Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
donatasv 2023-09-25 18:31
Tai mes dar negreitai persiversim per 5 proc vien dėl infrastruktūros. Mažieji miestai tikrai neskuba su krovimo stotelėmis. Nemokamas krovimas šioje vietoje vis dar kiša koją.
immortallt 2023-09-26 09:52
Problema yra ne paklausa, o pasiūla. Masinis pirkimas būtų vykęs ir prieš 5 metus, jei tik kiekis būtų pasiūlytas. Tai labai juokingai visi straipsniai ir atrodo, kad pardavė rekordinį kiekį ar pan. Pardavė viską ką pagamino, kaip ir dešimtmetį iki tol. Problema, kad gamybos neužtenka.
donatasv, krovimo infrastruktūra atsirasti gali labai greitai, įrengti nėra sudėtinga. Brangiausia dalis dažniausiai yra gerbūvis. Jei itin didelės galios stotelė, tai elektros kabelį nutiesti, ką gali padaryti per 30 dienų. Esamos infrastruktūros didelė dalis neišnaudojama. Miesteliuose mažuose ne ant magistralinių kelių ilgai nebus rimtesnės infrastruktūros, nes mažuose miesteliuose dauguma gyvena individualiuose namuose. O jei toliau važiuoti - privažiuosi magistralinius kelius. Tai lieka nebent butuose gyvenantys. Bet butuose gyvenantys mažuose miesteliuose nėra tie, kurie anksti pirks elektromobilius, tai dažniausiai skurdžiausiai gyvenantys asmenys.
donatasv 2023-09-26 12:05
Ne šioje vietoje aš nešneku apie totalius kaimus. Imkime paprastus miestelius kaip pvz Kalvarija, Vilkaviškis, Šakiai, Skaudvilė, Šilutė ir t.t. turime lėto krovimo stoteles bet pravažiuojančiam transportui tai nėra palankus krovimo būdas. Vietiniams gal bet pravažiuojant sustot ir krautis kelias valandas nu neišeitis. Pats įsivaizduok situaciją kas būtų jei 50+ km spinduliu turėtume vieną šlangą kurui užsipilt kuri jei būtų užimama tai minimum pusei valandos ir daugiau. Skatina valstybė plėst lėtą krovimą mano požiūriu labiau nei greitą. Kas realiai yra ne logiška. Toks vaizdas, kad gyvenimas vyksta tik Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir magistralėje tarp šių miestų. Jei tau reik išsukt iš kelio žmogus su elektromobiliu yra įspaudžiamas į labai siauras rėžias mažam atstumui arba papildomu lanku iki didesnio miesto, kad aplamai galėtum suvažinėt pirmyn ir atgal. Vasarą visa ši situacija dar dar gali kentėt atstumas didesnis bent 30 proc. bet žiemą problema suaštrėja ir labai smarkiai.
Tarkim keliavome į Telšius sukome pro tauragę 30km lanką, kad galėtume pasikrauti. Atvažiavome radom 3 automobilių eilę prie 2 turimų stotelių kas belieka? 2 valandos sėdėjimo ir laukimo... Situacija yra tragiška šiuo klausimu regionuose ir su tokiu valstybės požiūriu ji greit nesikeis.
Tarkim Jurbarkas renovavo stotį ir pastatė vieną krovimo stotelę... kur logika? Ten turėjo būt minimum 5 ladai po 100kw, kad būtų atsižvelgiama į ateities poreikius.
Benediktas 2023-09-26 12:09
Jei turi krovimą prie namų - tai kiekvieną dieną išvažiuoji iš namų su "pilnu baku".
Aš nesuprantu donatasv, kodėl tu pirkai elektromobilį? Ar nepirkai?
donatasv 2023-09-26 12:12
90 % mano kelionų užtenka pilnai. Tai ką man dabar išbraukt likusius 10proc ir važiuot autobusu ar pirkt dyzelį? Logika kaip pas mažą vaiką.
immortallt 2023-09-26 12:28
Tai ant magistralinių kelių turi rastis ultra greitas krovimas, vos ne dabartinėse kolonėlėse ar pakeliui, bet ne pačiuose miesteliuose. Čia tikrai dar trūksta. Ir tas atsiras, kai autostradoje esančios krovimo stotelės pataps pelningos. Dabar įrengimas ant mažesnių srautų krovimo stotelių baigsis tuo, kad nedengs net galios mokesčio surenkamos pajamos.
donatasv 2023-09-26 12:42
Tai čia ir klausimas kas pirma višta ar kiaušinis. Valdžia stume išlipt iš dyzelio bet realiai nėra į ką įlipti arba kaina kosminė. Dabar šeimoje išlaikom dyzelį vien dėl valdžios nekompetencijos... kuriems svarbu užsidėti varnelę, kad padariau, o ką ar kaip padariau niekam neįdomu. Verslas į regionus neis nes ten atsipirkimas bus ilgas valstybė šioje vietoje turėtų būt suinteresuota kamšyti skyles, o elgesi visiškai priešingai.
