Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
donatasv 2023-11-19 18:34
Per metus ir 3 mėn. 38k km su elektra. Trumpais atstumais elektra, ilgais VDV. Čia nieks nepasikeis kol elektra nuvažiuojamas atstumas neišaugs arba krovimo greitis nepadidės.
Kolkas kaina aukšta, minusų daug ir tinkamas tik specifiniams atvejams arba turint antrą vdv igoms kelionėms.
P69 2023-11-19 22:52
Su krovimo greičiu truputį bėdų yra jeigu namuose, o stotelėje tai jo. Bet vėl gi skaičiau, kad pastovus greitas krovimas atsiliepia TESLA akumams. Tipo per didelis "C" krovimas.
immortallt 2023-11-20 08:03
Per metus nuvažiavai 27k km, maždaug 2,2 karto daugiau nei vidutinis lietuvis ir beveik 3x daugiau nei aš.
Ilgais atstumtais EV jau yra variantai, tik brangesni. Tas pats Hyundai Kona ar Tesla 3 ar Y, ~350km be sustojimų nuvažiuosi, o magistraliniais keliais su 20 min. sustojimu ir ~500-550 km įveiksi.
Brangesni EV, nes pasiūla paklausos nepasivijo. EV kainų kritimas jau prasidėjo, nes pradeda įsisotinti rinka. Tesla kažkur 15k€/automobilį vidutiniškai kainas numetė. Pradėjo ir VW bei panašu Hyundai kainas mesti.
P69, kažkiek greitas krovimas kenkia, bet labai didelio kritimo nesimato. Blogiau yra krauti iki 100%. Superchargeriuose dažniausiai krauni iki 80-90%, lėtu krovimu dauguma nesijaudina ir krauna iki 100%.
O kas dėl straipsnio, tai reikia vieno paprasto dalyko - nuvažiuojamo atstumo per akumuliatoriaus talpą. Kažkaip įtariu, kad bus daug fiat500 lygio elektromobilių, kurie sukurti trumpiems atstumams. Ir jų pasiūla JAV buvo didelė, tam kad vidutiniškai tilpti į emisijas per markę.
donatasv 2023-11-20 12:06
Ilgesnis atstumas ilgesnė ir kaina, ilgesnis krovimas, kad pasiektum tikslą. Į dieną važiuoju apie 100km tai man puikiai sueina EV. Jei noriu toliau sėdu į vdv.
Greitas krovimas jeigu neperkaitini baterijos nebėda. Bėda ta, kad baterijos aušinimas/šildymas įrengti pakankamai brangiai kainuoja ir reikalauja papildomos energijos važiuojant. Automatiškai auto kaina auga. Kad pigtų EV turi mažint komplektaciją arba daryti drastiškus sprendimus gamyboje kaip tesla. Pačios baterijos kainos nenumuš, kaina ir taip žemumose ir mušt nelabai turi kur. VW ir taip verkia, kad pelno marža nuo ev tikrai maža. Vienintelis dalykas kur tesla taupo mažina smulkias datales salone, viskas valdoma per ekraną, kėbulą paruošia su gigapresais, neturi atstovybių, neužsakinėja reklamos. VW gali pasitemti tik šiose srityse, kad sumažinti kainą. Neaukojant baterijos talpos, aušinimo kainoje nelabai turės kur spaustis gamintojai. Nebent atsiras naujos baterijos, ko nenusimato kolkas.
kestutisz 2023-11-20 12:16
Eilinį kartą sukuria tokią rinką kuriai reikia na būtent tokio trumpo nuotolio šlamšto - ir stebisi, kad va taip ir nutiko :) Čia kur paminėjot dešimtis k nuvažiotų kilometrų - na vadinas atsveriat šimtus tokių kurie perkami tik tam kad nuvažiuot "į miestą", t.y. papildomas auto. Nukristų elektromibilių kaina (iki kokių 5k) tai namie vietoj 2 VDV irgi turėčiau 2 EV +2 tie patys VDV ir vietos užimčiau dar daugiau :)
donatasv 2023-11-20 12:45
Realaus atstumo tarkim gauni 320 km. Tai realiam gyvenimia važiuosi 40% mažiau. Nes krausi iki 80% ir važiuosi iki 20% likučio. Tai jei planuoji važiuot toliau kokį 1k km galima primest kiek krautis reikės. 5 kart po 30min jei visada rasi laisvą pakrovimo stotelę bus 2h ilgesnė kelionė. Tai nėra labai jau didelė tragedija jei važiuoji atostogaut. Važiavau 2k km tai kelionė ilgesnė gavosi 14h nes stojau miegot, ko būtų neprireikią su vdv. Vienu užsėdimu 2k be problemų su vdv per 20h, su elektra gavosi 34. Su vdv 140 lenkuose autostrada laikai be problemų, su ev renkiesi kraut dažniau arba važiuot lėčiau. Bet tokių labai ilgų kelionų labai mažai bent jau pas mane.
donatasv 2023-11-20 16:07
https://m.youtube.com/watch?v=3m_z27LJa6o
Va čia reali problema įvardinta. Lenkijoje teko tokioje situacijoje pabuvot atvažiuoji 10% likę energijos baterijoje ir neveikia stotelė. Man reikalinga jungtis tiksliau neveikė. Teko pasėdėt prie lėtos ac jungties, kad +- užtektų iki kitos. Pas lenkus viskas per appsą ėjo orlen ir greenway. Problemų pririšant kortelę prie appso buvo su orlenu. Tiesiog nenorėjo prikabinti lietuviškos kortelės. Lietuvoje problema su stotelių kiekiu. Važiuoji per Lietuvą 600km pirmyn atgal ir randi eilę automobilių. Šventinėmis dienomis tai labai aktualu sykį radau 4 mašinas laukiančias. Tai kelionė kartais gali tapt loterija. Bet šitie minusai su laiku išsispręs gal. Bent stotelių kiekis turėtų. Dažnai kraunu elitos stotelėse, tai vienoje ekranas jau neveikia 3 savaites. Gerai, kad mintinai žinau ką spaust, kad paleistų krovimą. Gražiai elektra skamba ant popieriaus bet realybėje dar toli gražu iki vdv.
