Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Vizitas 2010-08-21 15:52
Pansi situacija su zaidimais. Jei labai patiko zaidimas nupiratautas tai ir nusiperki noredamas paremti kurejus. Labiausei nuo piratavimo nukencia visa kas nera verti tu prasomu pinigu.
Sloth 2010-08-21 15:57
Būtent, juokingiausia, kai verkia visokios yvos, neva jų dainas žmonės "vagia", abejoju, ar tie žmonės, kurie jų klauso apskritai internetu naudojasi...
gymka 2010-08-21 16:11
„Jei aš pavogsiu iš A, A gali pavogti iš manęs – todėl vogti neapsimoka“ kitas kampas: "A pavoge is manes ir pragere, tai as pavogsiu is B, nes A pavoge is manes", "A jau prisivoge tiek jog nebeturi kur det pinigu, kodel as is jo negaliu vogt?"
siaip straipsnis geras, bet sita mintis su "A" man nepatiko, musu(lietuviu ir visu kitu trecio pasaulio saliu gyventoju) galvose tikrai nera tokios minties...
Patriotas 2010-08-21 17:27
Labai grazus filosofinis pamastymas, bet realiai skaitmeninio turinio kopija nera tiesiogine vagyste autorines puses atzvilgiu. Arba tai kada nors bus suvokta, arba ir toliau si problema egzistuos, kaip egzistuoja maziausiai pastaruosius 5 metus, nes iskyrus zodzio "vagiai" linksniavimo, autorine puse nelabai ka del to daro, ar iesko nauju, inovatyviu ir lanksciu sios problemos sprendimu.
Wolfy 2010-08-21 18:45
Idomus traipsnis,nors kai kurioms mintims ir nepritariu.As asmeniskai,nieko blogo nematau,jei pasidarau kopija ir jei turiu pinigu, ir ji ju verta,tai ir nusiperku.
MaNolietuva 2010-08-21 19:08
Labai jau moralizuojantis straipsnis, verčia nusišypsoti. Bet tokia jau ta mūsų psichologija, sunku ją paaiškint.
Astral 2010-08-21 20:15
Tavo zmona turiu dziunze. Manau teisinga butu jai uzdet mokesti uz vertimasi prostitucija, gi visa tam skirta iranga jau yra. O va tie pinigeliai galetu keliau pvz is seks vergijos istrukusioms merginoms remti.
Tamstai taip pat reiktu uzdet mokesti uz isprievartavimus, o pinigeliai keliautu i isprievartautu asmenu remimo fonda. Gi tam reikalinga iranga turi.
Argi ne kilnus tikslai?
Taigi gal baigiam viena karta bausti zmones uz tai, ka jie GALI padaryti
kionig 2010-08-21 20:18
As sakiau, kad reikia kovoti, kad piratavimas tapu legalus. Kas apie sazine, tai bande mus univere sugedinti ir kvieti jungtis prie sarmatijos. Kas tai padare ? O gi visi ir toliau naudoja lauztus windausus
zet 2010-08-21 20:23
Pilnai pritariu. Kas neturi pinigu, tai taip ir taip netures. O jei geras produktas: muzika, daina, zaidimas, kino filmas - uz tai negaila sumoketi pinigu ir nueiti i kina ar isigyti albuma. Tad tie nuostoliai laibiau yra: kas butu jei butu. Kas butu, jei visi, kas atsisiuncia 10 filmu i diena su siema eitu kas diena i 10 kino filmu. Praktiskai fantazija
Patriotas 2010-08-21 20:24
Mano nuomuone, su sovietu valdzia si problema is vis nesusijusi. Pirma, tai dabartine problema remiasi nematerialaus turto kopijavimu, ir tai neturi nieko bendro su fiziniu objektu "vogimo ipratimu" sovietmeciu, tai paliudija ir tai, kad si problema yra globali, o ne tik postsovietiniu valstybiu (kuriose, beje piratavimas yra didesnis, taciau del socialiniu faktoriu). Antra, kuomet ispopuliarejo skaitmeninio turinio dalinimosi technologijos internetu Lietuvoje, jau buvo uzaugus nauja karta nepriklausomoje Lietuvoje, tad sovietmetis cia irgi mazai "zaidzia", nekalbant apie tai, kad is vis daznas, naudodamas nelegalias kopijas, net NEZINO, kad tai nelegalu, kalbant apie skaitmenini turini.
zet 2010-08-21 20:24
o knyga atsispausdinti yra autorine vagyste? ar knygos paskolinimas draugui paskaityti?
Na tai fck....
