norvegijoje dalyvaujant NATO pratybose „Cold Response 2022“.

Kuo įdomus MV-22B „Osprey“

MV-22B „Osprey“ įtrauktas į įdomiausių amerikietiškų mašinų sąrašą, nes tai lėktuvo ir sraigtasparnio hibridas, vadinamasis tiltrotorius. Jo projektavimas pradėtas dar 1986 m. Pirmasis skrydis įvyko 1989 metais, tačiau po sėkmingų bandymų 1992 m. įvyko nelaimė, po kurios penkerius metus buvo nutraukti skrydžio bandymai.

 

Kaip paaiškėjo, tiltrotorius pateko į „sūkurių žiedus“ – tuo metu dar netyrinėtą reiškinį, kuris pasitaiko sraigtasparniuose, kurie skrenda nedideliu greičiu, bet leidžiasi dideliu vertikaliu greičiu. Tuo pačiu metu pagrindinio rotoriaus mentės pradeda kristi į sūkurinį srautą, kurį prieš tai sukūrė pats pagrindinis rotorius, todėl menčių kėlimo jėga smarkiai sumažėja.

Šis reiškinys pasireiškė skirtingais aukščiais ir greičiais. Nepaisant nustatytos rimtos techninės problemos, nedidelė V-22 „Osprey“ gamyba buvo tęsiama, o įrenginio dizainas buvo tobulinamas.

Amerikiečių pajėgos naudojo įrenginį karo veiksmų Irake metu. Pasak V-22 programos vadovo pulkininko Matthew Mulherno, orlaivių panaudojimo sėkmė operacijose Irake pranoko visus lūkesčius. Tuo tarpu vėliau paaiškėjo, kad aktyvus šių orlaivių naudojimas padidino kai kurių konstrukcinių elementų susidėvėjimą, tikriausiai dėl smulkaus smėlio. Varikliai buvo ypač susidėvėję – per mažiau nei 7 darbo mėnesius Irake MV-22 buvo pakeisti mažiausiai 6 varikliai.

 

Apskritai tiltrotoriaus lėktuvo kritikai pažymi, kad šis įrenginys turi daug silpnų vietų – mažas agregatų patikimumas, didelis detalių susidėvėjimas, reikalaujantis didelių remonto išlaidų, tikimybė patekti į „sūkurių žiedą“, trūksta galingų puolamųjų ginklų, apribojimai naudoti aukštai kalnuose (pavyzdžiui, Afganistane) ir kt.

„Pati sistema yra gera, tačau atskiri jos elementai yra nepatenkinami“, – sakė Mulhernas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(7)
(1)
(6)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()