immortallt 2023-11-20 16:57
Jei planuosi ilgesnę kelionę, pakrausi iki 100% ir iškrausi iki 5-10%, ką kaip vartotojas gausi. Likutis dar yra tam, kad niekada neiškrautum iki dugno, t.y. rezervavę 5-10% vietos akumo yra, kurio neleidžia iškrauti, ar pakrauti.
Vienu užsėdimu 2k km be problemų? Nu nežinau, važiavau tokią kelionę. Grįžti pajuodęs ir sekanti diena atsigavimui vis tiek. Tiksliau dar pora. Labai ilgos kelionės apskritai sudaro <5% nuvažiuojamo atstumo. Ir čia JAV statistika, net ne Europos. Labai ilgos, tai čia daugiau 250km. Ir 2k km nuvažiuoti per 20h reiškia, kad tikrai dalį laiko važiavai max greičiau nei 140. Nebent per 20h stoji vieną kartą greitai užsipilti kuro, nusimyžti ir pasiimti kažką į mašiną ir važiuoji iš esmės nesustodamas. Per 20h beveik 2000km nuvažiavau Vokietijos autobanuose palaikydamas 130-190 km/h. Važiuojant nuo daugmaž sienos su Prancūzija. Taip, ne elektromobiliu. Lietuvoje jų iš viso tuo metu buvo ant dviejų rankų pirštų.
Nepakankama infrastruktūra yra dabartinė problema, kuri išsispręs. Anksčiau degalus irgi tik vaistinėse galėjai pirkti ir tai ne visose, tad galėjai likti įstrigęs ir be degalų. Arkliuku ir karieta atvežti tau tik galėjo jo.
Pigti elektromobiliai dar turi daug vietos. Pirma, senieji gamintojai vis dar elektromobilį gamina daugiau ant VDV platformos, t.y. optimizuotą sprendimą VDV naudoja. Antra, akumuliatorių kaina dabar yra didelė, dėl kelių priežasčių - žaliavos brangios, nes pasiūla nepasivijo, paklausa celių milžiniška, tai gali dideles maržas pasiimti, o ką jau kalbėti, kad akumuliatorių technologijos šiaip sparčiai vystosi. Trečia, tiekimo grandinės dar neprisitaikiusios. Vien dėl masto ekonomijos dar elektromobiliai turėtų pigti bent 20%. Dėl technologinio proveržio, žaliavų pigimo ir t.t. dar prisidės.
kestutiz, iki absurdų nereikia. 5k elektromobilis niekada nekainuos. Na nebent senas, kaip ir vdv, bet pigiau už VDV kainuos.
donatasv 2023-11-20 18:36
Kai gyveni rožinėje svajonėje tai viskas blizga, pūkuota ir gražu. Kai susiduri su realybe gaunasi visai kas kita. Iš namų išvažiuosi su 100% toliau jau iki pakrovėjo važiuosi pasilikdamas bent jau tokį atstumą, kad galėtai nuvažiuot iki kito pakrovėjo. Lietuvoje jei atokiau nuo didesnio miesto bent 50/70 km. Iki 5% droši bateriją tik tuo atveju jei žinosi, kad netoliese yra kitas pakrovėjas. Toliau testi kelionę krausi max iki 80%, daugiau krausi tik tuo atveju jei bus poreikis, nes sėdėt teks jau ne 30min o ilgiau. Daug ilgiau. Čia tau ne Švedija kur po 3/6 pakrovėjus stovi visur.
kestutisz 2023-11-20 22:34
Nu gal ir nenaujas, galiu kokius metus palaukt kol kas nuvažinė kokį Tada Tiago (~6keur) EV analogą. Dar kaip tik EV apologetai vis nepamiršta paskiest, ad EV viskas ten paprasčiau nei VDV. Paprasčiau - turi vadinasi būti ir pigiau. Kad ir upskeilintas xiaomi paspirtukas iki 2x2 ratų ir kokios Miata formos :)
immortallt 2023-11-21 14:32
Na jei žiūrėti seną, tai prieš karą fiat 500 su dar 70 km nuvažiuojamu atstumu (nauji iki 90 galėjo nuvažiuoti realiai), galėjai paimti už kokius nepilnus 4k€. Ir jau būčiau gal ir pirkęs, nes kai kuro kaina patapo 1,6€/l benzino, man vien tik į darbą ir namo važinėjant per 2-3 metus visa auto kaina atsipirktų.
Elektromobilis taip, didžiąja dalimi yra paprastesnis, bet akumuliatorius yra iš esmės brangesnis dalykas. Gesti ten mažiau kam yra. Ilgu laikotarpiu jis pigesnis nei VDV. Ir kainos elektromobilių kažkiek atpigs lyginant su VDV, bet didelę automobilio dalį sudaro ne automobilio varymo agregatai, bet komforto ir saugumo sistemos. Kodėl Tata pigienų Europoje net negali įregistruoti? Nes būna modelių ir be saugos diržų, ką jau kalbėti apie šiaip saugumo testus ir jų rezultatus.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
JAV mokslininkai atskleidė negailestingą tiesą apie elektromobilius: tyrimo duomenys nustebins