Aphex 2010-08-21 21:22
Wolfy 2010-08-21 22:31
Vienintele cia puiki mintis mano sutikta.
mobilunkas 2010-08-21 22:44
tai ir bibliotekas, muziejus ir pan priskirkim prie didziausiu vagiu, paskaitei binbliotekos knyga ir nenusipirkai, nebutu muziejaus, gal koki paveiksla butum pirkes kad ne taip nyku butu namie. manau nereikia maisyt fiziniu objektu vagystes nuo informaciniu. nes ir dainu kurejas ne pats kuria CD, grotuvus, o jais pasinaudoja savo pvz muzikos skleidimui. Gal apmokestinkim kurejus kad jie moketu mokescius grotuvu gamintojams ir panasiai? juk nieks nepirktu grptuvu jei nebutu ka per juos leist
MiSiPe 2010-08-21 23:31
Visiškai sutinku su autoriumi. Labai aiškiai paaiškino, kaip šiu atveju, veikia mūsų smegeninė. Nieko nekaltinu, pats piratauju, bet suprantu kad reikia keistis. Ankščiau galvodavau, kad visi tokie produktai, kuriuos galima nukopijuoti, negali būti "pavogti", tačiau kai pats pradėjau programuoti/filmuoti, supratau, ką tai reiškia. Kiek vargo, kančių, bemiegių naktų tai kainuoja . Reikia keistis, reikia keistis...
Bukiškis 2010-08-22 01:04
Na, pabandysiu pasakyti savo nuomonę šiuo klausimu:
1) Aš esu už nemokamą intelektinę nuosavybę mokiniams ir studentams. Man net sunku įsivaizduoti, koks gūdus miškas būtų Lietuvoje, jei nebūtų visos informacijos, kurią mokamai arba "pasiskolindami" gauna jauni žmonės. Viena yra pramoginė informacija: muzika, filmai, knygos, kurie labai prisideda prie jaunimo akiračio išplėtimo, supratimo, kad yva ir visos kitos nėra tai, ką reikia vertinti. Antra, tai yra informacija, kuria naudojamės mokymuisi: knygos, straipsniai, programinė įranga. Universitetai kolkas negali visko nupirkti, o studentai tuo labiau ne visi gimė turtingose šeimose. Be to, jaunimas viskuo domisi, bando daug dalykų vienu metu. Ir didžiąją dalį labai greitai pamiršta, randa kitus dalykus. Manau, kad yra labai sveikintina tai ir nemanau, kad ieškantis žmogus turėtų mokėti už kiekvieną dalyką, kurį pabando, bet vėliau visiškai jo nenaudoja.
Šiaip, manau, kad valstybė galėtų tai kompensuoti autoriams dalį "nuostolių", kaip kompensuoja transporto paslaugas, studijų kainą ir panašiai. Kaip mokesčių mokėtojas sutikčiau, kad mano pinigai būtų investuoti į jaunos visuomenės švietimą.
2) Manau, kad didelė problema yra tai, kad pirkti yra LABAI sudėtinga. Reikia turėti kreditinę kortelę, reikia turėti joje pinigų (jei neturi, turi persivesti pinigus ar net eiti į banką), reikia registruotis, ieškoti, kur nusipirkti ir galiausiai laukti, kol parsisiųs. Kaip žinia torentais siųstis iš Lietuvos kartais gali būti dešimt ar dar daugiau kartų greičiau, nei iš kokio nors užsienio serverio. Reiktų visą pirkimą padaryti kuo paprastesnį (netgi gal dar paprastenį, negu "vogimą"). Žmonės yra tinginiai, todėl tikrai nemaža dalis tiesiog darys taip, kaip yra paprasčiau.
3) Kaina. Na, čia nėra labai daug diskusijų. Visi sutinka, kad eiliniam lietuviui yra praktiškai neįmanoma susipirkti visos intelektinės nuosavybės, kurią jis parsisiunčia nemokamai. Tačiau yra daug pavyzdžių, kur kūrėjai sugalvojo labai gerų išeičių: Radiohead, kurie pardavinėjo savo albumą už tiek, kiek nori mokėti perkantysis; AppStore, kur yra tokia konkurencija tarp programinės įrangos gamintojų, kad labai daug reikalingų programėlių gali nusipirti už vos du - tris litus; Ir nemažai kitų pavyzdžių. Manau, jog įmanoma padaryti kainą prieinamą visiems ir iš to gal netgi dar daugiau uždirbti.
4) Kai parsisiunti nemokamai, gali naudoti, gali išvis net pamiršti apie tą dalyką ir niekada jo neperžiūrėti. Iš čia kyla dar vienas pastebėjimas: kai vagi, nereikia galvoti ar tikrai tau reikia to daikto ir ar verta už jį mokėti pinigus. Tai yra labai ydingas ir bukinantis mąstymas. Tačiau vėlgi: žmonės ir taip pavargę nuo visokių rūpesčių, todėl tokia išeitis jiems yra paprasčiausia. Šiaip, idealiausia, kai žmogus, supratęs, kad ta informacija jam įdomi ar reikalinga, ją nusiperka. Galbūt yra koks nors būdas tokį mąstymą po truputį perteikti kitiems?
