Į orą pirmąkart pakilo Liuftvafės lėktuvas – robotas „Euro Hawk“ (Video) (2)
JAV koncernas „Northrop Grumman“ pranešė apie sėkmingą pirmąjį Europos šalims skirtos žvalgybinio bepiločio lėktuvo „Global Hawk“ modifikacijos „Euro Hawk“ skrydį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Euro Hawk“ pakilo į dangų iš „Northrop Grumman“ gamyklos Palmsdeile (JAV, Kalifornija) aerodromo. Skrydis truko 2 valandas, lėktuvas buvo pakilęs į 10 kilometrų aukštį.
Stratosferinis lėktuvas nusileido Kalifornijos valstijoje esančioje JAV karinių oro pajėgų Edwardso bazėje, teigiama bendrovės pranešime. Šioje bazėje bus atlikti visi privalomi jo bandymai prieš perduodant Liuftvafei – Vokietijos karinėms oro pajėgoms.
„Euro Hawk“ buvo sukurtas „Global Hawk block 20“ modifikacijos pagrindu. Šiame elektroninei žvalgybai skirtame bepiločiame lėktuve bus sumontuota Europos koncerno „EADS Defense&Security“ pagaminta žvalgybinės paskirties SIGINT įranga.
„Euro Hawk“ gali skristi nenusileisdamas apie 36 valandas, maksimalus jo pasiekiamas aukštis – 20 kilometrų, skrydžio atstumas be nutūpimo – 25 000 kilometrų, didžiausias greitis – 800 km/h.
Anksčiau JAV karinių oro pajėgų tarnyba buvo pranešusi, kad „RQ-4 Global Hawk“ lėktuvai, iki šiol be nusileidimo skraidę iš JAV į Iraką ir Afganistaną, pradėjo naudoti vadinamąjį šiaurinį maršrutą Arkties regione. Dėl to esą žymiai sutrumpėjo skrydžio laikas, labiau taupomi resursai. Kadangi pats trumpiausias oro kelias iš Kalifornijos per Kanadą į Afganistaną driekiasi tiesiai virš Sibiro, manoma, jog „Global Hawk“ gali dideliame aukštyje skraidyti virš Rusijos teritorijos.
„Euro Hawk“ kūrimo programą finansuoja Vokietijos vyriausybė, tam išleista apie 559 mln. JAV dolerių. Liuftvafė ketina įsigyti 4 tokius lėktuvus. Manoma, kad jie Vokietijos kariuomenei bus pateikti 2016 – 2017 m.
Šiame vaizdo siužete - pirmasis „Euro Hawk“ skrydis.