100kw realiai jau užtenka pasikrauni pakankamai greitai. Greičiau aišku geriau bet čia jau nėra bėda.
immortallt 2023-09-26 13:59
Tai ir ateis, nusimatę pinigų stotelėms valstybė, tiek daugiabučių kiemuose lėtoms, tiek ir magistralėms. Savivaldybėms pinigų buvo ir anksčiau skirstę, tik kad vietinės valdžios nesąmonių pridarė su tais pinigais ir dauguma susistatė prie savivaldybės pastato.
Tik dabar sakyčiau bet kokį automobilį pirkti, nesvarbu VDV ar EV, naują ar seną, blogas metas.
donatasv 2023-09-26 14:40
Viskas tvarkoje pastatė centruose prie kultūros centro dažniausiai ir jei yra 2 ar 3 stotelė dar kažkur kur vyksta didesnis žmonių sanbūris čia problemos nėra svarbu kad būtų, tarnauja ir miestui ir pakeliui prasukančiam. Jei važiuoji ne magistralia tai vistiek neišvengiamai privažiuoji nedidelį miestelį. Čia reikėjo pastatyti, kad ir centre miestelio bent jau 50kw dc stotelę. Ne ac stoteles kaip dabar yra įrengta. Ac stotelė ir gali turėti gražius skaičius kaip, kad 40+ kw krovimo spartą. Bet čia yra valdžios nesupratingumas, kad retas kuris ev ac jungtimi gali priimti tokį krovimą. Kaip paklausai seimo ar komiteto posėdžių tai atrodytų lochų gauja priėjo kurie gyvenime ev nėra vairavę ir dabar sprendžia problemą... Duotai jiems pora mėn pasisukinėt po Lietuvą su EV garantuoju užgiedotų kitaip. Visuomenėje vis dar išlikus nuostat, kad krausi greitai sudroši bateriją, nieko panašaus. Realybėje pats didžiausias baterijos žudikas yra temperatūra. Nuo 20 iki 80 proc kraunu jau metus laiko vien tik dc jungtimi retais atvejais iki 100 įkraunu ir nėr jokių problemų. Statykit ac jungtis prie namų, daugiabučių ir panašiai viskas tvarkoje, visur kitur valstybės suinteresuota turėtų būt prakišinėjant DC. Tas keistas įsivaizdavimas sustojau prie krautuvės, išsitraukiu laidą, bėgu pasijungiu, einu apsipirkt 10 20min grįžtu atsijungiu susipakuoju purviną laidą kišu į bagažnyką ir pasižiūri kiek užkrovė... 3 proc... kiek ilgai taip kaišiosi? Iš patirties pasakysiu 1 kart gyvenime. Toliau nusispjausi nuvažiuosi į dc stotelę pastovėsi 20min ir toliau nesukdamas galvos važiuosi. Darbas namai mažiausia problema. Ilgesnės kelionės sudaro kliūtis.
donatasv 2023-09-26 16:37
Vakar man rodos buvo energetikos ir darnios plėtros komisijos posėdis, kur buvo nutarta leisti elektros tiekėjo krovimo stotelėse naudoti savo sukauptas kwh iš saulės, taip sumažinant kainas kraunantis ev. Tai šioje vietoje labai puikus paskatinimas pirkt ev ir važiuot pakankamai pigiai. Tik visi tiekėjai neprikiš lėto krovimo ant kiekvieno kampo. Jei norėsi taupyti turėsi važiuot į greito krovimo stotelę. Švedija, Norvegija šioje vietoje turėtų būti pavyzdys. Stovi parkingai 5/10 ir daugiau dc stotelių po 100/300kw ir visi važiuoja pasikrauna, lėtas krovimas nelabai propaguojamas. Čia aš suprantu valdžia gilinasi ir dirba žmogui, gali pirkt ev važiuot ir nesukt galvos. Tokiu principu vadovaitūsi mūsų valstybė jau seniai būčiau atsisakęs dyzelio. Negali keikti su atsinaujinančia energetika dirba tinkama linkme bet su krovimo stotelėmis tikrai bėda.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Mano, jog dabar prasidės masinis elektromobilių pirkimas: jų kiekis kai kur padidės dramatiškai