Aš pats nesu senas, vos prieš metus baigiau universitetą. Galiu pasakyti, kad mokydamasis buvau netgi priverstas vogti, nes kitaip būčiau tiesiog negalėjęs mokytis. Taip, aš vis dar vagiu muziką, filmus, programas. Bet. Po truputį stengiuosi pirkti. Turiu nusipirkęs gal kokius 5% savo fonotekos, turiu netgi legalią OS, kurią pirkau atskirai (neskaitant senesnės, kurią gavau su kompiuteriu), galiu pasidžiaugti, kad esu išleidęs gal kokį 100$ iPhone programėlėms ir neturiu nei vienos nelegalios. Tai yra labai nedaug, bet po truputį daugėja.
Kartais reikia tiesiog suprasti, kad taip labai mėgsti vieną ar kitą dalyką, jog kartais gali nesuvalgyti tos picos ar hamburgerio, ir paremti tą žmogų ar komandą, kurios darbas tau yra svarbus.
Šiuo metu aš esu vis dar skolingas superinei komandai, kuri sukūrė žaidimą "Machinarium". Jei dar nežaidėt jo, tai pažaiskit ir nusipirkit. ;) Greitu laiku, grąžinsiu skolą.
Taip, galbūt galima mąstyti, kad mes trumpam "pasiskolinam" iš kūrėjo, o vėliau grąžinsim. Bet stenkimės ir tikro grąžinti. ;)
Tiesa, pamiršau paminėti, kad pirkti informaciją yra labai smagus jausmas. Pabandykit, jei dar nebandėt. ;)
bullka 2010-08-22 01:14
Pritariu ir as. Reikia keistis failais.. reikia.
O straipsnis - svaigalai kazkokie. Dar didesni komentatoriu svaigalai, kad patikes turinys yra nusiperkamas. Zmones nepiratauja tik tada, kai neturi kitos iseities (visom prasmem; pasukit galva). Visais kitais atvejais - piratauja. Kitaip nebus.
Webbus 2010-08-22 01:47
Na is tiesu yra labai daug piratavimo faktoriu.
Visu pirma tai yra nebaudziamumas. Zinoma, kokioje JAV visiskai kitaip nei pas mus, bet Lietuvoje gali buti uztikrintas kad niekas taves nepagaus. Cia tas pats kas atidaryciau papuosalu parduotuve, sudeciau brangiausias prekes i vitrinas, o vitrinu nesaugociau, be stiklo be nieko, kiekvienas praeinantis galetu paimti. Tokiu atveju zinoma zmones ir ims eidami pro sali (gal is pradziu tik drasiausi vagys vogs, taciau kai kritine mase pamato jog tie vagys nebaudziami - ir jie prades vogti praeidami pro mano papuosalu parduotuve). Esme tame, kad nera tokiu technologiju sprendimu kurie eliminuotu lengva piratavima. O jei piratauti butu sudetinga (pvz daug pastangu reiktu ideti kad atsisiusti kokia viena daina, ar "nulauzineti" ka nors kas uztrunka - tada pagalvotum ar tau labiau apsimoka sumoket 2 litus uz daina ar pvz praleist 5 min "lauzdamasis" ar "crakindamas" ka nors kad jos paklausytum (cia viskas tik kaip pvz
Piratavimas jau LAABAI atsiliepe PC zaidimu rinkai. Paprasciausiai nauji zaidimai neisleidziami ant PC (geriausiu zaidimu kurejai nebeisleidzia "grandu"). Nebent tai butu koks MMO (skirtas internetui, kur privalai susimoketi menesini mokesti). Nors stai ant visokiu Playstation, xBox ir kt. konsoliu - zaidimu pilna, jie kainuoja zveriskus pinigus ir neimanoma (arba tikrai nelengva) piratauti.
Is esmes as pats esu uz nemokama intelektine nuosavybe. Bet tiesiog reiktu atskirti privacius ir verslo naudotojus. Jei man pvz reikia kokios nors programos, pvz PhotoShopo kad padaryciau koki maza korekcija vienoje nuotraukoje, kodel man neatsisiuntus ribotu galimybiu PhotoShopo versijos? O jei jau su ta programine iranga daraisi sau pinigus ir reikia pilno funkcionalumo - buk malonus ir susimokek. Taip pat su muzika. Kodel negalima atsisiusti dainos ar vaizdo klipo labai prastos kokybes, tarkim kokiu 88 kbit/s nemokamai. O jei esu tikras grupes fanas ar noriu geresnes kokybes - susimoku pora litu uz 360 kbit/s. (velgi cia tik pvz)
Bet didziausias (man asmeniskai) barjeras yra tas, kad nuo paauglystes i krauja yra iauges toks nusistatymas, kad uz internete rasta informacija nemokesiu. Tarsi kvailas principas, kad internete viskas turi buti nemokama. Aisku, paauglysteje ir pinigu tam nebuvo, todel visa tai liko ir dabar
Ir dar veikia tas faktorius (kaip cia kazkas jau paminejo) kad nelegaliai atsisiusti yra daug paprasciau. Noredamas ka nors nusipirkti, turiu pereiti per visus tuos saugumo reikalavimus, kokius tris kartus paspausti "i agree with terms", registracijos, patvirtinimai (el. pastu, jei perki ka nors didesnio - buna ir paskambint turi). Galu gale buna net taip kad lauki kokio nors patvirtinimo. O stai kad nelegaliai atsisiustum viskas daug paprasciau - nuejai i pvz linkomanija ir keliais mygtuku paspaudimais uzsistatei siuntima, ir kiek tai uztruks priklauso tik nuo individualaus interneto greicio Uzsienyje yra kiek paprasciau, tu paciu parduotuviu daug daugiau ir pirkimas supaprastintas. Lietuva tiesiog per maza rinka kad sekmingai paleisti tarkim muzikos parduotuve internete (nors berods jau atsirado kazkas).
Visus situs dalykus sujungus i viena turime toki piratavimo lygi. Ir smarkiai abejoju ar cia ka nors pakeis kokia LANVA ar dar kas. Cia turetu pasikeisti esminiai dalykai, atsirasti techniniai barjerai piratauti, turi dingti "nebaudziamumo" ir "nesugaunamumo" jausmas. As pats piratauju, nors zinau kad ir blogai darau ir kad reikia keistis. Po truputi tai ir keiciuosi.
feed73 2010-08-22 02:06
Nors ir ilgas bet įdomus straipsnis, sukeliantis daug pamąstymų, labai primenantis filosofijos paskaitas ir tas reklamas, kurių tikslas mažinti automobilių avarijas ir pan.
Dabar apie atlikėjus ir jų kuriama muzika, na taip turint greita internetą ir mokant juo naudotis labai lengva prisipompuot mėgiamos muzikos už dyką, bet ar tikrai jiems padaroma tokia didžiulė žala kaip t.y. vaizduojama. Na gerai jie už pavogta dainą pinigų negauną, bet ir (manau) nepraranda, be to kiekvieno atlikėjo tikslas turėti kuo daugiau klausytojų (fanų), nes kuo daugiau turi tuo daugiau uždirbi. Ok gal šiandien neturiu pinigų, bet tačiau mano mėgstamiausia grupė išleido naują superinį albumą, ir aš jo labai geidžiu, tai kas belieka pavogt, juk skaitmeninėj erdvėj tai taip paprasta, kaip nusispjaut.
Ir va nusikaltimas padarytas, albumas pavogtas, bet juk jo perklausimas(nors ir vokto) turi privalumų, vau super albumas, kai ši grupė atvažiuos į mano miestą aš būtinai eisiu į jų koncertą, juk aš juos dievinu, ir kai jie išleis naują albumą, jei tuo metu turėsiu santaupų aš būtinai jį nusipirksiu. O jei aš ir nepirksiu, vistiek kiekvienas piratinis gabalas pasidaro sau reklamą. Kai jo klausau ir pvz. pas mane ateina draugai ir ši daina juos labai vežą, tai jie gali būti potencialūs šio atlikėjo, kitų įrašų pirkėjai.
O kaip radijas ir televizija. Juk per juos galių klausyt tos pačios mėgiamos muzikos ar žiūrėt gerus filmus, taip pat už juos nemokėdamas, aišku už juos sumoka reklama, bet kas jei aš jos neišklausau per radiją ar neperžiūriu per TV (kai tik ji pasirodo perjungdamas stotį ar kanalą). Oh My God - aš nusikaltėlis, tokius kaip aš reikia bausti, ar bent jau perauklėti
Aphex 2010-08-22 02:44
Stai pagrindines priezastys, kodel renkuosi nemoketi:
1. Menas vardan pinigu tampa prostitucija, todel saugau mena, kad netaptu slykstyne
2. Turiu teise kiek tik noriu praeiti pro gatves muzikantus ar kokius aktorius ir pasidziaugti ju kuryba ir ne cento jiems neduoti, nes niekas neturi teises man aiskinti kada privalau uz tai atverti savo pinigine. Tas pats ir su is interneto parsisiusta muzika ir video filmais - tai skaitmenine gatves atlikeju atmaina.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Nuomonė: Keletas faktų bei pasvarstymų apie sąžiningumą, pinigus ir piratavimą